Driven: Alfa Romeo MiTo Racer 1.3 JDTM-2 – Ιταλιάνικα κομψή και με καλούς τρόπους

Ακούτε τώρα εσείς, βλέπετε μάλλον, MiTo Racer και φαντάζεστε μια πιο γρήγορη Alfa Romeo, πιο περιποιημένη από τη σύγχρονη Autodelta – αν υπήρχε βέβαια σύγχρονη Autodelta. Και θά ‘χατε βέβαια δίκιο.

 
Racer I

Η Racer είναι μια έκδοση της MiTo με αισθητικές παρεμβάσεις, σε εξωτερικό και εσωτερικό, που συνδυάζουν διακριτικά το καφέ χρώμα με το σατέν χρώμιο. Κατά τα άλλα, είναι η entry-level Alfa που ξέρουμε. (photo credit Alfa Romeo)

Έλα, όμως, που δεν είναι έτσι. Πού ‘ναι αλήθεια εκείνες οι εποχές που ακούγαμε “Racer” και φανταζόμασταν ελαφρά, γυμνά αυτοκίνητα με δυο μπάκετ, σφιχτότερη ανάρτηση και δυνατότερα φρένα. Kαι ελαφρωμένα, χωρίς κλιματισμούς, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσυστήματα, μοκέτες και τέτοια…

Και υπήρχαν και τα café racers. Τα οποία, στην Ελλάδα τουλάχιστον, ήταν κάτι 50άρια, 100άρια και 125άρια μηχανάκια που η πιτσιρικαρία των ‘70s, θυσιάζοντας την άνεση για την ελαφρότητα, απάλλασσε από περιττά εξαρτήματα, όπως φλας, καθρέφτες, φέρινγκ, πίσω μαρσπιέ, σιλανσιέ κ.λπ. Άντε, προσθέτοντας και κάνα μεγαλύτερο καρμπιρατέρ, με στόχο να μετακινείται, του σκοτωμού φυσικά και συνήθως στην κυριολεξία, από στέκι σε στέκι, ή, αν προτιμάτε, από καφετέρια σε καφετέρια.

Για κάποιον δε περίεργο λόγο, που δεν είναι της παρούσης, τούτη δω η έκδοση της MiTo (sic, κ. επιμελητά, εξαιτίας του ευρηματικού, το 2008, συνδυασμού του μύθου της Alfa Romeo, υποθέτω, με το Μιλάνο, όπου η μικρή Alfa σχεδιάστηκε, και με το Τορίνο, όπου κατασκευάζεται) είχε διαφύγει της προσοχής μου. Και ας είναι καλά οι ευγενικές κυρίες της αντιπροσωπείας που μου τη θύμισαν.

Αλλά, τι είναι αυτή η MiTo Racer αν δεν είναι τετράτροχη εκδοχή της παραπάνω διαχρονικής τάσης για σύντομες και γρήγορες μετακινήσεις; Οι αξιοπρεπείς εκπρόσωποι του λεγόμενου Ειδικού Τύπου θα έγραφαν ότι αποτελεί μια ακόμη πιο κομψή και σημαντικά διαφοροποιημένη, οπτικά έστω, έκδοση της απλής MiTo, η οποία σκοπό έχει να διευρύνει περαιτέρω την γκάμα της Alfa Romeo.

Ως alfista που μεγάλωσε με μνήμες από ένδοξες Alfa Romeo, αντιμετωπίζεις κάθε καινούργια Alfa ως μια ακόμη ευπρόσδεκτη επιστροφή της μάρκας στην παράδοσή της ως κατασκευαστή όμορφων και συνάμα ικανών αυτοκινήτων.
Racer Collage

Γνώριμο εσωτερικό, που αντιστέκεται στον χρόνο, με καφέ επένδυση και γκρι/καφέ υφασμάτινα καθίσματα. Οι Ιταλοί πάντως ξέρουν πώς να αναδεικνύουν το καφέ χρώμα όπως κανείς άλλος. Τροχοί 17” με ελαστικά 215/45, Pirelli φυσικά. (photo credit Alfa Romeo)

Οι πιο κυνικοί, “been there, done that, read the book, seen the film” ψημένοι δημοσιογράφοι θα περιέγραφαν τη MiTo Racer ως μια τονωτική και σχετικά ανέξοδη για την εταιρεία έκδοση ενός οκτάχρονου μοντέλου λίγο πριν από την αντικατάστασή του από κάτι άλλο – ή έστω από τη Nuova MiTo, η οποία μάλιστα μόλις παρουσιάστηκε. Ο γράφων βέβαια είναι πολύ έμπειρος για να πέσει σε τέτοιες παγίδες.

Έτσι, θα αρκεστεί στο να γράψει ότι η Racer είναι μια έκδοση της MiTo με διακριτικές, κυρίαρχα καφέ (ή μήπως café;) αισθητικές παρεμβάσεις στους καθρέφτες, στους τροχούς των 17” και στο εσωτερικό (σε άλλες αγορές μπορείτε να παραγγείλετε τη δική σας Racer με οροφή-καρό σημαία τερματισμού, αλλά αυτά στη σεμνή δική μας αγορά είναι de trop), καθώς και χρωμιωμένες κοσμητικές διαφοροποιήσεις στα φωτιστικά σώματα μπρος-πίσω, στα παράθυρα, στον πίσω προφυλακτήρα και στην εξάτμιση.


