BMW X2. Ή πώς η BMW ξεφορτώνεται τη γραβάτα

Η “Sports Activity Coupé” BMW X2, αν και ακολουθεί την ονοματολογία των ζυγών μοντέλων της Σειράς Χ δεν είναι ακριβώς η coupé έκδοση της Χ1.

 

Η κλασική, “kidney-grille” μάσκα είναι εδώ αντεστραμμένη – για πρώτη φορά σε σύγχρονη BMW. Με αποτέλεσμα, σε συνδυασμό και με το χαμηλότερο ύψος της, η Χ2 να δείχνει φαρδύτερη. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Πάντως, η Χ2 «πατάει» πάνω στην πλατφόρμα της μικρότερης Χ (όπως άλλωστε και το σημερινό MINI), είναι και αυτή κυρίως μπροστοκίνητη, ενώ τα περισσότερα από τα μηχανικά τους μέρη είναι ίδια. Δεν είναι όμως μια coupé X1 – όπως, ας πούμε, η Χ4 είναι μια coupé Χ3 ή η Χ6 coupé Χ5. Εξ ανάγκης, προφανώς. Διότι, αν η Χ2 είχε και αυτή το “fastback” πίσω μέρος των μεγαλύτερων ζυγών Χ, τα πίσω της καθίσματα θα ήταν μόνο για παιδιά. Κοντά.

Ωστόσο, ανάγκη φιλοτιμίαν ποιησάμενη, η BMW έκανε την Χ2 ξεχωριστή. Κατά συνέπεια, σχεδιαστικά, η Χ2 ελάχιστα μοιάζει με την πιο συμβατική Χ1. Ενώ, αν και είναι κοντύτερη κατά 79 χιλ. και χαμηλότερη κατά 72 χιλ., διατηρεί το ίδιο μεταξόνιο. Το δε χαμηλότερο ύψος, σε συνδυασμό με τα επίσης χαμηλότερα τοποθετημένα εμπρός καθίσματα, έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο σπορτίβ σε εμφάνιση (αλλά και σε πράξη) αυτοκίνητο, με τους ίδιους πάνω-κάτω χώρους, έστω κι αν στον βωμό της εμφάνισης, θυσιάζει 6 εκ. ύψους για τους πίσω επιβάτες και μάλλον αμελητέο χώρο αποσκευών.

Από το πλάι, η Χ2 δεν διαφέρει από ένα σύγχρονο hatchback, ενώ πετυχαίνει να μη μοιάζει με άλλο μοντέλο της γκάμας. Με μισόκλειστα μάτια, ίσως φέρνει περισσότερο στη Σειρά 1 παρά στην Χ1 στην οποία βασίζεται. Το σήμα στα λαγόνια παραπέμπει στις 3.0 CSI/CSL της δεκαετίας του ‘70. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Το εσωτερικό παραπέμπει περισσότερο στην Χ1, αν και μια-δυο σχεδιαστικές πινελιές το έχουν κάνει να δείχνει πιο νεανικό. Ενσωματώνει δε την τελευταία έκδοση iDrive, συν μια οθόνη σαν κι αυτές που απαντώνται στην Χ3 και στη Σειρά 5. Παραμένει μάλιστα και πρακτικό, για τέσσερις ενήλικες σίγουρα, με τα πίσω καθίσματα να αναδιπλώνονται κατά 40/20/40 και στάνταρ ηλεκτρική 5η πόρτα.

Στον δρόμο, η τετρακίνητη, diesel xDrive20d, με τα 190 άλογα και το γνωστό 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic, την οποία οδήγησα για λίγο στη γνωστή «ειδική διαδρομή» των νοτίων προαστίων, είναι, από την πρώτη κιόλας στροφή, ένα απ’ αυτά τα συμπαγή αυτοκίνητα που μοιάζουν σαν να σκαλίστηκαν από ένα στιβαρό κομμάτι.

Στο πλαίσιο της ασφαλούς συμπεριφοράς για τον μέσο οδηγό, εμφανίζει αρχικά μια αμυδρή υποστροφή ισχύος η οποία, χάρη στην άφθονη ροπή του 2λιτρου 4κύλινδρου πετρελαιοκινητήρα, ελέγχεται ευχάριστα με το γκάζι, χωρίς μάλιστα, σ’ ένα σκόπιμα, εν είδει πανικού, απότομο σήκωμα του ποδιού απ’ το δεξί πεντάλ, να ανοίγει την τροχιά του το πίσω μέρος.

Το εσωτερικό, αν και είναι βγαλμένο από την Χ1, δείχνει νεανικότερο. Ενσωματώνει την τελευταία έκδοση iDrive και την κεντρική οθόνη της Χ3 και της Σειράς 5. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Αυτά, συν την έλλειψη κλίσεων στις στροφές, οφείλονται στην, κατά 10%, διαβάζω, μεγαλύτερη ακαμψία του αμαξώματος σε σχέση με την Χ1, προφανώς στην τετρακίνηση (τις δυνατότητες της οποίας δεν «απειλεί» ο συγκεκριμένος κινητήρας), σ’ ένα αμεσότερο τιμόνι και σε μια εξελιγμένη ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ανασχεδιασμένες, σκληρότερες υποθέτω, αντιστρεπτικές. Και όλα αυτά χωρίς μάλιστα να επηρεάζεται η άνεση.

Τρεις εκδόσεις διατίθενται από το λανσάρισμα της Χ2: η μπροστοκίνητη, βενζινοκίνητη sDrive20i, με 192 άλογα, και οι τετρακίνητες, diesel xDrive20d, με 190 άλογα, και xDrive25d με 231. Και στις δυο diesel Χ2 είναι στάνταρ το 8άρι κιβώτιο, ενώ η sDrive20i εφοδιάζεται με το 7άρι Steptronic. Tις παραπάνω X2 ήδη συμπληρώνουν η 3κύλινδρη sDrive18i (140 HP) και οι 4κύλινδρες xDrive20i (192 HP), sDrive18d και xDrive18d (150 HP). Οι δε τιμές, για μια entry-level sDrive18i, ξεκινούν από €33.200.

Η Χ2 δεν είναι μια coupé X1. Όχι τουλάχιστον όπως η Χ4 είναι μια coupé Χ3 ή η Χ6 coupé Χ5. Εξ ανάγκης, λόγω διαστάσεων. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Προφανείς ανταγωνιστές της Χ2 είναι η Mercedes GLA και το Audi Q3 – τιμολογιακά τουλάχιστον το δεύτερο, μιας και σε διαστάσεις η Χ2 είναι κάπου ανάμεσα στα Q2 και Q3. Το σημαντικό βέβαια εδώ είναι πως η GLA είναι ήδη τεσσάρων ετών, ενώ το Q3 κιόλας επτά. Έτσι, το παιχνίδι αναμένεται να χοντρύνει όταν εμφανιστούν οι επόμενες γενιές τους.

Δείτε περισσότερα για τη νέα BMW εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Τα 5 πιο τρελά μοντέλα που είδαμε στο Motor Show της Γενεύης (έως τώρα)

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro