H iX3, που συμπληρώνει τις βενζινοκίνητες, diesel και Plug-in Hybrid BMW Χ3 είναι η πρώτη πλήρως ηλεκτρική Χ και δεύτερη ηλεκτρική BMW μετά το i3 (photo BMW).

Disclaimer: ξεκαθαρίζω πως εκτός από την Compact της δεκαετίας του ’90 και τη Σειρά 2 Gran Tourer [που ακούγεται σαν minibus για γιαγιάδες], θεωρώ τις BMW εξαιρετικά αυτοκίνητα. Όχι μόνο στον δρόμο ή σε ποιότητα κατασκευής, αλλά και στην αντοχή τους στον χρόνο – και οπτικά και κατασκευαστικά.

Την εποχή που είχα την τιμή να διευθύνω το περιοδικό Drive, αν και «δικό μου» αυτοκίνητο ήταν ένα Jeep Wrangler, όφειλα να οδηγώ, έστω και για ένα βράδυ, τα πιο σημαντικά μοντέλα και για να ελέγχω και επιβεβαιώνω τα γραφόμενα των επιφορτισμένων με τις δοκιμές τους συναδέλφων και για να μη χάνω την επαφή με τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση.

Τα βράδια λοιπόν που μου άρεσαν λιγότερο ήταν εκείνα όπου θα έπρεπε, εξ ανάγκης, να αφήσω το Jeep στο περιοδικό και να φύγω με κάποια BMW, Mercedes ή Audi – ναι, άχαρη δουλειά, το ξέρω, αλλά κάποιος έπρεπε να την κάνει.

Και γιατί μου άρεσαν λιγότερο εκείνα τα βράδια; Διότι η ιδέα τού να κυκλοφορώ με ακριβά αυτοκίνητα, ακόμα και την εποχή που αυτά ήταν αντικείμενα επιθυμίας παρά φθόνου, ήταν μια με τις οποίες είχα τότε αναγκαστικά συμβιβαστεί.

Ειδικά όταν οδηγούσα BMW. Και ειδικότερα όταν οδηγούσα BMW στην πόλη. Θυμάμαι, λόγου χάρη, μια φορά που είχα ξεμείνει με κάποια από τις ακριβότερες της Σειράς 5 [«ξεμείνει» γιατί δεν χώραγε μέσα το ποδήλατο] ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο. Ποτέ πριν δεν είχα νιώσει τόσο άβολα.

Να μ’ αφήσουν να βγω από στενό; Μπα. Αντίθετα, πολλοί επιτάχυναν για να κλείσουν το κενό. Να μου επιτραπεί ν’ αλλάξω λωρίδα; Ακόμα πιο μπα. Ο μέσος Έλληνας δεν σ’ αφήνει να βγεις όταν οδηγείς Panda, θα σου επιτρέψει τη ξεδιάντροπη αυτή καταπάτηση των οδικών του κεκτημένων, τον οδηγικό του ευνουχισμό, όταν οδηγείς BMW;

Φαίνεται ότι ορισμένοι είμαστε, αν όχι γενετικά, κοινωνικά προγραμματισμένοι να αντιπαθούμε, αν όχι τις ίδιες τις BMW, τους οδηγούς τους.

Γιατί όμως; Όταν μάλιστα, όπως είχα την ανεκτίμητη ευκαιρία να διαπιστώσω αργότερα οδηγώντας Bentley –επίσης εξ ανάγκης, αντιλαμβάνεσθε– όπου, όταν ο ως άνω σ’ έβλεπε μ’ εκείνες, έκανε ό,τι μπορούσε για να σου παραχωρήσει την προτεραιότητα.

Φαίνεται ότι ορισμένοι είμαστε, αν όχι γενετικά, κοινωνικά προγραμματισμένοι να αντιπαθούμε, αν όχι τις ίδιες τις BMW, τους οδηγούς τους· τόσα χρόνια στο τεκμήριο κι άλλα τόσα στο μνημόνιο, το ‘χουμε αρπάξει το κουσούρι μας.

Κάτι που βέβαια επηρεάζει και σένα, τον ανύποπτο, αγνό, άδολο, αθώο ακόλουθο της ιστορικής γερμανικής μάρκας και λάτρη του «απόλυτου μηχανήματος οδήγησης».

