Αθλητική εμφάνιση και μοντέρνες αιχμηρές γραμμές που παραπέμπουν σε μοτοσυκλέτες με ιταλικό μπρίο και φιλοπαίγμονα διάθεση.

Θυμάμαι τα καλοκαίρια, όταν ήμουν μικρός, να κάθομαι στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μας και να παρατηρώ τις μεγάλες μοτοσυκλέτες, σχεδόν πάντα BMW, φορτωμένες με ταξιδιωτικούς σάκους και αναβάτες που φορούσαν κράνη και ειδικά προστατευτικά ρούχα να μας προσπερνάνε.  Η γερμανική εταιρεία συνδέθηκε στο μυαλό μου με τη λέξη ταξίδι. Ή μάλλον την φράση: ταξίδι με μοτοσυκλέτα.

Όταν πρωτοείδα λοιπόν από κοντά το BMW F900XR σκέφτηκα ότι η αθλητική του εμφάνιση και οι μοντέρνες αιχμηρές γραμμές που ολοκλήρωναν το σχήμα του, παρέπεμπαν σε μοτοσυκλέτες με ιταλικό μπρίο και φιλοπαίγμονα διάθεση. Πού ήταν το ταξίδι; Πόσο μάλλον όταν λίγο πιο πίσω υπήρχε μια σειρά από μεγάλες GS που έμοιαζαν να παρακαλάνε να τις φορτώσεις και να εξαφανιστείς στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.

Τα 105 άλογά της και η άφθονη ροπή αρκούν για να οργώσεις την Ελλάδα.

Δηλαδή, θέλεις να μας πεις ότι με το XR δεν θα πας ταξίδι; Δεν αρκούν τα 105 άλογά του και η άφθονη ροπή για να οργώσεις την Ελλάδα; Δεν επαρκεί η θέση του συνεπιβάτη για τη συμβία σου και η ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση για να γράψεις άνετα εκατοντάδες χιλιόμετρα; Μα, ναι! Αλλά το XR όσο κι αν αυτό μου φάνηκε στην αρχή περίεργο, είναι πρωτίστως μια μοτοσυκλέτα που θα σε ανταμείψει με τον σπιρτόζικο χαρακτήρα της σε κάθε σου μετακίνηση και πάνω απ’ όλα σε μια γρήγορη βόλτα.

Η XR είναι πρωτίστως μια μοτοσυκλέτα που θα σε ανταμείψει με τον σπιρτόζικο χαρακτήρα της.

Δοκίμασα να την οδηγήσω σε χαλαρούς ρυθμούς με μια πέμπτη ή μια έκτη στο λίγο σφιχτό αλλά ακριβές κιβώτιο, όμως το δεξί μου χέρι δεν μπορούσε να μείνει για πολλή ώρα σε ησυχία. Τα αυτοκίνητα που συναντούσα αραιά και που στην όμορφη διαδρομή για το Σούνιο έμεναν πίσω καθώς έσπευδα να γεμίσω τις ταχύτητες για να νιώσω την βίαιη ώθηση προς τα εμπρός που σου παρέχει ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας. Παλιότερα οι κινητήρες αυτοί ήταν ασθενικοί, άθραυστοι, αλλά ψόφιοι. Τώρα έχουν εξελιχθεί στο alter ego των V2, και αυτός του F900XR δεν αποτελεί εξαίρεση. Με κραδασμούς να κάνουν αισθητή την εμφάνισή τους στο τιμόνι μονάχα μετά τις έξι χιλιάδες στροφές και απίστευτη οικονομία – στύβεις το γκάζι και τα 900 κυβικά θα ρουφήξουν όσα έκαιγαν πριν λίγα χρόνια τα 650 – η καρδιά του όμορφου XR φροντίζει να κινεί τη μοτοσυκλέτα με έναν τρόπο που εθίζει.

«Η τεχνολογία που κουβαλάει το F900XR συμπληρώνει τον χαρακτήρα του και δεν αποστειρώνει την οδική του συμπεριφορά».

