Δυναμισμός, αποφασιστικότητα, αρρενωπότητα και στιλ που δόξασε την απλότητα. Αυτός ήταν ο Στιβ ΜακΚουίν.

Θα μπορούσε να είναι ένα από εκείνα τα αγριωπά παιδιά των συνοικιακών συμμοριών που το αίμα τους είναι μονίμως σε κατάσταση βρασμού. Η φωτεινή του πλευρά, όμως, κέρδισε στα σημεία και τον έφερε κοντά στους προβολείς του Χόλιγουντ.

Θα μπορούσε να είναι ένας τύπος άντρα που θα περιόριζε το βεληνεκές της όποιας γοητείας του σε εκρήξεις τραχιάς αρρενωπότητας. Αντ’ αυτού, επειδή ακριβώς έφερε το μαγικό χάρισμα του σταρ, εξελίχθηκε σε «King of Cool». Ο Στιβ ΜακΚουίν είναι η επιτομή του outsider που εισήλθε στο χώρο του θεάματος από την κεντρική πύλη. Ένας απροσάρμοστος που μετεξελίχθηκε σε style icon. Και φυσικά, για να μην το λησμονούμε: ένας από τους πλέον ακριβοπληρωμένους ηθοποιούς της αντικουλτούρας που άνθησε στον κινηματογράφο τις δεκαετίες του ’60 και του ’70.

Αν παρατηρήσουμε ενδελεχώς τι ακριβώς φοράει στις ταινίες του, εύκολα μπορούμε να βρούμε αντιστοιχίες στο σήμερα.

Το γεγονός ότι ψάχνουμε ακόμη τον επόμενο που θα του μοιάζει (είναι ο Ντάνιελ Κρεγκ ή μήπως ο Ράιν Γκόσλινγκ;) δείξει την επιρροή του στον κινηματογράφο και το αμίμητο χνάρι που άφησε πίσω του. Το ίδιο ισχύει και για το στιλ του. Αν και έχουν περάσει κοντά σαράντα χρόνια από τον θάνατό του, η εικόνα του παραμένει αναλλοίωτη. Πρόκειται, δε, για μια συνολική θέαση της προσωπικότητάς του.

Διότι ο ΜακΚουίν δεν ήταν μόνο οι υποκριτικές του ικανότητες, ούτε οι ρόλοι του, αλλά και το ύφος, η θωριά, η αύρα που εξέπεμπε. Εννοείται και οι ενδυματολογικές του επιλογές. Μπορεί κανείς να μην είναι σε θέση να τον κοπιάρει εν συνόλω, όμως, τουλάχιστον τα ρούχα του μπορούν να εμπνεύσουν και τα δικά μας outfit. Φαίνεται δύσκολο, αλλά τελικά δεν είναι. Αν παρατηρήσουμε ενδελεχώς τι ακριβώς φοράει στις ταινίες του, εύκολα μπορούμε να βρούμε αντιστοιχίες στο σήμερα. Το ζητούμενο στη δική του περίπτωση (αυτό που καθόρισε το στιλ του) ήταν η απλότητα. Ιδού τα βασικότερα σημεία «αιχμής»:

 

Ο ΜακΚουίν ήταν λάτρης των συγκεκριμένων γυαλιών για πολλά χρόνια και είναι γνωστό πως είχε μια ολόκληρη συλλεκτική σειρά στην κατοχή του.

Γυαλιά 

Γυαλιά Persol.

Eπειδή το πρώτο πράγμα που θα δουν πάνω σας είναι το πρόσωπο, δώσε λίγο παραπάνω μυστήριο με τα κλασικά γυαλιά Persol. Αφήστε να σαγηνευτούν όσοι σας κοιτάξουν με το κλασικότροπο σχέδιο του σκελετού, αλλά και τον ιδιαίτερο χρωματισμό των φακών. Ο ΜακΚουίν ήταν λάτρης των συγκεκριμένων γυαλιών για πολλά χρόνια και είναι γνωστό πως είχε μια ολόκληρη συλλεκτική σειρά στην κατοχή του. Μάλιστα, το 2006 ένα από τα ζευγάρια της συλλογής του πουλήθηκε σε πλειστηριασμό έναντι 70.000 δολαρίων.

 

Το bomber jacket ήταν ένα από τα κλασικά «κομμάτια» που μας άφησε παρακαταθήκη ο Στιβ ΜακΚουίν.

Τζάκετ

Τζάκετ από την Pepe Jeans.

