Το Opel Grandland έχει ανανεωθεί τόσο ώστε να μη κινδυνεύει να θεωρηθεί facelift της προηγούμενης γενιάς. H μάσκα “vizor” παραπέμπει στο Manta της δεκαετίας του ’70 (photo Drive).

Τα πράγματα λοιπόν έχουν ως εξής: το Grandland υπήρχε «στα χαρτιά» από το 2012, όταν η Opel ανήκε στη General Motors και η μάρκα είχε πιθανότατα ζηλώσει τη μεγάλη επιτυχία του ήδη εξάχρονου τότε Nissan Qashqai. Εξελίχθηκε δε, ως Grandland X, πάνω σε πλατφόρμα και μηχανικά μέρη της PSA (Peugeot-Citroën) με την οποία η GM τότε συνεργαζόταν.

Κατά τον ρουν όμως των γεγονότων, η GM ξεφορτώθηκε το ζημιογόνο ευρωπαϊκό της κομμάτι, με αποτέλεσμα η Opel (που επιμένει να λέγεται Vauxhall στο Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού) να αποκτηθεί φιλόδοξα από την PSA. Η οποία στη συνέχεια συγχωνεύτηκε με τη Fiat-Chrysler δημιουργώντας τον ογκώδη μονόλιθο της Stellantis.

Το σημερινό Grandland έχει ανανεωθεί τόσο ώστε να μη κινδυνεύει να θεωρηθεί facelift της προηγούμενης γενιάς.

Το Opel Grandland X λοιπόν ξεκίνησε αρχικά ως project της GM, σε συνεργασία με την PSA, για να αποτελέσει στη συνέχεια υιοθετημένο Opel της PSA το οποίο, έχοντας απωλέσει στην πορεία και το κατά τι παραπλανητικό Χ, που παρέπεμπε σε στάνταρ τετρακίνηση, κατασκευάζεται πλέον από τη Stellantis και είναι το μεγαλύτερο από τα τρία SUV της Opel – εξ ου και το “Grand”. Ξεκάθαρο ως εδώ; Πάμε παρακάτω.

Το σημερινό Grandland έχει ανανεωθεί τόσο ώστε να μη κινδυνεύει να θεωρηθεί facelift της προηγούμενης γενιάς. Προφανέστερο σημείο είναι η εμπνευσμένη από το Manta της δεκαετίας του ‘70 «τυφλή» μάσκα (που η Opel ονομάζει vizor, μιας και με μισόκλειστα μάτια θυμίζει… vizor κράνους) η οποία πρωτοεμφανίστηκε στο Mokka και σταδιακά κοσμεί και τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας.

Εικόνα ενός ποιοτικότερου από την προηγούμενη γενιά εσωτερικού, με μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους για μικροπράγματα. Κορυφαία ανατομικά μπροστινά καθίσματα (photo Drive).

Αν και συμπληρώνεται από δίδυμα φωτιστικά σώματα LED, πλαισιωμένα από μεγάλα day-lights, και μεγαλύτερους, επίσης «τυφλούς», πλαϊνούς αεραγωγούς, στο Grandland η μάσκα μοιάζει προσθήκη εκ των υστέρων αντί για ενσωματωμένο στοιχείο του αρχικού σχεδιασμού.

Κύριο χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι το “pure panel” της Opel που απαντάται στα Mokka και Astra.

Παρ’ όλα αυτά, σε συνδυασμό με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και το spoiler χαμηλότερα, την κομψή διχρωμία του αμαξώματος και τους μεγάλους τροχούς, προσδίδει στο αυτοκίνητο πολύ δυναμικότερη εικόνα από εκείνη που προσέδιδε η «ανώδυνη» μπροστινή όψη του προηγούμενου μοντέλου.

Κύριο χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι το “pure panel” της Opel που απαντάται στα Mokka και Astra και περιλαμβάνει το ενιαίο 2-σε-1 ταμπλό με το εκ των ων ουκ άνευ πλέον ψηφιακό καντράν 12” και τη λίγο μικρότερη (10”) κεντρική οθόνη αφής.

Μένοντας στο εσωτερικό, το ψηφιακό καντράν είναι μεν εύληπτο για τον μέσο, υποθέτω, οδηγό και μπορεί να διαμορφωθεί σε δυο-τρεις μορφές, αλλά δεν είναι και τόσο «πλούσιο» ή ευκρινές σε γραφικά όσο εκείνα που προσφέρει ο εσωτερικός (π.χ. η «εξαδέλφη» Peugeot με το i-Cockpit) και εξωτερικός ανταγωνισμός.

Ενιαίο “pure panel” με ψηφιακό καντράν και κεντρική οθόνη αφής. Καλοδεχούμενα παραδοσιακά χειριστήρια για θέρμανση/κλιματισμό. Κινητήρας είναι ο γνωστός 1.5 turbo-diesel της PSA, εδώ με 130 άλογα. Χώροι για πέντε και πορτμπαγκάζ στα μέτρα της κατηγορίας (photo Drive).

Το δε μενού και τα υπο-μενού του infotainment, τα οποία ελέγχονται από την κεντρική οθόνη αφής που, αν δεν κάνω λάθος, βασίζεται σε προγενέστερο σύστημα της PSA, δεν είναι άμεσα προφανή και απαιτούν κάμποση εξοικείωση. Ευτυχώς που η Opel επιμένει στα εκτός infotainment, εύχρηστα, “olde worlde” χειριστήρια για τη θέρμανση και τον κλιματισμό γιατί θα μας εύρισκε ξεπαγιασμένους η νύχτα, κάποια άτομα.

