Σε ελάχιστα αυτοκίνητα συναντάς έναν τόσο άρτια ολοκληρωμένο συνδυασμό μηχανικών μερών όπως στην Mercedes-AMG A35. Το αποτέλεσμα είναι μια άμεση, ανόθευτη, απολαυστική αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και δρόμου (photo Mercedes-Benz).

Βέβαια, η Mercedes-Benz, πριν κάμποσα χρόνια σε κάποια Έκθεση Φρανκφούρτης, αν θυμάμαι καλά, μας είχε προειδοποιήσει ότι σύντομα θα έφτιαχνε αυτοκίνητα για τον καθένα. Κάτι που είχαμε τότε εκλάβει ως σχήμα λόγου. Έλα όμως που ακριβολογούσε.

Δείτε, για παράδειγμα, τη γκάμα των διαθέσιμων, στην ελληνική μόνο αγορά, μοντέλων. Πόσα νομίζετε πως είναι αυτά; 50; 70; 80; Διότι Mercedes είναι, όχι κάποια μάρκα του συρμού. Κι όμως, ο ελληνικός τιμοκατάλογος περιλαμβάνει –και μάλιστα με κανονικά ευρώ δίπλα, όχι Κ.Π. και τέτοια– πάνω από 300(!) εκδόσεις μοντέλων. Χώρια τα διάφορα smart.

Σίγουρα υπάρχει κάποιος που χρειάζεται τα 306 άλογα και την τετρακίνηση της Α35, αλλά θέλει «κούρσα με κανονικό» πορτμπαγκάζ.

Γράφω «πάνω από» μιας και κάπου στη μέση, εκεί που λέει E-Class Coupé/Cabrio facelift, βαρέθηκα να μετράω και συνέχισα με τα δάχτυλα. H GLC/GLC Coupé, π.χ., έχει πέντε (δικά μου) δάχτυλα μοντέλα. Η A-Class τρία για τη Hatchback κι άλλα δύο για τη Sedan. Συν μια-δυο παλάμες για τις δεκάδες διαθέσιμες –με εκατομμύρια κινητήρες και πακέτα έξτρα– CLA Coupé, CLA Shooting Brake και GLA.

Υπολογισμός μπακάλικος που μας οδηγεί όμως πολύ βολικά στην περί ης ο λόγος Mercedes-AMG A35 4MATIC – A-Class Hatchback εδώ, γιατί υπάρχει και μια ίδια A-Class Sedan. Διότι, κάπου εκεί έξω, σίγουρα υπάρχει κάποιος που χρειάζεται τα 306 άλογα και την τετρακίνηση της Α35, αλλά θέλει «κούρσα με κανονικό» πορτμπαγκάζ. Είπαμε: αυτοκίνητα για τον καθένα.

Το τιμόνι με την πληθώρα κουμπιών, mini mousepads και χειριστηρίων και το ταμπλό με τις μεγάλες ενοποιημένες οθόνες και τις εκτεταμένες λειτουργίες του infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) αρχικά τρομάζουν, αλλά γρήγορα οδηγούν σε ενστικτώδη λειτουργία (photo Mercedes-Benz).

Στον ως άνω λοιπόν τιμοκατάλογο, παρατηρούμε πως η Α35 (σταματάω το 4MATIC μιας και η Α35 βγαίνει μόνο τετρακίνητη και αυτόματη) των 306 ίππων απαντάται σφηνωμένη ανάμεσα στις διάφορες Α250 των 224 ίππων και στις Α45 και Α45S AMG (επίσης 4MATIC, φυσικά) των 387 και 421.

Πρόκειται, σαν να λέμε, για το μοντέλο που γεφυρώνει το οικονομικό χάσμα των €28.000+ –και το δυναμικό τοιούτο των 80+ ίππων– ανάμεσα στις ως άνω A-Class. Και όπως συνήθως συμβαίνει όταν ένα μοντέλο διευρύνεται εμπορικά, αυτό που περιμένεις από μια τέτοια «ενδιάμεση» έκδοση είναι να αποτελεί τη χρυσή τομή στη γκάμα, υποσχόμενη, εν προκειμένω, εντυπωσιακές επιδόσεις συν αξιέπαινη καθημερινή χρηστικότητα.

