Tesla Model 3: Το ηλεκτρικό dream car γίνεται προσιτό!

Με διαστάσεις (και κόστος) BMW Σειράς 3, θα είναι το μοντέλο που θα σώσει ή θα φαλίρει την Tesla. Καιρός να το δούμε να κατεβαίνει και τη λεωφόρο Κηφισίας.

 
Tesla Model 3

Αν και οι παραδόσεις αναμένεται να αρχίσουν στα τέλη του 2017, οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεπεράσει τις 133.000. (photo credit: theverge.com).

Η Tesla μόλις αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο τρίτο –και πιο προσιτό– της μοντέλο: το, εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον, προβλέψιμα ονομασμένο Model 3. Διότι, ο Elon Musk, ιδρυτής και αφεντικό της Tesla, ήθελε λέει να το πει Model E, έτσι ώστε τα τρία ηλεκτρικά του μοντέλα να κάνουν S-Ε-Χ. Το όνομα “Model E” όμως ανήκει στη Ford και κάπως έτσι προέκυψε το ανέμπνευστο “Model 3”. Πάμε παρακάτω.

Του οποίου η εμπορική επιτυχία είναι απόλυτα αναγκαία, προκειμένου η Tesla να μπορέσει να επιβιώσει. Όπλα τού ηλεκτρικού, 5θέσιου, μεσαίου sedan είναι αφενός η τιμή, η oποία θα ξεκινά στην Αμερική από $ 35.000 (λεφτά BMW 3, Audi A4 κ.λπ.) και αφετέρου η σημαντική αυτονομία των «τουλάχιστον 350 km», σύμφωνα με την εταιρεία.

Τα πρώτα Model 3 θα αρχίσουν να παραδίδονται στο τέλος του 2017, ενώ οι παραγγελίες, με προκαταβολή $ 1.000, έχουν ήδη ξεπεράσει τις 133.000. Στην παρουσίαση –πού αλλού;– στο Los Angeles, ο Elon Musk δήλωσε μάλιστα πως στόχος του είναι να κατασκευάζει περί τα 500.000 κομμάτια κάθε χρόνο.

Συγκριτικά, πέρυσι η Tesla πούλησε 50.580 αυτοκίνητα, με τα περισσότερα απ’ αυτά να είναι Model S, το μεγάλο της sedan, το οποίο στην πορεία ξεπέρασε σε πωλήσεις το προηγούμενο αμιγώς ηλεκτρικό best-seller, Nissan Leaf.

Αν το Model 3 αποδειχτεί τελικά όσο δημοφιλές η Tesla εύχεται, θα αναπτερώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, το 2015 ήταν ιδιαίτερα ζημιογόνο, με την αμερικανική εταιρεία να εμφανίζει καθαρή ζημία $ 889 εκατ. εξαιτίας, εν μέρει, επένδυσης $ 718 εκατ. την ίδια περίοδο σε έρευνα και εξέλιξη. Με αποτέλεσμα το αποθεματικό της εταιρείας να έχει μειωθεί από $ 1,9 δις το 2014 σε $ 1,2 δις το 2015 – μικρό το κακό.

Το βασικό Model 3 θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6”. Οι ακριβότερες εκδόσεις θα είναι ακόμη ταχύτερες. Όπως και τα άλλα δυο μοντέλα της Tesla, και αυτό «οδηγείται» μόνο του αποφεύγοντας εμπόδια και συγκρούσεις. (photo credit theverge.com).

Το βασικό Model 3 θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6”. Οι ακριβότερες εκδόσεις θα είναι ακόμη ταχύτερες. Όπως και τα άλλα δύο μοντέλα της Tesla, και αυτό «οδηγείται» μόνο του, αποφεύγοντας εμπόδια και συγκρούσεις. (photo credit: theverge.com).

Γεγονός είναι, πάντως, πως πριν από την έλευση του Model 3 –παρουσίαση καλύτερα, μιας και η παραγωγή του θα ξεκινήσει ενάμιση χρόνο αργότερα–, η βιωσιμότητα της Tesla ήταν διαρκώς εν αμφισβητήσει. Και με τα Model S και Model X, ακριβά, εξειδικευμένα αυτοκίνητα για πατρικίους, πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά;

Λανσάροντας λοιπόν ένα μοντέλο που η Tesla ελπίζει να είναι πρακτικά μαζικής παραγωγής, η εταιρεία στοχεύει στο να δείξει ότι είναι πλέον μια (σχεδόν) κανονική αυτοκινητοβιομηχανία με μέλλον, αντί για ένας ακόμη περιθωριακός κατασκευαστής, απ’ αυτούς που παρουσιάζουν ένα-δυο ηλεκτρικά μοντέλα προτού τελικά χαθούν από προσώπου γης.

Πάντως, μπορεί ο Musk να παραμένει δημοφιλής, αλλά η υπομονή όσων έχουν επενδύσει στο μαγαζί του ποσά όπως τα παραπάνω έχει αρχίσει να εξαντλείται. Ενώ, αν το Model 3 αποδειχτεί τελικά όσο δημοφιλές η Tesla εύχεται, θα αναπτερώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλων κατασκευαστών, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο ανταγωνισμός.

Σε κάθε περίπτωση, ο Musk χρειάζεται να πουλήσει κάμποσα Model 3.

 

Διαβάστε ακόμα: Self-driving cars – Κοίτα! Χωρίς χέρια! Ή πόδια. Ή μάτια…

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro