Το ανανεωμένο Forester 2.0 e-boxer μπορεί να μην είναι αυτό που λέμε όμορφο, αλλά παραμένει ένα από τα καλύτερα γνήσια SUV. To “e” είναι για τον μικρό ηλεκτροκινητήρα προς μερική υποβοήθηση του στερούμενου turbo flat-four βενζινοκινητήρα και μείωση της κατανάλωσης (photo Subaru).

Άσε μας και συ, ρε φίλε, με τα αυτοκίνητα τέτοιες ώρες! Δίκιο έχετε. Τι, ψέματα θα λέμε; Από την άλλη, κάπως πρέπει να περάσει κι η ώρα. Γράφοντας (εγώ) και διαβάζοντας (εσείς). Για το νέο Subaru Forester, για παράδειγμα.

Ποια αυτοκίνητα, αλήθεια, θυμάστε να έχουν υμνηθεί σε μουσικά κομμάτια; Μερικά απ’ αυτά που εγώ θυμάμαι είναι οι Corvette (Beach Boys, Prince), οι Cadillac (Chuck Berry, Bruce Springsteen), οι Mustang (Wilson Pickett, Chuck Berry, T-Rex), διάφορες άλλες Ford (Beach Boys) κ.λπ. Όποιο δε κομμάτι θυμάμαι αφορά αμερικάνικα αυτοκίνητα.

H Subaru είναι η μόνη μάρκα με στάνταρ τετρακίνηση σε όλα της τα μοντέλα.

Για λόγους ανεξιχνίαστους, που δεν είναι της παρούσης, θυμάμαι όμως κι ένα, πρακτικά άγνωστο κομμάτι, ή μάλλον γνωστό μόνο στους φαν μιας κυρίας Debbie Harry, αν έχετε ακουστά, το οποίο αφορά, εμμέσως έστω, μια ιαπωνική μάρκα. Και επειδή δεν θυμόμουν ούτε τον τίτλο του ούτε το album στο οποίο περιλαμβανόταν, το αναζήτησα στο Google – και τι θα κάναμε χωρίς αυτό, ελεύθεροι πολιορκημένοι.

Πρόκειται λοιπόν για το album Autoamerican των Blondie (διότι τραγουδίστρια και συχνά συνθέτις αυτού του group, αγαπητέ αναγνώστη που γεννήθηκες προχτές, ήταν η φυσική ξανθιά Deborah Ann Harry) το οποίο ηχογραφήθηκε στο Hollywood το μακρινό 1980. Το δε κομμάτι ήταν το Rapture, που ήταν και το πρώτο #1 single του αμερικάνικου Top 10 με στίχους rap, διαβάζω.

Οι σαφώς επηρεασμένοι από ουσίες στίχοι του οποίου, μεταξύ άλλων ιδιαίτερα δυσνόητων, περιλάμβαναν και αυτούς:

And you get in your car and drive real far
And you drive all night and then you see a light
And it comes right down and it lands on the ground
And out comes the man from Mars
And you try to run but he’s got a gun
And he shoots you dead and he eats your head
And then you’re in the man from Mars
You go out at night eating cars
You eat Cadillacs, Lincolns too
Mercurys and Subaru

Με αυτόν τον τρόπο, ακόμα κι αν το “Subaru” μπήκε για να κάνει ρίμα με το “too”, ένα ασυνήθιστο ιαπωνικό αυτοκίνητο εισήχθη στην αμερικάνικη pop κουλτούρα. Το δε Rapture, τελευταίο single των Blondie που ανέβηκε στο #1 του Top 100 (κι έμεινε εκεί για εβδομάδες) βοήθησε αυτή την παράξενη μάρκα να γίνει ευρύτερα γνωστή σε μια πολύ μεγάλη αυτοκινητική αγορά. Η οποία, προς ώρας ελαστικότερη ως προς το θέμα των εκπομπών ρύπων, παραμένει η συντριπτικά μεγαλύτερη για τη Subaru.

Τo σημερινό Forester είναι λίγο μεγαλύτερο από το απερχόμενο. Η τοποθετημένη πάνω από τον πίσω άξονα μπαταρία για το υβριδικό σύστημα δεν περιορίζει τον χώρο αποσκευών (photo Subaru).

Γιατί όμως παράξενη; Για δυο λόγους: αφενός γιατί είναι η μόνη μάρκα με στάνταρ τετρακίνηση σε όλα της τα μοντέλα (εκτός ενός BRZ που είναι το Toyota 86 της Subaru) και αφετέρου γιατί είναι η μόνη μάρκα με κινητήρες επίπεδους κινητήρες boxer σε όλη της τη γκάμα και πάλι εκτός αυτού του BRZ. Σχετικά δε με το πρώτο, καμία άλλη μάρκα δεν έχει την τετρακίνηση ως θεμελιώδες στοιχείο, ως USP της, αν προτιμάτε, όσο η Subaru – ούτε καν η Audi.

