Renegade front

Το brief προς τους νεαρούς σχεδιαστές του Renegade ήταν: «Σχεδιάστε ένα αυτοκίνητο για σας.» Έμπνευση αποτέλεσε το Wrangler, με λεπτομέρειες όπως το επίπεδο καπό και τα φαρδιά φτερά να παραπέμπουν σε παλαιότερα Willys. (photo credit: jeep).

Σήμερα πλέον, δεν χρειάζεται να συμβιβαζόμαστε. Διότι τώρα, τα περισσότερα 4×4, τα οποία έχουν πλέον και το δικό τους όνομα (SUV), είναι καλύτερα εντός δρόμου παρά εκτός, ενώ δεν είναι και ακριβώς 4×4.

Όλο και πιο πολλά είναι 4×2, που γίνονται από μόνα τους 4×4 όταν τα βρουν σκούρα, ενώ ακόμη πιο πολλά είναι 4×2 σκέτο – ελάχιστα είναι πλέον γνήσια 4×4. Και σωστά, γιατί πόσα SUV έχετε δει τελευταία να αποσβένονται πραγματικά, μακριά από την άσφαλτο;

Αυτά δε που έχουν οδηγήσει τα “faux-by-four” εδώ που βρίσκονται σήμερα είναι αφενός η επιθυμία για ένα περιπετειώδες look απ’ έξω, άνεση και ποιότητα συν μια πιο ψηλή θέση οδήγησης μέσα, και αφετέρου η εσφαλμένη εντύπωση πως είσαι πιο ασφαλής επειδή κάθεσαι ψηλά και περιβάλλεσαι από τόνους μέταλλο. «Εσφαλμένη» διότι, αν τουλάχιστον συμφωνείς με το ότι η πρόληψη είναι αποτελεσματικότερη της θεραπείας, ένα βαρύ αυτοκίνητο με ψηλό κέντρο βάρους δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγεις ένα ατύχημα.

Από την άλλη, αν ο πελάτης δεν έχει αντίρρηση να πληρώνει υπέρογκα πολλές φορές ποσά για μηχανικά μέρη που δεν χρειάζεται και για ηλεκτρονικά που δεν καταλαβαίνει, τι φταίνε οι έρμες οι εταιρείες; Αυτές κέρδη θέλουν.

Renegade interior

Παραπομπές στην ιστορία της Jeep είναι κρυμμένες παντού. Από το “Since 1941” πάνω από την κεντρική οθόνη και τον χάρτη της ερήμου Moab μπροστά από τον λεβιέ, μέχρι το λασπωμένο στροφόμετρο και τα Jeep που αναρριχούνται στο περιθώριο του παρμπρίζ. Η Jeep αποκαλεί τις εισαγωγές αέρα στο πάνω μέρος του ταμπλό “ski goggles”. (photo credit: jeep)

Το γεγονός, πάντως, ότι μια εξειδικευμένη τεχνολογία έχει επιστρατευτεί για να δημιουργεί (και να πουλάει) ένα ακριβό αξεσουάρ μόδας του οποίου το de facto φυσικό περιβάλλον συνορεύει με τα parking του AB –άντε και με τα pavés της Αράχοβας– είναι μια ακόμη επιβεβαίωση της ανθρώπινης υπερβολής και μία επιπλέον απόδειξη, λες και χρειαζόταν, της διαχρονικής, ανίκητης δύναμης του marketing.

Το οποίο marketing εν προκειμένω επιτάσσει να οδηγούμε αυτοκίνητα που, ακόμη κι αν ποτέ δεν θα πλησιάσουμε τις πραγματικές τους δυνατότητες, έστω και ως απλών 4×2, μας κάνει, υιοθετώντας ένα look ανάμεσα σε Bear Grylls και ηλιοκαμένου ναυαγοσώστη στην Ψαρρού, να (νομίζουμε πως) μοιάζουμε ικανοί να αντιμετωπίσουμε ό,τι βρεθεί στο διάβα μας. Από χιονοθύελλα στο Σχινιά, μέχρι ηφαιστειακή έκρηξη στη Σκουφά.

