Toyota Yaris I

To νέο Yaris είναι πλέον και καλύτερο και ωριμότερο και ομορφότερο από ποτέ. (Ρhoto credit: Toyota).

Αν ψάχνετε πάντως για επανάσταση, ψάξτε αλλού. Το σημερινό Yaris δεν επαναπροσδιορίζει τα όρια της κατηγορίας, ούτε ανεβάζει τους σφυγμούς των fashionistas ανάμεσά σας. Αντίθετα, η Toyota σοφά έχει φροντίσει να διατηρήσει το Yaris σχεδιαστικά σύγχρονο, απλό και προφανώς Toyota. Κύρια διαφοροποίηση είναι η νέα μεγάλη μάσκα που ακολουθεί το νεανικό μοτίβο με το μεγάλο «Χ» που πρωτοείδαμε στο τελευταίο «Aygo» και απεικονίζει το σύγχρονο corporate look της μάρκας.

Και η πίσω, όμως, όψη ανανεώθηκε και ομόρφυνε. Ο νέος προφυλακτήρας «αγκαλιάζει» καλύτερα το αυτοκίνητο, ενώ τα φώτα επίσης άλλαξαν και είναι και LED. Έτσι, το νέο Yaris δείχνει ακόμη πιο μεγάλο απ’ ό,τι είναι. Γιατί μικρό πια δεν το λες. Μικρό λες το «Aygo» που γεννήθηκε και για να καλύψει το κενό που άφησε το Yaris μεγαλώνοντας και το ΙQ… λείποντας.

Το «Yaris», πάντως, είναι bestseller για την Toyota στην Ευρώπη. Το 2014, πουλήθηκαν πάνω από 180.000 Yaris στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι ένα στα πέντε Toyota που πωλούνται στην ήπειρο είναι Yaris. Από αυτά δε, το ένα τρίτο είναι υβριδικά, αλλά αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο.

Χάρη στην εφευρετικότητα και την προσαρμοστικότητα των Ιαπώνων, και ιδίως της Toyota, ο κύκλος ζωής ενός προϊόντος είναι σημαντικά μικρότερος απ’ ό,τι παλαιότερα. Σήμερα, η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου είναι ταχύτερη από ποτέ, το ίδιο και η κατασκευή του. Σε σύγκριση με προηγούμενες δεκαετίες, τα σύγχρονα μοντέλα ανανεώνονται με ιλιγγιώδη ρυθμό, ενώ μπορούμε τώρα να διαλέξουμε από ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία, έστω κι αν ακόμη χρειάζονται πέντε δύσκολα χρόνια για τη διαδρομή από το σχεδιαστήριο μέχρι την έκθεση. Παρένθεση ήταν αυτή, πάει, έκλεισε.

Το Yaris, αν και εξαρχής δεν ήταν ακριβώς ξεχωριστό, ήταν περισσότερο από ικανό σε κάθε τομέα. Διότι έτσι λειτουργεί η Toyota και έτσι έφτασε να γίνει ο no 1 κατασκευαστής παγκοσμίως.

Το Yaris που λέτε, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1999, σε σχέδιο του Σωτήρη Κοβού, και σήμερα βρίσκεται στην 4η γενιά του, ήταν το πρώτο μοντέλο της Toyota που κατασκευάστηκε στην Ευρώπη – στη Βαλανσιέν της Γαλλίας. Αν και εξαρχής δεν ήταν ακριβώς ξεχωριστό σε κάτι συγκεκριμένο, ήταν περισσότερο από απλώς ικανό σε κάθε τομέα, με τα όποια ελαττώματα να είναι ουσιαστικά αμελητέα. Διότι έτσι λειτουργεί η Toyota και έτσι έφτασε να γίνει ο no 1 κατασκευαστής παγκοσμίως. Κι αυτό παρένθεση ήταν, πάμε παρακάτω…

Και το εσωτερικό του, όμως, είναι σημαντικά ανανεωμένο. Τα υλικά είναι ποιοτικότερα, ενώ τα περισσότερα από τα πλαστικά πιο μαλακά και πιο ευχάριστα στην αφή. Το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων είναι καινούργια, ενώ στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί μια οθόνη αφής 7” που συντονίζει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, τις οποίες αποκαλούμε στα ελληνικά infotainment.

Toyota Yaris front

H Toyota έχει διατηρήσει το σχεδιασμό της 4ης γενιάς Yaris αξιοθαύμαστα απλό και αποτελεσματικό. Προφανής διαφοροποίηση, η νέα μεγάλη μάσκα που ακολουθεί το νεανικότερο μοτίβο με το μεγάλο «Χ» που πρωτοείδαμε στο τελευταίο Aygo. (Ρhoto credit: Toyota).

Η εταιρεία μάλιστα υποστηρίζει πως το νέο Yaris διαθέτει σχεδόν 1.000 νέα ή ανανεωμένα εξαρτήματα. Παρ’ όλα αυτά, λίγα μάλλον προορίζονταν για τη ρύθμιση της θέσης οδήγησης και πιο συγκεκριμένα αυτής του τιμονιού, η οποία δεν έχει το εύρος ρυθμίσεων που θα βόλευε όλους και πιο συγκεκριμένα τους ψηλότερους εξ ημών. Και καλά που σ’ αυτό το Yaris με το κιβώτιο CVT δεν έχεις να φτάνεις και το λεβιέ για να αλλάζεις ταχύτητα – αυτό μπορείς να το κάνεις και με τα paddles +/- πίσω απ’ το τιμόνι.

