Νέο Nissan Juke: Δέκα χρόνια μετά, το γνωστό SUV έγινε ομορφότερο

Τόσα χρόνια χρειάστηκε η Nissan για να αντικαταστήσει το πρώτο Juke με το οποίο έβαλε τον θεμέλιο λίθο στην κατηγορία B SUV. Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκε στον Τύπο το νέο Juke. Ο Αλέξανδρος Κορέσσης ήταν εκεί.

 

Το νέο Juke εξακολουθεί να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά που τώρα λειτουργούν υπέρ του. Δύσκολα δεν το αναγνωρίζεις και ως Nissan και ως Juke (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Ενώ λοιπόν σύμπασα η αυτοκινητοβιομηχανία έσπευσε να υιοθετήσει την προαναφερθείσα κατηγορία, η Nissan προτίμησε να ρίξει το βάρος της σε μια μεγαλύτερη για να προκύψει το Qashqai. Αλλά εδώ θα μιλήσουμε για το Juke. Όντας σχεδιαστικά ανατρεπτικό, ίσως περισσότερο απ’ όσο η εποχή επέτρεπε, το Juke πρώτης γενιάς, δίχασε με το αν ήταν όμορφο ή άσχημο. Κάτι που δεν είναι καλό για τη σταδιοδρομία οιουδήποτε προϊόντος, όχι μόνον αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα μάλλον περιορισμένες πωλήσεις (αν βέβαια το 1,5 εκατομμύριο κομμάτια παγκοσμίως θεωρείται περιορισμένο).

Το νέο Juke πάντως, σχεδιαστικά, δεν σηκώνει κριτική. Είναι ένα ομορφότερο αυτοκίνητο που συμβαδίζει και με την εποχή και με τον Ευρωπαίο αγοραστή (το Juke θα διατίθεται μόνο στην Ευρώπη). Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, απόρροια συνεργασίας με τη Renault, και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland με τις πωλήσεις του να έχουν ήδη ξεκινήσει και στην ελληνική αγορά.

Δύσκολα δεν θα το αναγνωρίσετε και ως Nissan και ως Juke ή θα το μπερδέψετε με άλλο αυτοκίνητο.

Παρά το γεγονός ότι έχει αλλάξει αρκετά, δύσκολα δεν θα το αναγνωρίσετε και ως Nissan και ως Juke ή θα το μπερδέψετε με άλλο αυτοκίνητο. Εξακολουθεί να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, μόνο που τώρα αυτά λειτουργούν υπέρ του. Είναι μακρύτερο, φαρδύτερο, ψηλότερο και 23 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Προσπαθεί δε, επιτυχώς, να συνδυάσει coupé σε αμάξωμα SUV. Το τελείωμα της οροφής πάνω από τις πίσω πόρτες και οι κρυφές τους χειρολαβές φροντίζουν γι αυτό, λειτουργώντας όμως εις βάρος των πίσω επιβατών που, ειδικά αν είναι παιδιά, βλέπουν περισσότερο πόρτα και λιγότερο διαδρομή.

Βελτιωμένο εσωτερικό με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και εξαιρετικά καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Ο 3κύλινδρος 1000άρης κινητήρας αποδίδει 117 άλογα και συνδυάζεται είτε με μηχανικό 6άρι κιβώτιο είτε με αυτόματο 7άρι (photo Nissan). www.zonaiv.com

Αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό, με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και τα monoform εξαιρετικά καθίσματα οδηγού και συνοδηγού που και αυτά όμως περιορίζουν την ορατότητα των πίσω. Η καμπίνα πάντως έχει μεγαλώσει, με χώρους πλέον κορυφαίους για την κατηγορία, ενώ ανάλογα έχει αυξηθεί και ο χώρος αποσκευών που, με τα καθίσματα στη θέση τους, φτάνει τώρα τα 422 lt.

