Εύστοχες σχεδιαστικές επεμβάσεις κάνουν ένα από τα ήδη ομορφότερα coupé που κυκλοφορούν ανάμεσά μας ακόμη ομορφότερο. (photo credit BMW/Αφοι Καραγιωργάκη)

Με την ως άνω ώθηση, στο πλαίσιο ενός ήπιου facelift, να επικεντρώνεται αφενός σε ελαφρώς διαφοροποιημένα μπρος και πίσω μέρη τα οποία, με απλές αλλά εύστοχες σχεδιαστικές επεμβάσεις σε φωτιστικά σώματα και αεραγωγούς, κάνουν ένα από τα ήδη ομορφότερα coupé που κυκλοφορούν ανάμεσά μας σήμερα ακόμη ομορφότερο, και αφετέρου ένα νέο infotainment. Α, κι ένα δυο καινούρια χρώματα μεταξύ των οποίων κι αυτό το Snapper Rocks Blue-turquoise.

Τι είναι όμως αυτή η Σειρά 4; Ακολουθεί λυσάρι

Και γιατί μοιάζει τόσο με τη Σειρά 3; Διότι, αγαπητέ αναγνώστη, η Σειρά 4 είναι, στην ουσία, μια 2θυρη έκδοση της 4θυρης Σειράς 3 (που βγαίνει και 5θυρη GT και Touring), η οποία Σειρά 4 (παλαιότερα Σειρά 3 Coupé) βγαίνει κι αυτή σε 5θυρη Gran Coupé και 2θυρη Cabrio, και που κανείς βέβαια δεν επιτρέπεται να μπερδεύει με την 4θυρη Μ3 ή τη 2θυρη Μ4.

Σύμφωνα λοιπόν με τη BMW, η πιο σπορ έκδοση κάθε Σειράς δικαιούται τον δικό της αριθμό. Έτσι, η σπορ Σειρά 3 είναι η Σειρά 4, η σπορ Σειρά 5 είναι η Σειρά 6 και η σπορ Χ5 είναι η Χ6. Branding που δίνει την ευκαιρία στους αγοραστές των ακέραιων Σειρών να αγοράζουν κάτι πιο σπορ, πιο ξεχωριστό, πιο αποκλειστικό. Με τη Σειρά 2 τα πράγματα βέβαια περιπλέκονται, αλλά δεν είναι του παρόντος.

Οικείο και λειτουργικό εσωτερικό, με νέο infotainment, που έχει ωστόσο αρχίσει να δείχνει τα χρονάκια του. Χαμηλά μπροστινά καθίσματα και ιδανική θέση οδήγησης. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται 60/40 δημιουργώντας σπηλαιώδες (για coupé) πορτμπαγκάζ. (photo credit Drive)

Κι από μέσα;

Το εσωτερικό της ανανεωμένης 4άρας πάντως παραμένει το γνωστό κομψό, απέριττο, καλοφτιαγμένο, λειτουργικό εσωτερικό κάθε σύγχρονης BMW (αν και, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, έχει αρχίσει να δείχνει τα χρονάκια του), με τη μόνη απόπειρα για παιχνίδι και (θου Κύριε!) ελαφρότητα να εκφράζεται με κάμποσες από τις 50 αποχρώσεις του γκρι.

Πρακτικά, το μόνο που σου θυμίζει πως δεν βρίσκεσαι σε Σειρά 3 είναι οι μεγάλες πόρτες και μια χαμηλότερη θέση οδήγησης, που σου δίνει την αίσθηση ότι κάθεσαι μέσα αντί για πάνω στο αυτοκίνητο, και που αγγίζει το τέλειο. Πιθανότατα για κάθε σωματότυπο – για τον δικό μου σίγουρα. Και όπως όλοι γνωρίζουμε, μια καλή θέση οδήγησης, όταν έχεις τουλάχιστον διάθεση, είναι πέντε-δέκα άλογα έξτρα. Όχι ότι η 420i τα χρειάζεται βέβαια…

Το εσωτερικό της ανανεωμένης 4άρας παραμένει το γνωστό κομψό, απέριττο, καλοφτιαγμένο, λειτουργικό εσωτερικό κάθε σύγχρονης BMW.

184 άλογα από 2λιτρο twin-turbo βενζίνης; Χμμ…

Αν ξεχάσεις ένα μάλλον αδιάφορο soundtrack που δεν εμπνέει, έστω κι αν γίνεται λίγο πιο ενδιαφέρον στη ρύθμιση Sport με τις αλλαγές στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο να «ακούγονται», ο 2λιτρος 4κύλινδρος twin-turbo με τα 184 άλογα είναι μια χαρά – άλλωστε, τα 7,3” και τα 236 km/h δεν είναι ακριβώς αμελητέα. Ειδικά για την πλειονότητα των χιλιομέτρων την οποία τέτοια μοντέλα καλούνται να διανύσουν στη ζωή τους στα οποία η 420i αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστη.

