Η κατηγορία των μεγάλων, πολυτελών SUV αυξάνεται και θα συνεχίζει να αυξάνεται. Με πάνω από πέντε μέτρα μήκος, η Χ7 είναι 23 εκ. μακρύτερη από την ήδη μεγάλη Χ5 (photo credit bmwmediatour.prowly.com).

Όταν η BMW ανακοίνωσε πως είχε στα σκαριά μια Χ7, η πρώτη αντίδραση πολλών από μας ήταν του τύπου “WTF?”. Διότι, με δεδομένα την πολυτέλεια, τις επιδόσεις και, γενικά, το εύρος δυνατοτήτων (και το μέγεθος, φυσικά) της Χ5, υπάρχει, αναρωτιόμασταν, ουσιαστική ανάγκη για ένα ακόμα μεγαλύτερο SUV;

Η BMW έκρινε πως ναι, υπάρχει. Η κατηγορία των πολυτελών SUV αυξάνεται και θα συνεχίζει να αυξάνεται. Όσο δε κι αν στελέχη της εταιρείας δηλώνουν πως οι πρώτες παραγγελίες φανερώνουν πως η Χ7 θα πουλήσει καλά στην Ευρώπη, είναι κοινό μυστικό πως οι περισσότερες θα βρουν σπίτι εκεί όπου το μέγεθος μετράει και το αυτοκίνητο είναι πρωτίστως status symbol. Στην Αμερική δηλαδή και στην Κίνα.

Η πρώτη, λοιπόν, απόπειρα της BMW προς την κατασκευή ενός πολυτελούς,7θέσιου SUV είναι, αναμενόμενα, αξιοπρεπέστατη. Και αναπόφευκτη. Διότι σιγά μην άφηναν στο Μόναχο τη Mercedes-Benz, με τη δική της GLS, να κάνει μόνη της παιχνίδι στην κατηγορία…

Η Χ7, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg της N. Καρολίνας, βασίζεται στη συνταγή της Χ5 και την επεκτείνει – μεταφορικά και κυριολεκτικά.

Η δημιουργία της Χ7 ήταν λοιπόν μια βεβαιότητα που περίμενε να συμβεί. Μάλιστα, το ότι η Χ7 μπαίνει στην αγορά λίγο νωρίτερα από την πρόσφατα ανανεωμένη GLS, σημαίνει πως η Mercedes-Benz (και η Audi, εδώ που τα λέμε, με το επόμενο Q7) θα χρειαστεί κάτι πολύ ξεχωριστό για να ανταγωνιστεί τη νέα ναυαρχίδα της BMW.

Για να παρουσιάσει, λοιπόν, την X7 (και τη νέα Σειρά 7 – περισσότερα γι’ αυτήν αλλού), η BMW οργάνωσε ένα road-trip που ξεκίνησε από την Πολωνία και, μέσω των χωρών της κεντρικής Ευρώπης, κατέληξε στην Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη. Ο ταπεινός σας υπηρέτης ήταν προσκεκλημένος στο, ας πούμε, μεσαίο σκέλος αυτού του Grand Tour και είχε την ευκαιρία να οδηγήσει και τα δύο καινούργια μοντέλα στις χωρίς πλέον σύνορα Τσεχία, Σλοβακία και, για λίγο, Ουγγαρία.

Το εσωτερικό είναι ό,τι πολυτελέστερο μπορεί να προσφέρει σήμερα η BMW. Με δέρμα wall-to-wall, επένδυση οροφής από Alcantara, ηχεία της Bowers & Wilkins, ψηφιακά όργανα, HUD, οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment, μπόλικο connectivity και υπέροχα καθίσματα (photo credit bmwmediatour.prowly.com).

Το δεύτερο που κάνει εντύπωση στην πρώτη επαφή με την Χ7 είναι οι διαστάσεις της, το μήκος ιδιαίτερα. Με πάνω από πέντε μέτρα μήκος (5.151 χιλ.) η Χ7 είναι 23 εκ. μακρύτερη από την Χ5. Σημαντικότερα, το μεταξόνιο (μέγεθος που στην ουσία καθορίζει και τις διαστάσεις του εσωτερικού) είναι αυξημένο κατά 13 ολόκληρα εκατοστά για να χωρέσουν βέβαια και οι δυο έξτρα θέσεις – αξιοσημείωτα, η Χ5 παραμένει λίγο φαρδύτερη (4,8 χιλ.) από την Χ7. Ενώ το πρώτο που κάνει εντύπωση είναι βέβαια η τεράστια μάσκα που φαίνεται πλέον και από το φεγγάρι.