Στην όμορφη οθόνη, σε μια από τις επιλογές απεικόνισης των ενδείξεων του XR, μπορείτε να δείτε και τις μοίρες.

Σε ένα αγαπημένο κομμάτι της διαδρομής, λίγο πριν τον Ναό του Ποσειδώνα βάλθηκα να μπαίνω και να βγαίνω από τις στροφές ολοένα και πιο σβέλτα ώσπου σε κάποια στιγμή ένιωσα την BMW να μου γλιστράει και να το κάνει με τέτοιο τρόπο που με προκαλούσε να το ξανά-επιχειρήσω. Ίσως είχα αρχίσει κάπως να την μαθαίνω και να την πιέζω ολοένα και περισσότερο γιατί η αλήθεια είναι ότι μπαίνει διαβολεμένα εύκολα στην στροφή κι από κει διατηρεί τη γραμμή της – με τη βοήθεια του traction control – όσο κι αν ανοίξεις βίαια το γκάζι. Η τεχνολογία που «κουβαλάει» το F900XR συμπληρώνει τον χαρακτήρα του και δεν αποστειρώνει την οδική του συμπεριφορά – το συγκεκριμένο μάλιστα είχε και ηλεκτρονική ανάρτηση πίσω η οποία προσαρμόζεται ανάλογα με τον τρόπο που οδηγάς τη μοτοσυκλέτα. Για έναν μέσο οδηγό αυτό σημαίνει ασφάλεια αλλά και αίσθημα εμπιστοσύνης σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης. Και για να μην παρεξηγηθούμε: δεν οδηγούμε τις μοτοσυκλέτες μας στα όρια όταν είμαστε στον δρόμο. Αν επιθυμείτε να εξερευνήσετε την κλίση που μπορεί να πάρει η καλή σας στις στροφές υπάρχουν τα Μέγαρα και οι Σέρρες.

«Το XR μου έσβησε τη λέξη ταξίδι αντικαθιστώντας την με μια άλλη εξίσου αγαπημένη: παιχνίδι».

Για μακρινά ταξίδια, αλλά και γρήγορες βόλτες.

Και μια και μιλάμε για κλίσεις, στην όμορφη οθόνη, σε μια από τις επιλογές  απεικόνισης των ενδείξεων του XR, μπορείτε να δείτε και τις μοίρες. Προσωπικά δεν άφησα ενεργή την απεικόνιση που περιέχει αυτή την ένδειξη γιατί σκέφτηκα ότι μπορεί και να έμπαινα στη λογική να την παρακολουθώ προσπαθώντας να επιτύχω όλο και μεγαλύτερο νούμερο.

Στη σύντομη γνωριμία μου με την F900XR είχα κάποιες διαφωνίες μαζί της σε ό,τι αφορούσε στη χρήση του shifter. Άλλοτε οι αλλαγές στις σχέσεις ήταν απρόσκοπτες κι άλλοτε εισέπραττα μια άρνηση που ίσως οφειλόταν στο ότι δεν ήμουν αρκετά αποφασιστικός με τις κινήσεις του ποδιού μου στον επιλογέα των ταχυτήτων. Ένα άλλο παράπονο που εύκολα όμως διορθώνεται είναι η σέλα που δεν αγαπάει την πολύωρη παραμονή επάνω της. Τη βρήκα σκληρή αλλά όχι και ανυπόφορη.

Πέρα από αυτά όμως, το XR μου έσβησε εκείνο το απόγευμα τη λέξη ταξίδι αντικαθιστώντας την με μια άλλη εξίσου αγαπημένη: παιχνίδι.

 

//Ευχαριστούμε την BMW Βαγιανέλης για την παραχώρηση της μοτοσυκλέτας BMW F900XR και την άψογη εξυπηρέτηση.

 

Διαβάστε ακόμα: Το «μικρό» KTM 390 Adventure – ό,τι πρέπει για αστική περιπέτεια.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top