Το Mazda CX-30 είναι ένα αυτοκίνητο με αρμονικές γραμμές που απευθύνεται σε όσους προτιμούν ένα διακριτικά κομψό crossover/SUV από μια βλεφαρίτιδα (photo Mazda).

Αν υπάρχει μια μάρκα που μοιάζει να μην ακολουθεί τις τάσεις της εποχής αυτή είναι η Mazda. Μια ωστόσο τάση επέλεξε, πιθανότατα σοφά, να την ακολουθήσει. Εξ ης και αυτό το CX-30.

Βλέπετε, οι περισσότεροι από τους κατασκευαστές έχουν εδώ και καιρό υιοθετήσει τη σχετικά εύκολη και ιδιαίτερα οικονομική σχεδιαστική τάση σύμφωνα με την οποία σχεδόν κάθε νέο τους μοντέλο είναι είτε σχεδιαστικό παράγωγο άλλου δικού τους είτε βρίσκεται μέσα του, δίκην αυτοκινητικής Μπαμπούσκα.

Όλα τα σύγχρονα Mazda χαρακτηρίζονται από αυτή την απέριττη, διακριτική κομψότητα που συναντάμε σε μάρκες σίγουρες για τον εαυτό τους.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη γκάμα της Mazda: «ανοίγεις» ένα CX-5 και βρίσκεις μέσα του ένα CX-30, που περιέχει ένα 3, που περιέχει ένα 2 – το MX-5 δεν εμπεριέχει ή εμπεριέχεται σε κανένα άλλο. Όλα όμως τα σύγχρονα Mazda χαρακτηρίζονται από αυτή την απέριττη, διακριτική κομψότητα που συναντάμε σε μάρκες σίγουρες για τον εαυτό τους και δη σε αυτές που αποκαλούμε premium.

Παράγωγο λοιπόν ή όχι, το Mazda CX-30 είναι ένα όμορφο crossover/SUV με ήπιες, αρμονικές γραμμές, κάτι που θα αποδειχτεί χρήσιμο σε όσους εκ των αγοραστών της δημοφιλούς κατηγορίας που τελευταία μαστίζεται από bon-pour-la-Chine σχεδιαστικές υπερβολές προτιμήσουν ένα διακριτικά κομψό αυτοκίνητο από μια βλεφαρίτιδα.

O παροιμιώδης όμως εδώ ελέφαντας στο δωμάτιο είναι το ότι, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, premium ή μη, η Mazda δεν διαθέτει bon-pour-la-Grèce κινητήρες μικρού κυβισμού. Το Mazda2, για παράδειγμα, είναι 1.5, όπως και το MX-5, ενώ όλη η υπόλοιπη γκάμα, του CX-30 συμπεριλαμβανομένου, κινείται από 2λιτρους και πάνω βενζινοκινητήρες.

Ποιοτικό και καλαίσθητο εσωτερικό απαλλαγμένο από την αναπόφευκτη τελευταία πολυπλοκότητα-για-την-πολυπλοκότητα (photo Mazda).

Έτσι, το CX-30, στη θέση της πεπατημένης ενός αναμενόμενου, σχετικά μικρού σε κυβισμό κινητήρα με turbo, διαθέτει έναν πρωτοποριακό ατμοσφαιρικό 2λιτρο βενζινοκινητήρα (που η Mazda ονομάζει e-Skyactiv X) ο οποίος, επιγραμματικά, συνδυάζει την κλασική για βενζινοκινητήρα ανάφλεξη μέσω σπινθήρα μπουζί, με μια αυξημένη σχέση συμπίεσης (15:1 αν πρέπει οπωσδήποτε να μάθετε) αντιπροσωπευτική κινητήρα diesel.

Το Mazda CX-30 κινείται πολιτισμένα και αθόρυβα στην πόλη, ταξιδεύει ευχάριστα και οικονομικά στην εθνική.

Με αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία (που η Mazda ονομάζει SPCCI-Spark Plug Controlled Compression Ignition), συνεπικουρούμενη από ένα 24βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα (που η Mazda ονομάζει M Hybrid) και ένα συμβατικό 6άρι αυτόματο κιβώτιο, που, θυσιάζοντας την αμεσότητα στον βωμό της ευκολίας, δεν είναι κι από τα καλύτερα εκεί έξω, το CX-30 στέλνει 186 άλογα και 240 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς.