Όπως και να ‘χει, η παρουσία της Χ7, ειδικά με τους τροχούς των 22 ιντσών που, αν θυμάμαι καλά, είχαν τα αυτοκίνητα που αντικρίσαμε για πρώτη φορά στο parking του αεροδρομίου της Πράγας, είναι αδιαμφισβήτητη. Και ένα από τα ζητούμενα, φυσικά, για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ουσιαστικά, η Χ7, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg της N. Καρολίνας, βασίζεται στη συνταγή της Χ5 και την επεκτείνει – μεταφορικά και κυριολεκτικά.

Παρά πάντως το «7», η Χ7 δεν έχει κάτι το ιδιαίτερα κοινό με τη Σειρά 7. Κάποια πράγματα έχουν, μοιραία, μεταφερθεί από την Χ5, αλλά τα περισσότερα μηχανικά και άλλα μέρη του μεγάλου SUV είναι καινούργια και δημιουργήθηκαν μόνο γι’ αυτό. Η αερανάρτηση για παράδειγμα, με τα 8 εκ. ρυθμιζόμενου ύψους από το έδαφος. Και η τρίτη σειρά καθισμάτων, βέβαια. Με την αφορμή, η Χ7 είναι 7θέσια, αλλά μπορείτε να παραγγείλετε τη δική σας 6θέσια, αντικαθιστώντας το μονοκόμματο κάθισμα της μεσαίας σειράς με δυο ξεχωριστά καθίσματα.

Όλα βέβαια τα καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά, ενώ μπορείς, «με τη μία», να ρίξεις ή σηκώσεις τη δεύτερη και την τρίτη σειρά, αφαιρώντας έτσι το S από το SUV, για να μετατρέψεις την Χ7 σε σπηλαιώδες UV με δυνατότητα μεταφοράς 2.120 λίτρων – σε ό,τι και αν μεταφράζονται αυτά στην πραγματική ζωή. Ή να ρίξεις την τρίτη σειρά και να αυξήσεις τον χώρο φόρτωσης από τα 360 λίτρα ενός hatchback στα 750 λίτρα ενός μεγάλου station-wagon.

Η δε τελευταία σειρά, και συγγνώμη που μένω σε αυτή μιας και αυτό είναι το raison d’être (ή όπως, εν πάση περιπτώσει, ονομάζουν στο Μόναχο το λόγο ύπαρξης) της Χ7, με την προϋπόθεση πως οι ένοικοι της μεσαίας σειράς θα κάνουν μια (μικρή) υποχώρηση για τα γόνατά τους (3-4 εκ.), εκείνοι της τελευταίας μπορούν και να μην είναι παιδιά. Άσε που θα έχουν και τις δικές τους θύρες USB και ποτηροθήκες – σημαντικό. Για δε τους κλειστοφοβικούς, υπάρχει και μια (έξτρα) γυάλινη οροφή μεγέθους τραπεζιού πινγκ-πονγκ.

Όσο για το υπόλοιπο εσωτερικό, τα δικά μας αυτοκίνητα, αν και από το Spartanburg, ήταν συβαριτικά εξοπλισμένα, με δέρμα wall-to-wall, επένδυση οροφής από Alcantara, άφθονα ηχεία της Bowers & Wilkins και βέβαια ψηφιακά όργανα, head-up display, οθόνη 12,3 ιντσών για το ανεξάντλητο infotainment και υπέροχα καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό.

Οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας και οι ψηφιακές υπηρεσίες είναι προφανώς εκ των ων ουκ άνευ στην X7. Από το άνοιγμα του αυτοκινήτου με χρήση του ψηφιακού κλειδιού μέσω smartphone και το διαισθητικό σύστημα χειρισμού μέχρι τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και στάθμευσης, ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών και δυνατοτήτων υποστήριξης, σε συνδυασμό με τις πρωτοποριακές λειτουργίες του συστήματος BMW Personal CoPilot, προσαρμόζει κάθε διαδρομή στις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών.

Όλα τα καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά, ενώ, ρίχνοντας (ηλεκτρικά) την τρίτη ή/και τη δεύτερη σειρά, αυξάνεις τον χώρο φόρτωσης από τα 360 λίτρα ενός hatchback στα 750 λίτρα ενός μεγάλου station-wagon, ή μετατρέπεις την Χ7 σε van για 2.120 λίτρα (photo credit bmwmediatour.prowly.com).