Έτσι, η αξιολόγηση εδώ είναι κατά πόσο η Α35 συνδυάζει οδηγική απόλαυση με καθημερινή άνεση και ποια από τις φαινομενικά, αν όχι αναμενόμενα, εκ διαμέτρου αντίθετες αυτές απαιτήσεις αποκτά προτεραιότητα. Συν προφανώς για τις υπόλοιπες ικανότητες που υπόσχεται η (βασική) τιμή των σκάρτων €60.000.

Στο εσωτερικό, η ποιότητα υλικών, συναρμογής και φινιρίσματός τους είναι πειστικά ποιοτική.

Και σε όψη και αίσθηση, λοιπόν, η Α35 είναι σαφέστατα premium· πλήρης τεχνολογίας και στον εξοπλισμό της, και στην τελειότητα με την οποία αυτός παρουσιάζεται. Όσο δε κι αν ψάξεις, δεν θα βρεις εδώ στοιχεία μείωσης του κόστους παραγωγής όπως μερικά απ’ αυτά τα οποία συναντάς σε entry-level A-Class που προορίζονται για leasing.

Εντάξει, αυτή η (προαιρετική) φτερούγα/σιδερώστρα πίσω, χωρίς την οποία η Α35 θα ήταν ίσως το ιδανικό Q car, προσδίδει ένα επιθετικό, boy-racer look (εντάξει, και girl-racer, μη βρούμε και κάνα μπελά, μέρες που ‘ναι), όμως η ωριμότητα που αρμόζει σε μια μάρκα όπως η Mercedes είναι πρόδηλη, μέσα και έξω. Στο δε εσωτερικό, η ποιότητα υλικών, συναρμογής και φινιρίσματός τους είναι πειστικά ποιοτική, κάτι που είναι σχεδόν εξ ορισμού δύσκολο να επιτευχθεί σε μια τόσο περίτεχνη, περίπλοκη καμπίνα.

Ο προερχόμενος από την Α250 2λιτρος, 4κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 306 άλογα και 400 Nm ροπής. Κορυφαία φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες και ζάντες 19” με τα κορυφαία, σε τέτοιες διαστάσεις, Pirelli P Zero (photo Mercedes-Benz).

Δυο μεγάλες οθόνες 10,25”, με κοινή γυάλινη πρόσοψη, φιλοξενούν ψηφιακά όργανα με δυνατότητα πολλαπλής διαφορετικής απεικόνισης, ενώ ανάλογη οπτική διαφοροποίηση πετυχαίνεις και μέσω των τεσσάρων οδηγικών προγραμμάτων (Comfort, Individual, Sport, Sport+) του AMG Dynamic Select. Τα μπροστινά καθίσματα μπάκετ AMG Performance είναι εξαιρετικά αν και, λόγω όγκου, περιορίζουν τον χώρο για τα πόδια των πίσω.

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα γίνεται προφανές πόσο συνδεδεμένος νιώθεις με τον δρόμο.

Ποιος όμως ενδιαφέρεται για τους πίσω όταν βρεθεί στο τιμόνι μιας A35; Από τα πρώτα κιόλας μέτρα γίνεται προφανές αφενός πόσο συνδεδεμένος νιώθεις με τον δρόμο και αφετέρου πόσο πιο εστιασμένη στην απόλαυση είναι αυτή η A-Class. Και από την Α250, αλλά και από οποιαδήποτε άλλη Α – εν αναμονής της επαφής με την Α45.

Καταρχάς, τα 306 άλογα του προερχόμενου από την Α250 (και όχι απευθείας από το μαγαζί της AMG στο Affalterbach) 2λιτρου, 4κύλινδρου κινητήρα, με twin-scroll turbo είναι νούμερα εντυπωσιακά από μόνα τους. Σε αποκλειστικό συνδυασμό με το ιδανικά κλιμακωμένο 7άρι αυτόματο κιβώτιο AMG Speedshift DCT-7G (που προσφέρεται με paddles στο τιμόνι), στέλνουν την Α35 στα 100 km/h από στάση σε μόλις 4,7”.

