Τα LED φώτα, η μεγάλη μάσκα, το μεγάλο τριάκτινο αστέρι και η φαρδιά εισαγωγή αέρα της νέας GLA είναι οικείες σχεδιαστικές υπενθυμίσεις ΠΟΠ (photo Mercedes-Benz).

Όποιο άρθρο δοκιμής της Mercedes GLA κι αν διαβάσεις ξεκινάει με το «αν η προηγούμενη γενιά GLA δεν ήταν πολύ παραπάνω από μια λίγο πιο ψηλή A Class, η σημερινή είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο». Ή ανάλογα γλαφυρά. Έτσι είναι. Η απερχόμενη [οι πιο μορφωμένοι εξ ημών προτιμούμε το «απερχόμενη»] γενιά κατόρθωνε να διατηρήσει την κομψότητα της A Class προσφέροντας, στην πράξη, λίγο ψηλότερη θέση οδήγησης και, στη θεωρία, λίγο μεγαλύτερες δυνατότητες εκτός δρόμου.

Η σημερινή GLA όμως, με δεδομένη την άσβεστη επιθυμία σας για «τζιπ», είναι πλέον ένα κανονικό SUV που δείχνει εξαρχής προορισμένο και σχεδιασμένο ως τέτοιο, αντί για ένα ακόμα «ρε-σεις-δεν-φτιάχνουμε-κι-ένα-crossover-απ’-αυτό-το-επιτυχημένο-hatchback;» παράγωγο μοντέλο.

Διόλου δύσκολο είναι να προδιαγράψεις την πορεία ενός entry-level SUV που σχεδιάστηκε έτσι ώστε να παραπέμπει στη νέα σοδειά των SUV της Mercedes-Benz.

Έτσι, η σημερινή GLA είναι ένα αρκετά ψηλότερο (14 cm) και φαρδύτερο αυτοκίνητο το οποίο, αν και κατά τι κοντύτερο, χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο και ακόμα μεγαλύτερο μετατρόχιο μπρος/πίσω, προσφέρει πολύ πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Θα πρέπει δε να είναι και καλύτερο αυτοκίνητο – άλλωστε έξι χρόνια έχουν μεσολαβήσει από την εμφάνιση της πρώτης GLA.

Σε μια χώρα πάντως σαν τη δική μας, όπου το σήμα στη μάσκα φαίνεται πως ακόμα παίζει μεγάλο ρόλο, διόλου δύσκολο είναι να προδιαγράψεις την πορεία ενός entry-level SUV που σχεδιάστηκε έτσι ώστε να παραπέμπει στη νέα σοδειά των SUV της Mercedes-Benz. Έστω κι αν ο σχεδιασμός του είναι περισσότερο συγκρατημένος από καινοτόμος.

Τα διάφορα, περισσότερο διακοσμητικά από προστατευτικά, πλαστικά γύρω-γύρω ενισχύουν την εικόνα SUV.

Μπροστά, τα LED φώτα, η μεγάλη μάσκα, το τριάκτινο αστέρι και η φαρδιά εισαγωγή αέρα είναι περισσότερο από οικείες σχεδιαστικές υπενθυμίσεις ΠΟΠ. Πίσω, τα δυο διμερή φωτιστικά σώματα και το «σκαλοπάτι» κάτω από το τζάμι τονίζουν το αυξημένο πλάτος της GLA, ενώ τα διάφορα, περισσότερο διακοσμητικά από προστατευτικά, πλαστικά γύρω-γύρω ενισχύουν την εικόνα SUV.

Στο γνώριμο εσωτερικό, αυτό που έχει κατορθώσει η εταιρεία είναι να μεταφέρει και στη GLA την απέριττη πολυτέλεια των μεγαλύτερων μοντέλων της. Τα 2-σε-1 καντράν και κεντρική οθόνη infotainment έχουν μεγαλώσει από 7 σε 10,25 ίντσες, με το ανεξάντλητο ψηφιακό περιβάλλον οδήγησης που ναι, απαιτεί χρόνο εξοικείωσης, να ελέγχεται και από τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι και από την οθόνη αφής και από το touchpad στην κεντρική κονσόλα και μέσω φωνητικών εντολών.

Εξακολουθώ δε να θεωρώ πως η θέση του επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT της GLΑ 200 (οι GLA είναι μόνο αυτόματες) δεξιά στην κολώνα του τιμονιού, όπως και στα περισσότερα αυτόματα της δεκαετίας του ’60, είναι τόσο, ας πούμε, ενστικτώδης που στο επόμενο αυτοκίνητο που οδήγησα καθάρισα το παρμπρίζ στεγνά.

Γνώριμο εσωτερικό με ανεξάντλητο ψηφιακό περιβάλλον οδήγησης και απέριττη πολυτέλεια. Τα 2-σε-1 καντράν και κεντρική οθόνη infotainment έχουν τώρα μεγαλώσει από 7 σε 10,25 ίντσες (photo Mercedes-Benz).

Και μιας και πιάσαμε το κιβώτιο, γενικά βάζεις τον επιλογέα στο D και το ξεχνάς. Εντάξει, θα ήθελα ένα αμεσότερο kick-down, αλλά υπάρχουν και… αντισταθμιστικά paddles πίσω από το τιμόνι τα οποία τελικά τείνεις να προτιμάς όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Sport. Το οποίο ουσιαστικά βελτιώνει την απόκριση (και τον ήχο) του 1300άρη κινητήρα, κρατάει τις σχέσεις περισσότερο και «σφίγγει» κάπως το τιμόνι.