Όπως και στο Astra, τα μπροστινά καθίσματα είναι από τα καλύτερα της αγοράς.

Αυτό πάντως που πετυχαίνει η Opel με τη μάσκα “vizor” και τη διχρωμία στο εξωτερικό το κατορθώνει και με το “pure panel” στο εσωτερικό· χαρίζοντας έτσι στο Grandland μια πιο μοντέρνα και πολύ πιο στιλάτη εικόνα από εκείνη των αναλογικών οργάνων της απελθούσας γενιάς. Η δε συνολική εικόνα είναι αυτή ενός ποιοτικότερου εσωτερικού με μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους για μικροπράγματα.

Όπως και στο Astra, τα μπροστινά καθίσματα είναι από τα καλύτερα της αγοράς, συνοδεύονται δε από πιστοποίηση από οργανισμό ειδικών σε θέματα μέσης και στάσης σώματος με το όνομα “Aktion Gesunder Rücken (AGR)” – κάτι σαν «Εκστρατεία Για Υγιή Μέση», στα ελληνικά. Πίσω, μπορούν να χωρέσουν τρεις ενήλικες, αρκεί ο μεσαίος να μην είναι ευρύπυγος.

Κινητήρας στο συγκεκριμένο Grandland είναι ο γνωστός turbo-diesel 1.5 της PSA (το έχουμε εμπεδώσει ότι η Stellantis πιστεύει στη μακροημέρευση του diesel και καλά κάνει) που συναντήσαμε και στο Mokka, αλλά εκεί με 110 άλογα, ο οποίος εδώ στέλνει 130 άλογα και 300 Nm στους μπροστινούς τροχούς.

Καλή και ασφαλής οδική συμπεριφορά με λογικές κλίσεις χάρη και στη σχετικά σφιχτή ανάρτηση. Το τιμόνι πάντως θέλει λίγη δουλίτσα για να σταθεί επάξια απέναντι στο ικανό πλαίσιο (photo Drive).

Στο Grandland συνδυάζεται μόνο με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (πιθανότατα το EAT8 της PSA, δίχως το Ε) που και του επιτρέπει να είναι ζωντανός στο πλέον χρήσιμο για την κανονική ζωή εύρος στροφών –ανάμεσα δηλαδή 1500 και 3500 rpm– και να ταξιδεύει ξεκούραστα και σχετικά ήσυχα για diesel, καταναλώνοντας μάλιστα κάτω από 8 lt/100 km.

Με λογική χρήση βέβαια και χωρίς υπερβολές μιας και τέτοιου είδους βαριά και ψηλά αυτοκίνητα δεν έχουν ούτε νόημα ούτε διάθεση σπορτίβ οδήγησης σε δρόμο με συνεχείς στροφές και απανωτά πάνω-κάτω. Πόσο μάλλον όταν χρησιμοποιούνται για τη χρήση για την οποία δημιουργήθηκαν. Για να μεταφέρουν οικογένειες, δηλαδή. Δεν είναι σχεδιασμένα για τέτοια, βρε αδερφέ, πώς να το κάνουμε;

Μπορεί πλέον να κοιτάξει άφοβα στα μάτια τα 3008, Karoq, Qashqai, Sportage κ.ά.

Δείτε το τιμόνι, για παράδειγμα. Η υποβοήθησή του το κάνει ελαφρύ και ευχάριστο στην πόλη (ήτοι στο 90% της χρήσης του), αλλά εκτός αυτής τα ηλεκτροϋδραυλικά κάπου σαν να μπερδεύονται με συνέπεια να γίνεται κομματάκι ασαφές, αφαιρώντας κάτι από την εμπιστοσύνη που έχει τη δυνατότητα να σου προσφέρει το καλό πλαίσιο, η σφιχτή σχετικά ανάρτηση και τα 225/55 ελαστικά στις 18άρες ζάντες, στη συγκεκριμένη έκδοση.

Ψιλά γράμματα τα παραπάνω, ανούσια ενδεχομένως και αμελητέα για τους περισσότερους αγοραστές. Διότι σε κάθε περίπτωση, όπως άλλωστε και με τα Astra και Mokka (καινούργιο Corsa δεν έχω ακόμα οδηγήσει), η βελτίωση την οποία έχει προσδώσει η «υπό νέαν διεύθυνσιν» Opel και στο μεγάλο της SUV είναι εμφανέστατη.

Με αποτέλεσμα, το Grandland να είναι σήμερα ένα ικανότατο οικογενειακό αυτοκίνητο που μπορεί πλέον να κοιτάξει άφοβα στα μάτια, όχι μόνο τα 3008, Karoq, Qashqai, Sportage κ.ά. του μάταιου τούτου κόσμου, αλλά και σημεία αναφοράς στην κατηγορία των μεσαίων SUV, όπως τα Tiguan, Q3 ή GLB.

Δείτε περισσότερα για το Opel Grandland εδώ.

Τα βασικά

Μοντέλο: Opel Grandland 1.5 D 130 HP AT8
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo-diesel 1499 κ.ε.
Ισχύς: 130 HP @ 3750 rpm
Ροπή: 300 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,1 lt/100 km (επίσημη) – 7,3 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 11,5”
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Τιμή: από €35.900

 

Διαβάστε ακόμα: Οδηγήσαμε τη Mercedes-Benz GLB 180. Τι, SUV χωρίς Crossover;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top