To μεγάλο Scrambler της Triumph βγαίνει σε δυο εκδόσεις: την ‘XE’ με τις μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων για περισσότερη και πιο απαιτητική off road χρήση. Kαι την πιο χαμηλή ‘X’ που είχαμε στη διάθεσή μας για το test, η οποία απευθύνεται σ’ εκείνες ή εκείνους που δε συμπαθούν τα ύψη (η σέλα βρίσκεται στα 820 χιλ. απ’ το έδαφος), και αναζητούν μια ευκολοδήγητη, δυνατή μοτοσικλέτα με το χαρακτηριστικό στυλ των Scrambler και την ρετρό αισθητική που έχει η οικογένεια Bonneville της βρετανικής φίρμας.
Ανεβαίνεις στην 1200 Χ και η θέση οδήγησης μοιάζει μ’ αυτήν ενός τυπικού adventure bike με ολίγη από μοτοσικλέτα street. Το τιμόνι, όχι ιδιαίτερα μεγάλο σε μήκος, βρίσκεται κοντά σου, τα μαρσπιέ είναι φαρδιά και θα σε βολέψουν σε μια ήρεμη χωμάτινη βόλτα, ο συμπλέκτης είναι αρκετά μαλακός, ενώ η στρογγυλή οθόνη που βρίσκεται μπροστά σου και που ίσως να μη σου γεμίσει αρχικά το μάτι, είναι ευκρινέστατη. Μπορείς εύκολα να περιηγηθείς στα διάφορα μενού για να παραμετροποιήσεις την Triumph και να την φέρεις στα μέτρα σου.
Βέβαια σαν τα διπλά αναλογικά όργανα που είχε η Bonneville T120 την οποία είχαμε οδηγήσει στις αρχές του χρόνου, για να λέμε την αλήθεια, δεν είναι! Η Scrambler έχει λοιπόν 5 χάρτες απόδοσης, traction control που απενεργοποιείται, ABS με off road λειτουργία, εξαιρετικά φρένα, πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά στο δρόμο, είναι εύκολα διαχειρίσιμη στον χωματόδρομο… Μα αυτό που την κάνει ιδιαίτερη και ποθητή, πέρα απ’ τον υπέροχο δικύλινδρο κινητήρα της, είναι, κακά τα ψέματα, η εμφάνισή της.
Αν δεν σου αρέσουν οι ρετρό μοτοσικλέτες και δη εκείνες με την εξάτμιση ψηλά, τότε μάλλον θα την προσπεράσεις, αν και σίγουρα μια ματιά θα της ρίξεις γιατί θα σε εντυπωσιάσει το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής. Η μοτοσικλέτα της δοκιμής είχε κι αυτό το ιδιαίτερο χρώμα στο ντεπόζιτο, ash grey το λέει η Triumph, που της έδινε ακόμα παραπάνω πόντους στην εμφάνιση καθώς και σχάρα, προστατευτικές χούφτες για τα χέρια και μεταλλικά κάγκελα εκατέρωθεν του κινητήρα.
Αυτή η διπλή εξάτμιση βέβαια θα σε απασχολήσει το καλοκαίρι μιας και θα σου ζεσταίνει το δεξί πόδι ενώ ο συνεπιβάτης θα πρέπει να ναι ανάλογα ενδεδυμένος έτσι ώστε να την αντέξει, τη ζέστη, ειδικά μες στην κίνηση.
Μπρος στα κάλλη, θα πω εγώ, τι είναι και μια ιδιοτροπία της μηχανής; Κάτι άλλο που δε φαίνεται να απορρέει απ’ την στατική παρατήρηση της Scrambler 1200 X είναι ο παιχνιδιάρικος της χαρακτήρας. Αν σ’ αυτή τη μοτοσικλέτα είχε μπει ο πιο ήπιος κινητήρας της Bonneville T120 τότε θα είχαμε περί τα 10 λιγότερα άλογα και τη γκαζιέρα να μη μας προκαλεί κάθε τρεις και λίγο, να την γυρίσουμε γενναία και να εκτοξευτούμε μπροστά. Για να οδηγήσουμε αρκετά γρήγορα για να φτάσουμε σε κάποια στριφτερή διαδρομή όπου τα όρια θα μπουν από τα χαμηλά τοποθετημένα μαρσπιέ και όχι απ’ τις δυνατότητες αναρτήσεων και πλαισίου.
Η αλήθεια είναι πως όταν απολαμβάνεις τις στροφές με αυτή την Triumph, εύλογα θα σου μπουν σκέψεις για το αν θα ’πρεπε να… στραφείς στην πιο street πρόταση της εταιρείας, την Speed Twin 1200.
Όμως η 1200 X είναι μια μοτοσικλέτα με σαφώς περισσότερο στυλ, ενώ οι τροχοί, 21 ίντσες μπρος και 17 ίντσες πίσω, ταιριάζουν περισσότερο με το ταλαιπωρημένο ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων, είτε εντός των πόλεων βρίσκεται αυτό, είτε εκτός.
//Την Triumph Scrambler 1200 X μας παραχώρησε για δοκιμή η Triumph Motorcycles Greece.
Διαβάστε ακόμα: Moto Guzzi V85 Strada: μια πολυτάλαντη και ξεχωριστή Ιταλίδα.