Η δε επιλογή των προγραμμάτων Sport και Sport+ εξαλείφει τα ψήγματα, έστω, υστέρησης από το turbo στις χαμηλές στροφές στο πρόγραμμα Comfort, αλλάζοντας ταυτόχρονα και τον ήχο στις αλλαγές σχέσης από τις διπλές εξατμίσεις που πλαισιώνουν τον απαραίτητο διαχύτη πίσω. Τα δε 400 Nm ροπής, από τις 3000 rpm κιόλας, κάνουν το σκαρφάλωμα στο κόκκινο των 6500 rpm, όσο αστραπιαίο κι αν αυτό είναι, περιττό. Έτσι, γρήγορα μαθαίνεις να οδηγείς την Α35, όντας συνεχώς μέσα στη ροπή της, ανεξαρτήτως σχέσης.

Η προαιρετική φτερούγα/σιδερώστρα πίσω, χωρίς την οποία η Α35 θα ήταν το ιδανικό Q car, προσδίδει ένα boy-racer look, όμως η ωριμότητα Mercedes είναι πρόδηλη, μέσα και έξω.(photo Mercedes-Benz).

Γεγονός είναι πάντως πως σε ελάχιστα αυτοκίνητα συναντάς έναν τόσο άρτια ολοκληρωμένο συνδυασμό μηχανικών μερών όπως στην Α35. Τα αυτοκίνητα, βλέπετε, που σχεδιάζονται απλώς για να εκπληρώσουν μια υποχρέωση, ακόμα κι αν αυτή είναι οι επιδόσεις, είναι περισσότερα από εκείνα που δημιουργούνται για να ενθουσιάσουν. Έτσι, το πάντρεμα εδώ κινητήρα, αυτόματου κιβωτίου, ανάρτησης AMG Ride Control με τα ενεργά αμορτισέρ, φρένων και τετρακίνησης 4MATIC –που στέλνει έως και 50% της ροπής στον πίσω άξονα– αποδεικνύεται εντυπωσιακά επιδέξιο και εξαιρετικά αρμονικό.

ΗΑ35 είναι προσανατολισμένη περισσότερο στη σπορ οδική συμπεριφορά και λιγότερο στην καθημερινή.

Ακόμα και σε περιαστικό περιβάλλον –πόσο μάλλον σε επαρχιακό στροφιλίκι– η Α35 γεννά μια άμεση, ανόθευτη, απολαυστική αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και δρόμου. Με αποτέλεσμα, η Α35, και όχι μόνο στα προγράμματα Sport/Sport+, να παραπέμπει σε kart, και στο κράτημα, και στις αλλαγές κατεύθυνσης και, προφανώς, στην αμεσότητα των εντολών από το τιμόνι.

Ωστόσο, το ότι, τελικά, η Α35 είναι προσανατολισμένη περισσότερο στη σπορ οδική συμπεριφορά και λιγότερο στην καθημερινή, σπίτι/γραφείο/σπίτι άνεση, ακόμα και στις πιο Comfort ρυθμίσεις της, ίσως κουράσει όσους περιμένουν ένα πιο άνετο από ταχύτατο hatchback.

Από την άλλη, το ότι η Α35 προορίζεται να βρίσκεται ένα κλικ πιο κάτω από την πιο μονόπλευρη και σημαντικά ακριβότερη A45, διόλου πρέπει να αποθαρρύνει αυτούς τους, ας πούμε, περισσότερο συνειδητοποιημένους εξ υμών που αναζητείτε ένα all-round αυτοκίνητο, τον Αντετοκούνμπο των hatchback.

 

Τα βασικά
Μοντέλο: Mercedes-AMG A35 4MATIC
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης, 1991 κ.ε.
Ισχύς: 306 HP @ 5800 rpm
Ροπή: 400 Nm @ 3000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: 4WD/αυτόματο 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 7,6 lt/100 km (επίσημη), 11,5 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 4,7”
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Τιμή: από €58.975

 

Διαβάστε ακόμα: 40 χρόνια G-wagen – πώς η Mercedes-Benz ανακάλυψε το G-spot της αυτοκίνησης.

 

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top