Αναμφίβολα από τις πιο ποθητές γυναίκες του πλανήτη.

Της αρέσει τρελά να απλώνει πάνω στα λαίμαργα χείλη της ένα κραγιόν στο κόκκινο της φωτιάς. Όχι κάτι παρεμφερές, όχι. Κόκκινο άλικο. Αυτό που βγάζει μάτι. Αυτό που ανάβει τους άντρες. Η ίδια το λέει. Αλλά με μέτρο. «Έχω τόσο σαρκώδη χείλη που, αν τους βάλω πολύ lip gloss, το στόμα μου θα μοιάζει με κώλο μπαμπουίνου».

Δεν πίνει σόδες, αποφεύγει την καφεΐνη και μόλις σκάσει κι η παραμικρή αχτίδα ήλιου εκείνη τρέχει να κρυφτεί. Ούτε ξεσαλώνει μέχρι τις 4 το πρωί μ’ ένα ουίσκι στο χέρι. «Πρέπει να ξέρεις τι θέλεις σ’ αυτήν τη ζωή». Και λατρεύει τη μυρωδιά του κουρεμένου γκαζόν.

«Έχω τόσο σαρκώδη χείλη που, αν τους βάλω πολύ lip gloss, το στόμα μου θα μοιάζει με κώλο μπαμπουίνου».

Όταν ήταν έφηβη, για τα δωδέκατα γενέθλιά της η μητέρα τής έκανε δώρο ένα Perfecto. Tην είδε χειραφετημένη και κυκλοφορούσε στους δρόμους του Μανχάταν πάνω σε μηχανή, στυλ Τραβόλτα στο Πυρετός το Σαββατόβραδο. Mετά, πέρασε μια περίοδο «rebel trash» και ντυνότανε «destroy» με μαλλί Ziggy Stardust. Όμως τώρα, η πανκ σελίδα έχει κλείσει και κείνη θέλει να είναι γκλάμουρ από τα χέρια μεγάλων σχεδιαστών.

Στο Match Point του Γούντι Άλεν, ίσως τον πιο ανεπιτήδευτα ερωτικό της ρόλο.

Και τρελαίνεται να αγοράζει σέξι εσώρουχα. Η μανία την έπιασε γυρίζοντας τη Μαύρη Ντάλια το 2006. Στην ταινία, η δράση εκτυλίσσεται το 1947. Οπότε της ζήτησαν να φοράει ζαρτιέρες, κορσέδες, πέρλες, σατινένια γάντια και μεταξωτά κιλοτάκια. «Μου άρεσαν τόσο πολύ που από τότε έγιναν αναπόσπαστο μέρος της γκαρνταρόμπας μου. Τα φοράω καθημερινά».

Τη Scarlett Johansson τη γνωρίσαμε μικρό κοριτσάκι να ψιθυρίζει στα αφτιά των αλόγων. Θύμιζε την ετικέτα στο Γάλα Βλάχας. Την ανακαλύψαμε μετά ανθισμένη γυναίκα μέσα από το φακό του Ντε Πάλμα. Ηγερία των Dolce & Gabbana, της Louis Vuitton, της Reebok, της L’Oréal ή ακόμα της Moët & Chandon, η σεξοβόμβα Σκάρλετ είναι επίσης η μούσα του Γούντι Άλεν, ο οποίος μυρίστηκε νωρίς το ταλέντο της και το ανέδειξε στο Match Point. Από κει μετά, οι ρόλοι θα πέφτουν βροχή.

Χυμώδης και σέξι.

Από πολύ νωρίς έκανε θέατρο, κερδίζοντας τον πρώτο της ρόλο στην ηλικία των 8 ετών στο Sophistry δίπλα στον Ίθαν Χοκ.

