Hickman II

Ο William “Bill” Hickman ξεκίνησε την καριέρα του το 1950. Εδώ, τελευταίος δεξιά, με τους Lew Smith, Barbara Stanwyck και Clark Gable, στα παρασκήνια του «To Please A Lady» της ίδιας χρονιάς. (Photo credit: huffingtonpost.com)

Ο Bullitt λεγόταν «Clancy». Ήταν μεν υπαστυνόμος, αλλά στη Ν. Υόρκη, και συνήθως έπαιρνε ταξί. Τυχόν παράπονα στους Peter Yates (σκηνοθέτη), Carey Loftin (stunt coordinator) και Bill Hickman (ηθοποιό/stunt driver) που, με δυο πράσινες Ford Mustang 390 GT του ‘67, δυο μαύρες Dodge Charger 440 Magnum του ‘68, ένα κασόνι τάσια σε οικογενειακή συσκευασία και μια ειδικά διασκευασμένη Chevrolet Corvette για camera car, δημιούργησαν ένα από τα καλύτερα car chases στην ιστορία του κινηματογράφου.

Ο Βρετανός Peter Yates, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του ως οδηγός αγώνων και μεταξύ άλλων είχε σκηνοθετήσει και το Eleni, έφυγε από τη ζωή το 2011 – ο Carey Loftin, αρκετά νωρίτερα, το 1997. Εδώ, όμως, θα πούμε για τον Bill Hickman.

Dean & Hickman

Όταν σκοτώθηκε ο James Dean, με την 550 Spyder, ο «δάσκαλός» του της οδήγησης, Hickman, τον ακολουθούσε μ’ ένα Ford SW κι ήταν έτσι ο πρώτος που έφτασε στη μοιραία διασταύρωση. (Photo credit: blog.hemmings.com)

O οποίος, προτού εξελιχτεί σε ικανό καρατερίστα ηθοποιό και σε ικανότατο stunt driver, ήταν φίλος και οδηγός του αδικοχαμένου James Dean, στον οποίο μάθαινε τεχνικές αγωνιστικής οδήγησης – και για τον οποίο μάλιστα πίστευε πως θα μπορούσε να είχε γίνει κορυφαίος οδηγός.

Μάλιστα, όταν ο Dean σκοτώθηκε, στις 30 Σεπτεμβρίου του ’55, με την 550 Spyder (γνωστή ως «Little Bastard», ο Hickman ήταν o «Big Bastard») ο Hickman τον ακολουθούσε μ’ ένα Ford station-wagon, και το τρέιλερ για την Porsche, κι ήταν έτσι ο πρώτος που έφτασε στη μοιραία διασταύρωση.

Ο Steve McQueen, όσο καλός οδηγός κι αν ήταν, επιμένοντας να οδηγήσει ο ίδιος στο κυνηγητό στους δρόμους του San Francisco, τά ‘κανε μούσκεμα.

Δύο από τα συναρπαστικότερα κυνηγητά με αυτοκίνητα όλων των εποχών έγιναν πραγματικότητα χάρη στη συμβολή του Hickman. Το πρώτο ήταν η δουλειά του στο Bullitt, όπου ήταν ο ίδιος βλοσυρός, διοπτροφόρος «κακός» που οδηγούσε σε κάθε σκηνή τη μαύρη Charger.

Βullitt Ι

Στο κυνηγητό του «Bullitt» ο Steve McQueen ΔΕΝ οδηγούσε ο ίδιος την πράσινη Mustang. (Photo credit: oneperfectshot.com)

Με την αφορμή, ο Steve McQueen, όσο καλός οδηγός κι αν ήταν, επιμένοντας να οδηγήσει ο ίδιος στο κυνηγητό στους δρόμους του San Francisco, τά ‘κανε μούσκεμα (με μια σκηνή, όπου δεν προλαβαίνει να στρίψει και κάνει όπισθεν, να έχει μάλιστα διατηρηθεί στην ταινία).


