Ηλεκτρικό, διασκεδαστικό και στυλάτο (Φωτογραφία: maison-vignaux @ Continental Productions).

Eίναι διασκεδαστικό, μοιάζει με παιδικό αυτοκινητάκι, είναι αμιγώς ηλεκτρικό, έχει ολότελα δικό του στυλ, δεν σε περιορίζει, είναι πρωτότυπο και μπορεί να οδηγηθεί από όλους. Πόσα αυτοκίνητα ξέρετε που να έχουν τέτοιο «χαρακτήρα»;

Το My Ami Buggy Concept επιδεικνύει όλο του το ιδιαίτερο στυλ με την «απαλλαγή» του από τις πόρτες.

Αυτό είναι εν ολίγοις το Citroën My Ami Buggy Concept που εκφράζει το όραμα ενός Ami (το ηλεκτρικό αυτοκινητάκι της Citroen που έχει κάνει θραύση άμα τη εμφανίσει του). Eίναι το αυτοκίνητο που προάγει κατεξοχήν την ψυχαγωγική μικροκινητικότητα, επιτρέποντας στον οδηγό και την παρέα του να βιώσουν την εκδρομή ως διασκέδαση. Ειδικά για κοντινές διαδρομές στα νησιά, μακριά από τα θηριώδη τζιπ.

Αν έχετε βαρεθεί τα χλιδάτα SUV, αν έχετε καταλάβει πως το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο για φιγούρα ή για δήθεν κοινωνική άνοδο ή αποδοχή από τους άλλους, τότε είναι καιρός να σκεφτείτε εναλλακτικά και με στυλ. Το My Ami Buggy Concept επιδεικνύει όλο του το ιδιαίτερο στυλ με την «απαλλαγή» του από τις πόρτες, αφήνοντας έτσι σε κοινή θέα τα αναρίθμητα στοιχεία και τα αξεσουάρ της καμπίνας των επιβατών που υπογραμμίζουν την περιπετειώδη του διάθεση.

Επίσης, η όλη φιλοσοφία του εν λόγω αυτοκινήτου δεν έλκει την καταγωγή της μόνο από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας (θα ήταν πολύ προφανές), αλλά και από το χώρο των κατασκευών, τα βιομηχανικά σχέδια και τη μόδα. Την ίδια στιγμή, όμως, παραμένει προσηλωμένο στις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας. Κάτι που αποδεικνύεται και από μυώδες στυλ του και από την απλότητα και λειτουργικότητα του για την καθημερινή χρήση.

Tο Citroën My Ami Buggy Concept εκφράζει το όραμα ενός Ami, του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Citroen (Φωτογραφία: squir.com).

Οι ομάδες της Citroën που ασχολήθηκαν με το project, δημιούργησαν αυτό το εντελώς απελευθερωμένο Ami, που απευθύνεται σε όλους όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό, εύχρηστο όχημα με έντονη προσωπικότητα και πληθωρικό χαρακτήρα.

Το Citroën My Ami Buggy Concept σε ωθεί να το πάρεις για να πας μια εκδρομή το Σαββατοκύριακο σε δύσβατους δρόμους ή στις παραλίες.

Είναι, άραγε, μόνο για την πόλη; Η απάντηση είναι όχι. Αντίθετα, το Citroën My Ami Buggy Concept σε ωθεί να το πάρεις για να πας μια εκδρομή το Σαββατοκύριακο σε δύσβατους δρόμους ή στις παραλίες. Είναι ένα μοντέλο με ηλεκτρική λειτουργία που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς ρύπους κίνηση.

Αυτό που προσέχεις αμέσως στην εμφάνισή του είναι τα φαρδιά τρακτερωτά ελαστικά του, τα προστατευτικά των προβολέων, οι προφυλακτήρες και οι προστατευτικές μάσκες, στο κέντρο των οποίων βρίσκονται τα σήματα της Citroën. Από το πλάι, η σιλουέτα του Ami ενισχύεται από τα ανανεωμένης σχεδίασης τόξα των τροχών και τις σωληνωτές ενισχύσεις χαμηλά κατά μήκος του αμαξώματος. Στην οροφή, η σχάρα και ο εφεδρικός τροχός τονίζουν το πνεύμα της περιπέτειας του concept. Όλα αυτά τα διακοσμητικά στοιχεία «συνδέονται» σε ένα ενιαίο σχήμα με μαύρο χρώμα.