Aν υπάρχει ένας ηθοποιός που έκανε μόδα το τζάκετ ήταν ο Στιβ ΜακΚουίν. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Μods της εποχής έκαναν σημαία αυτά τα στρατιωτικού τύπου τζάκετ και τα περιέφεραν με χάρη στα βρετανικά σοκάκια της δεκαετίας του ’60. Βέβαια, θυμόμαστε όλοι την αναβίωση αυτών των μπουφάν και σε ύστερους χρόνους (τέλη του ’80 – αρχές του ’90), κάτι που δείχνει πως διατηρούν σταθερή τη σχέση τους με την μόδα κάθε εποχής. Ο ΜακΚουίν κατάφερε με το στιλ του να επιβάλλει το συγκεκριμένο είδος τζάκετ, το οποίο μπορεί να παραπέμπει σε εφηβικό ντύσιμο, εντούτοις αν ξέρει κανείς να το φοράει, γίνεται αίφνης απόλυτα αντρικό.

 

Είναι απλό και είναι νεανικό. Τι καλύτερο από ένα πουκάμισο denim.

Πουκάμισο denim

Πουκάμισο denim από την Pepe Jeans.

Τόσο απλό, τόσο νεανικό, τόσο free style που δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς στη δύναμη της απλότητας. Ολοι έχουμε φορέσει ένα πουκάμισο τζιν, ειδικά στα νιάτα μας. Τότε το θεωρούσαμε μέγιστη εκδοχή της μόδας. Έκτοτε το αφήσαμε στην άκρη της ντουλάπας ή δεν του δώσαμε τη δέουσα προσοχή. Λάθος! Για μια πιο σπορ περίσταση, για έναν πρωινό καφέ με φίλους ή μια μεσημεριανή βόλτα το σαββατοκύριακο, εντελώς χαλαροί και δίχως τις σκοτούρες και τα πρέπει της δουλειάς, ένα τέτοιο πουκάμισο είναι ό,τι πρέπει. Αισθάνεσαι ξαφνικά πάλι νέος και ξέγνοιαστος.

 

Άλλη μια από τις λατρείες του ΜακΚουίν: τα ρολόγια TAG Heuer.

Ρολόι

Ρολόι από την TAG Heuer.

 

O ΜακΚουίν ποτέ δεν έβαλε πολλά αξεσουάρ. Λάτρης της λογικής less is more, αρεσκόταν στα απολύτως απαραίτητα. Η μεγάλη του λατρεία ήταν τα ρολόγια. Όχι όλα, αλλά αυτά της εταιρείας TAG Heuer. Στην ταινία Le Mans (1971) φόρεσε το περιβόητο τετράγωνο ρολόι κι έκτοτε η σύνδεση ανάμεσα στα μπλε μάτια του και το μπλε καντράν ήταν ευθεία και αλληλένδετη. Ο ηθοποιός συνδέθηκε και με την εταιρεία μέσω του σλόγκαν «Don’t Crack Under Pressure».

 

Στην ταινία «The Thomas Crown Affair» (1968). Πιο στιλάτος από ποτέ.

Κοστούμι trois pièces

Κοστούμι trois pièces από την Hackett.

O ορισμός του ιδιαίτερου στιλ: το κοστούμι trois pièces είναι ωσαύτως δυναμικό και σοφιστικέ. Φυσικά, έχει τους δικούς του απαράβατους κανόνες που δεν γίνεται να μην τους ακολουθήσει αυτός που επιθυμεί να δοκιμάσει την τύχη του. Το αποτέλεσμα, όμως, δεν γίνεται να τον δικαιώσει. Πρόκειται για τρία σημεία αιχμής στο ανδρικό ντύσιμο. Ένα διαχρονικό trademark που δεν πρόκειται να χάσει τη δυναμική του όσες μόδες κι αν περάσουν.

 

 

Ένας κλασικός συνδυασμός: καμπαρντίνα, σακάκι και ζιβάγκο.

Ζιβάγκο, σακάκι, καμπαρντίνα

Ζιβάγκο από την Falconeri. Σακάκι και καμπαρντίνα από την Hackett.

Δεν κομίζουμε γλαύκα στην Αθήνα: το ζιβάγκο είναι must have για κάθε άντρα. Μπορεί στα μέρη μας, ειδικά τη δεκαετία του ’80, να συνδέθηκε με την έλευση του Ανδρέα Παπανδρέου στην εξουσία, τότε που το λαϊκό-αγωνιστικό ζιβάγκο αντικατέστησε τα κοστούμια της αστικής τάξης, ωστόσο, πλέον είμαστε απαλλαγμένοι από τέτοιου είδους ιδεολογικά στεγανά. Ο Μακ Κουίν ένα ένα βήματα παραπέρα, καθώς συνδύαζε το μαύρο ζιβάγκο του με ένα σακάκι ή και με καμπαρντίνα. Τον έχουμε δει σε ταινίες να φοράει και τα τρία κομμάτια ταυτοχρόνως και το αποτέλεσμα είναι εξόχως εντυπωσιακό.

 

Διαβάστε ακόμα: Τα δυο πιο chic σημεία για μονόγραμμα στο πουκάμισο.

 

 

 

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top