arwma1

Αρώματα-σμόκιν, κοινώς μαύρα στην εμφάνιση, προβοκατόρικα στην καρδιά. Ο χειμώνας είναι ιδανικός για μπαχαρένιες ευωδιές, για ξυλώδεις νότες, για τούφες καπνού που αναδύονται από το μπουκάλι.

Ο άνδρας φοράει το άρωμά του. Δεν τον φοράει. Να ένας κανόνας που συνάδει με τη λογική, όταν πρέπει να απαντήσει κάποιος στο ερώτημα «μια κολόνια ή πολλές;» Μεταξύ μας, είναι κάπως ανεπίκαιρο, όταν ζεις σε έναν κόσμο που η ανάγκη έγινε επιθυμία και ως γνωστόν, αυτή είναι αχόρταγη, όπως εύστοχα τονίζει ο Ζίγκμουντ Μπάουμαν στο βιβλίο του “Ρευστή Αγάπη”.

Αρώματα-σμόκιν λοιπόν. Κοινώς μαύρα (στην εμφάνιση), προβοκατόρικα στην καρδιά. Ο χειμώνας είναι ιδανικός για μπαχαρένιες ευωδιές, για ξυλώδεις νότες, για τούφες καπνού που αναδύονται από το μπουκάλι. Σε κάθε περίπτωση, το άρωμα είναι και ανάμνηση: ανοίγεις και κάτι σου έρχεται στο μυαλό και αυτή είναι η δύναμη της οσφρητικής ευφυίας και αναπόφευκτα ένας από τους στόχους των αρωματοποιών και των εταιρειών.

Γι’ αυτό και όταν μυρίζετε ένα άρωμα, δώστε χρόνο για να εντοπίσετε τι σας θυμίζει -πρόσωπο, στιγμή, ταξίδι- προκειμένου να ενισχύσετε την επιλογή σας πέρα από διαφημίσεις, μόδες, μπλα μπλα. Πάντως, γλυκά και βαριά αρώματα χωράνε στην εποχή, σε αντίθεση με το καλοκαίρι, γιατί το δέρμα δεν ιδρώνει και η τελική ευωδιά κρατάει περισσότερο χωρίς να εξατμίζεται από τη ζέστη.

Όταν πια αποφασίσετε ότι βρήκατε το άρωμά σας, μια παράκληση: μην το μπερδέψετε ούτε να το κουκουλώσετε με άλλα προϊόντα περιποίησης. Οι φερομόνες σας θα πάθουν σύγχυση, το ίδιο και όσες συνοδεύετε!

Και μια σημείωση: η επιλογή αυτή έγινε πέρα από τις μόδες και τις τάσεις. Είδαμε τα αρώματα που έχουν βάθος -άσχετα με το αν κάποια απ’ αυτά είναι καινούργια- και οσφρητική πρωτοτυπία, όπως το «Incence & Cedar».

Αυτή λοιπόν η λίστα είναι μια πρόταση μετά από έρευνα. Δεν είναι μπούσουλας, ούτε εργαλειοθήκη! Επίλογος, όταν πια αποφασίσετε ότι βρήκατε το άρωμά σας, μια παράκληση: μην το μπερδέψετε, μην το κουκουλώσετε με άλλα προϊόντα περιποίησης (σαπούνια, αποσμητικά, κρέμες). Θα είναι σαν να βάζετε ένα πολύτιμο κόκκινο κρασί στο ψυγείο. Αφήστε που οι φερομόνες σας θα πάθουν σύγχυση, το ίδιο και όσες συνοδεύετε!

1. John Varvatos, «Dark Rebel»John Varvatos, «Dark Rebel»

Τυχαίο ή σκόπιμο (για λόγους μάρκετινγκ), ο ελληνικής καταγωγής σχεδιαστής John Varvatos θεωρεί αυτό το άρωμα ως το πιο προσωπικό από όσα έχει παρουσιάσει έως σήμερα. Η ιστορία του έχει ενδιαφέρον, γιατί προσπαθεί να κλείσει στο εργώδες φλασκί τη βιομηχανική πλην τοξική ατμόσφαιρα του Ντιτρόιτ, όπου γεννήθηκε ο Varvatos. Ο καπνός λοιπόν είναι βασικό στοιχείο του αρώματος, με αναπόφευκτες ξυλώδεις αναφορές συν ρούμι, μαύρο δέρμα και πιπέρι στην τελική νότα. Το φοράτε όταν πέσει το βράδυ και, καθώς θα συναντήσει τους γιακάδες ενός δερμάτινου μπουφάν, θα αναδείξει καλύτερα τις κορυφές του.