Η παράδοση είναι προφανής μέσα έξω. Από τα κλασικά 7 όρθια ανοίγματα στη μάσκα και το “X” στα πίσω φώτα μέχρι το “Since 1941” στο ταμπλό και τη στάμπα από λάσπη στο στροφόμετρο.

Που, εδώ που τα λέμε, ήταν και ο βασικός λόγος που το προηγούμενο Jeep Wrangler είχε την απήχηση που είχε – το ξέρω γιατί είχα χαρεί δύο από δαύτα, back-to-back. Δεν θα ήταν λοιπόν πολύ ωραίο αν μπορούσαμε, λέει, σήμερα να απολαμβάνουμε την ίδια εκείνη προ-υφεσιακή «ελευθερία» μ’ ένα λίγο πιο προσιτό, αρκετά πιο πολιτισμένο, αλλά εξίσου ελκυστικό πακέτο;

Renegade engine

Ο 1600άρης diesel MultiJet της Fiat, με τους 120 ίππους, είναι μια χαρά για το 99% των καθημερινών μετακινήσεων. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο με αποτέλεσμα τα 320 Nm ροπής να μην πηγαίνουν χαμένα. (photo credit: jeep).

Θα ήταν, λέει η λογική, και όχι μόνον η λογική. Και να το Renegade. Μια έκδοση κάποτε του Jeep CJ και σήμερα μια “costruita in Italia” προσθήκη στην γκάμα της θρυλικής μάρκας, με ωραίο, αμερικάνικο όνομα, απ’ αυτά στα οποία η Jeep έχει παράδοση – Wrangler, Cherokee, Compass, Patriot…

Η παράδοση δε αυτή είναι προφανής και ανεξάντλητη, μέσα έξω. Από τα κλασικά εφτά όρθια ανοίγματα στη μάσκα και το “X” στα πίσω φώτα –το οποίο παραπέμπει στα κάνιστρα βενζίνης των πολεμικών Jeeps– μέχρι το “Since 1941” στο κέντρο του ταμπλό και τη στάμπα από λάσπη, αντί για κόκκινη περιοχή, στο στροφόμετρο.

Διαβάστε ακόμα: BMW Landspeeder – η αναβίωση ενός θρύλου.

Παρ’ όλη όμως την αμερικανική του κληρονομιά, το Renegade, το πρώτο μοντέλο της Fiat Chrysler (και το πρώτο Jeep βέβαια) που εξελίχθηκε με τη συνεργασία Αμερικανών και Ιταλών, κατασκευάζεται στην Ιταλία, στο ανακαινισμένο εργοστάσιο της Fiat στο Melfi, δίπλα στο Fiat 500X, με το οποίο μάλιστα μοιράζεται αρκετά περισσότερα από την κοινή πλατφόρμα.

Η πιο γωνιώδης, όμως, εμφάνιση του Renegade είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη του πιο στρογγυλεμένου του ξαδέλφου. Το καπό του είναι πλατύ και τετράγωνο, τα τζάμια σχεδόν κάθετα, ενώ δείχνει συνολικά πιο όρθιο και πιο τετραγωνισμένο. Εξαρχής δε νομίζεις πως και βλέπεις και οδηγείς ένα λίγο μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Renegade on road

Το μπροστοκίνητο Jeep «κάθεται» χαμηλότερα στον δρόμο και είναι το πιο καλοστημένο από τα Renegade. Είναι ιδιαίτερα ευέλικτο, στην πόλη και εκτός, και, μ’ ένα σετ «χωμάτινα» λάστιχα, ικανό και εκτός δρόμου. (photo credit: jeep)

Το Renegade της δοκιμής ήταν το μπροστοκίνητο με τον ιδιαίτερα ζωντανό και δοκιμασμένο πετρελαιοκινητήρα 1.6 των 120 ίππων και 320 Nm ροπής – όλη η γκάμα των κινητήρων του μικρού Jeep είναι Fiat. Ως 4×2 λοιπόν, «πατάει» χαμηλότερα στο δρόμο (τα 4×4 Renegade είναι περίπου 3 εκ. ψηλότερα), με αποτέλεσμα να είναι το πιο σπορτίφ, το πιο καλοστημένο και, τελικά, το πιο «κανονικό αυτοκίνητο» από τα μικρά Jeep.

