Με γραμμές που συνδυάζουν sedan, station και λίγο από SUV, η C5 X είναι το νέο μεγάλο crossover της Citroën που αναμένεται του χρόνου (photo: Citroën).

Με γραμμές που συνδυάζουν sedan, station και –αναπόφευκτα– λίγο από SUV, η C5 X είναι το νέο μεγάλο crossover της Citroën. Με την ευκαιρία, δεν θυμάμαι να έχω συμπεριλάβει τόσο πολλούς τύπους αμαξώματος σε μια μόνο πρόταση.

Είναι πάντως γεγονός ότι η δημοτικότητα των crossover παραμένει πρακτικά αμείωτη. Αλλά η Citroën εκτιμά –ή μάλλον ελπίζει– ότι το τυπικό crossover, που παραπέμπει περισσότερο σε SUV, έχει αρχίσει να φαίνεται προβλέψιμο και κατά συνέπεια να κουράζει. Τουλάχιστον όσους θέλουν το ύψος, την πρακτικότητα και τους χώρους των SUV, αλλά δεν θέλουν τον όγκο, το προβλέψιμο σχήμα, το βάρος και φυσικά την κατανάλωσή τους.

Αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία παραπέμπουν στο προφητικό CXperience concept.

Θέλουν, ελπίζει η Citroën, ένα αυτοκίνητο το οποίο «με πρωτοποριακό στυλ, που συνδυάζει την κομψότητα ενός sedan, τον δυναμισμό ενός station και την ευρωστία ενός SUV, να ενσαρκώνει το τολμηρό στυλ της Citroën». Με το δε «X» στο όνομα να σημαίνει ενδεχομένως το «σταυροδρόμι των αγοραστικών αναγκών».

Αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία –εμφανέστερο από τα οποία είναι τα μπροστινά φωτιστικά σώματα– παραπέμπουν στο προφητικό CXperience concept, που η μάρκα παρουσίασε πριν την Έκθεση του Παρισιού του 2016, και με το οποίο η C5 X μοιράζεται το («πρόγραμμα» το ονομάζει η εταιρεία) Citroën Advanced Comfort που περιλαμβάνει ενεργή ανάρτηση και εντυπωσιακά άνετα καθίσματα.

Η C5 X, με την επιλογή τριών τρόπων λειτουργίας της ανάρτησης και τα Progressive Hydraulic Cushions, αναμφίβολα σχεδιάστηκε για να «αντιγράψει» την άνεση και την απαράμιλλη αίσθηση του «μαγικού χαλιού» για την οποία φημίζονταν οι μεγάλες Citroën του παρελθόντος – από την Traction 15 Six του ‘38 και τη DS του ’55, έως την SM του ’70 και τη CX του ’74.

Ενεργή ανάρτηση, «γαλλικά» άνετα καθίσματα «Advanced Comfort» και καλαίσθητο, εργονομικό ταμπλό σε μια καμπίνα τέλεια μονωμένη από το δρόμο και τον έξω κόσμο (photo Citroën).

Αφού να, το αναφέρει και το δελτίο Τύπου: «Ένα γνήσιο μοντέλο της Citroën σχεδιασμένο να αναδημιουργεί την αίσθηση του μαγικού χαλιού όπως έκαναν τα εμβληματικά μοντέλα από την ιστορία της Citroën και να ξεπερνά όλα τα εμπόδια, τις λακκούβες, τις κακοτεχνίες, τα σαμαράκια, με χαρακτηριστική άνεση». Ούτε εγώ δεν θα το έγραφα καλύτερα…

Εύγε στη Citroën που τολμά να βγει από την πεπατημένη των SUV.

Η C5 X θα διατίθεται σε εκδόσεις με βενζινοκινητήρες, ξεκινώντας ενδεχομένως με τον 1.6, και αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2022. Στο πνεύμα δε των καιρών, και εν αναμονή της οριστικοποίησης των κινητήρων, η C5 X θα βγαίνει και σε έκδοση Plug-in Hybrid με ισχύ 225 ίππων, αυτονομία «πάνω από 50 χλμ» σε ηλεκτρική λειτουργία και με τελική ταχύτητα, ως αμιγώς ηλεκτρικό, 135 km/h· συνθήκες οι τελευταίες που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των περισσοτέρων.

Ο ελέφαντας πάντως σε αυτό το δωμάτιο είναι το γεγονός ότι τα πιο πρόσφατα μεγάλα γαλλικά αυτοκίνητα που θυμάμαι (π.χ. Renault VelSatis, Peugeot 607 και βέβαια Citroën ΧΜ και C6) ποτέ δεν έγιναν αυτό που λέμε ανάρπαστα, ούτε καν στην ίδια τους την πατρίδα, για το ίδιο τους το σοβινιστικό αγοραστικό κοινό· ο γερμανικός ανταγωνισμός ήταν πάντα ανελέητος.

Αυτοκίνητα όπως αυτό πρέπει να μας κάνουν να χαιρόμαστε. Διόλου μάλιστα θα εκπλαγώ αν τέτοια μοντέλα σημάνουν το τέλος των SUV, έστω και για λόγους οικονομίας και κοινωνικής ευαισθησίας (photo Citroën).

Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τη Citroën να ευελπιστεί ότι αυτή η Σεσανκίξ θα σηματοδοτήσει το επιθυμητό σημείο καμπής –ανατροπής, σωστότερα– αυτής της τάσης; Ο αποτελεσματικός –και όχι μόνον οπτικά– συνδυασμός τύπων αμαξωμάτων; Πιθανόν. Μαθαίνω πάντως πως η μάρκα προσδοκά η C5 X να δελεάσει πελάτες συμβατικότερων μοντέλων άλλων κατηγοριών· 25% αγοραστών station, 21% sedan και 15% μεσαίων/μεγάλων SUV.

Όπως και να ‘χει, αυτοκίνητα όπως αυτό μας κάνουν να χαιρόμαστε – εμένα τουλάχιστον. Εύγε λοιπόν στη Citroën που τολμά να βγει από την πεπατημένη των SUV. Διόλου μάλιστα θα εκπλαγώ αν τέτοια αυτοκίνητα σημάνουν το τέλος των SUV, έστω και για λόγους οικονομίας και κοινωνικής ευαισθησίας, και αν αυτό το design αρμονικότερων crossover είναι αυτό που τελικά θα επικρατήσει.

 

Διαβάστε ακόμα: Kia EV6 – αμιγώς ηλεκτρικό με ισχύ έως και 584 άλογα.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top