Το νεότερο και μικρότερο crossover της οικογένειας “Q” της Audi σηματοδοτεί μια νέα κατεύθυνση της μάρκας, στοχεύοντας σ’ ένα νεανικότερο κοινό. (photo credit Audi)

Αντίθετα, το νεότερο και μικρότερο crossover της Audi είναι ελάχιστα μικρότερο από το Α3 – και μεγαλύτερο βέβαια από το Α1. Σηματοδοτεί δε μια νέα κατεύθυνση της μάρκας, με την Audi να επιχειρεί να θυσιάσει λίγο από το premium (από το οποίο έχει βέβαια περίσσευμα) προς όφελος του trendy, με σκοπό να προσελκύσει και νεανικότερο κοινό.

Αφορμής δοθείσης, τον Ιούνιο του ’96, στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του A3, στη Βαρκελώνη, βρεθήκαμε ξαφνικά αντιμέτωποι μ’ έναν ουλαμό μηχανικών. Και γράφω «ξαφνικά», γιατί οι τεχνικοί, ράτσα με σαφή προδιάθεση προς την ειλικρίνεια, δεν αφήνονται ποτέ να κυκλοφορούν λυτοί ανάμεσα σε δημοσιογράφους – εκτός κι αν οι μαρκετίερς που συνήθως τους επιτηρούν έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στο νέο τους προϊόν. Ήμουν λοιπόν σίγουρος ότι εκείνο το μικρό Audi θα ήταν ξεχωριστό πριν καν βρεθώ πίσω απ’ το τιμόνι του, τότε στην πίστα του Montmeló.

H Audi έχει παράδοση στο να βάζει πού και πού το σχεδιαστικό της τμήμα να ταρακουνάει τα λιμνάζοντα νερά.

Κάτι ανάλογο συνέβη και με αυτό το Q2, το μικρότερο (προς ώρας) κομμάτι από την οικογένεια-babushka “Q” της Audi που τανύζει την αντιλαμβανόμενη μοναδικότητα της μάρκας έως το όριο ελαστικότητάς της. Διότι, η εξέλιξη του αυτοκινήτου προχωρά με γεωμετρικό ρυθμό. Με όλο και περισσότερα μοντέλα να είναι διαθέσιμα σε μια όλο και πιο στριμωγμένη με κατηγορίες αγορά, τα εργοστάσια λειτουργούν σε mode δαρβίνειας εξέλιξης, αλλά σε FFWD. Έτσι, όλο και περισσότερα ευρηματικά τεχνολογικά και σχεδιαστικά δημιουργήματα επινοούνται για να διεγερθεί και ικανοποιηθεί η καταναλωτική απληστία.

H Audi πάντως έχει παράδοση στο να βάζει πού και πού το σχεδιαστικό της τμήμα να ταρακουνάει τα λιμνάζοντα νερά. Όπως έκανε με το ΤΤ του ’98, για παράδειγμα, ή με το R8 του ’06. Κάτι ανάλογο, πάνω-κάτω, κάνει και με το Q2, όσο κι αν αυτό το τελευταίο φέρνει, εκ πρώτης όψεως, σ’ ένα ελαφρώς υπερυψωμένο Α3 Sportback (το 5θυρο Α3, δηλαδή) μιας και το Q2 «πατάει» στην ίδια πλατφόρμα.

Δεν είναι όμως. Όσο παράγωγο σε σχεδιασμό κι αν δείχνει (και σε κινητήρες κι αν είναι), το Q2 είναι 13 εκ. κοντύτερο (και ελάχιστα φαρδύτερο) από ένα A3 Sportback – και 20 εκ. κοντύτερο από ένα Q3. Πίσω δε από το τιμόνι, θυμίζει περισσότερο το πρώτο, παρά το δεύτερο. Αν δεν ήταν μάλιστα αυτό το πιο τετράγωνο καπό μπροστά σου, είναι φορές που θα ορκιζόσουν πως οδηγείς Α3.

Το εσωτερικό, παίζοντας με τα χρώματα, τον φωτισμό, τον διάκοσμο και τις δυνατότητες εξατομίκευσης είναι αναμφίβολα ξεχωριστό – η Audi στα κέφια της. (photo credit Audi)

Εντάξει, η ανάρτηση είναι λίγο σκληρότερη, για να μη γέρνει το ψηλότερο αμάξωμα στις στροφές, αλλά, αν ποτέ ενοχλήσει, αυτό θα το κάνει μόνο στις βαθύτερες από τις ανθρωποθυρίδες των αστικών δρόμων. Ο βενζινοκινητήρας 1.4 TFSI ακούγεται ελάχιστα, το ίδιο και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, το τιμόνι με τη μεταβλητή υποβοήθηση είναι άμεσο, ενώ τα φρένα είναι και ιδιαίτερα αποτελεσματικά και με θετική και προοδευτική αίσθηση στο πεντάλ. Με αποτέλεσμα να έχεις κάνει εκατοντάδες σερί χιλιόμετρα και τελικά να συνειδητοποιείς ότι οδηγούσες SUV μόνο όταν το δεις ξανά απέξω.