Διότι μπορεί εσύ να οδηγείς μια χαρά, να τηρείς κάθε ανόητο όριο και να υπακούς σε κάθε βλακώδη, προπολεμικά τοποθετημένη πινακίδα. Μπορεί, σου λέω εγώ, να σέβεσαι μέχρι και την υστερόβουλη μονοδρόμηση και τα φασιστικά απαγορευτικά των συβαριτικών Δήμων της πρωτεύουσας.

H BMW, αξιοθαύμαστα, προβάλει το γεγονός ότι η iX3 θα κατασκευάζεται στην Κίνα, απ’ όπου και θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις και απ’ όπου θα εξάγεται και στον υπόλοιπο κόσμο. Όπως άλλωστε και τα smartphone σας (photo BMW).

Μπορεί να δηλώνεις εθελοντής για το «Όλοι Μαζί Μπορούμε» και για τα Κοινωνικά Παντοπωλεία και τα Σαββατοκύριακα να πηγαινοφέρνεις γιαγιάδες στην εκκλησία και παιδιά στο Κατηχητικό [υπάρχει ακόμα Κατηχητικό;]

Κάτσε όμως στο τιμόνι BMW κι έχεις πιθανότατα κολλήσει κι εσύ τη ρετσινιά που οφείλεται αφενός στον νεάντερταλ της Αττικής Οδού που, όταν δεν κινείται στο φυσικό του περιβάλλον (τις ΛΕΑ), είναι κολλημένος στο ένα εκατοστό από τον προφυλακτήρα σου.

Η BMW iX3 είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Χ η οποία, με ισχύ 286 άλογα.

Και αφετέρου στον αλητόβλακα με την 3άρα Ε36 που κάνει σφήνες στην παραλιακή, έχει ξορκισμένα τα φλας και μετρά τις αποστάσεις επιβράδυνσης σε χιλιοστά. Όταν δεν ξηλώνει μπαριέρες ή ξεμπαζώνει νησίδες.

Ποτέ άλλοτε δεν είχα αντιμετωπιστεί τόσο εχθρικά όσο τότε που είπα [που μου είπαν, σωστότερα] να οδηγήσω εκείνη τη σκούρα 5άρα, για μια δεύτερη γνώμη.

Ερωτώ και πάλι λοιπόν: τι είναι αυτό που κάνει πολλούς εξ υμών να μη χωνεύετε τις BMW; Τα ίδια τα αυτοκίνητα; Φυσικά και όχι. Είπαμε: αντικειμενικά, η BMW φτιάχνει εξαιρετικά αυτοκίνητα. Kαι την Χ6.

Αντικειμενικά, η BMW φτιάχνει εξαιρετικά αυτοκίνητα. Τι γίνεται, όμως, με αυτούς που οδηγούν τα αυτοκίνητά της; (photo BMW)

Έγραψα τώρα Χ6… Εξ ης προκύπτει κι άλλο ερώτημα: ποια ανάγκη ικανοποιεί αυτή η κατηγορία των crossover από την πρακτικότητα στη ματαιοδοξία, γνωστών ως Sports Utility Coupé (SUC), που περιλαμβάνει και κάτι Range Rover Sport, Jaguar F-Pace, Mercedes GLE, Porsche Cayenne Coupé [έλεος κάπου] κ.λπ.;

Δυσαναπάντητο ερώτημα, θέμα ίσως άλλου άρθρου, που μας οδηγεί ωστόσο στην πρόσφατη, αναπόφευκτα διαδικτυακή παρουσίαση της BMW iX3, δεύτερου ηλεκτρικού μοντέλου της BMW, επτά χρόνια μετά το πρωτοπόρο, σχεδιαστικά διαχρονικό i3.

Εδώ που τα λέμε, διόλου μας οδηγεί στην iX3 (που δεν είναι καν SUC, αλλά SUV), αλλά κάπως έπρεπε να συνδέσω ένα ακόμα παραλήρημα του χτες με την πραγματικότητα του σήμερα.

Η BMW iX3 λοιπόν είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Χ η οποία, με ισχύ 286 άλογα, ροπή 400 Nm, αυτονομία έως 459 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP και επιδόσεις, σύμφωνα με την BMW, αντίστοιχες εκείνης μιας «συμβατικής» X3 xDrive30i θα πρέπει να είναι μια χαρά αυτοκίνητο – και ό,τι χρειάζεται για να ξεπουλήσει μπαλαντέζες ο Καυκάς.

 

Διαβάστε ακόμα: BMW X7 – διότι ναι, το μέγεθος συνεχίζει να μετράει.

 

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top