Μπρος στα κάλλη…

Το τριχωτό στήθος του Σον Κόνερι στον Τζέιμς Μποντ. Ο κάποτε γόης των 80’s Τομ Σέλεκ με την «ακρουδίσια» πανοπλία του. Ξεχάστε τα όλα αυτά. Κάποτε ήταν μέρος της ανδρικής γοητείας. Ενίσχυαν τον ανδρισμό, έθεταν τις γυναίκες σε κατάσταση… alert.

Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει με τη διαφήμιση και την gay friendly αισθητική να έχουν ορίσει νέα πρότυπα του κάλλους και των… τριχών. Αλλά ας κάνουμε τα πράγματα πιο απλά: μια από τις διαφημίσεις που κέντρισαν ιδιαιτέρως το κοινό πριν από την έναρξη των πρόσφατων Ολυμπιακών Αγώνων δεν ήταν κάποιο αθλητικό παπούτσι προηγμένης τεχνολογίας, αλλά το «λάμπα» σώμα του βρετανού αθλητή της κατάδυσης Tom Daley.

Για λογαριασμό της Gillette πήρε μέρος σε μια καμπάνια νέων ξυραφιών και ω του θαύματος στις ρεκλάμες εμφανίζεται μόνο με μια πετσέτα στα ευαίσθητα μέρη του σώματός του και έτερον ουδέν. Αυτό που τραβάει το μάτι σου είναι το άτριχο σώμα του. Ούτε καν… νύξη μιας μικρής τρύπας. Ο Daley εμφανίζεται όπως τον γέννησε η μητέρα του.

Ο Tom Daley στη διαφήμιση της Gillette.

Το ίδιο είχε συμβεί και στον σούπερ σταρ του ποδοσφαίρου Jude Bellingham που πρόσφατα διαφήμισε τα εσώρουχα Skims. Ούτε και στο δικό του σώμα υπήρχε υπόνοια τρίχας. Να είναι τυχαίο; Να συμβαίνει επειδή είναι αθλητές.

Το 2012, ο David Beckham εμφανίστηκε σε διαφημίσεις εσωρούχων για την H&M. Ξαφνικά όλοι ήθελαν να έχουν το δικό του άτριχο στήθος.

Όντως, στους αθλητές συνέβαινε πάντα θα θέλουν να απαλλαγούν από την τριχοφυΐα (ειδικά στους κολυμβητές), όμως, φαίνεται πως πλέον η μόδα δεν επιτάσσει κάτι τέτοιο για πρακτικούς λόγους, αλλά για καθαρά αισθητικούς.

Ως γνωστόν, η αισθητική είναι μια κατάσταση ευμετάβολη. Αλλάζει με τις εποχές: διαφοροποιείται, επηρεάζεται από τα κυρίαρχα πρότυπα.

Όπως σημειώνει η θεραπεύτρια σε ζητήματα σεξ και σχέσεων, Silva Neves, στον Guardian: «Οι ομοφυλόφιλοι άντρες για πολύ καιρό έκαναν αποτρίχωση στο στήθος τους και κούρευαν την ηβική τρίχα τους. Αυτό το έκαναν σίγουρα για την αισθητική. Υπάρχει μια αίσθηση τελειομανίας στην γκέι ανδρική σκηνή και ένας άτριχος κορμός θα θεωρούνταν τέλειος, όπως παραδοσιακά οι άτριχες γυναίκες θεωρούνται τέλειες για το ανδρικό βλέμμα».

Το 2012, ο David Beckham εμφανίστηκε σε διαφημίσεις εσωρούχων για την H&M. Φυσικά δεν μπορούσες να δεις αν είχε κερώσει το στήθος του αλλά  μπορούσες να δεις ότι είχε αποτριχωθεί.

Ο Jude Bellingham στην καμπάνια της Skims.

Αυτό θεωρήθηκε ότι έδινε ένα μήνυμα «gay-to-straight crossover» και ξαφνικά όλοι ήθελαν να κάνουν το ίδιο με τον Μπέκαμ. Μια έρευνα από την Lovehoney, μια εταιρεία σεξουαλικών παιχνιδιών, διαπίστωσε αργότερα ότι οκτώ στους 10 άντρες κάτω των 35 ετών έκαναν τακτικά στοιχειώδη περιποίηση προσώπου.