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 22 Νοεμβρίου 1984 κι είναι η κόρη ενός Δανού αρχιτέκτονα και μιας Αμερικανίδας παραγωγού και ηθοποιού. Μικρή, για πολλές ώρες μιμούνταν την Τζούντι Γκάρλαντ μπροστά στον καθρέφτη. Έχει ένα δίδυμο αδελφό και μια μεγαλύτερη αδελφή, επίσης ηθοποιό. Οι γονείς χώρισαν όταν ήταν 13. Από πολύ νωρίς έκανε θέατρο, κερδίζοντας τον πρώτο της ρόλο στην ηλικία των 8 ετών στο Sophistry δίπλα στον Ίθαν Χοκ. Από την επόμενη χρονιά, η μητέρα της την τρέχει στα κάστινγκς.

Ως εκρηκτική κοκκινομάλλα (Φωτογραφία: britannica.com).

Στο σινεμά, ο πρώτος της ρόλος θα έρθει το 1994 με την ταινία Ζητούνται γονείς του Μπομπ Ράινερ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το κοινό θα την ανακαλύψει στον Γητευτή των αλόγων του Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Σήμερα, στα 37 της, έχει ήδη 60 ταινίες στο ενεργητικό της κι έχει προταθεί δυο φορές για Όσκαρ. Ο Γούντι έχει πει γι’ αυτήν: «Όχι μόνο είναι πανέμορφη, αλλά και ευφυής, γοητευτική και πολύ ταλαντούχα. Σκοπεύω να τις δώσω ρόλους όπως έκανα για χρόνια με την Νταϊάν Κίτον ή τη Μία Φάροου».

Αυτό το υπέρτατα σάρκινο κορμί, μοιάζει λες και τα τελευταία χρόνια έχουν βαλθεί να το τεμαχίσουν, να το ιδιοποιηθούν.

Σ’ ένα ενίοτε διαστροφικό χολιγουντιανό σύμπαν, η Σκάρλετ Γιοχάνσον μοιάζει νά ‘χει καταφέρει το τέλειο χτύπημα: να επιβληθεί ως μια ηθοποιός χωρίς σοβαρούς συμβιβασμούς, με τη φιλμογραφία της να περιλαμβάνει λίγες πατάτες (ό,τι κι αν λένε οι πολέμιοι του Λικ Μπεσόν), δείχνοντας να έχει τον έλεγχο της μοίρας της, αφού συμμετέχει και ως παραγωγός στη φετινή Μαύρη Χήρα.

Να πίνεις σαμπάνια από το πόδι της;

Ωστόσο, προκύπτει το ερώτημα: αυτή γυναίκα-φαντασίωση κατάγεται από cyborg; Λογικό ν’ αναρωτιέσαι, καθότι νιώθει φοβερά άνετα σε sci-fi ρόλους. Η ιστορία ξεκινάει το 2005 με Το Νησί του Μάικλ Μπέι και συνεχίζεται. Χάρη στο «φεμινιστικό» ρόλο της «Μαύρης Χήρας» στο Irοn Man 2 του Τζον Φαβρό (2010), θα κατακτήσει περίοπτη θέση στο box-office. Θα επαναλάβει το ρόλο εννιά φορές ίσαμε τώρα και θα γίνει η υπερηρωίδα στα βιταμινούχα blockbusters της Marvel.

Με τον σύζυγό της Colin Jost (Φωτογραφία: pinkvilla.com).

Ωστόσο, για τους σινεφίλ, ο καλύτερος ρόλος της σε ταινία επιστημονικής φαντασίας είναι αυτός στο Δικός της (Under the Skin, 2013) του Τζόναθαν Γκλέιζερ. Μια ταινία με έντονη τη μεταφυσική διάσταση, που ταιριάζει γάντι στη μοιραία και μυστηριώδη αγαπημένη μας.

