Tο σημερινό 508 είναι μικρότερο, χαμηλότερο και ελαφρύτερο από το προηγούμενο, με το οποίο διόλου μοιάζει. Αντίθετα, παραπέμπει σχεδιαστικά στα πανέμορφα concept Exalt του 2014 και Instinct του 2017. Ενώ στον δρόμο είναι όσο υπέροχο δείχνει. (photo Peugeot).

Ναι, η εμφάνιση δεν είναι το παν, αλλά στον κόσμο του αυτοκινήτου, όπου πλέον «δεν υπάρχουν κακά αυτοκίνητα», συχνά η εμφάνιση είναι περισσότερο απ’ το παν. Με το σχεδιασμένο in-house νέο της 508 η Peugeot δείχνει να ξαναβρίσκει το σχεδιαστικό της ταλέντο. Ό,τι καλύτερο λοιπόν για όποιους από σας νοσταλγούν κομψά αυτοκίνητα όπως το 306, το 406, ακόμα κι εκείνο το περίεργο RCZ.

Αξιέπαινα, το σημερινό 508 είναι μικρότερο, χαμηλότερο και ελαφρύτερο από το προηγούμενο 508, με το οποίο διόλου μοιάζει – ποιος είπε «ευτυχώς»; Αντίθετα, παραπέμπει σχεδιαστικά στα πανέμορφα concept Peugeot Exalt του 2014 και Peugeot Instinct του 2017, υιοθετώντας εξωτερικά και εσωτερικά στοιχεία και από τα δυο.

Παρά δε την ίδια ονομασία (αν δεν το έχετε προσέξει, όλα πλέον τα Peugeot τελειώνουν σε 8, με μόνο το πρώτο ψηφίο να αλλάζει) είναι μάλιστα ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο. Το οποίο (αν δίνετε σημασία σ’ αυτά) «πατάει» στην καινούρια πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform, αν μάλιστα κρατάτε και σημειώσεις) της PSA, όπως, μεταξύ άλλων, και τα Peugeot 308, 3008, 5008, Citroën C5 Aircross, DS 7 Crossback, Opel Grandland X κ.ά.

Οι Γάλλοι συνεχίζουν να παίζουν μουσική από τις δικές τους παρτιτούρες – που φέρνει περισσότερο σε Fauré και πολύ λιγότερο σε Wagner.

Σήμερα, φαίνεται πως κάποιο σκοτεινό αυτοκινητικό κέντρο αποφάσεων έχει καταλήξει στο ότι εμείς οι καταναλωτές θέλουμε, για τα αυτοκίνητά μας, ζοφερά, «βαριά» γερμανικά εσωτερικά, με σκληρά γερμανικά καθίσματα και με γερμανική ανάρτηση. Με συνέπεια, τα περισσότερα αυτοκίνητα να σχεδιάζονται και κατασκευάζονται μιμούμενα αυτή την τευτονική αίσθηση του φαινομενικά άθραυστου την οποία υποτίθεται πως μεταφέρει ένα Audi, μια Mercedes-Benz, μια BMW, ένα Volkswagen.

Οι Γάλλοι, ευτυχώς, συνεχίζουν να παίζουν μουσική από τις δικές τους παρτιτούρες – που φέρνει περισσότερο σε Fauré και πολύ λιγότερο σε Wagner. Έτσι, η εξωτερική κομψότητα και η σχεδιαστική αρμονία του 508 έχουν μεταφερθεί και στο εσωτερικό που είναι μοντέρνο, πολυτελές, πλούσια εξοπλισμένο, και διαφορετικό, βρε αδερφέ.

Η εξωτερική κομψότητα και η σχεδιαστική αρμονία έχουν μεταφερθεί και στο εσωτερικό που είναι μοντέρνο, πολυτελές, πλούσια εξοπλισμένο, και διαφορετικό, βρε αδερφέ. (photo Peugeot).

Και τα υλικά (δέρμα, Alcantara, πλαστικό και ξύλο) και η συναρμογή τους είναι αψεγάδιαστα, με εμφάνιση, χρώματα και φωτισμό που, σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό, διαμορφούμενο i-Cockpit της Peugeot και τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, παραπέμπουν σε νύχτα σε φωτισμένη ευρωπαϊκή πόλη παρά στη Seoul by night.

Τα πολλαπλώς ρυθμιζόμενα καθίσματα, εκτός από άνετα, προσφέρουν την πλευρική στήριξη την οποία απαιτεί το εξαιρετικό πλαίσιο και η οδική συμπεριφορά και αυτού του Peugeot. Μελανό σημείο, αν μπορεί να το αποκαλέσει κανείς έτσι, είναι η θέση οδήγησης στην οποία, όπως και με τα περισσότερα Peugeot, από εκείνο το 404 Coupé του πατέρα, αλλά και το δικό μου 205 1.9 GTI και μετά, θέλει χρόνο να βολευτείς.

Δεν είναι ότι δεν έχεις χώρο στο 508 –έχεις, άφθονο– είναι αυτή η, να την πούμε αλληλεπίδραση; τιμονιού και καντράν –i-Cockpit, εν προκειμένω– όπου, για να βλέπεις όλο το καντράν, ή θα κάθεσαι ψηλά με το μικρό τιμόνι χαμηλότερα απ’ όσο θα ήθελες, ή χαμηλά με το τιμόνι ψηλότερα. Ή κάπως έτσι. Αίσθηση τυπικά Peugeot, δηλαδή, που στην αρχή ξενίζει, αλλά συνηθίζεται γρήγορα μιας και όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο δεν αργεί να σε κάνει να τα ξεχνάς αυτά.