 

Tom Ford, «Noir Extreme»2. Tom Ford, «Noir Extreme»

Είναι ένα άρωμα ιδιαίτερο. Σίγουρα. Ίσως, όμως, κάποιοι να πουν ότι «καλά είμαστε στο αρχικό Tom Ford Noire» του 2012. Κι αυτό γιατί, παρότι βαφτίστηκε «Εxtreme», και κάποιοι θα περίμεναν κάτι που να το καθιστά αναπάντεχο, το συγκεκριμένο άρωμα είναι ουσιαστικά μια γλυκιά σύνθεση με αιχμές ξύλου. Δεν είναι τυχαίο ότι ανήκει στη νεοφυή κατηγορία «Αρώματα-γλυκίσματα» (Dessert Scents), γιατί παίζει με την ιδέα του ινδικού κούλφι, το οποίο είναι ένα ημι-παγωμένο επιδόρπιο «ντυμένο» με φιστίκι, ροδόνερο, κάρδαμο και σαφράν. Για να λέμε την αλήθεια, η γλυκιά αίσθηση αμβλύνεται στο «Noire Extreme» με τα μπαχάρια, κυρίως την κανέλα, τον καπνό και το κεχριμπάρι στη βάση.

 

Κorres, «Βlack pepper, cashmere, lemonwood»3. Κorres, «Βlack pepper, cashmere, lemonwood»

Συστήθηκε πρόσφατα στις παρουσιάσεις του οίκου και αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες δημιουργίες του, γιατί χαράζει ένα δικό του δρόμο στο πορτφόλιο των ανδρικών αρωμάτων του. Με διακριτές αρρενωπές νότες, το κυρίαρχο συστατικό του είναι το μαύρο πιπέρι, το οποίο στο παρελθόν είχε ιερές ιδιότητες. Ο ελληνικός οίκος, αντί για ονόματα, τιτλοφορεί τα αρώματά του ανάλογα με τα κυρίαρχα συστατικά, και έτσι πάμε στο κασμίρι: προσδίδει μια υποψία εξωτισμού και μια απαλότητα, αλλά και αυτήν την ξυλώδη αίσθηση, η οποία παραμένει σε διακριτικά επίπεδα. Τέλος, το lemonwood περιβάλλει τη δημιουργία με φρεσκάδα και ζωντάνια κι έτσι στον παρονομαστή έχουμε ένα άρωμα καθαρά ανδρικό και ανάλαφρο, ώστε να φοριέται ανά πάσα στιγμή.

 

Mercedes, «Benz Club»4. Mercedes, «Benz Club»

Έχει ενδιαφέρον να βλέπεις πώς μια μάρκα επεκτείνει την ύπαρξή της σε νέα εδάφη, έστω κι αν αυτό έχει το ρίσκο του. Ωστόσο, ποιος μιλάει για δισταγμούς σήμερα; Η Mercedes Benz τα πάει καλά στα αυτοκίνητα, έχει κατοχυρώσει το μύθο της, οπότε η δημιουργία αρωμάτων είναι κάτι που «μιλάει» στους οπαδούς της, εξ ου και η γέννηση τριών αρωμάτων στο παρελθόν που πήγαν σφαίρα, πουλώντας πάνω από 1 εκατ. μπουκάλια σε δύο περίπου χρόνια. Και τώρα προστίθεται και το «Club», πιο νεανικό και με αιχμηρό σχεδιασμό, κι αυτό φαίνεται από το αεροδυναμικό μπουκάλι που παραπέμπει στην ταχύτητα και την κίνηση. Το ξύλο κρατάει τα ηνία στη σύνθεση, ενώ η ανάμειξη με τα εσπεριδοειδή (λεμόνι, γκρέιπφρουτ και πορτοκάλι) «τσιμπάνε» το αποτέλεσμα, το οποίο εμπνεύστηκε ο αρωματοποιός Ολιβιέ Κρισπ.

 

Mont Blanc, «Eblem»5. Mont Blanc, «Eblem»

Ο οίκος, ο οποίος έγινε συνώνυμο της ουσιώδους πένας, δοκίμασε την τύχη του στα αρώματα με εγκράτεια, και αυτό είναι θετικό για το μύθο του, αν ανατρέξει κάποιος στο «ουκ εν τω πολλώ το ευ». Το Emblem, το έμβλημα, είναι το δεύτερο ανδρικό άρωμά του. Ένα αφαιρετικό μπουκάλι που σε προκαλεί να του ρίξεις πολλές ματιές, παραπέμπει απευθείας στην πένα και αναπόφευκτα οι συνειρμοί κάνουν την εμφάνισή τους. Η αρωματοποιός Sonia Constant έδωσε έμφαση σε πικάντικες νότες που διατρέχουν όλη την πυραμίδα του «Emblem». Έτσι, στη βάση συλλαμβάνουμε νότες ξύλων. Στη μέση, την κανέλα. Στην κορυφή, το κάρδαμο, ενισχυμένο με το φασκόμηλο. Τα μπαχάρια μαλακώνουν με τη βιολέτα και καταθέτουν ένα ενδιαφέρον κοντράστ με τελικό προορισμό τη διακριτικότητα και –γιατί όχι;- τη διαχρονικότητα.

