Για την χωροθέτηση του έργου επιλέχθηκε ένα αδόμητο οικόπεδο στην περιοχή της Πυλαίας, βορειοδυτικά από το Ελαιόραμα και στα όρια της κυκλοφοριακής αρτηρίας της 17ης Νοεμβρίου, έκτασης 1045τμ.

    To Εrgon Agora East δείχνει το δρόμο, έστω και σε πολύ μικρότερης κλίμακας projects. Το σίγουρο είναι ότι στη Θεσσαλονίκη εμφανίζονται ολοένα και περισσότερες νέες και πρωτότυπες ιδέες. Μένει να αποδειχθεί αν θα αποδειχθούν και επιτυχημένες.

    Μια από αυτές είναι το Food Park Truck SKG, το πρώτο υπαίθριο food truck park της Ελλάδας. Το έργο ανέλαβε το αρχιτεκτονικό γραφείο K TZIMIKA ARCHITECTS και εμπνέεται από την pop και την street κουλτούρα, ενώ αντανακλά στο σχεδιασμό του το εφήμερο, την μεταβλητότητα, τον αυθορμητισμό, την κινητικότητα, την ελευθερία και την fun αισθητική που απαιτεί αυτό το καινοτόμο concept για τον τομέα της εστίασης.

    Παρέχει φαγητό, γλυκό, καφέ, ποτό και έναν ευχάριστο χώρο για όλες τις ηλικίες.

    Η σύμπραξη δύο ομάδων επιχειρηματιών από τον χώρο των κινητών μονάδων εστίασης (The Vanners & Mammy’s Caravan) και η ανάγκη τους για διαμόρφωση ενός σταθερού spot όπου θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους, οδήγησε στην δημιουργία του πρώτου υπαίθριου food truck park στην Ελλάδα.

    Το πάρκο, ως ένας νέος πόλος έλξης τόσο στην περιοχή όσο και την ευρύτερη πόλη της Θεσσαλονίκης, παρέχει φαγητό, γλυκό, καφέ, ποτό και έναν ευχάριστο χώρο για όλες τις ηλικίες. Για την χωροθέτηση του έργου επιλέχθηκε ένα αδόμητο οικόπεδο στην περιοχή της Πυλαίας, βορειοδυτικά από το Ελαιόραμα και στα όρια της κυκλοφοριακής αρτηρίας της 17ης Νοεμβρίου, έκτασης 1045τμ.

    Η φιλοδοξία των δημιουργών είναι να προσελκύουν όλες τις ηλικίες.

    Το χρώμα αποτελεί βασικό στοιχείο για την απόδοση της σχεδιαστικής πρόθεσης.

    Σε ένα τόσο καινοτόμο concept o ίδιος ο ορισμός του σχεδιαστικού αντικειμένου αποτέλεσε μια πρόκληση. Ο σχεδιασμός αφορά στην υπαίθρια ανάπλαση του οικοπέδου ώστε να φιλοξενήσει έως έξι κινητές μονάδες εστίασης και να υποδεχθεί την εκτόνωση και την αναψυχή των χρηστών εντός των ορίων του πάρκου και τέλος, να προβλέψει τους αναγκαίους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες και wc). Παράλληλα, πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα μετακίνησης των καντινών από και προς τις θέσεις τους στο πάρκο για εξωτερικές διοργανώσεις & festivals.

    Στο χώρο έχει προβλεφθεί να γίνονται ακόμη και φεστιβάλ.

    Κεντρική ιδέα του σχεδιασμού αποτέλεσε η δημιουργία ενός κεντρικού εσώκλειστου πυρήνα, που αποτελεί τον «δημόσιο» οργανωμένο χώρο του πάρκου, την «πλατεία», όπου διαρθρώνεται ο καθιστικός χώρος. Γύρω από αυτόν χωροθετούνται αμφιθεατρικά οι θέσεις των καντινών, ως περιγράμματα στο έδαφος, ώστε αφενός να δημιουργήσουν μια «αγκαλιά» και ένα οπτικό όριο για την πλατεία και αφετέρου να εξασφαλίσουν την εγγύτητα και την άμεση πρόσβαση προς τον καθιστικό χώρο. Μορφολογικά, υιοθετούνται καμπύλες ελεύθερες χαράξεις που προσδίδουν στο χώρο μια ρευστότητα, τόσο στην οριοθέτηση του κεντρικού χώρου όσο και των patches (βάσεις τοποθέτησης των van).

    Tα van είναι το σήμα κατατεθέν του χώρου.

