Η Ε 300e είναι η πρώτη plug-in hybrid Ε-Class και συμπληρώνει τη γκάμα των υπόλοιπων μοντέλων PHEV της Mercedes-Benz, εν αναμονή του επικείμενου πλήρους εξηλεκτρισμού της μάρκας (photo Mercedes-Benz).

Στη λίστα των κλισέ για τις βεβαιότητες της ζωής, δίπλα σε αυτήν του θανάτου και της δια βίου φορολογίας, μπορείτε άφοβα να προσθέσετε τη διαχρονική ποιότητα κατασκευής των μεγάλων Mercedes-Benz. Δεν έχετε άλλωστε παρά να ρίξετε μια ματιά στους δρόμους γύρω σας για να δείτε πόσες κίτρινες E-Class κυκλοφορούν ανάμεσά μας, με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στην πλάτη τους οι περισσότερες.

Η Ε 300e, εδώ στη σχετικά πρόσφατη facelifted, μη κίτρινη έκδοση της σειράς, είναι η πρώτη plug-in hybrid Ε-Class και συμπληρώνει τη γκάμα των υπόλοιπων μοντέλων PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles) της Mercedes-Benz, εν αναμονή του επικείμενου πλήρους εξηλεκτρισμού EQ της γερμανικής μάρκας.

Η Ε 300e υπόσχεται 51 χιλιόμετρα αυτονομίας (που στην πράξη είναι πιο κοντά στα 45) πριν ζητήσει τη συνεισφορά του βενζινοκινητήρα.

Επιγραμματικά, η Ε 300e υπόσχεται 51 χιλιόμετρα αυτονομίας (που στην πράξη είναι πιο κοντά στα 45) πριν ζητήσει τη συνεισφορά του βενζινοκινητήρα. Μέγεθος που, παρά το κατά τι μικρότερο ρεζερβουάρ (γιατί κάπου πρέπει να χωρέσει και η μπαταρία), συμβάλλει σε μια θεωρητική αυτονομία γύρω στα 750 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η μπαταρία των 13,5 kWh μπορεί να φορτιστεί σε μιάμιση ώρα σε wallbox αντίστοιχης ισχύος με τον φορτιστή των 7 kW του αυτοκινήτου. Με μικρότερη παροχή ισχύος χρειάζονται περίπου τρεις ώρες, ενώ για μια πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα υπολογίστε τουλάχιστον έξι ώρες.

Πάμε τώρα στα των κινητήρων. Σε αυτό το σημείο, οι λιγότερο εξοικειωμένοι με τα αυτοκινητικά ηλεκτρομηχανικά ίσως είναι καλύτερα να επισκεφθείτε τις υπόλοιπες ενότητες του Andro.

Στο ταμπλό κυριαρχούν δυο μεγάλες, πολλαπλώς διαμορφούμενες οθόνες του συστήματος MBUX που ελέγχεται ή από τα πλήκτρα στο τιμόνι, ή από την κεντρική οθόνη αφής, ή από το touchpad στην κονσόλα, ή από φωνητικές εντολές (photo Γ. Καραγιωργάκης/Car&Motor).

Στην E 300e λοιπόν ένας 2λιτρος, 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας (τα έχουμε ξαναπεί για την ανεξιχνίαστη ονοματολογία των μοντέλων των Γερμανών κατασκευαστών η οποία γενικά βασίζεται στην ιπποδύναμη αντί, όπως παλαιότερα, στη χωρητικότητα του κινητήρα) στέλνει 211 άλογα και 350 Nm ροπής στους πίσω τροχούς.

Είναι εύκολο να παρασυρθείς και, προς στιγμήν, να πιστέψεις ότι οδηγείς κάποιο σπορ αυτοκίνητο.

Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο στο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ο οποίος βγάζει 122 άλογα και 440 Nm. Νούμερα όλα τα παραπάνω εντυπωσιακά και μη συνδυασμένα. Πόσο μάλλον όταν, συνδυασμένα, μεταφράζονται σε 320 άλογα και 700 Nm ροπής, με αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο σχεδόν δύο τόνων να φτάνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 5,7” και σε τελική ταχύτητα, υποθέτω ηλεκτρονικά περιοριζόμενη, 245 km/h.

Όλα δε αυτά με ένα look που, παρά τους πιο, να τους πούμε επιθετικούς; προφυλακτήρες μπρος-πίσω και τους τροχούς των 18”, διόλου παραπέμπει στις καταιγιστικές, για αυτοκίνητο που κάποτε έπαιρνες με το εφάπαξ, επιδόσεις της E 300e. Εξ ων και το (*) του τίτλου όπου το Q στο Q-car, για “question mark”, χαρακτήριζε κάποτε μοντέλα, η συντηρητική εμφάνιση των οποίων ήταν, ας πούμε, αντιστρόφως ανάλογη των απρόσμενων επιδόσεών τους.

H Ε 300e υπόσχεται 51 χιλιόμετρα σβέλτης ηλεκτροκίνητης αυτονομίας πριν ζητήσει τη συνεισφορά του 2λιτρου, 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 320 άλογα, 700 Nm ροπής, 5,7” για το 0-100 και 245 km/h τελική ταχύτητα. Η μπαταρία κλέβει χώρο από το πορτμπαγκάζ (photo Mercedes-Benz).

