Η μάσκα, με τα φώτα LED, που η BYD ονομάζει X Face, είναι μέρος της in-house σχεδιαστικής «σχολής» (που η BYD ονομάζει) Ocean Aesthetics – εξ ης και η ονομασία του μοντέλου. Το Seal είναι το κομψότερο μοντέλο της BYD (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

Καταρχάς, να ξεκαθαρίσουμε ένα-δυο πραγματάκια. Στις αρχές του αιώνα, όταν είχα την ανεκτίμητη τιμή να διευθύνω περιοδικά αυτοκινήτου, ποτέ δεν μου πέρασε από το μυαλό ότι κάποτε, στο μέλλον, θα έγραφα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και δη αξιοπερίεργα κινεζικά [όταν στο «κινέζικα» βάλεις τον τόνο στο ‘α’, «κινεζικά», τα κινέζικα ακούγονται λιγότερο κινέζικα, αν καταλαβαίνετε τι εννοώ], πόσο μάλλον να τα οδηγώ.

Κι όμως, τα πράγματα άλλαξαν πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι φανταζόμασταν –εγώ, τουλάχιστον– και για την ηλεκτροκίνηση, και για τη σινική εισβολή στην αγορά του αυτοκινήτου. Εισβολή –επέλαση, σωστότερα– καταιγιστική και ανηλεής. Μάλιστα, δεν θα αργήσει να έρθει ο καιρός που το αξιοπερίεργο θα είναι το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα – και η ιδιαιτερότητα ο γραφικός, και γηραιός πλέον, κάτοχός του.

«Πάρε, βρε, ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όλο και κάπου θα βρεις να το φορτίσεις» (photo BX).

Θα αγόραζα όμως ποτέ αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο – εφεξής BEV; Αν πληρωθούν οι παρακάτω προϋποθέσεις μέσα στη δική μου ζωή, ίσως ναι. Και πιο συγκεκριμένα όταν:

– Αυτό φτηνύνει και δεν θα χρειάζεσαι μια ζωή για να αποσβέσεις το κόστος αγοράς με το μειωμένο κόστος χρήσης και με την ελευθερία κίνησης σε δακτυλίους και τέτοια – προνόμια που δεν θα κρατήσουν για πάντα, να είστε σίγουροι.

– Ακόμα και το φτηνότερο BEV θα μπορεί να προσφέρει αυτονομία, ανεξαρτήτως τρόπου οδήγησης, τουλάχιστον 400 km, χειμώνα-καλοκαίρι, δίχως χρήση αγχολυτικών.

Να αγοράσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ναι, αρκεί κάθε συμβατικό πρατήριο καυσίμων να διαθέτει τουλάχιστον δύο ταχυφορτιστές με δυνατότητα φόρτισης από 20-80% σε χρόνο λιγότερο από 15’.

– Το δίκτυο ηλεκτροδότησης αντέχει τον πολλαπλασιασμό των φορτιστών. Διότι εδώ, με δεδομένο κυρίως το απαρχαιωμένο δίκτυο, οι καλοί άνθρωποι του ΔΕΔΔΗΕ μας παρακαλούν να περιορίζουμε τη χρήση κλιματιστικών, πλυντηρίων, θερμοσιφώνων κ.λπ. στις λεγόμενες ώρες αιχμής. Προσθέστε τώρα σε αυτά και τους φορτιστές και ταχυφορτιστές που θα φορτίζουν τα χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα, πιθανότατα όλα μαζί, όλα τα βράδια, ειδικά στις μεγάλες πόλεις.

– Κάθε συμβατικό πρατήριο καυσίμων διαθέτει τουλάχιστον δύο ταχυφορτιστές με δυνατότητα φόρτισης από 20-80% σε χρόνο λιγότερο από 15’ – κάτι που θα έκανε περιττές τις σημερινές μεγάλες μπαταρίες. Που είναι ο λόγος για τον οποίο τα BEV είναι υπερβολικά βαριά· το μεσαίο/μεγάλο sedan για το οποίο μπήκατε στον κόπο –αν μπήκατε– να διαβάσετε εδώ, ζυγίζει όσο μια Bentley Continental. Έτσι, θα μπορούσαν αυτά να φέρουν μικρότερες, ελαφρύτερες μπαταρίες, με αυτονομία, π.χ. 150-200 km, που υπεραρκούν για καθημερινές αστικές μετακινήσεις, κύριος λόγος ύπαρξης των ΒEV, οι οποίες όμως θα μπορούν να φορτίζονται πλήρως σε πέντε-έξι λεπτά.