    Η «πλατεία» οριοθετείται από καμπυλόσχημους τοίχους ύψους και πλάτους 40 εκ που λειτουργούν και ως υπαίθρια καθιστικά. Εντός αυτής, σχεδιάζεται ένα αυστηρότερο σφηνοειδές σχήμα , που αποτελεί το μοναδικό σκληρό δάπεδο στο πάρκο, ενώ στην περίμετρο του προβλέπονται και πάλι τοίχοι ύψους και πλάτους 40 εκ που λειτουργούν ως καθιστικά. Τον χώρο αυτό διατρέχει εγκάρσια μια κεντρική ράμπα με έντονη γεωμετρία, που παρέχει άμεση πρόσβαση σε περαστικούς πελάτες από την είσοδο του οικοπέδου έως το χώρο των καντινών και ενοποιεί τις διαφορετικές στάθμες του οικοπέδου , ώστε χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων να έχουν δυνατότητα κίνησης στο χώρο.

    Καμπύλες μορφές και γεωμετρικές φόρμες συνδυάζουν την ελευθερία με την οργάνωση μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον. Το χρώμα αποτελεί βασικό στοιχείο για την απόδοση της σχεδιαστικής πρόθεσης. Μια παλέτα έξι έντονων χρωμάτων αφενός σηματοδοτούν τις διαφορετικές θέσεις των καντινών και αφετέρου ενοποιούν και μπλέκουν τις διαφορετικές φόρμες της πλατείας, καταλήγοντας στο κεντρικό σκληρό δάπεδο του καθιστικού και της ράμπας, που μεταμορφώνεται σε έναν υπερμεγέθη καμβά για απόδοση ενός έργου pop street art.

    Τα pop χρώματα βρίσκονται παντού.

    Έτσι, στο δάπεδο του καθιστικού χώρου υλοποιείται ένα έργο graffiti με έντονες γεωμετρίες και χρωματισμούς , από την εικαστική ομάδα 3ΜΚ, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στον κεντρικό χώρο συνάθροισης. Το τελικό αποτέλεσμα, αισθητικά και μορφολογικά επιχειρεί να εναρμονιστεί με την ένταση και τη ρευστότητα του σύγχρονου τρόπου ζωής στο αστικό περιβάλλον, εμπεριέχοντας όμως στοιχεία έκπληξης , συνάντησης και ζωντάνιας.

    Oι υπαίθριες καντίνες είναι τύπου Volkswagen T2 κατασκευής της δεκαετίας του ’70.

    Τα υλικά επιλέχθηκαν με στόχο να πραγματοποιηθεί η μικρότερη δυνατή παρέμβαση στο οικόπεδο. Μπετόν έχει χρησιμοποιηθεί μόνο στις βάσεις των οχημάτων, την πλατφόρμα του καθιστικού χώρου και της κεντρικής ράμπας. Χαλίκι έχει τοποθετηθεί στην μεγαλύτερη έκταση του οικοπέδου. Μεταλλικές πέργολες με επιφάνειες πολυκαρβονικού σε χρώμα πάνω από τις υπαίθριες καντίνες τύπου Volkswagen T2 κατασκευής της δεκαετίας του ’70 αλλά και πανιά κεντρικά του καθιστικού χώρου.

    Τα υλικά επιλέχθηκαν με στόχο να πραγματοποιηθεί η μικρότερη δυνατή παρέμβαση στο οικόπεδο.

    Φυσικά στοιχεία πρασίνου. Χρώμα, δίνοντας έμφαση στα διαφορετικά στοιχεία της ανάπλασης. Ακόμη και η στέγαση βοηθητικών χώρων και χώρων υγιεινής ενσωματώθηκε στο έργο με την προϋπόθεση της μεταβλητότητας και της κινητικότητας: οι χώροι αυτοί φιλοξενούνται σε ένα μεταχειρισμένο steel dry cargo container τύπου 45ft High Cube, το οποίο τροποποιήθηκε ώστε να αποκτήσει χαρακτηριστικά κτιρίου , ενσωματώνοντας τις σχεδιαστικές αρχές του έργου (χρώμα , pop & fun αισθητική).

     

    Φωτογραφίες: Στέφανος Καραβάνης
    ⇒ Για περισσότερα επισκεφθείτε το archisearch.gr.

     

    Διαβάστε ακόμα: Ergon Agora East στη Θεσσαλονίκη. Tο πρώτο «grocerant» της Ελλάδας, σε 15 στρέμματα.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top