Η μπάρα με τα φώτα LED στο εμπρός μέρος της οροφής, αποτελεί άλλη μια περιπετειώδη πινελιά ενισχύοντας την ορατότητα τη νύχτα ή σε ομίχλη. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο, τα φώτα LED ανάβουν σε χαμηλή ένταση για να δίνουν μια ατμόσφαιρα «κατασκήνωσης», που ενισχύεται και από τη μουσική που ακούγεται από το αποσπώμενο ηχείο του αυτοκινήτου.

Το My Ami Buggy Concept χρησιμοποιεί συνολικά τρία χρώματα: μαύρο, χακί και κίτρινο.

Οι πόρτες έχουν αφαιρεθεί και αντικαταστάθηκαν από αδιάβροχο διάφανο ύφασμα και μπορούν να κλείνουν όταν οι καιρικές συνθήκες το επιβάλλουν, αποτελώντας παραπομπή και στο πνεύμα του κλασικού Mehari. Είναι εξοπλισμένες με φερμουάρ για να κλείνουν την καμπίνα των επιβατών, με ανοίγματα που παραπέμπουν στις πόρτες των συμβατικών οχημάτων. Αυτές οι πρακτικές προστατευτικές κουρτίνες μπορούν να αφαιρεθούν, να τυλιχθούν και να αποθηκευτούν πίσω από τα καθίσματα σε ειδικούς σάκους αποθήκευσης.

Οι πόρτες έχουν αφαιρεθεί και αντικαταστάθηκαν από αδιάβροχο διάφανο ύφασμα και μπορούν να κλείνουν όταν οι καιρικές συνθήκες το επιβάλλουν, αποτελώντας παραπομπή και στο ανοικτό πνεύμα του -επίσης Citroen αλλά ιστορικού πλέον- Mehari (Φωτογραφία: classicargarage.com).

Πάνω από το παρμπρίζ έχει τοποθετηθεί ένα σκίαστρο οροφής, το οποίο προσφέρει προστασία από αντίξοες καιρικές συνθήκες, ενώ το καλοκαίρι κάνει σκιά, προστατεύοντας τους επιβάτες από τις ακτίνες του ήλιου. Τα φαρδιά ελαστικά με την ειδική χάραξη και οι ματ χρυσές ζάντες τους με το χαρακτηριστικό offset, προσφέρουν πολύ καλή πρόσφυση και αυξημένη σταθερότητα σε κάθε επιφάνεια.

Το My Ami Buggy Concept χρησιμοποιεί συνολικά τρία χρώματα: μαύρο, χακί και κίτρινο. Το μαύρο, εμπνευσμένο από εξοπλισμό κάμπινγκ, ενισχύει τη λειτουργική και στιβαρή εικόνα του οχήματος. Η διαφορετική προσέγγιση στο μαύρο – Ανοδιωμένο Μαύρο στους θόλους των τροχών και στην οροφή και Speckled Black για σφυρήλατο εφέ στο πίσω μέρος – συμπληρώνουν τις αποχρώσεις του ανοδιωμένου Χακί και του Citric Yellow.

Παραπέμποντας στους αγώνες αυτοκινήτων, ο αριθμός 01 εμφανίζεται στο κάθισμα του οδηγού και το 02 στο κάθισμα του συνοδηγού.

