Ο χώρος γραφείων βρίσκεται στην πυκνοκατοικημένη περιοχή της Καλλιθέας στον 1ο όροφο διώροφης πολυκατοικίας.

    Το αρχιτεκτονικό γραφείο Tripodakis Architects επιμελείται και σχεδιάζει έναν νέο επαγγελματικό χώρο γραφείων στην περιοχή της Καλλιθέας. Οι κύριοι στόχοι του σχεδιασμού ήταν η αξιοποίηση και η διατήρηση της διαμπερότητας του χώρου που προκύπτει από τον προσανατολισμό του κτιρίου αλλά και η δημιουργία ενός ευέλικτου εργασιακού περιβάλλοντος.

    Η αρχιτεκτονική πρόθεση ήταν η αξιοποίηση της διαμπερότητας του χώρου και η δημιουργία ενός ευέλικτου εργασιακού περιβάλλοντος.

    Ο χώρος γραφείων βρίσκεται στην πυκνοκατοικημένη περιοχή της Καλλιθέας στον 1ο όροφο διώροφης πολυκατοικίας με μοναδικά ανοίγματα σε βορρά και νότο. Η βορινή πλευρά εφάπτεται σε μερικώς φυτεμένο αδιέξοδο δρόμο ενώ η νότια σε ακάλυπτο χώρο που περιβάλλεται από τις γειτονικές πολυκατοικίες. Ο χώρος είναι ορθογωνίου σχήματος, διαστάσεων 17μ. μήκος, 11μ. πλάτος και 2.85μ. ύψος, διαμπερής και ενιαίος χωρίς περιορισμούς από τον στατικό φορέα ή υφιστάμενους τοίχους πληρώσεως.

    Το κτιριολογικό πρόγραμμα προέβλεπε χώρο αναμονής επισκεπτών 2-3 ατόμων, 6 θέσεων εργασίας, 2 θέσεις διευθυντών, 1 χώρο συνεδριάσεων χωρητικότητας 10 ατόμων.

    Είναι δηλαδή 187 τετραγωνικά μέτρα αλλά φαίνεται ακόμα μεγαλύτερο. Το κτιριολογικό πρόγραμμα προέβλεπε χώρο αναμονής επισκεπτών 2-3 ατόμων, 6 θέσεις εργασίας, 2 θέσεις διευθυντών, 1 χώρο συνεδριάσεων χωρητικότητας 10 ατόμων, έναν μεικτό χώρο μηχανημάτων με δυνατότητα προσθήκης επιπλέον θέσεων εργασίας και χώρους βοηθητικών χρήσεων που προϋπήρχαν (κουζίνα, τουαλέτα).

    Εξωτερικά σε όλο το μήκος των εξωστών τοποθετήθηκαν ζαρντινιέρες για τη δημιουργία ενός φυσικού ορίου αλλά και για την νοητή επέκταση του εσωτερικού χώρου.

    Γυάλινα διαφανή διαχωριστικά με μεταλλικά πλαίσια χρησιμοποιήθηκαν για την οριοθέτηση των χρήσεων στη νότια και βόρεια πλευρά.

    Η αρχιτεκτονική πρόθεση ήταν η αξιοποίηση της διαμπερότητας του χώρου και η δημιουργία ενός ευέλικτου εργασιακού περιβάλλοντος. Βάση αυτού οι χρήσεις διαμοιράστηκαν σε τρία τμήματα. Στην νότια πλευρά τοποθετήθηκε ο χώρος των μηχανημάτων και οι βοηθητικοί χώροι, ενώ στο βόρειο τμήμα τα γραφεία των διευθυντών και ο χώρος συνεδριάσεων. Μεταξύ αυτών χωροθετήθηκαν τα γραφεία των υπαλλήλων και ένας μικρός χώρος αναμονής.