Η οποία Symmetrical All Wheel Drive της Subaru, σε αντίθεση με τα συνήθη συστήματα τετρακίνησης που απεμπλέκουν είτε τον μπροστινό είτε τον πίσω άξονα όταν δεν απαιτείται έξτρα πρόσφυση, κυρίως για βελτίωση της κατανάλωσης, μεταδίδει, μέσω ενός κεντρικού διαφορικού που ελέγχει πόση ροπή χρειάζεται και πού, την κίνηση σε κάθε τροχό κάθε στιγμή.

Πάμε τώρα στο Forester 2.0 e-Boxer. Το οποίο μπορεί να μην είναι αυτό που λέμε όμορφο –κανείς δεν θα πει «ρε σεις, τι ωραίο αυτοκίνητο είναι αυτό!»– αλλά και στη σημερινή του 5η γενιά παραμένει ένα από τα καλύτερα γνήσια SUV εκεί έξω.

Προφίλ πάντως είναι πολύ κομψότερο από ανφάς… (photo Subaru)

Είναι λίγο αλλαγμένο (σε φώτα και μάσκα) και λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο. Στοιχεία, φυσικά, που, από μόνα τους, δεν θα δικαιολογούσαν την παρουσίαση που οργάνωσε η αντιπροσωπεία Πλειάδες Motors (Πλειάδες, ο αστερισμός γνωστός και ως Πούλια, είναι, σε ελεύθερη απόδοση, αυτό που σημαίνει το “Subaru”) προς και από την Αργολίδα, με bonus track οδήγηση σε πίστα motocross, στα Φίχτια.

Aυτό που πετυχαίνει ο ηλεκτροκινητήρας είναι, λειτουργώντας παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα, να εξασφαλίζει αφενός καλύτερη απόκριση.

Raison d’être της παρουσίασης ήταν αυτό το “e” πριν το “boxer”. Το οποίο υποδηλώνει την ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα, με ιπποδύναμη 12,3 kW (16,7 PS) και ροπή 66 Nm, για υποβοήθηση του 4κύλινδρου 2λιτρου βενζινοκινητήρα που, χωρίς turbo, βγάζει 150 άλογα και 194 Nm. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο, αν και διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης, ευτυχώς εμφανίζει λίγα από τα αρνητικά χαρακτηριστικά ενός τυπικού CVT.

Στο σημείο αυτό θα ήσασταν απόλυτα δικαιολογημένοι αν συμπεραίνατε πως η συνολική ιπποδύναμη του Forester 2.0 e-boxer είναι (μισό να βρω μηχανάκι…) 166,7 άλογα και πως η συνολική του ροπή 260 Nm. Θα κάνατε όμως λάθος. Διότι αυτό που πετυχαίνει ο ηλεκτροκινητήρας είναι, λειτουργώντας παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα, να εξασφαλίζει αφενός καλύτερη απόκριση, με το σύνολο της ροπής διαθέσιμο και στις χαμηλές στροφές, και αφετέρου βελτίωση της κατανάλωσης.

Ελαφρώς… πολυάσχολο, τυπικά Subaru εσωτερικό. Το πολυλειτουργικό τιμόνι κρύβει πίσω του κι άλλους διακόπτες. Το κιβώτιο είναι μόνο αυτόματο, διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Υπάρχει άπλετος χώρος για όλους (photo Subaru).

Το πρώτο είναι πρακτικά αδύνατο να επιβεβαιωθεί μιας και δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης, δεν μπορείς δηλαδή να απεμπλέξεις τον ηλεκτροκινητήρα. Πάντως, οποιαδήποτε 150 άλογα είναι οριακά επαρκή για οποιαδήποτε 1.656 κιλά και, ως εκ τούτου, το προσπέρασμα μ’ ένα οποιοδήποτε τέτοιο αυτοκίνητο, ειδικά όταν το συγκεκριμένο χρησιμοποιείται για όσα αγοράστηκε –ήτοι για να μεταφέρει οπουδήποτε μια οικογένεια με τα συμπαρομαρτούντα της–, απαιτεί σύνεση. Ως αντιστάθμισμα, το Forester e-boxer ταξιδεύει ευχάριστα και ξεκούραστα.

Όσο για το δεύτερο, αν, έχοντας εκταμιεύσει από €40.000 και πάνω, συνεχίζει να σας ενδιαφέρει η, κατά την εταιρεία, μείωση της κατανάλωσης «έως και 11%», σε σύγκριση με το απερχόμενο 2λιτρο Forester, αυτή ίσως γίνει αντιληπτή στις αστικές σας μετακινήσεις. Από την άλλη, ποιος αγοράζει Forester (είναι κι αυτό το όνομα…) για να κινείται μέσα στην πόλη;

To Forester 2.0 e-boxer είναι κλασικό Subaru.

