To Q4 e-tron, πρώτο ηλεκτρικό compact SUV της Audi, διατίθεται ήδη σε τρεις εκδόσεις, με 170 άλογα για την έκδοση 35, 204 για την 40 και 299 για την έκδοση 50 quattro με τους δυο ηλεκτροκινητήρες. Η αυτονομία κυμαίνεται, ανάλογα με την έκδοση, από 310 χλμ για το Q4 e-tron 35 έως 520 για το τετρακίνητο 50 (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Οι δηλώσεις της Audi για το ότι από το 2025 και μετά κάθε νέο μοντέλο της θα είναι μόνο ηλεκτρικό δείχνουν την πορεία την οποία έχει αποφασίσει ο όμιλος Volkswagen για τη μάρκα. Προσπαθώντας (ο όμιλος) ενδεχομένως να ξορκίσει κάποιες ενοχές από το πρόσφατο παρελθόν, φαίνεται να αποφάσισε πολύ γρήγορα ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό, κάτι που προς το παρόν τουλάχιστον, δείχνει εφικτό, αν όχι πραγματικότητα.

Και τι καλύτερο για να επιβεβαιώσει αυτή την απόφαση από το Audi Q4 e-tron. Ένα μοντέλο που καλύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό του αγοραστικού κοινού. Είναι SUV, είναι σβέλτο, είναι κομψό, είναι μεγάλο, αλλά όχι πολύ (4,59 μ.) και έχει χώρους καλύτερους από ένα ανάλογο συμβατικό (π.χ. 520 λτ. στο πορτ-μπαγκάζ) συν καμιά 25αριά λίτρα (που είναι πολλά) άλλους αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα.

Έχει ποιότητα κατασκευής που δεν σηκώνει κριτική, προσφέρει πολύ καλή αυτονομία και είναι φορτωμένο με ό,τι τεχνολογία είναι διαθέσιμη σήμερα.

Έχει ποιότητα κατασκευής που δεν σηκώνει κριτική, προσφέρει πολύ καλή αυτονομία –από 310 χλμ για το Q4 e-tron της έκδοσης 35 (τα έχουμε πει για την ονοματολογία των Audi) έως 500 χλμ για το 40 και κάτι λιγότερο για την τετρακίνητη έκδοση 50– και είναι φορτωμένο με ό,τι τεχνολογία είναι διαθέσιμη σήμερα, ακόμη και στις βασικές εκδόσεις. Και είναι και Audi. Τι άλλο να ζητήσεις;

Στα επί μέρους, η σημασία στη λεπτομέρεια της αεροδυναμικής σχεδίασης αξίζει ιδιαίτερη αναφορά μιας και υπάρχουν πολλές αόρατες λεπτομέρειες που κάνουν πραγματικότητα τη φράση «από τη μύγα ξύγκι», προσφέροντας έτσι 40 επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας. Όπως, για παράδειγμα, ένα 3D spoiler (έτσι το ονομάζει η μάρκα) τοποθετημένο κάτω από το αμάξωμα και εμπρός από τους πίσω τροχούς, το οποίο συμβάλλει, σύμφωνα με την Audi, στα 14 απ’ αυτά (τα χιλιόμετρα αυτονομίας).

Τυπικά Audi εσωτερικό με καινούργιο quartic τιμόνι, με back-lit χειριστήρια αφής και paddles για ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, καντράν 10,25 ιντσών και οθόνη αφής 10,1 ιντσών (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Στο γνώριμο, τυπικά Audi, εστιασμένο στον οδηγό εσωτερικό ξεχωρίζει το εντελώς καινούργιο, όμορφο, και πολύ βολικό, quartic τιμόνι, πεπλατυσμένο δηλαδή πάνω και κάτω, με τα χειριστήρια αφής, ολίσθησης και κύλισης, με back-light και η στάνταρ οθόνη αφής 10,1 ιντσών.

Ωραία δε λεπτομέρεια είναι [αντιγράφω από το δελτίο Τύπου] η (προαιρετική) «Head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας. Τα σύμβολα πλοήγησης που «επιπλέουν» στον δρόμο διευκολύνουν την καθοδήγηση διαδρομής, ενώ οι δυναμικές επικαλύψεις των συστημάτων υποβοήθησης υπερτίθενται στον πραγματικό κόσμο έξω και διευκολύνουν την προβολή ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας». Ξεκάθαρο.

Ενα Q4 e-tron «καίει» περίπου €2,5/100km, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και στα service υπολείπεται σε κόστος.

Απαλλαγμένο από κινητήρες, κιβώτια και τα περίπου 400 παρελκόμενα από τα οποία τα παραπάνω συνοδεύονται στο συμβατικό Q4, π.χ., το Q4 e-tron είναι εφοδιασμένο με μπαταρίες χωρητικότητας 77 kWh και βάρους 515(!) κιλών [κανείς δεν ισχυρίζεται ότι οι μπαταρίες είναι ελαφριές] οι οποίες, στην έκδοση Q4 40 e-tron που οδηγήσαμε για λίγο, στέλνουν στον πίσω άξονα 204 ίππους.