Το οποίο όμως CVT (Continuously Variable Transmission) με τις 7 προεπιλεγμένες, «εικονικές» σχέσεις αδικεί το ζωντανό κινητήρα 1.33 Dual VVTi με το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και φέρνει στην επιφάνεια έναν άλλον τομέα που παίρνει βελτίωση – αυτόν του NVH (Noise, Vibration, Harshness–Θόρυβος, Κραδασμοί, Τραχύτητα).

Επιλογή του γράφοντος, και σε αυτήν την 4η γενιά, παραμένει το λίγο ακριβότερο Yaris με τον turbo diesel κινητήρα-διαμάντι 1.4 D-4D των 90 πανταχού παρόντων ίππων, την ασύγκριτα περισσότερη ροπή και το 6άρι manual κιβώτιο.

Βλέπετε, ενώ το CVT μπορεί να είναι ιδανικό για μέσα στην πόλη, δίνοντας μεστό ξεκίνημα από στάση και χαμηλότερες στροφές όταν οδηγείς ήρεμα, αν κάνεις πως κινείσαι πιο σβέλτα, ειδικά με το πρόγραμμα λειτουργίας Sport –το οποίο εδώ που τα λέμε σε τέτοια αυτοκίνητα είναι περισσότερο gimmick και λιγότερο ουσία–, διατηρεί τις στροφές πιο ψηλά απ’ όσο θα έκανες εσύ μ’ ένα καλό μηχανικό κιβώτιο, όπως αυτά της Toyota, ανεβάζοντας ταυτόχρονα και το επίπεδο θορύβου.

Και δεν είναι μόνον αυτό… Ως κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, εξ ορισμού παρουσιάζει απώλειες σε σχέση μ’ ένα τυπικό manual. Αυτό σημαίνει λιγότερο καλές επιδόσεις (οι έμπειροι «δοκιμαστές αυτοκινήτων» αποφεύγουν το «χειρότερες») μιας και τα σχεδόν 100 (99) άλογα του 1.300άρη κινητήρα δείχνουν στην πράξη λιγότερα. Ενώ και η κατανάλωση είναι τελικά ελαφρώς υψηλότερη, με μια ρεαλιστική μέση να είναι της τάξης των 5 με 6 lt/100 km.

Toyota Yaris rear

Ο νέος πίσω προφυλακτήρας «αγκαλιάζει» το αυτοκίνητο, ενώ και τα φώτα μεγάλωσαν και είναι πλέον LED. Με αποτέλεσμα, το Yaris να δείχνει ακόμη μεγαλύτερο. (Ρhoto credit: Toyota).

Γεγονός είναι, πάντως, πως το Yaris είναι πλέον και συνολικά καλύτερο και ομορφότερο (και μεγαλύτερο) από ποτέ. Από την άλλη, μετά το downsizing της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που μοιραία ακολούθησε την ύφεση, το Yaris έχει τώρα απέναντί του πολυπληθέστερο και ικανότερο από πριν ανταγωνισμό.

Σε ό,τι λοιπόν αφορά το συγκεκριμένο CVT (το οποίο η Toyota ονομάζει «Multidrive») τα πράγματα είναι απλά: ο αγοραστής θα χρειαστεί να υπολογίσει αν η ευχρηστία του αυτόματου στο αστικό «σταμάτα-ξεκίνα» αρκεί για να αντισταθμίσει τις υποδεέστερες απόλυτες επιδόσεις, το συχνότερα εμφανιζόμενο θόρυβο και τα σχεδόν €1.300 περισσότερα που η Toyota ζητά για το αυτόματό της.

Επιλογή, πάντως, του γράφοντος, και σε αυτήν την 4η γενιά, παραμένει το λίγο ακριβότερο Yaris με τον turbo diesel κινητήρα-διαμάντι 1.4 D-4D των 90 πανταχού παρόντων ίππων, την ασύγκριτα περισσότερη ροπή και το 6άρι manual κιβώτιο.

Με την αφορμή, θυμάμαι καλό φίλο, συναγωνιστή (με την καλή έννοια), συλλέκτη κλασικών και νέων αυτοκινήτων, να ορκίζεται στο δικό του «Yaris diesel», να πηγαίνει παντού με δαύτο και, μέχρι να το πουλήσει, να μη βγαίνει από μέσα ούτε με γαλαζόπετρα…

Δείτε περισσότερα για το νέο Yaris εδώ

Τα βασικά

Μοντέλο: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i 99HP Multidrive
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης, 1329 κ.ε.
Ισχύς: 99 HP @ 6000 rpm
Ροπή: 125 Nm @ 4000 rpm
Μετάδοση / Κιβώτιο: FWD / CVT 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,1 lt/100 km (επίσημη) – 5,7 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 12,6”
Τελική: 175 km/h
Τιμή: από €15.040 (με απόσυρση)

Toyota Yaris interior

Το εσωτερικό είναι ανανεωμένο. Τα υλικά είναι ποιοτικότερα και τα περισσότερα πλαστικά πιο ευχάριστα στην αφή. Το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων είναι καινούρια, ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής 7” που συντονίζει τις λειτουργίες του infotainment. Ρhoto! credit Toyota).

Διαβάστε ακόμα: S90 – Το νέο μεγάλο sedan από τη Volvo. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top