Διότι αυτοκίνητα όπως αυτό, με πλαίσια σχεδιασμένα για να «σηκώνουν» πολλή περισσότερη ισχύ, προκειμένου να αναδείξουν τις πραγματικές τους δυνατότητες (αυτό δηλαδή που ψημένοι συνάδελφοι εννοούν όταν γράφουν «στην οδήγηση στο όριο») απαιτούν υψηλά επίπεδα εμπλοκής και αφοσίωσης.

Ακόμη και τότε πάντως, χάρη στη διαφορετικά ρυθμισμένη ανάρτηση, ειδικά στις εκδόσεις M Sport, στο μεγαλύτερο (από τη Σειρά 3) πίσω μετατρόχιο και στο ότι, σύμφωνα με την εταιρεία, η Σειρά 4 διαθέτει το χαμηλότερο κέντρο βάρους από κάθε άλλη BMW, η 420i μπορεί να κινηθεί ταχύτατα, έστω κι αν τελικά συμπαρασύρει (με την καλή έννοια) λιγότερο οδηγικά απ’ όσο συναρπάζει οπτικά.

Και το κάνει βέβαια αυτό με ασφάλεια. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αν και λίγο πιο άμεσα στην αρχική πίεση του πεντάλ απ’ όσο θα ήθελα, ενώ το τιμόνι, με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση, συνδυάζεται με μια ισορροπία που μόνο η πίσω κίνηση σ’ ένα καλοστημένο πλαίσιο χαρίζει. Παρά μάλιστα τον ενάμιση τόνο βάρους.


Διαβάστε ακόμα: 7 tips για αποδοτικό κλιματισμό στο αυτοκίνητο


Ποιος χρειάζεται πια συμπλέκτη;

Πάντως, αυτό που «δένει» το σύνολο είναι το (έξτρα, στάνταρ είναι ένα 6άρι μηχανικό) 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic. Στις ρυθμίσεις Eco και Comfort χαρακτηρίζεται από ομαλές και πρακτικά ανεπαίσθητες αλλαγές, ενώ γίνεται πιο άμεσο και ωμό στις αντίστοιχες Sport και Sport+. Σε κάθε πάντως περίπτωση, αποδεικνύεται σωστά κλιμακωμένο, με τις δυο τελευταίες σχέσεις να εξασφαλίζουν ταχύτατο και ξεκούραστο (και, τηρουμένων των αναλογιών, οικονομικό) ταξίδι.

Συνεχίζει δε να εντυπωσιάζει η αξιέπαινη –για εμάς τουλάχιστον τους αθεράπευτα βενζινοαίματους– επιμονή της BMW να δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να αποσυμπλέκει, από μερικώς (Sport) έως και πλήρως (Sport+), το “Handle-With-Care” σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Η BMW δεν έχει ξεχάσει να φτιάχνει όμορφα και συνάμα σπορτίφ αυτοκίνητα. Η 420i δεν είναι το ταχύτερο 2λιτρο εκεί έξω, συνδυάζει όμως ιδανικά στυλ και εξαιρετικούς τρόπους. (photo credit BMW/Αφοι Καραγιωργάκη)

Άρα;

Εν κατακλείδι, γιατί κάνει και ζέστη και ποιος αδειάζει να διαβάζει για αυτοκίνητα κατακαλόκαιρο σε ξαπλώστρα, η λόγω ώθησης του κύκλου ζωής της ελαφρώς φρεσκαρισμένη Σειρά 4 συνεχίζει να διακρίνεται για τις γραμμές της, τους αποδοτικούς της κινητήρες, την ποιότητα κατασκευής και το κομψό της εσωτερικό.

Αν μάλιστα ζούσαμε σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, θα τολμούσα να συμπληρώσω εδώ πως συνιστά μια εξαιρετική πρόταση για όσους επιθυμούν να ανταμείψουν μια επαγγελματική τους επιτυχία, ή έστω να επιλέξουν κάτι κομψότερο από μια Σειρά 3 –και όχι μόνο, βέβαια– ως καθημερινό τους αυτοκίνητο.

Τα βασικά

Μοντέλο: BMW 420i M Sport
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης 1998 κ.ε.
Ισχύς: 184 HP @ 5000 rpm
Ροπή: 270 Nm @ 1250 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (επίσημη), 9,2 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 7,3”
Τελική ταχύτητα: 236 km/h
Τιμή: από €48.550

 

Διαβάστε ακόμα: 5+1 tips για καλοκαιρινές διακοπές με το αυτοκίνητο

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top