Η ίδια τεχνολογία είναι αυτή που κάνει τον κινητήρα ιδιαίτερα οικονομικό (τουλάχιστον για 2λιτρο κινητήρα που καλείται να κινήσει με αξιοπρέπεια 1,5 τόνο). Πόσο οικονομικό; Τόσο ώστε η κατανάλωση να μην ξεπερνά, ακόμα και σε κίνηση μέσα στην πόλη, τα 9 lt/100 km. Και με πόση αξιοπρέπεια; Με τόση ώστε αυτό το CX-30 [υπάρχει και CX-30 e-Skyactiv G με τον ίδιο 2λιτρο κινητήρα, αλλά 122 άλογα] να πετυχαίνει 8,6” για τα 0-100 km φτάνοντας μέχρι τα (ηλεκτρονικά περιορισμένα) 204 km/h τελικής ταχύτητας.

Το Mazda CX-30 κινείται πολιτισμένα και αθόρυβα στην πόλη, ταξιδεύει ευχάριστα και οικονομικά στην εθνική, ενώ, αξιέπαινα, η συμπεριφορά του σε «κεφάτη» οδήγηση στους επαρχιακούς δρόμους είναι ένα κλικ πιο σπορ από εκείνη του μέσου όρου για την κατηγορία· σύμμαχος σε αυτή είναι ένα καλό τιμόνι που μεταφέρει αρκετά περισσότερες πληροφορίες από εκείνες που ο τυπικός του αγοραστής θα χρειαστεί.

Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, η Mazda δεν διαθέτει κινητήρες μικρού κυβισμού με turbo. Το Mazda CX-30 έχει έναν ατμοσφαιρικό 2λιτρο βενζινοκινητήρα που, χάρη στην πρωτοποριακή τεχνολογία της εταιρείας, συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός εύστροφου βενζινοκινητήρα με εκείνα ενός ροπάτου diesel (photo Mazda).

Το εσωτερικό του είναι καλοσχεδιασμένο, εύχρηστο, με εργονομία, ειδικά στο infotainment, απαλλαγμένη από αυτή την αναπόφευκτη τελευταία πολυπλοκότητα-για-την-πολυπλοκότητα, πολύ καλή θέση οδήγησης και ανάλογα καλοσχεδιασμένα μπροστινά καθίσματα. Πάνω απ’ όλα όμως είναι ποιοτικό και στα υλικά και στη συναρμογή τους. Τυπικά πάντως για Mazda, οι χώροι του CX-30 επαρκούν για ένα ζευγάρι με δυο παιδιά, αρκεί τα ταξιδιωτικά τους συμπαρομαρτούντα να μην είναι υπερβολικά πολλά.

Tο Mazda CX-30 είναι ένα ομοιογενές crossover/SUV. Είναι όμορφο –από τα ομορφότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Συμπερασματικά, το Mazda CX-30 είναι ένα ομοιογενές crossover/SUV. Είναι όμορφο –από τα ομορφότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας–, καλοφτιαγμένο, ικανό στον δρόμο, πλούσια εξοπλισμένο, με κομψό εσωτερικό και με αυτή την πολυπόθητη premium αίσθηση που λείπει από τον τυπικό απωανατολικό ανταγωνισμό.

Είναι άραγε καλύτερο από το Mazda3 στο οποίο βασίζεται; Σύντομα στο Andro. Δείτε περισσότερα για το Mazda CX-30 εδώ.

 

Τα βασικά

Μοντέλο: Mazda CX-30 SKYACTIV-X 2.0 186 HP Auto
Κινητήρας: ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος βενζίνης 1998 κ.ε.
Ισχύς: 186 HP @ 6000 rpm
Ροπή: 240 Nm @ 4000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,5 lt/100 km (επίσημη) – 8,5 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 8,6”
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Τιμή: από €28.902

 

Διαβάστε ακόμα: Driven. Η γαλλική φινέτσα της DS 7 Crossback E-Tense 225.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top