Διαβάστε ακόμα: «Αν πας γυρεύοντας για μπελάδες, κάντο στο Château Marmont»


Με αποτέλεσμα να του επιτραπεί να οδηγήσει τελικά τη Mustang σε ελάχιστες σκηνές – πάει ακόμη ένας αστικός μύθος. Στις περισσότερες, και πιο συναρπαστικές, σκηνές η πράσινη Three-ninety οδηγείται από τον stunt driver Bud Elkins, τον Loren Janes, συνήθη «σωσία» του McQueen, και τον ίδιο τον συντονιστή του κυνηγητού, Carey Loftin.

Hickman I

Λίγοι γνωρίζουν πως ο βλοσυρός εδώ Bill Hickman οδηγούσε ο ίδιος τη μαύρη Charger του «κακού» στο «Bullitt». (Photo credit: cscottrollins.blogspot.com)

Χάρη πάντως στη φήμη που απέκτησε με το Bullitt, ο Hickman, ο μόνος που οδηγούσε τη μαύρη Four-forty, στρατολογήθηκε από τον σκηνοθέτη William Friedkin για να σχεδιάσει, και οδηγήσει, μια παρόμοια καταδίωξη, στους δρόμους της Ν. Υόρκης, για το The French Connection (’71), στο οποίο συμμετείχε και ως ηθοποιός – ήταν o αστυνομικός με τον οποίο τα είχε πάρει ο Jimmy “Popeye” Doyle (Gene Hackman).

Το φημισμένο κυνηγητό, κάτω από τη γέφυρα του τρένου στο Brooklyn, έγινε με ταχύτητα που έφτανε και τα 150 km/h, μερικές φορές μέσα σε κανονική κίνηση.

Η μεγάλη διαφορά εδώ ήταν η παρουσία πολλών άλλων αυτοκινήτων και ακόμη περισσότερων πεζών, στοιχεία που έλειπαν και τα δυο από το Bullitt. Γεγονός είναι πως ο Gene Hackman, και αυτός καλός οδηγός, οδήγησε αρκετά στο car chase της 86ης Οδού, κάτι που φαίνεται άλλωστε. Αλλά στις πιο επικίνδυνες λήψεις, στο τιμόνι της Pontiac Le Mans του ’71 ήταν ο Bill Hickman – με τον ίδιο τον Friedkin μάλιστα στο πίσω κάθισμα, με την κάμερα στα χέρια!

French Connection I

Στις πιο δύσκολες λήψεις, στο τιμόνι της Pontiac του «The French Connection» ήταν ο Bill Hickman. (Photo credit: cscottrollins.blogspot.com)

Το φημισμένο κυνηγητό, κάτω από τη γέφυρα του τρένου στο Brooklyn, έγινε με ταχύτητα που έφτανε και τα 150 km/h, μερικές φορές μέσα σε κανονική κίνηση. Μάλιστα, κάπου η Pontiac του Hickman χτυπάει ένα αυτοκίνητο άλλου stunt driver, ο οποίος είχε χάσει το timing του, αλλά ο Friedkin κράτησε τη σκηνή, καθώς πρόσθετε σε αληθοφάνεια.

Τελευταία δουλειά του Hickman ήταν το στήσιμο ενός ακόμη κυνηγητού στη Ν. Υόρκη, στο The Seven-Ups (’73), ντουμπλάροντας παράλληλα και τον πρωταγωνιστή Roy Scheider.

Ο William “Bill” Hickman έφυγε από τη ζωή το 1986, στα 65 του, χτυπημένος από τον καρκίνο. Άφησε πίσω του μια κληρονομιά με μερικά από τα καλύτερα δείγματα car control (και μάλιστα με αυτοκίνητα-κρεβατομηχανές) που έχουμε δει ποτέ στον κινηματογράφο.

Δείτε δύο απ’ αυτά εδώ, στο Bullitt και στο The French Connection.

 

 

Διαβάστε ακόμα: Little Deuce Coupe – Το πρώτο concept LP για την αυτοκίνηση

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top