Δύο ζευγάρια που θα μπορούσαν να σταθούν ισότιμα στη νέα εποχή, χωρίς κόμπλεξ κατωτερότητας. Η φωτογραφία είναι από το Facebook του Αλέξη Τσίπρα.

Η διεύθυνση εθιμοτυπίας της Προεδρίας της Δημοκρατίας, το Υπουργείο Εξωτερικών, η «πρώτη κυρία» Μπέτυ Μπαζιάνα και οι ίδιοι οι επικεφαλής της Ψωροκώσταινας Προκόπης Παυλόπουλος και Αλέξης Τσίπρας, έδειξαν για άλλη μια φορά ένα προβλέψιμο, αν όχι μίζερο πρόσωπο στα «ντεσού» της επίσκεψης Μακρόν.

Δεν θεωρούμε κουτσομπολίστικες αλλά ουσιωδώς πολιτικές ορισμένες λεπτομέρειες που για τους πολλούς (όχι όμως για το ζεύγος Μακρόν, να είστε σίγουροι) περνούν απαρατήρητες. Και αφορούν στις ενδυματολογικές και γαστρονομικές επιλογές μας ως οικοδεσποτών:

Διαβάζοντας τα σχόλια στα social media, εστιάσαμε σε δύο καίρια posts ανθρώπων της γαστρονομίας και της μόδας αντίστοιχα. Η μεν food blogger & chef Μαριλού Παντάκη καυτηρίασε το γαλλοπρεπές μενού στη δεξίωση της Προεδρίας, με τις ανέμπνευστες soles meunières και τα filets mignons. Ένα μενού που ο Γάλλος Πρόεδρος και η σύζυγος του έχουν φάει εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες φορές και σε καλύτερη εκτέλεση στην πατρίδα τους. Γιατί; Είναι δυνατόν, αναρωτιόμαστε, όταν τόσο η παραδοσιακή Ελληνική κουζίνα όσο και η δημιουργική, «νέα» ελληνική κουζίνα καλπάζουν και συγκινούν, όταν μαρτυρούν όσο τίποτε την ιδιοπροσωπία μας και την προσήλωσή μας στη χαρά της ζωής, όταν ενισχύουν το ΑΕΠ μας μέσω του τουρισμού και προβάλλουν την Ελλάδα διεθνώς, να παραμερίζονται για «κυριλέ» φιλετάκια του συρμού λες και είμαστε σε γάμο σε ξενοδοχείο;

Αυτό και αν θα ήταν μια πρωτοποριακή κίνηση, η Mπέτυ Μπαζιάνα να φορέσει μια σοφιστικέ και ελληνοπρεπέστατη δημιουργία του οίκου που συνδημιούργησε η Μαρέβα Μητσοτάκη!

Το δεύτερο σχόλιο υπέγραφε ο σχεδιαστής μόδας Βασίλης Ζούλιας, και αφορούσε στο ντύσιμο της συζύγου του Έλληνα πρωθυπουργού. Λαμβάνοντας αφορμή από τα απανωτά Louis Vuitton της Brigitte Macron που προφανώς τιμά τους Γάλλους μόδιστρους, ο Έλληνας σχεδιαστής αναρρωτήθηκε ευλόγως πότε θα δούμε μια Ελληνίδα πρώτη κυρία να φορά δημιουργίες Ελλήνων συναδέλφων του. Και έναν Έλληνα πρωθυπουργό θα προσθέταμε, να φορά πουκάμισο από τον οίκο Χρηστάκη, κοστούμι από το Bespoke Athens, ακόμα και παπούτσια από τον Θεσσαλονικιό τσαγκάρη Κωνσταντίνο Θεοφανίδη.

Δεν θα ήταν μια σπάνια ευκαιρία για την Ελληνική μόδα η όμορφη και γλυκιά Περιστέρα να φορά στο Πεκίνο, στη Μόσχα και στην Αθήνα με τον Ομπάμα ή τον Μακρόν, δημιουργίες του Ζούλια, του ελληνογαλλικού brand Kimalé ή του οίκου Zeus & Dione; Αυτή και αν θα ήταν μια πρωτοποριακή κίνηση: Η «πρώτη κυρία» να φορέσει μια σοφιστικέ και ελληνοπρεπέστατη δημιουργία της μάρκας που συνδημιούργησε η σύζυγος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης! Πέρα από το μήνυμα ανωτερότητας που θα εξέπεμπε (και το όμορφο ρούχο που θα αποκτούσε) θα έμεναν και όλα τα χρήματα στην Ελληνική αγορά.

Οι συνδαιτημόνες με ύφος περίλυπο αναμένουν τα φιλετάκια τους.

Ουσιαστικά τα δύο σχόλια περι φαγητού και ντυσίματος, εννούν το ίδιο πράγμα: Πόσο επαρχιώτικα στεκόμαστε απέναντι στους ξένους, και δη στους ξένους αξιωματούχους. Μπαίνοντας μόνοι μας σε θέση υποτελούς, ενώ το «soft power» της εθιμοτυπίας και των λεπτομερειών που κυνηγούν τα διεθνή ΜΜΕ θα ήταν ένα πεδίο απολύτως προνομιακό για να ασκήσουμε επιρροή. (Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα δίναμε σημασία στην ουσία των συναντήσεων). Τόσο διπλωματικά, κερδίζοντας το συνομιλητή μας με το μεράκι και τη φιλοξενία μας όσο και εμπορικά, διαφημίζοντας τον τουρισμό και τις εξαγωγές μας, αλλά και πολιτικά, στο εσωτερικό της χώρας: Δίνοντας το μήνυμα στους Έλληνες που παράγουν ότι η χώρα τους καμαρώνει και τους στηρίζει. Τα οφέλη θα ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερα της προσπάθειας.

Άλλωστε, δεν χρειάζεται καν προσπάθεια για να είσαι αυθεντικός. Κρίμα που αντί για αυτό, προτιμάμε να το παίζουμε επαναστάτες χωρίς αιτία, χωρίς ταυτότητα και χωρίς υπερηφάνεια.

 

Διαβάστε ακόμα: Ο πρίγκηπας Μιχαήλ του Kent είναι style icon ή κακοντυμένος; 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top