Αλλά υπάρχει ένα θέμα εδώ. Αυτό το υπέρτατα σάρκινο κορμί, εκστατικά ακτινοβόλο, μοιάζει λες και τα τελευταία χρόνια έχουν βαλθεί να το τεμαχίσουν, να το ιδιοποιηθούν, να το θυσιάσουν, να του φορτώσουν ένα απατηλό περίβλημα από ταινία σε ταινία. Το ενδιαφέρον Φάντασμα στο Κέλυφος του Ρούπερτ Σάντερς π.χ. ενισχύει αυτήν τη διάχυτη τάση σε ό,τι αφορά και τι εξυφαίνεται γύρω από το σώμα της πιο αισθησιακής και πιο εμπορικής ηθοποιού του Χόλιγουντ.

Στο Iron Man 2 (Φωτογραφία: decider.com).

Ο ερωτικός μαγνητισμός της Γιοχάνσον δεν μειώνεται. Αλλά η προσέγγιση γίνεται μάρτυρας του υποσυνειδήτου των ταινιών δράσης, οι οποίες έχουν γίνει οι ίδιες, τόσο ως φόρμουλα όσο και ως τεχνολογία, μηχανιστικές, πλαστικές, αποσυνδεδεμένες από κάθε ένδειξη αληθοφάνειας. Super cyberstar αυτού του πιξελαρισμένου σύμπαντος, η Σκάρλετ δεν μπορεί να κάνει κάτι, το μόνο που της μένει είναι να αποκαθιστά πότε-πότε την ακεραιότητά της μ’ έναν Γούντι Άλεν.

Για το μπούστο της μπορούν να γραφτούν ολόκληρα έπη.

«Δεν νομίζω πως είναι φυσιολογικό να είσαι μονογαμικός», έχει πει στο Playboy.

Εξάλλου, το 2010, όταν έκανε το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουεϊ, έκλεισε για τα καλά τα στόματα όσων αμφισβητούσαν το ταλέντο της. Με τον απαιτητικό ρόλο της Κάθριν στο έργο του Άρθουρ Μίλερ Ψηλά από τη Γέφυρα (A View from the Bridge) κέρδισε το βραβείο Τόνι καλύτερης ηθοποιού.

Το επόμενο στάδιο της Σκάρλετ μπορεί νά ‘ναι η σκηνοθεσία. Ήθελε να γυρίσει μια ανεξάρτητη ταινία, αλλά δεν βρήκε το κατάλληλο project. «Αρχίζω να σκέφτομαι πως ένα blockbuster δεν θά ‘ταν κακή ιδέα», θα πει εκείνη που ήρθε πέρυσι για τρίτη φορά εις γάμου κοινωνία με τον Κόλιν Τζοστ, κωμικό, σεναριογράφο και παρουσιαστή της περίφημης σατιρικής εκπομπής Saturday Night Live. Περιμένουν και παιδί.

Εκθαμβωτική στο Hail Ceasar (Φωτογραφία: thetimes.co.uk).

Σε μια προηγούμενη ζωή είχε πορευτεί με τον ηθοποιό Ράιαν Ρέινολτς, ύστερα με τον Γάλλο δημοσιογράφο και εκδότη Ρομέν Ντοριάκ, πατέρα της μονάκριβης κόρης της Ρόζας. Κι είχε σχέσεις με τους ηθοποιούς Τζος Χάρτνετ και Σον Πεν, όπως και με τον διαφημιστή Νέιτ Νέιλορ. Δεν μετράνε αυτές που είχαν διάρκεια μόνο μερικών ορόφων, όταν π.χ. πιάστηκε να το κάνει στο ασανσέρ του Château Marmont με τον Μπενίσιο ντελ Τόρο.

Η δις πιο σέξι γυναίκα της χρονιάς, σύμφωνα με το περιοδικό Esquire (2006 & 2013), έχει δηλώσει εξάλλου στο Playboy: «Δεν νομίζω πως είναι φυσιολογικό να είσαι μονογαμικός. Μπορεί να με λυντσάρουν γι’ αυτό που λέω, αλλά θεωρώ πως ένας γάμος απαιτεί σκληρή δουλειά. Και το γεγονός ότι χρειάζεται τόση προσπάθεια από τόσους ανθρώπους, και για όλον τον κόσμο, αποδεικνύει πως δεν είναι φυσιολογικό».