Μιλώντας για τον πασίγνωστο πλέον βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI, σημειώστε πως στο Q2 αυτός συνοδεύεται από το σύστημα CoD (Cylinder-on-Demand) της Audi το οποίο απενεργοποιεί δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν δεν χρειάζονται. Και πότε δεν χρειάζονται; Επιγραμματικά, όταν πατάς λίγο γκάζι, είτε επιταχύνοντας ήπια είτε ταξιδεύοντας με σταθερές στροφές, χαλαρά.

Τα εσωτερικά της Audi είναι πάντα υψηλού επιπέδου, απέριττα και σοβαρά κατά κανόνα, αλλά πάντα στυλάτα.

Μιας δε και όλα αυτά γίνονται ανεπαίσθητα, καταλαβαίνεις ότι το Q2 σου διαθέτει αυτό το σύστημα μόνο όταν μετρήσεις την κατανάλωση. Η οποία, σε νορμάλ οδήγηση, στο μπροστοκίνητο -σημειώστε- Q2, με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, κυμαίνεται μεταξύ 5,5-6 lt/100 km, ενώ σπάνια ξεπερνά τα 7 lt/100 km. Και -επίσης σημειώστε- μιλάμε εδώ για βενζινοκινητήρα με turbo, απόδοσης 150 ίππων, που είναι χρεωμένος εδώ μ’ ένα ψηλό αμάξωμα 1,3 τόνων.

Τα εσωτερικά της Audi είναι πάντα υψηλού επιπέδου, απέριττα και σοβαρά κατά κανόνα, αλλά πάντα στυλάτα. Αυτό του Q2 μπορεί επίσης να θυμίζει Α3, αλλά παίζοντας με τα χρώματα (κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο κ.ά.), τα υλικά, τον φωτισμό, τον διάκοσμο και τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης είναι ξεχωριστό.

Το Audi Q2, εκ πρώτης όψεως, φέρνει σ’ ένα υπερυψωμένο Α3 Sportback, αλλά είναι κοντύτερο και λίγο φαρδύτερο. (photo credit Audi)

Η θέση οδήγησης είναι όπως θα ήθελα να είναι όλες οι θέσεις οδήγησης: με μεγάλη διαδρομή προς τα πίσω, όρθια πλάτη και τιμόνι που να έρχεται πολύ κοντά. Αυτό η Audi, από το Α3 του ’96 και επέκεινα, το πετυχαίνει υποδειγματικά. Αυτό που δεν πετυχαίνει με τη θέση οδήγησης του Q2 είναι να προσφέρει την αίσθηση του ότι οδηγείς SUV, με τους συνειρμούς διαφορετικότητας και ανωτερότητας που κάτι τέτοιο ίσως δημιουργήσει σε όσους τις αποζητούν.

Όπερ είναι πιθανόν να προκαλέσει ερωτηματικά σχετικά με το πόσο διαφορετικό είναι ένα Q2 από ένα 5θυρο Α3 – πέρα από το στυλ και τους χρωματισμούς, φυσικά. Ψιλά γράμματα, θα μου πείτε, αλλά μη ξεχνάτε ποιο είναι το raison d’être τέτοιων μοντέλων. Από την άλλη, το Q2 είναι κατά τι φθηνότερο από ένα αντίστοιχο Α3 Sportback κι έχει και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, οπότε…

Το Q2 είναι ένα μοντέρνο crossover που αποπνέει ποιότητα και, σημαντικότερα, μια αίσθηση μοναδικότητας.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, ακόμη και στη βασική έκδοση Comfort, με σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, που η Audi ονομάζει Pre Sense Front, σύστημα multimedia MMI με οθόνη 7”, συνδεσιμότητα μέσω Audi connect κ.λπ. Η δε συγκεκριμένη έκδοση Sport περιλαμβάνει σπορ καθίσματα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και διαφορετική διακόσμηση.

Προφανώς, υπάρχουν SUV, ακόμη και εντός του ομίλου VW, που προσφέρουν τα ίδια για τα ίδια ή και λιγότερα χρήματα. Μόνο που το Q2 είναι ένα μοντέρνο crossover που αποπνέει ποιότητα και, σημαντικότερα, μια αίσθηση μοναδικότητας που απουσιάζει, όχι μόνο από τα περισσότερα απ’ αυτά, αλλά και από αρκετά από τα ακριβότερα μοντέλα της κατηγορίας.

Τούτων δοθέντων, δύσκολα βρίσκει κανείς σήμερα αυτοκίνητα ικανά να συνδυάσουν στυλ, ουσία και λειτουργικότητα σε μια τόσο βολική, εύχρηστη συσκευασία.

Ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.4 TFSI αποδίδει 150 ίππους και απενεργοποιεί δυο από τους κυλίνδρους όταν δεν χρειάζονται. Σε συνδυασμό δε με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο S tronic, είναι και χαρακτηριστικά οικονομικός. (photo credit Audi)

Τα βασικά

Μοντέλο: Audi Q2 1.4 TFSI S tronic
Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.395 κ.ε.
Ισχύς: 150 HP @ 5000 rpm
Ροπή: 250 Nm @ 1500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,2 lt/100 km (επίσημη), 6,7 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 8,5”
Τελική ταχύτητα: 212 km/h
Τιμή: από €31.400

 

Διαβάστε ακόμα: Με το Porsche Driving Experience στην πίστα των Σερρών

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top