Η BMW ΧΜ δεν σχεδιάστηκε για να ομορφαίνει τον κόσμο, σχεδιάστηκε για να τον ψαρώνει. Η πρώτη υβριδική Μ είναι η ακριβότερη και η ισχυρότερη BMW και η πρώτη M που δεν βασίζεται σε υπάρχον μοντέλο (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Αυτή η Plug-in Hybrid BMW ΧΜ είναι (1) η ακριβότερη BMW, (2) η ισχυρότερη BMW, (3) μόλις η δεύτερη, μετά την Μ1 του ‘78, αποκλειστικά Μ BMW, (4) η πρώτη M [εντάξει, η δεύτερη] που δεν βασίζεται σε υπάρχουσα BMW και (5) η [συμπληρώστε εδώ τον δικό σας επιθετικό προσδιορισμό] BMW.

Αναμενόμενα, είναι τεχνολογικά ενδιαφέρουσα, σχεδιαστικά τολμηρή και εντυπωσιακά διαφορετική. Πόσο μάλλον όταν, με δεδομένο ότι ένα τέτοιο μοντέλο θα πρέπει αφενός να είναι οπωσδήποτε αυτοκίνητο λεγόμενων δύο όγκων και αφετέρου να ακολουθεί τις προδιαγραφές λεγόμενες παθητικής ασφαλείας, διόλου εύκολο είναι πλέον να σχεδιάσεις ξεχωριστό SUV.

Τα χαρωπά παιδιά στο Μόναχο αποφάσισαν αυτή τη φορά να σχεδιάσουν κάτι, όχι απλώς ξεχωριστό, αλλά “in-your-face” ξεχωριστό.

Οπότε, τα χαρωπά παιδιά στο Μόναχο, λαμβάνοντας υπόψη και τις αγορές που αναμένεται να απορροφήσουν, κατά κύριο λόγο, την XM (Κίνα, Μ. Ανατολή, ΗΠΑ), αντί να επιχειρήσουν να εξελίξουν τη σχεδιαστική πεπατημένη (βλ. Χ5, Χ7, ή, φευ, Χ6), είπαν να το ρίξουν λίγο έξω, βρε αδερφέ, και να σχεδιάσουν κάτι, όχι απλώς ξεχωριστό, αλλά “in-your-face” ξεχωριστό.

Καταρχάς, η [συμπληρώστε και εδώ τον δικό σας επιθετικό προσδιορισμό – εγώ θα αρκεστώ στο τρομακτική] εμπρός όψη δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι τούτη δω είναι μια BMW και δη μια εξαιρετικά θυμωμένη BMW. Μια BMW, σαν να λέμε, ακριβώς στο target group των δυνητικών της αγοραστών.

H χρυσή λωρίδα που περιβάλλει τα φωτιζόμενα διογκωμένα «νεφρά» και πλαισιώνει τις πλευρές του αμαξώματος είναι διασκεδαστικά επιδεικτική. Ενώ η πίσω όψη, με τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα, τις τέσσερις κάθετα στοιβαγμένες εξατμίσεις και την εκτυφλωτική απουσία του σήματος με τις έλικες (αντ’ αυτού, υπάρχουν δύο από αυτά, όπως και στην M1, αλλά στο πίσω τζάμι), παραπέμπει σε σχεδιαστικό concept παρά σε μοντέλο παραγωγής.

Εσωτερικό “BMW Curved Display” με Head-up Display, ομαδοποιημένα ψηφιακό καντράν 12,3” και οθόνη infotainment 14,9” και κορυφαία ηχοσυστήματα, είτε από τη Harman Kardon είτε, με κάτι παραπάνω, από τη Bowers & Wilkins (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Η ΧΜ της BMW [της BMW, διότι υπήρχε και η ΧΜ της Citroën, με μη κατοχυρωμένη μάλλον ονομασία] είναι το πρώτο από τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα που αναμένεται να παρουσιάσει τα επόμενα χρόνια η διεύθυνση Μ της BMW. Ναι, μπορεί να έχει ελάχιστα κοινά με παραδοσιακές BMW M (και κανένα φυσικά με την M1), αλλά, με βάση τουλάχιστον τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, επάξια δικαιούται το φημισμένο bold italic “M”.

Αυτή η, τετρακίνητη φυσικά, πρώτη υβριδική Μ, μέσω ενός TwinPower Turbo βενζινοκινητήρα V8 4.4 που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει συνολική ισχύ 653 ίππων και συνολική ροπή 800 Nm. Μεγέθη δίχως άλλο εντυπωσιακά τα οποία μεταφράζονται –αν το «μεταφράζονται» είναι η σωστή λέξη εδώ– σε εξίσου εντυπωσιακές επιδόσεις.

Μέχρι το φθινόπωρο αναμένεται το λανσάρισμα της BMW XM Label Red η οποία, επισκιάζοντας την «απλή» ΧΜ, αναμένεται να αποδίδει 748 άλογα συνδυαστικής ισχύος και 1000(!) Nm συνδυαστικής ροπής.

Ήτοι, 0-100 km/h σε μόλις 4,3” και τελική ταχύτητα έως 270 km/h, πιθανότατα ηλεκτρονικά περιοριζόμενη. Σημειωτέον δε ότι ο ενσωματωμένος στο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Μ Steptronic ηλεκτροκινητήρας βγάζει, από μόνος του, 197 άλογα, περισσότερα, αν δεν κάνω λάθος, και από αυτά ενός καλού αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκίνητου, επιτρέποντας τελική ταχύτητα, μόνο με ηλεκτροκίνηση, 140 km/h και προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) έως 88 km – προφανώς όχι παράλληλα αυτά.

Εν αναμονή της XM Label Red με τα 748 άλογα και τα 1000 Nm ροπής, αρκεστείτε σε 653 HP, 800 Nm, 0-100 km/h σε 4,3”, τελική 270 km/h, τετρακίνηση M xDrive και ηλεκτρική αυτονομία έως 88 km. Όμως, ποιος πήρε από πίσω το σήμα; (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Η τιμή της είναι €190.300, ενώ, αν πρέπει οπωσδήποτε να περιμένετε την XM Label Red, θα χρειαστεί να βάλετε στη μπάντα €218.250.

Για όσους από σας τα παραπάνω δεν ακούγονται και τόσο εντυπωσιακά για αυτοκίνητο 2,7 τόνων, ίσως θα πρέπει να περιμένετε μέχρι το φθινόπωρο για το λανσάρισμα της BMW XM Label Red η οποία, επισκιάζοντας την «απλή» ΧΜ, αναμένεται να αποδίδει 748 άλογα συνδυαστικής ισχύος και 1000(!) Nm συνδυαστικής ροπής.

Η BMW XM είναι «αμερικανικής κατασκευής και προελεύσεως» και ήδη παράγεται στο εργοστάσιο του Ομίλου BMW στο Spartanburg της Ν. Καρολίνας. Πιο κοντά στα δικά μας, η τιμή της είναι €190.300, ενώ, αν πρέπει οπωσδήποτε να περιμένετε την XM Label Red, θα χρειαστεί να βάλετε στη μπάντα €218.250 (€229.270 για την έκδοση Limited Carbon Black).

Κάπου εδώ, θα έγραφα «περισσότερα όταν μας δοθεί η ευκαιρία να την οδηγήσουμε», αλλά δεν το βλέπω. Εσείς μπορείτε να δείτε περισσότερα για τη BMW XM εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Οδηγήσαμε τη Mercedes-Benz GLB 180. Τι, SUV χωρίς Crossover;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top