Αυτό που πάντως εντυπωσιάζει (εμένα τουλάχιστον που δεν εντυπωσιάζομαι κι εύκολα) είναι η ανάρτηση. Όχι μόνο στην πίστα motocross όπου, σε συνδυασμό με τη «διαδρομή» της, τα 22 εκ. από το έδαφος, τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής και φυσικά τη state-of-the-art τετρακίνηση, καταπίνει τα πάντα, αλλά και στον τρόπο που ελέγχει το μεγάλο αμάξωμα. Το οποίο είναι και άκαμπτο και, χάρη στον flat-four κινητήρα, έχει και χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Το ιδιόρρυθμο, τυπικά Subaru εσωτερικό με την κεντρική οθόνη αφής 8” δεν προδιαθέτει για αισθητικό προβληματισμό και, όσο να ‘ναι, μια εξοικείωση τη θέλει. Έως ότου αυτή επέλθει, διαπιστώνεις πως υπάρχει άφθονος χώρος για τα κεφάλια και τα πόδια όλων, και, παρά την ύπαρξη της μπαταρίας 118 V (για το υβριδικό σύστημα) πάνω από τον πίσω άξονα, καθόλα ικανοποιητικός χώρος αποσκευών – 520 lt και 1,780 με τα πίσω καθίσματα ριγμένα.

Χάρη στην ανάρτηση και την επί δεκαετίες δοκιμασμένη Symmetrical AWD, η πίστα του motocross δεν θα ήταν πρόβλημα για το Forester ακόμα κι αν περιλάμβανε αντιαρματικά και ναρκοπέδια (photo Subaru).

Παράλληλα, υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος εξοπλισμού ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (που η εταιρεία ονομάζει SAAS-Subaru All Around Safety) με επίκεντρο το σύστημα EyeSight της Subaru. Αυτό ελέγχει κάθε ενέργεια και κίνηση του οδηγού, εντοπίζοντας, μέσω των κινήσεων ματιών και βλεφάρων, προς τα πού κοιτάει, αν ελέγχει τακτικά τους καθρέφτες, αν κινδυνεύει να τον ψιλοπάρει και αν έχει φάει και όλο του το φαΐ.

To Forester 2.0 e-boxer, πάντως, είναι κλασικό Subaru. Ακόμα κι αν δεν έχει πλέον εκείνες τις χωρίς πλαίσιο πόρτες, έχει αυτόν τον όλο χαρακτήρα κινητήρα –το «ήπιο» υβριδικό σύστημα είναι μερικό αντιστάθμισμα για την απώλεια του turbo εκείνων των Forester XT με τις χιλιάδες άλογα και, ας πούμε, «για τα μάτια», μιας και από μόνο του δεν σε πάει πουθενά– και φυσικά μια μέχρι ναυτίας δοκιμασμένη τετρακίνηση σε λάσπες, χιόνια, άμμους και, φυσικά, με μεγάλη μάλιστα επιτυχία, σε δεκάδες ράλλυ.

Θα αγοράσει κανείς σήμερα το Forester επειδή, όπως κάθε Subaru, και διαθέτει χαρακτήρα και είναι και άψογα κατασκευασμένο.

Η δε πολύ χαριτωμένη, “jolie laide” ασχήμια του (θέλω να πω, δείτε το…) συνιστά τέλεια πρόκληση απέναντι στις εδραιωμένες νοοτροπίες της μπουρζουαζίας των hoi polloi – στοιχείο αδιαμφισβήτητα θετικό. Διότι κανείς δεν αγόρασε ποτέ Forester επειδή το βρήκε όμορφο.

Όχι. Το αγόρασε (και πιθανότατα το έχει ακόμα, πριν το αλλάξει με Forester) επειδή, όπως κάθε Subaru, από το FF1 και το Leone της δεκαετίας του ’70 (πρώτο προσιτό «κανονικό» τετρακίνητο αυτοκίνητο) και το Impreza της εποχής Ζαπατίνα (με τη μάσκα που παρέπεμπε στο αεροπορικό παρελθόν της Nakajima Aircraft Company, από την οποία προήλθαν η Fuji Heavy Industries και η σημερινή Subaru Corporation), μέχρι τα σημερινά Forester, Levorg (ποιο;) και Outback (με εξαίρεση ίσως το XV που επίσης οδηγήσαμε στην παρουσίαση) δεν φημίζεται για την κομψότητά του – για τις ικανότητές τους, σίγουρα.

Και θα αγοράσει σήμερα το Forester (που με πέντε αστέρια στα crash-test του Euro NCAP, είναι το ασφαλέστερο στην κατηγορία του) επειδή, όπως κάθε Subaru, και διαθέτει χαρακτήρα και είναι και άψογα κατασκευασμένο – το αντίθετο θα ήταν άλλωστε έκπληξη για προϊόν ομίλου που κατασκευάζει από supertankers και αεροσκάφη μέχρι αντιαεροπορικά αμυντικά συστήματα και αυτοκίνητα.

Κρίμα πάντως που δεν βγαίνει και σε μπλε με χρυσαφί τροχούς…

Δείτε περισσότερα για το Forester 2.0 e-boxer εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: Kia, στην κορυφή της αξιοπιστίας για 5η συνεχή χρονιά.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top