Η μέρα που κάθε δήμος θα εγκαταστήσει φορτιστές στους δρόμους –σαν παρκόμετρα, για όποιον τα θυμάται– θα είναι μια μέρα που μάλλον δεν θα προλάβουμε, κάποια άτομα.

– Θα μπορείς να φορτίζεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο απλώς χρησιμοποιώντας τη χρεωστική σου κάρτα, δίχως smartphones, apps, sign-ins, ίντερνετ κ.λπ. Πώς κάνεις στα ΑΤΜ; Πώς βάζεις βενζίνη; Έτσι. Διότι σήμερα, στα τουλάχιστον 5’ που χρειάζεσαι να βγάλεις τα καλώδια, να τα ξεμπλέξεις, να μπεις στο σχετικό app (ΑΝ υπάρχει ίντερνετ), να συνδέσεις τα καλώδια σε αυτοκίνητο και φορτιστή, και να αρχίσεις να φορτίζεις (ΑΝ ο φορτιστής λειτουργεί – και, πιστέψτε με, ΔΕΝ λειτουργούν όλοι πάντα), έχεις βάλει καύσιμο, έχεις πάρει απόδειξη και έχεις φύγει για τα επόμενα ξέγνοιαστα 500-600 km. Κι έχεις «περάσει» και πόντους στην κάρτα σου για αντικολλητικά τηγάνια, σακβουαγιάζ, μπάλες παραλίας κ.λπ.

Το BYD Seal Excellence AWD έχει αψεγάδιαστη ποιότητα, μέσα κι έξω.

– Τα ως άνω καλώδια φόρτισης θα μπορούν να αποθηκεύονται εύκολα σε ενσωματωμένες στο αμάξωμα ειδικές θήκες με το πάτημα ενός κουμπιού. Για να εξοικονομείται χώρος και για να μη γίνεσαι χάλια μαζεύοντάς τα. Πώς κάναμε κάποτε με τις ηλεκτρικές σκούπες; Α, μπράβο.

– Κάθε δήμος εγκαταστήσει φορτιστές στους δρόμους, σαν παρκόμετρα, για όποιον τα θυμάται.

Καλοσχεδιασμένο, ευρύχωρο και, χάρη στη μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή, φωτεινό εσωτερικό με faux δέρμα. «Κανονικός» επιλογέας για το αυτόματο κιβώτιο, «κρυστάλλινος» σε περιβάλλον piano black. Αψεγάδιαστη ποιότητα υλικών και συναρμογής. Οι αναδυόμενες χειρολαβές συμβάλλουν στην αεροδυναμική που περιμένεις από το σχήμα του Seal (photos Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

– Ο νεοέλληνας μάθει να σέβεται τις δημοτικές ή άλλες θέσεις φόρτισης – και αρχίσει να τιμωρείται ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΑ αν παρκάρει εκεί συμβατικά αυτοκίνητα.

– Θα αποκτήσω δικό μου κλειστό χώρο στάθμευσης με δικό μου φορτιστή (εντάξει, δικό μου κλειστό χώρο έχω, φορτιστή όχι).

– Στερέψει και το τελευταίο κοίτασμα πετρελαίου.

– All of the above.

Ψηφιακό καντράν 10,25”, Head-up Display και κεντρική οθόνη 15,6” που περιστρέφεται σε διάταξη landscape και portrait. Η περιήγηση στα μενού είναι σχετικά περίπλοκη και τα (μερικώς απεμπλεκόμενα) ηλεκτρονικά βοηθήματα πανταχού παρόντα (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

Βέβαια, μέχρι να συμβούν όλα αυτά θα βρίσκομαι κάπου πολύ μακριά, οπότε… Αν όμως, αν λέμε, όλα αυτά συνέβαιναν αύριο, τούτο δω το Seal Excellence AWD της Build Your Dreams θα ήταν πολύ ψηλά στη λίστα μου. Να γιατί:

1. Γιατί είναι όμορφο, δεν «φωνάζει» ηλεκτρικό και δεν δείχνει «κινέζικο» – κινεζικό, έστω.