Αν και στις μέρες μας πολλοί τοίχοι έχουν πέσει, υπάρχει ακόμη ένα ταμπού γύρω από το λεγόμενο manscaping ή αλλιώς Boyzilian (το μπραζίλιαν των ανδρών).

Τα άτριχα ανδρικά σώματα που πρωταγωνιστούν στις ταινίες πορνό δίνουν ένα στίγμα, φτιάχνουν μια κυρίαρχη εικόνα.

Υπάρχουν άντρες που θα ήθελαν να το κάνουν, αλλά κάτι τους κρατάει κι άλλοι που ξυρίζουν ακόμη και τις μασχάλες του ώστε να μην χρειάζεται να αγοράζουν αποσμητικό τόσο συχνά.

Υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που δεν πρέπει να ξεχνάμε και η οποία -με τη σειρά της- επηρέασε τα αισθητικά πρότυπα: τα άτριχα ανδρικά σώματα που πρωταγωνιστούν στις ταινίες πορνό δίνουν ένα στίγμα, φτιάχνουν μια κυρίαρχη εικόνα.

Νομίζουμε πως αυτό αφορά κυρίως τους νέους (15-24 ετών), κι όμως οι ειδικοί λένε πως οι μεγαλύτερες ηλικίες είναι το πλειοψηφικό target group των εταιρειών που προμηθεύουν ξυριστικές μηχανές, υλικά αποτρίχωσης κλπ.

Μάλλον, λέει η Neves, αυτή είναι στην πραγματικότητα μια αρκετά mainstream αισθητική. «Πολλοί από τους ηθοποιούς που βλέπουμε τώρα τείνουν να είναι άτριχοι και είναι μια νοοτροπία που δεν αντανακλά απαραίτητα τις σεξουαλικές προτιμήσεις τους».

Πάει το πρότυπο του Σον Κόνερι. Χάθηκε στην πορεία.

Αυτό επιβεβαιώνεται από μια έρευνα του YouGov του 2021, στην οποία το 51% των γυναικών δήλωσε ότι δεν τους άρεσε όταν οι άνδρες αφαιρούσαν όλες τις τρίχες της ηβικής περιοχής τους. Αυτό όμως αφήνει πολλές γυναίκες που τους αρέσει ένας άτριχος άντρας.

Προσοχή όσοι χρησιμοποιείτε ξυράφι ειδικά στην ευαίσθητη περιοχή. Επειδή συνήθως οι λεπίδες είναι πολύ αιχμηρές, μπορεί να προκαλέσουν θυλακίτιδα.

Kι όμως, όλα αυτά δεν έχουν να κάνουν (μόνο) με το σεξ και πώς προβάλλουμε το σώμα μας στον άλλον, αλλά και με ένα ιδανικό σχήμα που, τελικά, καταλήγει να είναι ανηδονικό. Που σημαίνει: εντάξει, βγάλε όλες τις τρίχες σου, αλλά μην ψάχνεις ιδανικό σώμα διότι έτσι θα γίνεις εμμονικός και στο τέλος μη επιθυμητός. Και τέλος πάντων: δεν είναι όλα Tik-Tok ή Instagram. Οι πραγματικοί άνθρωποι και οι ανάγκες τους δεν περιορίζονται στις τέσσερις γραμμές μιας φωτογραφίας ή ενός βίντεο.

Επί του πρακτέου: τελικά να αποτριχωνόμαστε με το ξυράφι ή με το κερί; Οι ειδικοί λένε ακόμη και στις μέρες μας οι άντρες είναι πιο κοντά στη λύση του ξυραφιού, καθώς το κερί φέρει μια αόριστα ομοφοβική εικόνα γι’ αυτούς.

Προσοχή, πάντως, όσοι χρησιμοποιείτε ξυράφι ειδικά στην ευαίσθητη περιοχή. Επειδή συνήθως οι λεπίδες είναι πολύ αιχμηρές, μπορεί να προκαλέσουν θυλακίτιδα, όπου οι θύλακες των τριχών φλεγμονώνονται. Υπάρχουν επίσης πολλά βακτήρια στην περιοχή, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο μιας μόλυνσης.

 

Διαβάστε ακόμα: Πώς τριμάρουμε την «ομάδα» μας ανάμεσα στα σκέλια;

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top