Η μπρος και η πίσω όψη του push-me-pull-you Ami είναι πρακτικά ίδιες με μόνο τα φωτιστικά σώματα να διαφέρουν, και αυτά μόνο στο χρώμα (μπρος λευκά, πίσω κόκκινα) /(photo Citroën).

Το Ami, η, κατά τη Citroën, «λύση στη βιώσιμη αστική μετακίνηση για όλους», έφτασε στην Ελλάδα. Έστω και δυο χρόνια μετά την παρουσίασή του, η Citroën Hellas είναι ο πρώτος ευρωπαίος εισαγωγέας που διαθέτει το «όχημα μικροκινητικότητας που ενσωματώνει τις αξίες της μάρκας για καινοτομία, δέσμευση στις κοινωνικές προκλήσεις και αποφασιστικότητα να παρέχει κινητικότητα μηδενικών εκπομπών CO₂».

Το λιλιπούτειο αυτό ηλεκτροκίνητο και αυστηρότατα διθέσιο τετράτροχο [σκόπιμα δεν χρησιμοποιείται η λέξη «αυτοκίνητο»] ουσιαστικά γεννά μια νέα κατηγορία μιας και αφενός κοστίζει όσο ένα μεγάλο σκούτερ (που μπορεί όμως να μεταφέρει δυο άτομα χωρίς αυτά να βρέχονται ή κρυώνουν, μέρες που είναι) και αφετέρου τη δυνατότητα να οδηγηθεί και από πιτσιρικαρία (από την ηλικία των 16 χρόνων στη χώρα μας και με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου).

Μιας και οι πλευρές του Ami είναι παρόμοιες, η άρθρωση της μίας πόρτας είναι αντίστροφη από εκείνη της άλλης. Έτσι, η πόρτα του οδηγού είναι “suicide door” (photo Citroën).

Οι μικρές του διαστάσεις (περίπου 30 εκ. κοντύτερο και στενότερο από ένα smart fortwo) διευκολύνουν τις αστικές μετακινήσεις.

Παράλληλα, οι μικρές του διαστάσεις (περίπου 30 εκ. κοντύτερο και στενότερο από ένα smart fortwo) διευκολύνουν τις αστικές μετακινήσεις για τις οποίες το Ami προφανώς προορίζεται. Όσο για τη φόρτισή του αυτή είναι πανεύκολη μιας και, μέσω μιας κανονικής, οικιακής πρίζας 220V, φορτίζει πλήρως (0-100%) τη μικρή του μπαταρία σε μόλις τρεις ώρες.

Η μπρος και η πίσω όψη του push-me-pull-you Ami είναι πρακτικά ίδιες με μόνο τα φωτιστικά σώματα να διαφέρουν, και αυτά μόνο στο χρώμα (μπρος λευκά, πίσω κόκκινα), ενώ, μιας και ίδιες είναι και οι πλευρές του, η άρθρωση της μίας πόρτας μοιραία είναι αντίστροφη από εκείνη της άλλης, με συνέπεια η πόρτα του οδηγού να είναι “suicide door” – όπως σε κάποιες Rolls-Royce, για να πάρετε μια ιδέα.

Μινιμαλιστικό, μοντέρνο εσωτερικό που μόνο η Citroën θα μπορούσε να σχεδιάσει. Μη θεωρούμενο «αυτοκίνητο», το Ami μπορεί να οδηγηθεί και από 16χρονους με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου (photo drivingelectric.com).

Η Citroën λέει πως το Ami θα μπορούσε να χαρακτηριστεί “premium gadget”, κάτι που αντικατοπτρίζεται στη μεγάλη ανταπόκριση και του ελληνικού αγοραστικού κοινού η οποία μέσα σε λίγους μήνες έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Με την παρουσίασή του, η Citroën δέχτηκε πάνω από 14.000 παραγγελίες στην Ευρώπη, με το 80% εξ αυτών να είναι μάλιστα νέοι πελάτες της μάρκας – που είναι βέβαια και το κύριο ζητούμενο.

Αναπτύχθηκε ειδικά για το Ami ένα πλήρως ψηφιακό ταξίδι για τον αγοραστή, από την online ανακάλυψη έως την αγορά και την παράδοσή του.

Αξίζει δε να σημειωθεί πως υπάρχει και My Ami Cargo με συνολικό όγκο φόρτωσης πάνω από 400 lt και ωφέλιμο φορτίο 140 kg, χάρη στον βελτιστοποιημένο, μεταβλητό διαθέσιμο χώρο που καταλαμβάνει τη θέση του συνοδηγού. Το οποίο αποτελεί μια καλή ηλεκτρική πρόταση για εταιρείες τοπικών courier και για αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες.

Ένα ολόκληρο οικοσύστημα, λέει η Citroën, αναπτύχθηκε ειδικά για το Ami που περιλαμβάνει ένα πλήρως ψηφιακό ταξίδι για τον αγοραστή, από την online ανακάλυψη έως την αγορά και την παράδοσή του. Εξίσου σημαντικά είναι και τα test-drive που προσφέρονται που, μαζί με τα κανάλια διανομής του, φτάνουν σ’ ένα εξόχως κολακευτικό νούμερο.

Μόνο κοινό με το Citroën Ami του ’60 είναι η ιδιορρυθμία (photo Classic & Sports Car).

Ακόμη πιο κολακευτική, λέει η Citroën, είναι και η τιμή του οχήματος(sic) που ανέρχεται στα €6.500 με το πρόγραμμα της κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ για νέους κάτω των 29 ετών η κρατική επιδότηση αυξάνεται κατά €1.000, με αποτέλεσμα η τελική τιμή του Ami να μην ξεπερνά τα €5.500.

Το Ami αναμένεται να κάνει θραύση το καλοκαίρι στα νησιά των Κυκλάδων.

Αυτό βέβαια που δεν λέει η Citroën είναι ότι η αναμενόμενα μικρή μπαταρία των 5,5 kWh του Ami παρέχει μια (ιδανική) αυτονομία 70 περίπου χιλιομέτρων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει μόλις 8 άλογα. Με αποτέλεσμα, η τελική του ταχύτητα –για όποιον προτίθεται να την επιβεβαιώσει εις βάρος φυσικά της αυτονομίας– να φτάνει τα 45 km/h.

Έλα να πάμε στο νησί η μάνα σου εγώ και συ. Oh, wait… (photo Citroën)

Για να είμαστε όμως απόλυτα δίκαιοι, μπορεί τα παραπάνω μεγέθη να ακούγονται αστεία για αυτοκίνητο (που το Ami είναι μόνο με την αρχική ερμηνεία του όρου), σε συνδυασμό όμως με το μικρό του βάρος και την εγγενή αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα, θα αποδειχθούν αξιοπρεπή για σύντομες μετακινήσεις στην πόλη.

Με δεδομένη δε τη διαφορετικότητά του από οτιδήποτε άλλο κινείται σήμερα εκεί έξω, είμαι σίγουρος πως το Ami, ως “premium gadget”, θα αποτελέσει ΤΟ όχημα για τις πιο trendy θερινές εμφανίσεις στις κατά τόπους κυκλαδικές Χώρες.

Δείτε περισσότερα για το Ami εδώ 

 

Διαβάστε ακόμα: Driven. H διακριτική κομψότητα του Mazda CX-30 SKYACTIV-X 2.0 186 HP Auto.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top