Οσο για το αμάξωμα είναι δίχρωμο: ανοδιωμένο χακί εμπρός και μαύρο πίσω, μια αλληλεπίδραση συμμετρίας που στοχεύει επίσης στο να κάνει ξεχωριστό το εμπρός από το πίσω μέρος του οχήματος. Η απόχρωση του ανοδιωμένου Khaki είναι μια παραπομπή στη φύση, ενώ το μαύρο, που τονίζει το δυναμισμό. Η επιλογή του μαύρου υποκινήθηκε επίσης από την επιθυμία να χρησιμοποιηθεί το σκούρο ως καμουφλάζ για τα σημάδια της λάσπης στο αμάξωμα.

Πολλά βασικά στοιχεία του αυτοκινητακίου αναδεικνύονται από μια χροιά κιτρικού χρώματος, συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων, του καλωδίου φόρτισης, των γραφικών στις πόρτες, καθώς και των αποσκευών, αλλά και ορισμένων αξεσουάρ. Αυτή η ιδιαίτερη λεπτομέρεια στην επιλογή του χρώματος, υποδηλώνει επίσης ότι τα τονισμένα αντικείμενα εξυπηρετούν και ένα λειτουργικό σκοπό.

Ακόμη και κάποιες λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά σ’ αυτό το τετράτροχο εργαλειάκι. Η λέξη «Pilot» εμφανίζεται στην οροφή, στην πλευρά του οδηγού και η λέξη «Copilot» στην πλευρά του συνοδηγού, ενώ παραπέμποντας και στους αγώνες αυτοκινήτων, ο αριθμός 01 εμφανίζεται στο κάθισμα του οδηγού και το 02 στο κάθισμα του συνοδηγού.

Κατάλληλο για τις εκδρομές του Σαββατοκύριακου (Φωτογραφία: Maison Vignaux @ Continental Productions).

Κίτρινα αυτοκόλλητα σε σχήμα βέλους κάτω από τα σπόιλερ δείχνουν την κατεύθυνση του ανέμου, ως παραπομπή στην αεροπορία. Παρόμοια διακόσμηση συναντάμε και στα τόξα των τροχών. Ένα σήμα «+» βρίσκεται στον εξωτερικό καθρέφτη από την πλευρά του οδηγού και είναι παραπομπή στον ηλεκτροκινητήρα και τους ακροδέκτες της μπαταρίας, δίνοντας το στίγμα του αυτοκινήτου για όσους το βλέπουν σε θέσεις στάθμευσης που προορίζονται για ηλεκτρικά οχήματα.

Τα καθίσματα διαθέτουν νέα αφρώδη υλικά με διπλάσιο πάχος κάτι που τα κάνει ελαφριά και μαλακά. Επίσης, μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν για να αντικατασταθούν ή να πλυθούν.

Τα καθίσματα, οι αφαιρούμενοι χώροι αποθήκευσης και ο χώρος αποσκευών έχουν επιμεληθεί ιδιαιτέρως. Τα καθίσματα διαθέτουν νέα αφρώδη υλικά με διπλάσιο πάχος κάτι που τα κάνει ελαφριά και μαλακά. Επίσης, μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν για να αντικατασταθούν ή να πλυθούν.

Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι «έξυπνοι» και φορητοί. Ο καθένας από αυτούς έχει τη δική του λειτουργία μέσα στην καμπίνα επιβατών, αλλά μπορούν και να χρησιμοποιηθούν και εκτός του αυτοκινήτου – για παράδειγμα, σε κάποιο πικνίκ. Οι κάδοι αποθήκευσης στο ταμπλό, αξεσουάρ που είναι ήδη διαθέσιμα στο My Ami, έχουν επανασχεδιαστεί ειδικά για το My Ami Buggy Concept. Μια ματ χρυσή σχάρα είναι στερεωμένη πάνω από τους κάδους για να εμποδίζει την κίνηση των αντικειμένων που μπορούν να τοποθετηθούν εκεί.

