Μια ακόμα συνεργaσία του σοφιστικέ γαλλικού οίκου με τον Ηλία Καφούρο.

Σπίτια σκαρφαλωμένα σε βουνοπλαγιές, καμπαναριά, αρχαία περιστύλια, γέφυρες και βεράντες κατάφορτες από ευωδιαστά λουλούδια που φωλιάζουν σε καταπράσινα τοπία. Είναι ένας τόπος ονειρικός, αλλά και ολότελα δικός μας, αρκεί να το θυμόμαστε.

Ο κορυφαίος, σοφιστικέ οίκος Hermès αποφάσισε να τιμήσει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο τον εορτασμό των 200 ετών της ελληνικής επανάστασης δημιουργώντας ένα συλλεκτικό μεταξωτό μαντίλι σχεδιασμένο από τον Ηλία Καφούρο που πάνω του αποτυπώνονται θησαυρίσματα της ελληνικής υπαίθρου.

Αυτό που τραβάει αμέσως το μάτι, πέραν των ζεστών χρωματισμών σαν ένα μπουκέτο από ανοιξιάτικες φρέζιες, είναι η λέξη «Ελευθερία», η οποία είναι χωρισμένη ανά τρία γράμματα και καταλαμβάνει όλη την επιφάνεια του μαντιλιού. Πρόκειται για την βροντώδη και αξεπέραστη λέξη – ιδέα πάνω στην οποία άναψε η θράκα της επανάστασης του 1821 και έκτοτε έγινε σύμβολό του ελληνισμού.

Αυτό που τραβάει αμέσως το μάτι, πέραν των ζεστών χρωματισμών σαν ένα μπουκέτο από ανοιξιάτικες φρέζιες, είναι η λέξη «Ελευθερία».

Ο σχεδιασμός του μαντιλιού παραπέμπει σε σημαία -μια ολότελα ξεχωριστή σημαία, ωστόσο. Στο κέντρο βρίσκεται το γράμμα «θήτα» πάνω από μια λίμνη που παίρνει τη μορφή ενός γαλάζιου ματιού, το οποίο κατά την ελληνική παράδοση αποτρέπει την κακή τύχη, το γνωστό «ματάκι». Εδώ, συμβολίζει τον τρόπο που οι σύγχρονοι Έλληνες έχουμε ασπαστεί την πολιτιστική, την κοινωνική και την ανθρωπιστική κληρονομιά μας, µε το βλέμμα μας σταθερά στραμμένο προς το μέλλον.

Αυτό το ιδιαίτερο μαντίλι ξεχωρίζει για τα μοναδικά του στοιχεία, αφού συνδυάζει ένα εκλεπτυσμένο σχέδιο µε δυναμικούς στοχασμούς. Ο καλλιτέχνης Ηλίας Καφούρος εξηγεί ότι ο σχεδιασμός λειτουργεί ως σκέψη γύρω από την έννοια της ελευθερίας, την οποία συχνά θεωρούμε δεδομένη, καθώς και την πραγματική ουσία της ανεξαρτησίας στον σημερινό κόσμο.

Ακόμα, ο Pierre-Αlexis Dumas, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Hermès (και ελληνικής καταγωγής κατά το ήμισυ), αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η ιστορία της Ελλάδας είναι παγκόσμια και ως Ευρωπαίοι, το πεπρωμένο µας συνδέεται µε το πεπρωμένο της Ελλάδας. Βλέπω το μαντίλι σαν βιβλίο, σαν ντοκιμαντέρ, σαν µια ιστορία τυπωμένη σε μετάξι».

Στο κέντρο βρίσκεται το γράμμα «θήτα» πάνω από μια λίμνη που παίρνει τη μορφή ενός γαλάζιου ματιού, το οποίο κατά την ελληνική παράδοση αποτρέπει την κακή τύχη, το γνωστό «ματάκι».

Ας μην ξεχνάμε πως το μετάξι είναι ένα υλικό απόλυτα ταυτισμένο με τις δημιουργίες του οίκου. Θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο μακρινό 1937 οπότε και δημιουργήθηκε για πρώτη φορά µεταξωτό μαντίλι της Hermès. Έκτοτε, η εξαιρετική τεχνογνωσία βρίσκεται στο επίκεντρο των συλλογών της από µετάξι. Πολλοί οίκοι προσπάθησαν να αντιγράψουν τα μαντίλια της, χωρίς την ίδια ποιότητα.

Η Hermès συνεργάζεται διαχρονικά µε καλλιτέχνες που επινοούν εικονογραφήσεις µε τη γλώσσα του µεταξιού, εμπλουτίζοντας συνεχώς το αφηγηματικό σύμπαν του Οίκου. Και με τον Ηλία Καφούρο, όπως και με άλλους Έλληνες καλλιτέχνες, έχει συνεργαστεί στο παρελθόν.

Το µαντίλι θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένη έκδοση και θα είναι διαθέσιμο στο κατάστηµα της Hermès στην Αθήνα από τις 26 Μαρτίου 2021, μια μέρα μετά την επέτειο της εθνεγερσίας. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο Οίκος Hermès θα διαθέσει μέρος των εσόδων από κάθε πώληση στο Γενικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος της Αθήνας, «Η Σωτηρία».

 

Διαβάστε ακόμα: Το ριψοκίνδυνο στύλ του Παναγιώτη Ποταγού (1838-1904).

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top