Q&A
ipad1-signature

Mην “ευελπιστείς”! Είναι μάταιο! Καλύτερα να “αναμένεις”.

Όταν στέλνετε ένα επαγγελματικό e-mail, δεν έχει νόημα να πετάξετε μια κλισαρισμένη φόρμουλα ευγενείας στο τέλος, δίχως ένα εγκάρδιο «Χαίρετε», λες και χωρίζετε προσωρινά με τον κολλητό σας. Πρέπει να κοτσάρετε μια αβρή διατύπωση στο τέλος του μηνύματος. Αλλά όχι όποια κι όποια.

1. Η μπούρδα της περικοκλάδας
Διατυπώσεις του στυλ «Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την ανταπόκρισή σας» ή (ακραία) «που με κάνατε κοινωνό της άποψής σας» δεν συνιστούν αίτημα, αλλά αξίωση. Προτιμήστε καλύτερα ένα «Σας είμαι υπόχρεος» ή «Σας ευχαριστώ θερμά». Εάν η απάντηση δεήσει να έρθει μετά από ακατάσχετη ανταλλαγή e-mails, ένα απλό «Ευχαριστώ» αρκεί.

2. Βλακώδεις εκφράσεις
«Στη διάθεσή σας, για κάθε περαιτέρω διευκρίνηση». Φράση τόσο αναμενόμενη που ο άλλος είτε θα κόψει τις φλέβες του (που δεν σας συμφέρει) είτε θα αρνηθεί να τη διαβάσει, για λόγους αυτοσυντήρησης.

3. Τα σκουπίδια
Το «Ελήφθη» επίσης είναι παραδειγματικά άχρηστο. Δεν είμαστε πια στην εποχή των ταξιδιωτικών περιστεριών. Σήμερα, είναι κάπως απίθανο ο ενδιαφερόμενος να μην έχει λάβει το μήνυμά σας. Εκτός κι αν ψάχνει για δικαιολογία. Οπότε μην ξοδεύετε χώρο όταν δεν έχετε τίποτα να πείτε.

4. Το ρήμα «ελπίζω»
«Ευελπιστώντας σε μία απάντηση επί του αιτήματός μου». Χάλια! Η ελπίδα δεν είναι πολύ επαγγελματική. Προτιμήστε το «Αναμένω».

5. Οι αρνητικές διατυπώσεις
«Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας». Καλό θα ήταν να έχουμε κατά νου τι εντύπωση κάνουν τέτοιου είδους εκφράσεις στον αναγνώστη. Η φράση περιέχει ένα κάρο αρνήσεις. Υποσυνείδητα, αυτός που το διαβάζει σχηματίζει την εντύπωση ότι δεν έχετε και πολύ διάθεση να του απαντήσετε. Αντίθετα, αν πείτε «Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας εκεί», λειτουργεί.

«Παρακαλούμε να μας απαντήσετε το γρηγορότερο δυνατόν». Πότε δηλαδή; Μέσα στη μέρα; Μέσα στη βδομάδα; Του Αγίου από τέτοιου; Βάλτε ημερομηνίες.

6. Οι συντομογραφίες
Κολπάκια του στυλ «ΔΚΣ», για δικός σας, «ΕΓΚΔ», για εγκαρδίως ή «ΧΡΤ», για χαιρετίσματα (λέμε τώρα), είναι βλακωδώς αγενείς και δημιουργούν αλγεινές εντυπώσεις. Δεν είστε 14χρονο που κάνει skate στο πάρκο και χρησιμοποιείτε ιδιόλεκτο. Το e-mail παραμένει ένα μήνυμα του οποίου τα ίχνη διατηρούνται.

7. Ασάφειες
«Παρακαλούμε να μας απαντήσετε το γρηγορότερο δυνατό». Πότε δηλαδή; Μέσα στη μέρα; Μέσα στη βδομάδα; Του Αγίου από τέτοιου; Βάλτε ημερομηνίες. Για παράδειγμα: «Ευκταία θα ήταν μία απάντηση από μέρους σας προ της 15ης Αυγούστου» (Ημέρα κατά την οποία δοξάζεται η ονομαστική εορτή της Μαρίας Πενταγιώτισσας και του Πάνου Καμμένου). Μπορεί να φαίνεται πιεστικό, αλλά είναι χρήσιμο…

8. «Τα σέβη μου». Η αποθέωση της υποκρισίας.
Μην το τσοντάρετε αν πραγματικά δεν σέβεστε το πρόσωπο στο οποίο απευθύνεστε. Οι λέξεις έχουν ένα βάρος. Καλό είναι να τις εννοείτε. Ειδάλλως, καρφώνεστε.

9. Καυτές θερμοκρασίες με όλες τις σος
Αφήστε τις πολλές εγκαρδιότητες. Αν οι σχέσεις σας με τον αποδέκτη είναι καλές, αρκεστείτε σε ένα «Με Φιλικούς Χαιρετισμούς». Σ’ έναν Διευθυντή, το «Μετά τιμής» (υπερθετικός) ή το «Με εκτίμηση» είναι επαρκώς αρμόζον. Στις άλλες περιπτώσεις, και ιδίως εάν είστε δυσαρεστημένος, ένα ξερό «Φιλικά» είναι το ενδεδειγμένο.

10. Οι τζιριτζάτζουλες στην ντουλάπα
Ποντάρετε στην απλότητα. Βάλτε το ονοματάκι σας, την εταιρεία για την οποία εργάζεστε, τον τίτλο και τις συντεταγμένες σας. ‘Οταν υπάρχουν πολλές πληροφορίες, πολλά σχεδιάκια, πολλά χρωματάκια, το πράγμα οδηγεί στην αναφώνηση «Δεν μας χέζεις, ρε Νταλάρα!»

 

Διαβάστε ακόμα: Κι αν κάνουν την πάπια στα e-mails σας;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top