Αυτό που έχει σημασία είναι πως ακόμη και με το 4×2 Renegade μπορείς να φτάσεις σχεδόν παντού. Ανάρτηση, πρόσφυση, κοντό μεταξόνιο βρίσκονται αρκετά πάνω από τα όρια του μέσου αγοραστή του.

Έτσι, σε συνδυασμό με το σχετικά μικρό του μεταξόνιο, το μπροστοκίνητο Renegade αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευέλικτο, με την ανάρτηση να απορροφά οποιαδήποτε ασφάλτινη ανωμαλία. Θα ενέπνεε, πάντως, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη αν το τιμόνι του, ρυθμισμένο μάλλον για off-roading, ήταν σαφέστερο. Η τεχνητή του αίσθηση και μια μέτρια πληροφόρηση για τα όσα συναντούν οι μπροστινοί τροχοί, ειδικά σε βρεγμένο οδόστρωμα, σε αναγκάζουν να οδηγείς, ανάγκη φιλοτιμίαν ποιούμενος, ένα κλικ πιο κάτω.

Το 6άρι manual κιβώτιο είναι καλά κλιμακωμένο ώστε να μην «κρεμάει» τον κινητήρα, ο λεβιές του έχει σχετικά κοντές διαδρομές και καλή αίσθηση, αλλά δεν πολυσυμπαθεί τις γρήγορες αλλαγές – ούτε κι εγώ, εδώ που τα λέμε, οπότε no big deal.

Αυτό που έχει σημασία, πάντως, είναι πως ακόμη και με το 4×2 Renegade, ειδικά μ’ ένα σετ λάστιχα M+S (Mud+Snow), μπορείς να φτάσεις σχεδόν παντού. Ανάρτηση, πρόσφυση, κοντό μεταξόνιο, μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής βρίσκονται αρκετά πάνω από τα όρια του μέσου αγοραστή του.

Γι’ αυτό, δεν θα με εκπλήξει αν η συντριπτική πλειοψηφία των Renegade –ακόμη και στην Ελλάδα, με τους άπειρους ορεινούς, δασικούς δρόμους– είναι τελικά δικίνητη.

Αυτά λοιπόν τα παραδοσιακά και έμφυτα για Jeep χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με τις «ανθρώπινες» διαστάσεις του, τους καλούς του χώρους και τις αξιοπρεπείς του επιδόσεις κάνουν τελικά το Renegade ένα ιδιαίτερα πρακτικό αυτοκίνητο για νεαρά ζευγάρια και μικρές οικογένειες.

Είναι βέβαια κι αυτό το όνομα…

Renegade rear

Τα πίσω φώτα επίσης θυμίζουν Wrangler. Το Χ πάνω τους παραπέμπει στα κάνιστρα βενζίνης που έπαιρναν τα στρατιωτικά Willys όταν έβγαιναν για περιπολία. (photo credit: jeep)

Δείτε περισσότερα για το Jeep Renegade εδώ

Τα βασικά

Μοντέλο: Jeep Renegade 1.6D Limited 4×2
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel 1598 κ.ε.
Ισχύς: 120 HP @ 3750 rpm
Ροπή: 320 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/manual 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,6 lt/100 km (επίσημη) – 6,7 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 10,2”
Τελική: 178 km/h
Τιμή: από €26.900

 

Διαβάστε ακόμα – Ford Mustang 2.3L Fastback: Το pony express!

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top