 

Βοttega Veneta, «Pour Homme Extreme»6. Βοttega Veneta, «Pour Homme Extreme»

Στην περίπτωση του ιταλικού οίκου, ο οποίος έγινε γνωστός στον κόσμο για τις τσάντες του (και για την παραλίγο χρεωκοπία του), ισχύει η λογική του σίκουελ, κι ας λένε αρκετοί ότι το πρώτο άρωμα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι και το καλύτερο. Λοιπόν, η Bottega Veneta είχε λανσάρει παλιότερα το κλασικό «Pour Homme» (το 2013), το οποίο τώρα ενισχύεται με την άφιξη του «Extreme». Παρότι το όνομα δεν είναι κάτι πρωτότυπο, η ουσία του έχει αρκετά στοιχεία που το κάνουν αξιοσημείωτο. Πρώτα απ’ όλα, η ισορροπία των συστατικών και, δεύτερον, η πλούσια αίσθηση της θερμότητας που δίνει ένταση. Αυτό προφανώς οφείλεται στην παρουσία του ξύλου, το οποίο ωστόσο δεν κλέβει αυθαίρετα την παράσταση. Η χειμωνιάτικη αυτή δημιουργία ανεβάζει τους τόνους με την αίσθηση του πιπεριού και του δέρματος και μαλακώνει στο τελείωμα με την προσθήκη των εσπεριδοειδών. Και στον παρονομαστή; Ένα κλασικό άρωμα, χωρίς τζάμπα αναζητήσεις!

 

Armani, «Code Special Blend»7. Armani, «Code Special Blend»

Ένας από τους λόγους που η Armani έχει σταθερή παρουσία εδώ είναι το χρώμα. Ως αφορμή. Μια ματιά στα ενδότερα αποκαλύπτει κι άλλα. Κατ’ αρχάς, την αιτία που καθιστά το συγκεκριμένο άρωμα σπέσιαλ μείγμα. Στη σύνθεση κυριαρχεί η ευωδιά των κόκκων του φυτού τόνγκα, οι οποίοι δίνουν έναν ταξιδιάρικο υπαινιγμό. Σημαντικό: οι κόκκοι συλλέγονται με τους κανόνες του θεμιτού εμπορίου, μέσω ενός προγράμματος αλληλεγγύης στη Βενεζουέλα. Δύο ποικιλίες κόκκων τόνγκα παντρεύονται με απαλές παρουσίες αμύγδαλου και καπνού και, στην κορυφή, τον τόνο δίνουν τα εσπεριδοειδή και το ξύλο κέδρου. Ένα άρωμα απλό μέσα στη συνθετότητά του, με έντονο το στοιχείο το καπνού που του δίνει διάρκεια σε συνδυασμό με ζεστασιά και οικειότητα.

 

Jo Malone, «Incence & Cedrat»8. Jo Malone, «Incence & Cedrat»

Μια ανατολίτικη δημιουργία από τον αγγλικό οίκο, ο οποίος αυτήν τη φορά στράφηκε στο Ομάν ως πηγή έμπνευσης. Κι έτσι, το αιθέριο έλαιο του λιβανιού, πολύτιμο και μυσταγωγικό, αποτελεί τον κορμό του «Incense & Cedrat». Οι πινελιές συμπληρώνονται με πιπέρι και κίτρο, το οποίο προσθέτει έναν τόνο άνθους χωρίς να καπελώνει τη σύνθεση. Το πιο ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο άρωμα είναι το ότι χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία «Nature Print», η οποία αιχμαλωτίζει τα αρωματικά μόρια που υπάρχουν στο φυσικό άρωμα του δέντρου Boswelila και τα οποία αναπαράγονται τεχνητά. Η ιδέα της αρωματοποιού Marie Salamagne διαπνέεται από οικολογικές ανησυχίες, αλλά δίνει δυναμισμό στο αποτέλεσμα, χάρη και στη βενζοΐνη που διαχέεται μέχρι τη βάση. Με δυο λέξεις; Ένα άρωμα που πατάει στο παρελθόν, ως προς τα αρωματικά του μονοπάτια, για να πάει ένα βήμα παραπέρα με καινοτόμο τρόπο.

 

Διαβάστε ακόμα: Ποια είναι τα κυριότερα καλλυντικά που πρέπει να χρησιμοποιεί ένας άντρας, αν δεν είναι γυναίκα.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top