    Γυάλινα διαφανή διαχωριστικά με μεταλλικά πλαίσια χρησιμοποιήθηκαν για την οριοθέτηση των χρήσεων στη νότια και βόρεια πλευρά. Ο χώρος αναμονής διαφοροποιήθηκε από τα γραφεία των υπαλλήλων με μια μεταλλική διάτρητη βιβλιοθήκη, η οποία σχεδιάστηκε ούτως ώστε να μην παρεμποδίζεται η συνολική οπτική αντίληψη του χώρου.

    Σημαντικό κριτήριο σχεδιασμού αποτέλεσε ο προσανατολισμός και κατ’ επέκταση ο φυσικός φωτισμός του χώρου.

    Παράλληλα, τα γραφεία των διευθυντών τοποθετήθηκαν εκατέρωθεν του χώρου συνεδριάσεων και συνδέονται με αυτόν τόσο οπτικά όσο και χρηστικά με τη χρήση γυάλινων συρόμενων διαχωριστικών. Εξωτερικά σε όλο το μήκος των εξωστών τοποθετήθηκαν ζαρντινιέρες για τη δημιουργία ενός φυσικού ορίου αλλά και για την νοητή επέκταση του εσωτερικού χώρου.

    Τα έπιπλα που επιλέχθηκαν είναι μεταλλικά.

    Σημαντικό κριτήριο σχεδιασμού αποτέλεσε ο προσανατολισμός και κατ’ επέκταση ο φυσικός φωτισμός του χώρου. Τον χειμώνα οι ακτίνες του ήλιου εισέρχονται μέχρι και το ήμισυ του χώρου, σε αντίθεση με το καλοκαίρι όπου ο άμεσος φυσικός φωτισμός είναι περιορισμένος.

    Για την επίτευξη της βέλτιστης θερμικής και οπτικής άνεσης κάθετες κινητές και περιστρεφόμενες περσίδες τοποθετήθηκαν σε όλα τα ανοίγματα.

    Για την επίτευξη της βέλτιστης θερμικής και οπτικής άνεσης κάθετες κινητές και περιστρεφόμενες περσίδες τοποθετήθηκαν σε όλα τα ανοίγματα. Με αυτόν τον τρόπο η αντίληψη και η αίσθηση του χώρου αλλάζει συνεχώς ανάλογα την εποχή, την ώρα της ημέρας και τη διάταξη των περσίδων.

    Tο μωσαϊκό δάπεδο επισκευάστηκε και διατηρήθηκε στην αρχική του μορφή. Η οροφή από εμφανές σκυρόδεμα αποκαλύφθηκε, επιδιορθώθηκε και αναδείχθηκε με τη χρήση έμμεσου φωτισμού.

    Η γενικότερη αισθητική προσέγγιση βιομηχανικού ύφους εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις υφές και τα υλικά που προϋπήρχαν. Το μωσαϊκό δάπεδο επισκευάστηκε και διατηρήθηκε στην αρχική του μορφή. Η οροφή από εμφανές σκυρόδεμα αποκαλύφθηκε, επιδιορθώθηκε και αναδείχθηκε με τη χρήση έμμεσου φωτισμού.

    Τα πλαίσια των γυάλινων διαχωριστικών και το έπιπλο βιβλιοθήκης κατασκευάστηκαν από μέταλλο.

    Τα πλαίσια των γυάλινων διαχωριστικών και το έπιπλο βιβλιοθήκης κατασκευάστηκαν από μέταλλο ενώ για τον τεχνητό φωτισμό χρησιμοποιήθηκαν κρεμαστά γραμμικά φωτιστικά εφάμιλλου τύπου. Παρόμοια λογική ακολουθήθηκε κατά την επιλογή των επίπλων γραφείων και κατά τον σχεδιασμό του τραπεζιού συσκέψεων και των λοιπών επίπλων.

     

    Φωτογραφίες: Γιώργος Σφακιανάκης.
    ⇒ Για περισσότερα επισκεφθείτε το archisearch.gr.

     

    Διαβάστε ακόμα: Στο Κολωνάκι: διαμέρισμα του ’47 έγινε εμπνευσμένος χώρος εργασίας.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top