Το περίφημο Boxing Ring του Masanori Umeda (Φωτογραφία: lofficielph.com).

    Έχοντας ιδρυθεί πριν από ακριβώς 40 χρόνια από τον αρχιτέκτονα Ettore Sottsass, το κίνημα Memphis είναι η απάντηση στα 50 χρόνια Bauhaus, το φονξιοναλισμό και το βιομηχανικό σχεδιασμό. Απηυδισμένος από όλη αυτήν τη γερμανική αυστηρότητα, ο Ιταλός μαζεύει γύρω του σειρά καλλιτεχνών σε αναζήτηση μιας νέας γραφής στο design, πιο πολύχρωμης, πιο κυματιστής, πιο ποιητικής. Μιας αισθητικής πιο «κιτς» και πρωτόγονης.

    Τable tartar του Ettore Sottsass (Φωτογραφία: VG bild-kunst).

    Πήρε το όνομά του από ένα τραγούδι του Bob Dylan και συγκεκριμένα από τον στίχο:«stuck inside of mobile with the memphis blues again».

    Πήρε το όνομά του από ένα τραγούδι του Bob Dylan, όταν στην πρώτη συνάντηση της ομάδας ακουγόταν ο στίχος «stuck inside of mobile with the memphis blues again». Στόχος ήταν να αναδείξουν το μπανάλ και το καθημερινό, να σπάσουν τα ταμπού του καλού γούστου, να αφηγηθούν μια ιστορία.

    Δεξιά: η πολυθρόνα Bel Air του Peter Shire. Αριστερά: η εταζέρα Carlton του κυρίου Sottsass (Φωτογραφίες: lofficielph.com).

    Για να γιορτάσει αυτήν την ηχηρή ρήξη, ο Anthony Vaccarello συγκέντρωσε στην μπουτίκ Saint Laurent Rive Droite μια δεκαριά εμβληματικών έργων και αντικειμένων του ρεύματος. Εγκατεστημένα εν είδει διαρκούς έκθεσης ως τις 23 Ιουνίου, οι προτάσεις συνοδεύονται από μια κολεξιόν που περιλαμβάνει hoodies, sweetshirts, πουκάμισα και sneakers. Μαζί τασάκια, βάζα, πιάτα, ποτήρια, κεραμικά. Πωλούνται στο κατάστημα όσο και διαδικτυακά.

    Αριστερά: ο Ettore Sottsass. Δεξιά: ο Anthony Vaccarello.

    Το παρδαλό και παιχνιδιάρικο design του Memphis Milano  σπάει τους ισχύοντες κανόνες.

    Έτσι, η ναυαρχίδα του οίκου στον αρ. 213 της St Honoré βάφεται στα έντονα χρώματα του περίφημου Boxing Ring του Masanori Umeda, της εταζέρας Carlton του κυρίου Sottsass δίπλα στο φωτιστικό του Ashoka, αλλά και στα ροζ και μπλε της καρέκλας Riviera που σχεδίασε ο Michele De Lucchi το 1981 ή της πολυθρόνας Bel Air του Peter Shire.

    H ναυαρχίδα του οίκου YSL στον αρ. 213 της St Honoré βάφεται σε έντονα χρώματα (Φωτογραφίες: lofficielph.com).

    Έργα που εξαρχής ενέπνευσαν τους μεγαλύτερους μόδιστρους, όπως τον Karl Lagerfeld που σπεύδει να διακοσμήσει μ’ αυτά το διαμέρισμά του στο Μονακό. Θυμάμαι να υπήρχε τότε κι ένα κατάστημα με έπιπλα Memphis στη Δεινοκράτους.

    Tα hoodies του ΥSL με έμπνευση από το κίνημα Memphis (Φωτογραφίες: lofficielph.com).

    Ο Vaccarello αντλεί από το μεταφορικό, μεταμοντέρνο σύμπαν του Memphis Milano μια ηλεκτρισμένη φιλοσοφία που λειτουργεί ως μπούσουλας για τις δημιουργίες του, μετατρέποντάς τη σε κομφετί. «Πάντα με έλκυαν οι διακριτές φόρμες των έργων τους. Το παρδαλό και παιχνιδιάρικο design τους σπάει τους ισχύοντες κανόνες».

    Aντικείμενα και αξεσουάρ που μπορεί να βρει κανείς στην έκθεση (Φωτογραφίες: lofficielph.com).

    Πηγαίνοντας κόντρα στη μέχρι τώρα δουλειά του για τον YSL, ο Ιταλός σηκώνει το γάντι, καταφέρνοντας να παντρέψει δύο αντινομικούς κόσμους. Έτσι, βλέπει το φως μια πανέμορφη capsule collection προσανατολισμένη στο streetwear.

    «Το design του Memphis, μέσα από την τολμηρή και πολύχρωμη αφαιρετικότητά του, βρίσκεται στον αντίποδα του μινιμαλιστικού σχεδίου που έχουμε υιοθετήσει όλα αυτά τα χρόνια. Για να το πω απλά: είναι διασκεδαστικό κι έρχεται σε μια στιγμή που το έχουμε απελπιστικά ανάγκη».

     

    Διαβάστε ακόμα: 100 χρόνια Alessi – το φαντεζί χρώμα και η τέχνη στην κουζίνα μας.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top