Αν έχετε μόλις επιστρέψει από άλλη ενότητα του Andro, ναι, μπορεί η προαναφερθείσα έννοια της ροπής να σας ακούγεται όσο συναρπαστική ακούγεται μια κολονοσκόπηση, η ροπή είναι όμως το μαγικό συστατικό σε κάθε αυτοκινητικό σουφλέ [κολονοσκόπηση και σουφλέ στην ίδια πρόταση; Μάλιστα…]. Αυτά λοιπόν τα 700 Nm είναι που έχουν μεγαλύτερη σημασία, ειδικά όταν, εν προκειμένω, είναι διαθέσιμα από τις 1600 rpm.

Μένοντας στον δρόμο, με την καλή έννοια, είναι εύκολο να παρασυρθείς από τα παραπάνω και, προς στιγμήν, να πιστέψεις ότι οδηγείς κάποιο σπορ αυτοκίνητο, ή έστω κάποιο λεγόμενο hot hatch, GTI στα ελληνικά· η Ε 300e δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο.

Η μεγάλη Merc καλύπτει αποστάσεις ταχύτατα και ξεκούραστα – κάτι που ελάχιστα πλέον αυτοκίνητα πετυχαίνουν.

Ναι, είναι ταχύτατη, ναι, έχει πολύ καλά φρένα, ναι, έχει σαφές τιμόνι (που κόβει και πολύ), ναι, δεν γέρνει (πολύ), ναι, πατάει καλά και σε δρόμους με συνεχείς στροφές, ακόμα και σε κατηφορικούς τοιούτους, αλλά μέχρις ενός σημείου αυτά. Από κει και μετά, το πάνω χέρι το παίρνει μοιραία το βάρος και, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι Νόμοι της Φυσικής είναι απαράβατοι.

Όχι, το φυσικό περιβάλλον τέτοιων αυτοκινήτων είναι ο αυτοκινητόδρομος. Όπου, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης, η μεγάλη Merc καλύπτει αποστάσεις ταχύτατα και ξεκούραστα – κάτι που ελάχιστα πλέον αυτοκίνητα πετυχαίνουν. Μάλιστα, αν ένα ταξίδι ξεκινήσει ηλεκτροκίνητα, η συνολική κατανάλωση, ακόμα και αν στη συνέχεια κινείσαι αρκετά πάνω από τα όρια ταχύτητας, δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 7,5 lt/100 km.

Ο άλλος φυσικός… οικότοπος της E 300e είναι βέβαια οι αστικές διαδρομές. Οι οποίες, όταν συνδυαστούν με έξυπνο τρόπο οδήγησης, ήτοι χωρίς υπερβολές του τύπου «πρέπει οπωσδήποτε να σιγουρευτώ γι αυτό το 5,7” για το 0-100, το τραβάει ο οργανισμός μου» σε κάθε φανάρι, και μαθαίνοντας πως να (ψιλο)φορτίζεις τη μπαταρία και εν κινήσει, μπορούν να επιτελούνται καθημερινά δίχως επίσκεψη σε βενζινάδικο· αρκεί να μη ξεπερνάς τα 130 km/h – άλλωστε είπαμε: αστικές μετακινήσεις.

Mercedes-Benz E 300e. Ή πώς το αυτοκίνητο που κάποτε έπαιρνες με το εφάπαξ μετατρέπεται σε σύγχρονο Q-car (photo Mercedes-Benz).

Πάμε τώρα στο εσωτερικό. Στο ταμπλό του οποίου κυριαρχούν δυο μεγάλες, πολλαπλώς διαμορφούμενες οθόνες του συστήματος MBUX της Mercedes-Benz. Σύστημα που ελέγχεται ή από τα ελαφρώς δύσχρηστα –τουλάχιστον για τα δικά μου αργασμένα στο πληκτρολόγιο δάχτυλα– πλήκτρα αφής στο τριάκτινο (ουσιαστικά πεντάκτινο) τιμόνι, ή από την κεντρική οθόνη αφής, ή από το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα. Ή, φυσικά, από φωνητικές εντολές.

Υπάρχει πρακτικά κάθε σύστημα υποβοήθησης και πληροφόρησης που μπορεί να βάλει ο νους, καθώς και κάμερες περιμετρικά.

Τίποτε δεν λείπει από πλευράς εξοπλισμού. Την ημιαυτόνομη, “Look ma! No hands!” οδήγηση την είπαμε; Ναι. Πέραν αυτής, υπάρχει πρακτικά κάθε σύστημα υποβοήθησης και πληροφόρησης που μπορεί να βάλει ο νους, καθώς και κάμερες περιμετρικά που σου επιτρέπουν να… ελλιμενίζεις, με ασφάλεια και χωρίς πιλότο, την E-Class οπουδήποτε το πεντάμετρο αμάξωμα χωράει.

Τα €70.900 για την E 300e (€74.000 για την E 300e 4Matic), ναι, μπορεί να ακούγονται κάμποσα. Αν σκεφτείτε όμως ότι (α) πρόκειται για μια μεγάλη, πολυτελή και ταχύτατη Mercedes-Benz, (β) τέτοια αυτοκίνητα προορίζονται κυρίως για εταιρική χρήση και (γ) η κυκλοφορία μιας E 300e δεν περιορίζεται από δακτυλίους και τέτοια, ίσως αυτά αρχίσουν να ακούγονται κατά τι λογικότερα.

Δείτε περισσότερα για την αναβαθμισμένη E 300e εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: Porsche Macan T: η πρώτη 4θυρη Τ.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top