Διαβάστε ακόμα: 12 επαναστατικές τεχνολογίες (που δεν ήξερες ότι χρειαζόσουν) στο αυτοκίνητο


 

Παρ’ όλα αυτά, αν και υποτίθεται πως πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα αντικειμενικοί απέναντι στα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε, δυσκολεύεσαι να δεις μια Alfa Romeo όπως ένα οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Πολλώ μάλλον, όταν, ως alfista που μεγάλωσε με μνήμες από ένδοξες Alfa Romeo –από την Giulietta των ‘50s και την Giulia των ’60s, μέχρι τη Δεκαεφτά Πενήντα και την Alfasud των ‘70s–, αντιμετωπίζεις κάθε καινούργια Alfa ως μια ακόμη ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη και ενθαρρυντική επιστροφή της μάρκας στην παράδοσή της ως κατασκευαστή όμορφων και συνάμα ικανών αυτοκινήτων.

Είναι βέβαια και φορές που απογοητεύεσαι, αλλά αυτή δεν είναι μία απ’ αυτές, αφού η MiTo ήταν εξαρχής ένα καλοφτιαγμένο και καλοστημένο (διότι αυτό είναι που μετράει πάνω απ’ όλα για τους alfisti) μικρό αυτοκίνητο.

Και επειδή διαισθάνομαι ότι μερικοί εξ υμών είστε περισσότερο εξοικειωμένοι με τα πιο σοφιστικέ άρθρα του Andro παρά με τα κοινότοπα αυτοκινητικά τοιαύτα, ως στήσιμο, οδική συμπεριφορά ή “handling”, που λέμε, ορίζεται ο τρόπος με τον οποίο ένα αυτοκίνητο ερμηνεύει, ή παρερμηνεύει, τις εντολές του οδηγού του.

Λίγα καθημερινά αυτοκίνητα περνούν τους διπλούς αρμούς της κατηφορικής πρώτης δεξιάς στην Κατεχάκη-Αλίμου όπως μια MiTo.
Racer mirror

Σε άλλες αγορές, οι καφέ εξωτερικοί καθρέφτες συνδυάζονται και με καφέ/λευκή οροφή σε στιλ καρό σημαίας. (photo credit Alfa Romeo)

Με τις Alfa βέβαια δεν υπάρχουν –ποτέ δεν υπήρχαν– παρερμηνείες. Παρεξηγήσεις του τύπου «δεν ήμουν έτοιμη, εγώ φταίω που θέλω το χώρο μου, όχι εσύ», ναι. Υπερβολές όπως «μα, τι είναι αυτά που μου ζητάς τώρα;», σίγουρα.

Αλλά όλες οι Alfa (με εξαίρεση φυσικά τη διαβόητη Arna), προτού μοιραία αμβλυνθούν από τη σύγχρονη τάση που θέλει τα αυτοκίνητα του σήμερα, προτού αυτονομηθούν εντελώς, να είναι διαφόρως υποβοηθούμενα, πολλάκις υποβασταζόμενα και εν πολλοίς αποστειρωμένα, διακρίνονταν από ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: ήξεραν πώς να ανακαλύπτουν αυτές τα δικά σου μειονεκτήματα προτού ανακαλύψεις εσύ τα ελαττώματά τους.

Α, ναι, η MiTo Racer. Μα είπαμε: ήταν και παραμένει ένα καλοφτιαγμένο και καλοστημένο αυτοκίνητο. Με ιταλικά κομψό εσωτερικό, καλή θέση οδήγησης, καλούς τρόπους και καλορυθμισμένη ανάρτηση που είναι εξίσου ικανή εκτός και εντός πόλης – λίγα καθημερινά αυτοκίνητα περνούν τους διπλούς αρμούς της κατηφορικής πρώτης δεξιάς στην Κατεχάκη-Αλίμου όπως μια MiTo.

Και εντέλει, μια μικρή Alfa που θυμίζει Alfasud της δεκαετίας του ’70, ακόμη και στην ιπποδύναμη, μιας και ο diesel 1.3 JDTM-2, ο οποίος δεν έχει βέβαια δεχτεί βελτιώσεις στη Racer, βγάζει τα ίδια άλογα (85) με τον καρμπιρατεράτο βενζινοκινητήρα 1.5 της Alfasud ti του ’78.

Αν δε τα 85 σάς φαίνονται λίγα, η Racer βγαίνει και με τον turbo βενζινοκινητήρα 1.4 MultiAir, με 140 άλογα και αυτόματο κιβώτιο. Αν πάλι τα 85 σάς φαίνονται πολλά, ή απλώς μισείτε το πετρέλαιο, υπάρχει και βενζινοκινητήρας 1.4, χωρίς turbo βέβαια, με 78 άλογα.

Τα βασικά

Μοντέλο: Alfa Romeo MiTo Racer 1.3 JDTM-2
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel 1.248 κ.ε.
Ισχύς: 85 HP @ 3500 rpm
Ροπή: 200 Nm @ 1500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/χειροκίνητο 5 σχέσεων
Κατανάλωση: 3,5 lt/100 km (επίσημη) – 5,4 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 12,9”
Τελική ταχύτητα: 174 km/h
Τιμή: από €20.040.

 

Διαβάστε ακόμα: Ford Fiesta ST 182-197 HP – Πουλάει μούρη και καλά κάνει

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top Andro