Το Nissan Juke προσφέρεται, προς το παρόν, με κινητήρα 1,0 lt που αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής (200 Nm με λειτουργία over-boost). Ο 3κύλινδρος 1000άρης βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ενώ για πρώτη φορά διατίθεται κι ένα νέο αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη με paddles στο τιμόνι.

Τα πέντε αστέρια ήρθαν εύκολα στα crash-tests του Εuro NCAP αφού το νέο Juke είναι εξοπλισμένο με πολλά συστήματα ενεργητικής ασφαλείας.

 

Στην πράξη, οδηγώντας την αυτόματη έκδοση στην εθνική οδό προς Λειβαδιά και τηρώντας τα όρια (βεβαίως), ο κινητήρας ήταν αθόρυβος, ελαστικός και επαρκής για το βάρος του αυτοκινήτου. Με την ευκαιρία, το Juke προσφέρει και “D-Mode” που επιτρέπει στον οδηγό  να επιλέγει από τρεις λειτουργίες (Standard, Eco, Sport) ανάλογα με τις διαθέσεις του και τον δρόμο. Λίγη περισσότερη σπιρτάδα πάντως, σε σημεία που η προσπέραση ήταν αναγκαία, θα ήταν σίγουρα ευπρόσδεκτη.

Η κατανάλωση στη διαδρομή φλερτάριζε με τα 7,5 lt/100 km, αλλά κάπου εκεί κινούνται όλοι οι καινούργιοι τουρμπάτοι βενζινοκινητήρες όταν, με αυτόματα κιβώτια, προσπαθούν να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα: ήτοι ιπποδύναμη, ροπή, ελαστικότητα, κόστος και γραφειοκράτες που θέλουν μηδενικούς ρύπους. Εξ ων και ο ένας μόνο κινητήρας του λανσαρίσματος που, από του χρόνου και ανάλογα με το τι θα αποφασίσουν οι ιθύνοντες, μπορεί να είναι υβριδικός, ηλεκτρικός, με νερό ή με αέρα. Ή με πετρέλαιο το οποίο μην εκπλαγείτε αν δείτε να επανέρχεται δριμύτερο.

Τα πέντε πάντως αστέρια ήρθαν εύκολα στα crash-tests του Εuro NCAP αφού το νέο Juke είναι εξοπλισμένο με πολλά συστήματα ενεργητικής ασφαλείας:  Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, Παρέμβαση Τυφλού Σημείου κ.λπ.

Το τελείωμα της οροφής πάνω από τις πίσω πόρτες και οι κρυφές τους χειρολαβές παραπέμπουν επιτυχώς σε coupé σε αμάξωμα SUV (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Αυτά βέβαια δεν λένε και πολλά στον υποψήφιο αγοραστή μιας και όλοι γνωρίζουμε ότι η «συνδεσιμότητα» και η ενσωμάτωση των smartphones παίζει μεγαλύτερο ρόλο από το αν στρίβει ή σταματάει ένα αυτοκίνητο. Για όλα αυτά λοιπόν φροντίζει το NissanConnect, επιτρέποντας στους επιβάτες να χρησιμοποιούν το Apple CarPlay® ή το Android Auto μεταφέροντας όλες τις λειτουργίες του τηλεφώνου τους στην ενσωματωμένη οθόνη αφής 8”.

Συμπερασματικά, το νέο Nissan Juke είναι ένα αυτοκίνητο που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται οπωσδήποτε στη λίστα επιλογών όσων σκέπτονται αγορά στη B SUV κατηγορία. Που δεν είναι βέβαια λίγοι αφού αντιπροσωπεύουν το 17% της αγοράς! Οι τιμές του νέου Juke, με τρία επίπεδα εξοπλισμού (Energy, Acenta, N-Connecta), ξεκινούν από €17.900. Δείτε περισσότερα εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: Driven -το νέο Peugeot 508 κοντράρεται άνετα με τους «Γερμανούς».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close