Ισχύ επαρκή για να κινήσει σβέλτα το σχεδόν δύο τόνων αμάξωμα, αν και τα 310 Nm ροπής εδώ είναι βέβαια αυτά που θα εντυπωσιάσουν τον ανυποψίαστο οδηγό, ή απλώς τον ασυνήθιστο στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο οποίος, μη έχοντας και πολλά να κάνει, μπορεί να ασχοληθεί με τα paddles πίσω απ’ το τιμόνι, παρόμοια μ’ εκείνα «κανονικών» αυτοκινήτων, τα οποία υποβοηθούν εδώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Στη θέση 0 το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν οποιοδήποτε συμβατικό, ενώ στις θέσεις 1, 2 και 3, σηκώνοντας το πόδι απ’ το γκάζι, επιβραδύνει σταδιακά όλο και περισσότερο.

Φυσικά, αυτό, ειδικά σε συνδυασμό με την επιλογή του “B” στον επιλογέα, θέση η οποία επίσης ενισχύει τη φόρτιση των μπαταριών εν κινήσει αν και κάνει την οδήγηση, ας πούμε, λιγότερο ευχάριστη, απαιτεί μια κάποια εξοικείωση, η οποία, όταν αποκτηθεί, μειώνει στο ελάχιστο τη χρήση του πεντάλ του φρένου, διαδικασία που εφαρμόζεται βέβαια σε όλα πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η «χαμηλή» τελική ταχύτητα ξενίζει κάπως μιας και περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h για τις πισωκίνητες εκδόσεις και στα 180 km/h για την τετρακίνητη, για λόγους βέβαια οικονομίας/αυτονομίας. Αυτά είναι όμως για όσους σκέφτονται, ας πούμε, συμβατικά.

Οι τιμές του Audi Q4 e-tron ξεκινούν από €39.469 για την πισωκίνητη έκδοση 35 με τα 170 άλογα και φτάνουν τα €52.450 για την έκδοση 50 quattro. Ανάμεσά τους, βρίσκεται η έκδοση 40 των 204 HP, με τιμή €46.100. Όλες οι τιμές είναι με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Αν πάντως τα βάλουμε κάτω και συγκρίνουμε με αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα, θα δούμε ότι ένα Q4 e-tron «καίει» περίπου €2,5/100km, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, στα service υπολείπεται σε κόστος [αλλαγή λαδιών, τι είναι αυτό;], έχοντας παράλληλα μικρότερη φθορά κινητών μερών –αφού ακόμα και τα τακάκια είναι εφικτό να φθείρονται ελάχιστα–, συγκεντρώνοντας γενικά πολλά ατού με το μέρος του.

Με απλά δηλαδή μαθηματικά, στην οικονομία δεν χάνει από πουθενά. Θα το αγοράζαμε; Δύσκολη ερώτηση. Με την έρευνα στον χώρο της ηλεκτροκίνησης να επικεντρώνεται στην κατασκευή ελαφρύτερων και μπαταριών και στην ταχύτερη φόρτισή τους, είναι θέμα χρόνου το πότε τέτοιες μπαταρίες θα είναι διαθέσιμες.

Η τιμή του Audi Q4 e-tron είναι οπωσδήποτε δελεαστική. Που σημαίνει ότι η ζήτηση, ειδικά στις κεντροευρωπαϊκές χώρες, θα είναι μεγάλη.

Με συνέπεια να δημιουργούνται δεύτερες σκέψεις στον υποψήφιο αγοραστή σχετικά με την υπολειμματική αξία του αυτοκινήτου του μετά από πέντε-έξι χρόνια. Και είναι και το άλλο: η τιμή του Audi Q4 e-tron, ναι, είναι οπωσδήποτε δελεαστική. Που σημαίνει ότι η ζήτηση, ειδικά στις κεντροευρωπαϊκές χώρες, θα είναι μεγάλη, κάτι που συνεπάγεται και μεγάλο χρόνο αναμονής.

Μη ξεχνάμε δε ότι, όσον αφορά τις μπαταρίες και τις οθόνες αφής, πελάτες αυτών που τις κατασκευάζουν δεν είναι μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπερ σημαίνει ότι, όλο και περισσότερο, τα αυτοκίνητα θα εξαρτώνται, όχι μόνο από τα εργοστάσια που τα κατασκευάζουν, αλλά από τα εργοστάσια που παράγουν μπαταρίες και οθόνες και για τα τηλέφωνά σας.

Αναρωτιέμαι λοιπόν ποιος θα έχει προτεραιότητα. Όλα δε αυτά για όσους (και αυτοί είναι πολλοί) σκέφτονται να συμπεριλάβουν την Χ οθόνη, που συμπεριλαμβάνεται στον Ψ έξτρα εξοπλισμό, μετατοπίζοντας την παραγωγή του αυτοκινήτου τους κατά πολλούς ίσως μήνες.

Oh, well… Κάθε αρχή και δύσκολη.

 

//Δείτε περισσότερα για το Audi Q4 e-tron εδώ 

 

Διαβάστε ακόμα: Skoda Enyaq, είναι ηλεκτρικό κι ας μην του φαίνεται.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top