Η Mercedes-AMG SL εξελίχτηκε εξαρχής από τη Mercedes-AMG (εξ ου και Mercedes-AMG SL). Η μάσκα της, με τον ίδιο μάλιστα αριθμό κάθετων ριγών, παραπέμπει απευθείας σ’ εκείνη της πρώτης SL. Τα LED φωτιστικά σώματα όχι (photo Mercedes-Benz).

Πριν από λίγες μέρες, η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα SL. Σε αντίθεση δε με προηγούμενες γενιές SL, αυτή η SL εξελίχτηκε εξαρχής από τη Mercedes-AMG (εξ ου και Mercedes-AMG SL) όπου AMG είναι βέβαια ο βελτιωτικός οίκος που ίδρυσαν οι κ. Aufrecht και Melcher στο Grossaspach (εξ ου και AMG) που σήμερα ανήκει στη Mercedes-Benz.

Πάντως, κανείς στη Στουτγάρδη δεν περίμενε την εμπορική επιτυχία που θα προμήνυε για τη συνέχεια η πρώτη, καθαρά αγωνιστική 300 SL (Super Leicht=Υπέρ Ελαφριά) με κωδικό W194 το 1952. Η αγωνιστική επιτυχία της οποίας ήταν άλλωστε αυτή που, μέσω και της 300 SLR, «γέννησε», δυο χρόνια αργότερα, τη γνωστή 300 SL “Gullwing” (W198) και άλλες πέντε γενιές SL, ανάμεσά τους η W113 “Pagoda” (1963-71) και η αειθαλής R107 (1971-89).

Η ιστορία του εμβληματικού roadster της Mercedes-Benz, που σήμερα βρίσκεται στην 7η του γενιά, ξεκίνησε από την αγωνιστική επιτυχία της αγωνιστικής 300 SL του 1952 (photo wallpaperup).

Για πρώτη φορά στα 70 χρόνια ιστορίας του εμβληματικού μοντέλου η SL είναι τετρακίνητη.

Η 7η γενιά SL θα βγει στην αγορά την άνοιξη, αρχικά σε δυο εκδόσεις ενός 4λιτρου bi-turbo κινητήρα V8 –βενζινοκίνητου φυσικά, η SL δεν υπήρξε ποτέ diesel– ενώ αργότερα αναμένεται να υπάρξουν και άλλες εκδόσεις, μεταξύ τους μια υβριδική haut-de-gamme SL E Performance. Για πρώτη δε φορά στα 70 χρόνια ιστορίας του εμβληματικού μοντέλου η SL είναι τετρακίνητη.

Η κορυφαία SL 63 4MATIC+ αποδίδει 585 άλογα και 800 Nm, ενώ η SL 55 4MATIC+ 476 άλογα και 700 Nm. Και οι δυο εκδόσεις διαθέτουν το αυτόματο 9τάχυτο κιβώτιο Speedshift MCT 9G της AMG, ενώ οι επιδόσεις και των δυο είναι εντυπωσιακές: 0-100 σε 3,6” και τελική ταχύτητα 315 km/h για την SL 63 4MATIC+ και 0-100 σε 3,9” και τελική ταχύτητα 295 km/h για την SL 55 4MATIC+.

Όπως και στην 300 SL W194 του 1952, το αλουμινένιο αμάξωμα της σημερινής SL σχεδιάστηκε, στην κυριολεξία, σε λευκό χαρτί. Σύμφωνα δε με την εταιρεία, ούτε ένα εξάρτημα προέρχεται είτε από την προηγούμενη γενιά SL, είτε από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, ούτε από την AMG GT Roadster, για παράδειγμα.

Αλουμινένιο αμάξωμα, κινητήρας V8 με 585 ή 476 άλογα, τετρακίνηση 4MATIC (για πρώτη φορά σε SL), διαρρύθμιση 2+2 και πάνινη οροφή που ανοιγοκλείνει και εν κινήσει σε 15” (photo Mercedes-Benz).

Ο εμφανώς πιο σπορ προσανατολισμός της Mercedes-AMG SL εκφράζεται και με μια πάνινη πλέον οροφή η οποία και μειώνει το βάρος κατά 21 κιλά, και εξοικονομεί χώρο, και χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Για δε ιδανική ηχομόνωση και αντοχή στην καθημερινή χρήση, η οροφή αποτελείται από τρία στρώματα, ενώ ανοιγοκλείνει, ηλεκτρικά φυσικά, και εν κινήσει μέχρι τα 60 Km/h, σε 15”.

Το εσωτερικό, για τον σχεδιασμό του οποίου έμπνευση, λέει η Mercedes-Benz, αποτέλεσε εκείνο της 300 SL, είναι «ένας συναρπαστικός συνδυασμός αναλογικής γεωμετρίας και ψηφιακού κόσμου».

Μια άλλη δε αλλαγή, είναι η επιστροφή στη διαρρύθμιση 2+2, διάταξη καθισμάτων που, αν δεν κάνω λάθος, είχαμε να δούμε από το 1989 και την 4η γενιά SL. Όπως πάντως συνηθίζεται σε κάθε coupé/cabriolet 2+2, και εδώ το δεύτερο “2” αφορά, στη θεωρία, παιδιά και δη μικρά –η εταιρεία υποστηρίζει ότι στα πίσω καθίσματα χωρούν άνθρωποι ύψους μέχρι 1,50 μ. (παιδιά δηλαδή)– ενώ στην πράξη χρησιμεύει ως έξτρα χώρος αποσκευών.

Το εσωτερικό, για τον σχεδιασμό του οποίου έμπνευση, λέει η Mercedes-Benz, αποτέλεσε εκείνο της 300 SL, είναι «ένας συναρπαστικός συνδυασμός αναλογικής γεωμετρίας και ψηφιακού κόσμου», συνδυασμό που η εταιρεία αποκαλεί «υπεραναλογικό», ο οποίος περιλαμβάνει ένα εντελώς ψηφιακό καντράν ενσωματωμένο σε ένα τρισδιάστατο περιβάλλον [προσπαθώ να αποδώσω το “threedimensional visor”, βάλτε ένα χεράκι], μια τεράστια κεντρική οθόνη και δυο υπέροχα, μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα φυσικά προς κάθε κατεύθυνση.

«Υπεραναλογικό»(sic) εσωτερικό με πολλαπλώς διαμορφούμενο ψηφιακό καντράν, κεντρική οθόνη με κλίση που μπορεί να ρυθμιστεί ηλεκτρικά από 12° έως 32° και υπέροχα μπάκετ καθίσματα. Το φωνητικό “Hey, Mercedes” για τον ψηφιακό βοηθό καταλαβαίνει 28 γλώσσες (photo Mercedes-Benz).

Μπορείτε να παραγγείλετε τη δική σας Mercedes-AMG SL σε ένα από τα 12 διαθέσιμα χρώματα αμαξώματος, σε ένα τα τρία χρώματα οροφής και σε μια από τις εννέα εκδόσεις τροχών διαστάσεων 19”, 20” και 21”. Τέλος, αν και η εταιρεία δεν έχει ακόμα ανακοινώσει τιμές, μια Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ [κατά τη δική μου εκτίμηση και μόνο] αναμένεται να κοστίζει στην Ελλάδα όσο περίπου μια ανταγωνιστική της Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet, ήτοι μεταξύ €230.000-240.000 – τιμή που περιλαμβάνει βέβαια και καμιά εκατοστή χιλιάδες ευρώ φόρους.

 

Διαβάστε ακόμα: GLA 200. Τo έξυπνα σχεδιασμένο SUV της Mercedes.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top