Η θεματική της νέας κολεξιόν «Tribute to Great Civilisations» άντλησε από το θησαυρό αρχαιοτήτων του Λούβρου (Φωτογραφία: vacheron-constantin.com).

    Η συλλογή Métiers d’Art της Vacheron Constantin είναι μια μοναδική ευκαιρία να ταξιδέψεις στο χώρο και το χρόνο χάρη στα ταλέντα των μαστόρων της. Να ανακαλύψεις και πάλι σελίδες ιστορίας ή καλλιτεχνικά σύμβολα των πολιτισμών μας. Η συνεργασία της με το μουσείο του Λούβρου, η οποία ξεκίνησε το 2019, προσφέρει συνεπώς πεδίον δόξης λαμπρό.

    Η θεματική της νέας σειράς «Tribute to Great Civilisations» άντλησε από το θησαυρό αρχαιοτήτων του μουσείου, για να καλύψει τέσσερις εποχές μέσω αντιπροσωπευτικών αριστουργημάτων: την Αίγυπτο των Φαραώ του Μέσου Βασιλείου (2035-1680 π.Χ.), την περσική αυτοκρατορία των Αχαιμενιδών επί Δαρείου Α΄, την ελληνιστική περίοδο της Δυναστείας των Αντιγονιδών (277-168 π.Χ.) και τη γέννηση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με τον Οκταβιανό Αύγουστο. Μια πραγματική πρόκληση αφού έπρεπε πάνω σ’ ένα καντράν των μόλις 40 mm να αναπαράξουν την εκφραστική δύναμη των έργων και να το στολίσουν με τα διακοσμητικά στοιχεία της εποχής μαζί με στοιχεία γραφής. Το αποτέλεσμα είναι συναρπαστικό.

    Το κεντρικό καντράν του ρολογιού με τη Νίκη της Σαμοθράκης είναι από καφέ σμάλτο. Μια απόχρωση που απαίτησε ένα μείγμα σπάνιων σμάλτων, που δεν παράγονται πλέον.

    Aριστερά: Η φτερωτή θεά, Νίκη της Σαμοθράκης, αναπαρίσταται τη στιγμή ακριβώς που κατεβαίνει από τον ουρανό, για να αναγγείλει τη νίκη του στόλου. Δεξιά: η γέννηση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με τον Οκταβιανό Αύγουστο (Φωτογραφίες: vacheron-constantin.com).

    Φυσικά, ως σύμβολο της ελληνιστικής εποχής επιλέχθηκε ένα από τα λαμπρότερα εκθέματα του Λούβρου: η Νίκη της Σαμοθράκης. Ένα αριστούργημα από παριανό μάρμαρο, αδιανόητης δεξιοτεχνίας και άγνωστου γλύπτη. Η φτερωτή θεά αναπαρίσταται τη στιγμή ακριβώς που κατεβαίνει από τον ουρανό, για να αναγγείλει τη νίκη του στόλου. Το πτυχωτό ένδυμα κολλά πάνω στο σώμα της σαν να ‘ναι βρεγμένο. Καθώς γλιστρά από τους ώμους, κυματίζει πίσω της και τυλίγεται γύρω από τα πόδια της. Τα δυνατά φτερά μοιάζουν έτοιμα να την απογειώσουν  και πάλι. Η δυσκολία για τον χαράκτη να καταφέρει να αποδώσει τις λεπτομέρειες σε λευκό χρυσό ήταν τεράστια.

    Μόλις 5 κομμάτια του κάθε μοντέλου θα διατεθούν στην αγορά κατόπιν παραγγελίας.

    Οι αρχαιοελληνικές γραφές, χαραγμένες με επιμετάλλωση στο κρύσταλλο από ζαφείρι, είναι παρμένες από αναθηματική στήλη του 2ου αι. μ.Χ. που βρέθηκε στη Σαμοθράκη (Φωτογραφίες: vacheron-constantin.com).

    Το κεντρικό καντράν είναι από καφέ σμάλτο. Αυτή η απόχρωση, πολύ δύσκολο να αποκτηθεί, απαίτησε ένα μείγμα σπάνιων σμάλτων, που δεν παράγονται πλέον, και το πέρασμά τους από το φούρνο έξι διαδοχικές φορές. Γύρω του, ένα δαχτυλίδι από σμάλτο φαιού χρώματος με διακοσμητικά μοτίβα ερυθρόμορφων αγγείων. Περιβάλλεται από μια ζωφόρο σε εγχάρακτο χρυσό, εμπνευσμένη από τον Κρατήρα Μποργκέζε, ένα μαρμάρινο αριστούργημα του 1ου αι. π.Χ. από την Πέργαμο. Οι αρχαιοελληνικές γραφές, χαραγμένες με επιμετάλλωση στο κρύσταλλο από ζαφείρι, είναι παρμένες από αναθηματική στήλη του 2ου αι. μ.Χ. που βρέθηκε στη Σαμοθράκη. Πρόκειται για κατάλογο Αθηναίων μυημένων στα μυστήρια του ιερού των Μεγάλων Θεών (των Καβείρων). Πρόκειται ίσως για το ωραιότερο ρολόι της συλλογής.

    Αριστερά: το ρολόι που είναι εμπνευσμένο από περσική αυτοκρατορία των Αχαιμενιδών επί Δαρείου Α΄. Δεξιά: το ρολόι που εμπνέεται από την Αίγυπτο των Φαραώ του Μέσου Βασιλείου (2035-1680 π.Χ.) (Φωτογραφίες: vacheron-constantin.com).

    Για τα 4 συλλεκτικά αυτά μοντέλα Métiers d’Art Tribute to Great Civilisations, η Vacheron επέλεξε τον αυτόματο μηχανισμό 2460 G4/2 της μανουφακτούρας, αυτονομίας 40 ωρών και στεγανού στα 30 μ., με ένδειξη ώρας, λεπτών, ημέρας και ημερομηνίας μέσω τεσσάρων δίσκων. Η ανάγνωση γίνεται από τα παράθυρα που έχουν τοποθετηθεί συμμετρικά στην περιφέρεια του καντράν. Δεν υπάρχουν δείκτες που να διαταράσσουν τη θέαση αυτών των κομψοτεχνημάτων σε μινιατούρα.

    Στην πλάτη του calibre, ο οποίος πάλλεται στα 4 Hz και αποτελείται από 237 εξαρτήματα, ανακαλύπτεις την ανατολική πρόσοψη του Λούβρου και την έξοχη κιονοστοιχία του, εμπνευσμένη από τα έργα των Louis Le Vau και Claude Perrault. Η κάσα των ρολογιών είναι από ροζ χρυσό και το λουράκι από δέρμα αλιγάτορα. Μόλις 5 κομμάτια του κάθε μοντέλου θα διατεθούν στην αγορά κι αυτά κατόπιν παραγγελίας.

     

    Διαβάστε ακόμα: Vacheron Constantin, Les Historiques 222. Η θρυλική «απάντηση» στα Nautilus & Royal Oak.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top