Για αεροπόρους και μη.

    Η Longines λαμβάνει μεγάλη αναγνώριση από την κοινότητα των φίλων της ωρολογοποιίας για τον καλαίσθητο τρόπο που αναπαράγει ιστορικά ρολόγια. Και αυτό οφείλεται όχι μόνο στις σωστές αναλογίες που διατηρούν στις λεπτομέρειές τους, αλλά και στις επιλογές που κάνουν στο πέρας του χρόνου για το ποια ρολόγια θ’ ανασύρουν από το παρελθόν. Η Longines, ουσιαστικά, έχει ένα ολόκληρο μουσείο από πολύ σημαντικά ρολόγια της ιστορία της.

    Ακόμη κι εκείνοι που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με την ωρολογοποιία, μπορούν να μάθουν κάποια σημαντικά στοιχεία για την ιστορία της, αν μελετήσουν το κάθε λανσάρισμα νέου μοντέλου της Longines. Έτσι, το 2023 το πρώτο τους εγχείρημα μάς διδάσκει αρκετά πράγματα για το παρελθόν και την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

    Αυτό που κάνει πραγματικά ιδιαίτερο το Majetek είναι αυτή η τραχτερωτή περιστρεφόμενη στεφάνη του.

    Τα πρώτα ρολόγια είχαν χαραγμένη στην πίσω πλευρά τα λόγια «Majetek Vojenske Spravy» που σημαίνει «Ιδιοκτησία του Τσεχοσλοβάκικου Στρατού».

    Όταν ακούμε ρολόγια για αεροπόρους, το μυαλό μας πηγαίνει σε σχέδια απλά και ξεκάθαρα. Μεγάλοι αριθμοί με έντονο φωσφορούχο χρωματισμό, γενικώς προσεγμένες αναλογίες για να είναι όσο το δυνατό πιο ευανάγνωστα. Ωστόσο στο παρελθόν, κοντά στη δεκαετία του 1920 – 1930, τα ρολόγια για πιλότους που κατασκευάζονταν  από την Longines είχαν ένα χαρακτηριστικό που τώρα το συνδέουμε με διαφορετικού τύπου ρολόγια, την περιστρεφόμενη στεφάνη.

    Την χρησιμοποιούσαν ως δείκτη μέτρησης της διαρκείας των πτήσεων τους, για να μπορούν να υπολογίσουν τα καύσιμα τους, ακόμη και αν τα όργανα του αεροπλάνου σταματούσαν να λειτουργούν.

    Το 1935 η Longines δημιούργησε το 3582 για την πολεμική Αεροπορία της τότε Τσεχοσλοβακίας. Τα ρολόγια αυτά είχαν χαραγμένη στην πίσω πλευρά τα λόγια «Majetek Vojenske Spravy» που σημαίνει «Ιδιοκτησία του Τσεχοσλοβάκικου Στρατού». Από την φράση αυτή πήρε το όνομά του το ρολόι και πολλά από τα σχεδιαστικά του στοιχεία.

    Το δερμάτινο λουράκι του, μας θυμίζει αυτά που χρησιμοποιούσαν στην εποχή του Β’ Παγκόσμιου Πόλεμου στα αεροπορικά ρολόγια.

    Το νέο Majetek, λοιπόν, διατίθεται κάσα 43 χιλιοστών, το πάχος του αγγίζει τα 13 χιλιοστά και το βάρος του ανέρχεται στα 116γρ. Πίσω, στο 1935, το ρολόι από το οποίο είναι εμπνευσμένο το σημερινό Majetek, ήταν ελαφρώς πιο μαζεμένο στην ολική του εμφάνιση, και η κάσα του είχε διάμετρο 40mm.

    Το καντράν είναι αρκετά απλό και συνδέεται με τα πιο σύγχρονα ρολόγια για την αεροπορία.

    Στο σήμερα, το Majetek έχει στρογγυλεμένα lugs και μια cushion κάσα που πλησιάζει πραγματικά την αισθητική και το σχεδιασμό των ρολογιών που ήταν στην παραγωγή πριν 100 χρόνια, κάτι που αποτελεί από μόνο του ένα επίτευγμα.

    Το καντράν είναι αρκετά απλό και συνδέεται με τα πιο σύγχρονα ρολόγια για την αεροπορία. Το μαύρο χρώμα έρχεται σε έντονη αντίθεση με τους ξεκάθαρους αραβικούς αριθμούς για εύκολη ανάγνωση. Αυτό που κάνει πραγματικά ιδιαίτερο το Majetek είναι αυτή η τραχτερωτή περιστρεφόμενη στεφάνη και ο εσωτερικός τριγωνικός δείκτης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον χρονισμό διεργασιών όπως προαναφέραμε.

    Το μαύρο χρώμα έρχεται σε έντονη αντίθεση με τους ξεκάθαρους αραβικούς αριθμούς για εύκολη ανάγνωση.

    Λειτουργικά το Majetek μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν με τον ίδιο τρόπο που θα χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε σύγχρονο καταδυτικό ρολόι. Αλλά η αισθητική του θυμίζει ξεκάθαρα ένα ρολόι κατασκευασμένο για τους αιθέρες, πιστό στα πρότυπα σχεδιασμού με προτεραιότητα τις απαιτήσεις όσων θα εξαργυρώσουν τις λειτουργίες του.

    Στην εξωτερική πλευρά της κάσας, στην ώρα εννέα, υπάρχει μια πολύ λεπτή πλάκα με χαραγμένο το «1935» αποδίδοντας φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο.

    Το δερμάτινο λουράκι του, μας θυμίζει αυτά που χρησιμοποιούσαν στην εποχή του Β’ Παγκόσμιου Πόλεμου στα αεροπορικά ρολόγια. Βέβαια, στο κουτί μέσα στο οποίο αναπαύεται το Majetek, φιλοξενείται και μια δεύτερη επιλογή, ένα χακί λουράκι nato strap που θα ήταν και η προσωπική μου επιλογή από τα δυο.

    Tα πειστήρια της δημιουργίας του ρολογιού από το μακρινό 1935.

    Με το κρυστάλλινο ζαφείρι και τα guards που αγκαλιάζουν την κορώνα, το αιθέριο κόσμημα από ανοξείδωτο ατσάλι, θ’αντισταθεί στο νερό ακόμη και στα 100m. Στην εξωτερική πλευρά της κάσας, στην ώρα εννέα, υπάρχει μια πολύ λεπτή πλάκα με χαραγμένο το «1935» αποδίδοντας φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο.

    Στην καρδιά του ρολογιού χτυπά ο caliber L893.6, ένας μηχανισμός που παράγεται αποκλειστικά για την Longines, με πιστοποίηση χρονομέτρου. Αυτός ο μηχανισμός εξοικονομεί ενέργεια για να συνεχίσει να λειτουργεί για 72 ώρες από την στιγμή που θα το αφαιρέσετε από το καρπό σας και δεν θα το “ενεργοποιήσετε” ξανά. Η τιμή του ανέρχεται στα 4.200€.

     

    Διαβάστε ακόμα: Vintage Watches. Τα εμβληματικά Daytona του Paul Newman.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top