Ειδικά για το My Ami Buggy Concept, έχει σχεδιαστεί μια ειδική σειρά αποσκευών, κάθε αντικείμενο της οποίας ταιριάζει απόλυτα στους εσωτερικούς χώρους του οχήματος. To τσαντάκι μέσης του σετ, συνδέεται με έναν μαγνήτη στο κέντρο του τιμονιού, με ειδική εσοχή, ενώ μπορεί επίσης να στηριχθεί και στη ζώνη μέσω της θηλιάς που έχει επάνω της. Η ναυτική τσάντα με το πτερύγιο έχει τη δική της θέση κάτω από το ταμπλό, στον αποθηκευτικό χώρο που χωράει και μπορεί να στηρίξει σταθερά μια βαλίτσα καμπίνας στο Ami. Στο κάτω μέρος, μια σωληνοειδής δομή την αποτρέπει από το να κινείται.

Το καλώδιο φόρτισης του αυτοκινήτου, τοποθετείται σε μια θήκη στο πλαίσιο της πόρτας του συνοδηγού και έχει σχήμα λαβής για να διευκολύνει τον χειρισμό.

Ένας αποθηκευτικός χώρος είναι επίσης ενσωματωμένος στις πόρτες στο ύψος του καθίσματος. Αυτός μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε είδος αντικειμένου ή μια μεγάλη αποσπώμενη τσάντα ειδικά σχεδιασμένη για αποθήκευση εκεί, η οποία μπορεί να ανοίξει από μέσα. Έτσι μπορεί να χρησιμεύσει ως χώρος αποθήκευσης. Το καλώδιο φόρτισης από την άλλη, τοποθετείται σε μια θήκη στο πλαίσιο της πόρτας του συνοδηγού και έχει σχήμα λαβής για να διευκολύνει τον χειρισμό.

Μικρό, αλλά μυώδες (Φωτογραφία: autocar.co.uk).

Οι σχεδιαστές ήθελαν τα αξεσουάρ να είναι λειτουργικά και εύχρηστα για τις ψυχαγωγικές δραστηριότητες των επιβαινόντων. Ο σχεδιασμός του είναι τέτοιος που μπορεί να το χειρίζεται ένας από τους δύο επιβαίνοντες, ενστικτωδώς.

Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, με τη θήκη για την τοποθέτηση μιας κάμερας που θεωρείται απαραίτητη για να απαθανατίσουν και να μοιραστούν άμεσα στιγμιότυπα από τα ταξίδια και τις περιπέτειες οι επιβαίνοντες. Η εγκατάσταση της κάμερας σε διαφορετικά σημεία, όπως είναι τα πλαίσια των θυρών εκατέρωθεν, γίνεται με μια απλή κίνηση. Η ποτηροθήκη που μπορεί να φιλοξενήσει και μπουκάλι, βρίσκεται είτε στο ταμπλό, είτε στη θέση που αντικαθιστά τη θήκη τσάντας του My Ami.

Η βάση για το smartphone που σχεδιάστηκε ειδικά για το My Ami, έχει μετατραπεί σε μια κυλινδρική βάση στήριξης στο My Ami Buggy Concept και διαθέτει ένα στρογγυλό χειριστήριο σύσφιξης στη δεξιά της πλευρά για να κρατά το τηλέφωνο στη θέση του. Ο κύλινδρος μπορεί να «χαραχθεί» για να φέρει το όνομα του ιδιοκτήτη και αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που οι περισσότεροι θα εκτιμήσουν.

Ένα νέο κωνικό στήριγμα έχει σχεδιαστεί για να στερεώνεται το αποσπώμενο ηχείο στη στρογγυλεμένη εσοχή που υπάρχει στο ταμπλό, πίσω από το τιμόνι. Κάθε ένα αξεσουάρ που βλέπουμε στο My Ami Buggy Concept, έχει σχεδιαστεί από την αρχή και χάρη στην 3D εκτύπωση, μπορεί να αναπαραχθεί σε όσα αντίτυπα απαιτηθούν αναλόγως της ζήτησης.

Όπως συμβαίνει και με το απλό Ami, έτσι και το Citroen Ami Buggy θα μπορεί να οδηγηθεί από την ηλικία των 16 ετών, με δίπλωμα μοτοποδηλάτου.

 

Διαβάστε ακόμα: Citroën C5 X. Στα χνάρια των DS και CX.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top