Με το «διάσημο» τατουάζ στην πλάτη (Φωτογραφία: popsugar.com).

Η Νάταλι Πόρτμαν ζηλεύει το στήθος της και ονειρεύεται να το πάρει στα χέρια της.

Ωστόσο, το πιο όμορφο όργανο της Σκάρλετ, το βασικό εργαλείο της σαγήνης της, είναι η φωνή της. Πέρα από τις κολασμένες καμπύλες της, τα λαίμαργα χείλη της, τα πρασινογάλαζα μάτια της, την αυθάδη μύτη της, το άλλοτε λάγνο και άλλοτε σκοτεινό βλέμμα της. Πέρα από το στήθος της, που η φίλη της Νάταλι Πόρτμαν ζηλεύει: «Ονειρεύομαι να το πάρω στα χέρια μου. Είναι τόσο όμορφο!»

Την υπνωτιστική φωνή της την έχει δανείσει στο βόα Κάα στο Βιβλίο της ζούγκλας το 2016 και στα Τραγούδα! του 2016 και του 2021. Κάτι ξέρανε στη Ρώμη που της απένειμαν το βραβείο γυναικείας ερμηνείας. Μ’ ένα σώμα, μια φωνή. Αλλά έχει ηχογραφήσει και άλμπουμς ως τραγουδίστρια: Το Anywhere I lay my head το 2008 σε τραγούδια του Τομ Γουέιτς και καπάκι το Break up με τον Peter Yorn το 2009. Σαν να μην έφταναν αυτά, το 2015 φτιάχνει και δικό της συγκρότημα: The Singles.

TO βλέμμα…

Ανακαλύπτεις μια φασματική φωνή, χιλιόμετρα μακριά από την εικόνα του πλατινένιου pin-up. Ίσως οφείλει τον αισθησιασμό της στην ελαφρά βραχνάδα της, το βάθος της, που φέρνει σε Ιταλίδα τραγουδίστρια. Έχει επίσης κάτι το λαϊκό, το μάγκικο, που ίσως χρωστάει στη μητέρα της, γέννημα θρέμμα του Μπρονξ, αλλά και πολύ γλυκό.

Στο Χαίρε, Καίσαρ του 2016, την τελευταία ταινία ίσαμε σήμερα των αδελφών Κοέν, η Σκάρλετ υποδύεται τη bathing beauty, μια καρικατούρα της Έστερ Γουίλιαμς. Μόλις όμως αρχίσει να μιλάει, η τσιριχτή της φωνή φέρνει στο νου εκείνης της Λίνα στο Singin’ in the Rain. Πάντως, μάλλον είναι στο Match Point που η Miss Scarlett ξεδιπλώνει όλη τις δυνατότητες της σαγηνευτικής φωνής της.

Η Σκάρλετ Γιοχάνσον είναι πλέον η πιο καλοπληρωμένη ηθοποιός του κόσμου, έχοντας εισπράξει μεταξύ 2017 και 2019 $ 56 εκατ., σύμφωνα με τη λίστα του Forbes. «Η πανδημία πάγωσε τα πάντα. Γιατί να μην ξαναπιάσω το μικρόφωνο;» θα κάνει ναζιάρικα. «Τέρμα η “Νατάσα Ρομανόφ”. Θα ξανατραβήξω τον κομμάτι στραβό δρόμο μου. Το πιο σημαντικό κατ’ εμέ είναι να μην κάνεις πίσω. Και, σήμερα, οι δυνατότητες μού φαίνονται άπειρες…»

 

Διαβάστε ακόμα: Γκονγκ Λι. Η ποθητή Τζοκόντα της Ανατολής.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top