Διότι το 508 είναι υπέροχο και στον δρόμο. Δεν είναι μόνο η ποιότητα κύλισης σε αστικό περιβάλλον, που είναι το πρώτο το οποίο αντιλαμβάνεσαι, αλλά η συνολική του ικανότητα σε απαιτητικούς δρόμους με συνεχείς στροφές και αδιάκοπα πάνω-κάτω. Η αμεσότητα του τιμονιού, η ακαμψία (παρά την έλλειψη πλαισίων στις πόρτες) του σασί, τα καλά φρένα, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (στη συγκεκριμένη έκδοση) και το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 κολακεύουν τον κινητήρα 1.6 PureTech που αποδίδει 225 (224, για την ακρίβεια) άλογα στις 5500 rpm και 300 Nm στις 2750.

Με κλειστά μάτια είναι φορές που το 508 GT θυμίζει ένα μεγαλύτερο 308 GTI – γενναιόδωρη φιλοφρόνηση για οικογενειακό αυτοκίνητο.

Χάρη και στα πολύ καλά 235/45 ZR19 Pilot Sport 4 της Michelin, η υποστροφή, ισχύος ή… φόρας, είναι ελάχιστη, το ίδιο και το υπερστροφικό ελάφρωμα του πίσω μέρους σε απότομο άφημα του γκαζιού, ενώ η πρόσφυση, ελκτική ή μη, είναι εντυπωσιακή για ένα βαρύ (παρά τα αλουμινένια μπροστινά φτερά και καπό) sedan με πολλά άλογα στον μπροστινό άξονα. Με κλειστά μάτια (εντάξει, λάθος έκφραση) είναι φορές που το 508 GT θυμίζει ένα μεγαλύτερο 308 GTI – γενναιόδωρη φιλοφρόνηση για οικογενειακό αυτοκίνητο.

Συνειδητά έγραψα παραπάνω «κολακεύουν» τον κινητήρα αντί, π.χ., «συμπληρώνουν». Όπως δείχνουν τα νούμερα, ούτε σε ιπποδύναμη υστερεί ο turbo βενζινοκινητήρας 1.6 ούτε σε ροπή. Υστερεί όμως –υπολείπεται, σωστότερα– ακουστικά. Ενώ στο ταξίδι, χάρη και στο ΕΑΤ8, δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου και στις χαμηλές στροφές είναι ζωντανός, στις ψηλές ακούγεται ανέμπνευστος, αν όχι ασθματικός, μη συνάδοντας ούτε με τον ρυθμό που αυτό το 508 μαζεύει χιλιόμετρα ούτε με τον τρόπο που συνδέει στροφή με στροφή. Και να κάτι που χρειάζεται οπωσδήποτε να βελτιώσει, με το πρώτο κιόλας facelift, η Peugeot, είτε με μια σπορ εξάτμιση είτε ηλεκτρονικά, όπως κάνουν άλλοι.

Με θλίβει που το 508 θα δυσκολευτεί να δελεάσει όσους έχουν κολλήσει στα crossover, καταλήγοντας ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που σπάνια θα δεις στον δρόμο. Κρίμα, γιατί με αυτό το μοντέλο η Peugeot υπερέβη εαυτήν. (photo Peugeot).

Και κάπου εδώ ερχόμαστε στον παροιμιώδη ελέφαντα στο δωμάτιο. Στους ελέφαντες, μάλλον. Ο πρώτος είναι ότι, εδώ και κάμποσα χρόνια, οι πωλήσεις των sedan όσο και 5θυρα αντί για 4θυρα και όσο όμορφα κι αν αυτά, εν προκειμένω, είναι, και όσο coupé κι αν μοιάζουν, διαρκώς μειώνονται, ακόμα κι αν προέρχονται από τον γερμανικό αυτοκινητικό μαγνητικό βορρά. Όλοι πλέον θέλετε κάποιο από τα διαρκώς αυξανόμενα crossover/SUV.

Το καινούργιο 508 αντιπαραθέτει μια απόλυτα συγκρίσιμη πλέον ποιότητα και, σημαντικότερα, μια στιλάτη αποκλειστικότητα.

Ο δεύτερος (ελέφαντας) είναι αυτός καθαυτός ο προαναφερθείς γερμανικός αυτοκινητικός μαγνητικός βορράς και οι εδραιωμένες νοοτροπίες τις οποίες αυτός έλκει. Θέλω να πω, όταν οι επιλογές σου περιλαμβάνουν αυτοκίνητα, αν όχι τόσο όμορφα όσο το 508, αλλά τόσο καλά όπως ένα Α4, μια Σειρά 3, ή μια C-Class, ακόμη κι ένα Passat, πρέπει να είσαι δηλωμένος Francophile και ιδιαίτερα ένθερμος οπαδός της μάρκας για να επιλέξεις το 508, όσο όμορφο και ικανό κι αν αυτό είναι.

Από την άλλη, το παραπάνω μπορεί και να αποτελεί πλεονέκτημα για το 508. Διότι απέναντι στην, ας πούμε, πανταχού παρουσία των ανωτέρω, το καινούργιο 508 αντιπαραθέτει μια απόλυτα συγκρίσιμη πλέον ποιότητα και, σημαντικότερα, μια στιλάτη αποκλειστικότητα. Οπότε…

Δείτε περισσότερα για το Peugeot 508 εδώ

Τα βασικά

Μοντέλο: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης, 1598 κ.ε.
Ισχύς: 224 HP @ 5500 rpm
Ροπή: 300 Nm @ 2750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 7,1 lt/100 km (επίσημη), 8,5 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 7,3”
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Τιμή: €53.000

 

Διαβάστε ακόμα: Το XCeed και η υπέρβαση της Kia.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top