Όπα, όπα! 1300άρη κινητήρα; GLA 200 γράφει εδώ! Σωστά. Για όσους όμως γεννήθηκαν χτες, βασικό marketing brief, εδώ και αρκετά χρόνια, και των τριών μεγάλων Γερμανών κατασκευαστών φαίνεται πως είναι να μην καταλαβαίνεις τι κινητήρα έχει το αυτοκίνητο που ακολουθείς.

Ο εξελιγμένος από τις Mercedes-Benz, Renault και Nissan passe-partout 4κύλινδρος, 16βάλβιδος κινητήρας, αν και μόλις 1332 κ.ε., αποδίδει, με turbo φυσικά, 163 άλογα και 250 Nm.

Παλαιότερα μάλιστα, ως πελάτης οποιουδήποτε εκ των τριών (Mercedes-Benz, Audi, BMW), είχες, στο πλαίσιο της ματαιοδοξίας, τη δυνατότητα να ζητήσεις, πληρώνοντας φυσικά κάτι παραπάνω, να αφαιρεθούν στην πηγή τα διακριτικά από το μοντέλο που αγόραζες για την περίπτωση που θα σ’ έπαιρναν για πένητα.

Τώρα, κάτι ανάλογο κάνουν οι εταιρείες για σένα χωρίς μάλιστα να το ζητήσεις. Όπως λοιπόν μια BMW 318 έχει κινητήρα 1.5 και όχι 1.8, ένα Audi A1 30 κινητήρα 1.0 και όχι φυσικά 3.0, έτσι και μια A 200 ή, εν προκειμένω τούτη εδώ η GLA 200, έχει κινητήρα 1.3 και όχι 2λιτρο. Ε, ναι. Ό,τι και να λέμε, άλλη αίγλη έχει ένα 200 στον πισινό και άλλη ένα 130.

Πάντως, ο εξελιγμένος από τις Mercedes-Benz, Renault και Nissan passe-partout 4κύλινδρος, 16βάλβιδος κινητήρας, αν και μόλις 1332 κ.ε., αποδίδει, με turbo φυσικά, 163 άλογα και 250 Nm κινώντας το κάθε άλλο παρά ελαφρύ SUV αξιέπαινα. Ξεμπερδεύεις εύκολα με τα προσπεράσματα στους επαρχιακούς δρόμους, ενώ χάρη στις μακριές τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου ταξιδεύεις ταχύτατα, ήσυχα και, σημαντικότερα, οικονομικά στις εθνικές.

Η δεύτερη γενιά GLA 200 είναι ένα σημαντικά βελτιωμένο και εξυπνότερα σχεδιασμένο αυτοκίνητο για μια κατηγορία με ανελέητο ανταγωνισμό. Είναι άνετο, εξαρχής καλά εξοπλισμένο, ενώ οι επιδόσεις του παραπέμπουν σε μεγαλύτερο κινητήρα (photo Mercedes-Benz).

Η δεύτερη γενιά GLA 200 είναι ένα σημαντικά βελτιωμένο και, με τα σημερινά δεδομένα, εξυπνότερα σχεδιασμένο εμπορικά αυτοκίνητο.

Όπου το αυτοκίνητο βρίσκεται ουσιαστικά στο στοιχείο του. Παρά δε μια προσανατολισμένη προς την άνεση ανάρτηση, αν ξεπεράσεις το ψυχολογικό όριο του ότι οδηγείς SUV, η μπροστοκίνητη GLA, χάρη και στα μεγαλύτερα τώρα μετατρόχια, μπορεί να κινηθεί σβέλτα. Ναι, γέρνει στις στροφές, αλλά όχι όσο άλλα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ από ελάχιστους θα λείψει η αμεσότητα ενός πισωκίνητου αυτοκίνητου ή η πρόσφυση μιας GLA 200 4MATIC σε γλιστερούς δρόμους.

Αναμφίβολα λοιπόν, η δεύτερη γενιά GLA 200 είναι ένα σημαντικά βελτιωμένο και, με τα σημερινά δεδομένα, εξυπνότερα σχεδιασμένο εμπορικά αυτοκίνητο. Παράλληλα, είναι άνετο, εξαρχής καλά εξοπλισμένο και οι επιδόσεις του παραπέμπουν σε μεγαλύτερο κινητήρα (δεν πάει πολύς καιρός που 163 άλογα ήταν κτήμα 2λιτρων κινητήρων).

Η ίδια δε η μάρκα διαθέτει τώρα ένα σχεδιασμένο επί τούτου αυτοκίνητο ικανό να σταθεί επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό μιας κατηγορίας ο οποίος, με κάθε νέο μοντέλο που μπαίνει στην αγορά, γίνεται όλο και πιο ανελέητος.

Δείτε περισσότερα για τη Mercedes-Benz GLA εδώ

 

Τα βασικά

Μοντέλο: Mercedes-Benz GLA 200
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης 1332 κ.ε.
Ισχύς: 163 HP @ 5500 rpm
Ροπή: 250 Nm @ 1620 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 6,7 lt/100 km (επίσημη), 7,8 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 8,7”
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Τιμή: από €36.450

 

Διαβάστε ακόμα:  BMW iX3. H πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Χ είναι εδώ

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top