Πέρα πάντως από την παρουσία, το άλλο ζητούμενο για την Χ7 (και αναμφίβολα το δυσκολότερα επιτεύξιμο για αυτοκίνητο με τέτοιο μέγεθος και τέτοιες διαστάσεις) είναι το ότι η οδηγική της συμπεριφορά θα έπρεπε να είναι αντάξια μιας BMW, διατηρώντας ταυτόχρονα τον αναγνωρίσιμο χαρακτήρα της μάρκας.

Είναι; Μμμ… Μάλλον. Και γράφω «μάλλον» γιατί είναι λάθος να περιμένει κανείς ότι μια Χ7 μπορεί να οδηγηθεί όπως μια Σειρά 5 ή, έστω, μια Σειρά 7. Η συμπεριφορά της μεγάλης Χ θυμίζει μεν την Χ5, η ανάρτηση είναι όμως ρυθμισμένη επί το ενδοτικότερον, που μεταφράζεται σε ιδιαίτερα ξεκούραστα ταξίδια για τους επιβάτες. Θα μπορούσε βέβαια να έχει αμεσότερη επαναφορά, προσφέροντας έτσι καλύτερο έλεγχο στις διακυμάνσεις ενός τσέχικου επαρχιακού δρόμου – χειρότερου ενός τυπικού ελληνικού τοιούτου.

Είναι ηλίου φαεινότερον πως η μεγαλύτερη, προς ώρας τουλάχιστον, Χ είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη προς την άνεση και την ασφάλεια.

Αυτά στη θέση Comfort. Η επιλογή της ρύθμισης Sport, την οποία θα επέλεγα ως default για τη δική μου Χ7, βελτιώνει τα παραπάνω δίχως μάλιστα να θυσιάζει ουσιαστικά την άνεση. Η πραγματικότητα όμως είναι πως με όλο αυτό το βάρος, που αγγίζει τους 2,5 τόνους, συν βέβαια τη μη αναρτώμενη μάζα τεσσάρων τροχών διαμέτρου Pavarotti, μια Χ7 θα προτιμούσε, αν δεν έχετε φυσικά αντίρρηση, να την καλοπιάνετε ευγενικά στις στροφές, υιοθετώντας ένα, ας πούμε, ρευστό στυλ οδήγησης, αντί να την πετάτε από στροφή σε στροφή αναζητώντας επιβεβαίωση για το καλό της, τηρουμένων βέβαια των αναλογιών, κράτημα και την ανάλογα καλή, λόγω βέβαια τετρακίνησης, ελκτική της πρόσφυση.

Μεγάλη, τολμηρή και εντυπωσιακή. Με χώρους για εφτά και 7άστερη πολυτέλεια, με την Χ7 η BMW πέτυχε διάνα (photo credit bmwmediatour.prowly.com).

Αμφιβάλλω φυσικά αν τα παραπάνω θα γίνουν αισθητά ή, έστω, κατανοητά, από τον τυπικό αγοραστή μιας Χ7. Είναι όμως ηλίου φαεινότερον πως η μεγαλύτερη, προς ώρας τουλάχιστον, Χ είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη προς την άνεση και την ασφάλεια, χωρίς ιδιαίτερη επιθυμία να επιχειρήσει να επαναπροσδιορίσει τα δυναμικά σημεία αναφοράς στην κατηγορία των (πολύ) μεγάλων SUV. Αυτό βέβαια το κάνει πιθανότατα η κορυφαία Χ7 M50i, με τον V8 βενζινοκινητήρα 4.4 που κινεί τις M850i και 750i και αποδίδει εδώ 530 άλογα, αλλά αυτή είναι για αλλού.

Στην Ελλάδα, η BMW X7 είναι ήδη διαθέσιμη με δυο κινητήρες: έναν 3λιτρο βενζίνης, με turbo φυσικά και 340 άλογα, για την xDrive40i, και έναν επίσης 3λιτρο turbo diesel είτε με 265 άλογα για την xDrive30d είτε με 400 για την quad-turbo M50d. Μια xDrive40i ξεκινά από €123.000, ενώ μια xDrive30d από €117.000. Δείτε περισσότερα για την X7 εδώ 

 

Διαβάστε ακόμα: Αlfa Romeo Tonale, το ιταλικό crossover/SUV που σχεδιάστηκε από Έλληνα.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top