2. Γιατί έχει αψεγάδιαστη ποιότητα, μέσα κι έξω.

3. Γιατί είναι τετρακίνητο και, με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με απόδοση 217 HP για τον μπροστινό και 313 για τον πίσω, βγάζει συνδυαστικά 530 άλογα – και 670 Nm ροπής.

Ένα όμορφο αυτοκίνητο που διόλου ηλεκτρικό «φωνάζει» ηλεκτρικό και διόλου «κινέζικο» δείχνει (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

Προσφέρει ρεαλιστική αυτονομία πάνω από 400 km (έως και 520 km κατά WLTP), που μπορούν να περιλαμβάνουν και αυτοκινητόδρομο.

4. Γιατί φτάνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 3,8” που είναι επίδοση supercar. Αφού να, το γράφει και πίσω, εκεί που κάποτε βλέπαμε GLS, 4×4, GTI κ.λπ.

5. Γιατί είναι εξίσου πολιτισμένο είτε χρησιμοποιείς 530 άλογα είτε 53.

6. Γιατί προσφέρει ρεαλιστική αυτονομία πάνω από 400 km (έως και 520 km κατά WLTP), που μπορούν να περιλαμβάνουν και αυτοκινητόδρομο, αρκεί βέβαια να μη νιώθεις την ανάγκη να επιβεβαιώνεις κάθε τόσο τις εντυπωσιακές ρεπρίζ ή την τελική ταχύτητα των 180 km/h.

7. Γιατί φορτίζεται και σε οικιακή πρίζα schuko – αργά, αλλά φορτίζεται.

Η απόδοση στα ελληνικά θέλει λίγη δουλίτσα ακόμα (photos ΒΧ).

Βραβεύτηκε με τα περιζήτητα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.

8. Γιατί βραβεύτηκε με τα περιζήτητα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.

9. Γιατί κατασκευάζεται από έναν κολοσσό, με τεράστια εμπειρία σε κάθε είδους μπαταρίες και ηλεκτρικά συμπαρομαρτούντα, που παράγει κοντά δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο.

10. Γιατί –που είναι και το σημαντικότερο– σε αντίθεση με τον εξ Αμερικής προερχόμενο trendy ανταγωνισμό του Νοτιοαφρικάνου κληρονόμου αδαμαντωρυχείων, υποστηρίζεται από μεγάλη αντιπροσωπία με σοβαρό δίκτυο.

Δείτε περισσότερα για το BYD Seal Excellence AWD εδώ.

Με την τετρακίνηση, την (περισσότερο σπορ από άνετη) ανάρτηση, τα δυνατά φρένα και τις ακαριαίες ρεπρίζ, το BYD Seal Excellence AWD μπορεί να γίνει έως και (υπερστροφικά) διασκεδαστικό. Απολαύστε υπεύθυνα όμως γιατί οι δύο τόνοι είναι δύο τόνοι (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

Τα βασικά

Μοντέλο: BYD Seal Excellence AWD
Ηλεκτροκινητήρες: 217 HP εμπρός, 313 HP πίσω
Συνδυαστική Ισχύς: 530 HP
Συνδυαστική Ροπή: 670 Nm
Μετάδοση / Κιβώτιο: AWD / Αυτόματο, μιας σχέσης
Μπαταρία: ιόντων λιθίου LFP 82,5 kWh
Κατανάλωση / Αυτονομία: 15,8 kWh/100 km / 400 km (πραγματική)
0-100 km/h: 3,8”
Τελική ταχύτητα: 180 km/h (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Τιμή: Από €40.990 (με κρατική επιδότηση)

 

Διαβάστε ακόμα: Νέο Volvo EX30, το μικρότερο και ταχύτερο Volvo σήμερα.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top