Αν ψάχνετε για SUV (χωρίς το συνοδευτικό “crossover”) που θα είναι και χρήσιμο για μια οικογένεια, και θα συνοδεύεται και από ένα εγνωσμένης αξίας σήμα στη μάσκα, η GLB, ακόμα και στην entry-level έκδοση 180 μπορεί και να είναι μονόδρομος (photo Drive).

Ό,τι και να λέμε, η Mercedes-Benz κάνει ό,τι μπορεί (σχεδόν) για να μη μπερδεύεσαι με την πληθώρα των μοντέλων της και με το τι ακριβώς αντιπροσωπεύει το καθένα. Στην κατηγορία των SUV, για παράδειγμα –η οποία, αριθμώντας πλέον 16(!) μοντέλα, αντιπροσωπεύει το 25% των πωλήσεων της εταιρείας– βλέπεις μια GLB, εκ δεξιών της οποίας υπάρχει μια GLA και εξ ευωνύμων μια GLC (όλες τύποις Offroader).

Οπότε, εύκολα συμπεραίνεις ότι πρόκειται αφενός για ένα ακόμα SUV, τοποθετημένο ανάμεσα στη GLA και στη GLC, και αφετέρου για ένα ακόμα μοντέλο (το 7ο, αν δεν κάνω λάθος, όταν λανσαρίστηκε το 2019) που βασίζεται στην πλατφόρμα MFA2 στην οποία «πατάνε» οι A-Class, οι CLA, η B-Class και οι ηλεκτρικές EQA και EQB, που ίσως βρουν και αυτές τον δρόμο προς τα δω όταν αποκτήσω wallbox – και η χώρα περισσότερους ταχυφορτιστές.

Είναι πολύ λογικό για μια οικογένεια (πολύτεκνη ή μη) να προτιμήσει μια πενταθέσια ή επταθέσια GLB αντί για μια σημαντικά ακριβότερη GLC.

Τούτη δω η GLB, που λέτε, είναι λίγο πιο μικρή (3 εκ. σε μήκος και 7 εκ. σε πλάτος) από την πολύ πιο ακριβή GLC, αλλά είναι κατά τι ψηλότερη. Με διαστάσεις οι οποίες, συνδυαζόμενες με ένα, ας πούμε, πιο τετραγωνισμένο σχήμα, έχουν ως αποτέλεσμα η GLB να παραπέμπει σε μικρότερη GLS – κάτι που, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, συνιστά ευχάριστη διαφοροποίηση από τα σύγχρονα συνήθη SUV/Crossover.

Το άλλο δε που προσφέρει ένα τέτοιο σχήμα είναι η καλύτερη αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου, ειδικά για τους πίσω και ειδικότερα όταν αυτοί δεν είναι απαραίτητα παιδιά, και η δυνατότητα επιλογής δύο ακόμα θέσεων, έστω κι αν αυτές είναι για παιδιά ή έστω εφήβους. Οπότε, βρίσκω πολύ λογικό για μια οικογένεια (πολύτεκνη ή μη) να προτιμήσει μια πενταθέσια ή επταθέσια GLB αντί για μια σημαντικά ακριβότερη GLC.

Τυπικό των σημερινών Mercedes-Benz ταμπλό με δυο-σε-μια οθόνες για πίνακα οργάνων και infotainment και πλαισιωμένους από οριζόντια μεταλλική λωρίδα κεντρικούς αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας  (photo Mercedes-Benz).

Πάμε τώρα στη συγκεκριμένη GLB 180. Καταρχάς, κινητήρας είναι ο γνωστός 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, βενζινοκινητήρας 1.3 που έχει εξελιχθεί από κοινού με τις Renault και Nissan και, με διάφορες ιπποδυνάμεις, κινεί πάμπολλα μοντέλα και των τριών εταιρειών – νομίζω και κάποια της Mitsubishi [ποιας;]. Και πολύ καλά κάνει η Mercedes-Benz και ονομάζει τη GLB 180 GLB 180 γιατί ποιος θα κοίταζε μια GLB 130;

Σ’ ένα τριήμερο ταξίδι 1.200 km στη δυτική Ελλάδα, με δύο επιβάτες και αρκετά συμπράγκαλα, η «μικρή» GLB πέτυχε κατανάλωση 7,2 lt/100 km.

Συνοδεία φυσικά turbo βγάζει 136 άλογα (163 στη GLB 200, μεγέθη επικίνδυνα για αναριθμητισμό όταν βιάζεσαι) τα οποία μπορεί στα χαρτιά να φαίνονται οριακά για αυτοκίνητο ενάμιση τόνου που έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει οικογένειες με τα συμπαρομαρτούντα τους, στην πράξη όμως κινούν την GLB 180 αξιοπρεπέστατα και, σημαντικότερα, οικονομικότατα.

Ενδεικτικά, σ’ ένα τριήμερο ταξίδι 1.200 km στη δυτική Ελλάδα, με δύο επιβάτες και αρκετά συμπράγκαλα, η «μικρή» GLB πέτυχε κατανάλωση 7,2 lt/100 km. Διόλου άσχημα για πολύωρη οδήγηση με 130+ km/h και κάμποση αστική μετακίνηση – για δε του λόγου το ασφαλές υπάρχει και screenshot.

Ο 1300άρης κινητήρας συνδυάζεται (αποκλειστικά) με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic της εταιρείας το οποίο είναι καλά κλιμακωμένο και για την πόλη και για ταξίδι, αν και, ακόμα και σε μέτριες κλίσεις στον αυτοκινητόδρομο, εύκολα παρασύρεται σε άσκοπες αλλαγές σχέσεων –από 7η σε 6η, ή και σε 5η ακόμα– ειδικά με το cruise-control ενεργοποιημένο, αλλαγές τις οποίες δεν θα έκανες με μηχανικό κιβώτιο, αλλά τις οποίες η εταιρεία έχει δίχως άλλο κρίνει οικολογικά αναγκαίες.

Γεγονός είναι πάντως ότι ο κινητήρας, αν και μικρός για το μπόι της GLB, έχει πολιτισμένη λειτουργία και μεστό τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αυτές δηλαδή που έχουν σημασία στην καθημερινότητα και στο ξεκούραστο ταξίδι για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ψηλότερα, ένας συνδυασμός βάρους έμφορτου αμαξώματος και μικρού κυλινδρισμού είναι καθόλα λογικό να κάνει τον κινητήρα να ασθμαίνει.

Από την άλλη, ποιος θα αγοράσει GLB 180 για τις επιδόσεις της; Στο κάτω-κάτω, αν σώνει και καλά θες επιδόσεις, βρε αδερφέ, δώσε κάτι παραπάνω, κιμπάρης άνθρωπος, και πάρε μια GLB 200, μια GLB 250, μια GLB 200 d, μια GLB 220 d, που βγαίνουν και τετρακίνητες, ή μια AMG GLB 35 4Matic, εν ανάγκη.

Αξιέπαινη κατανάλωση για ενάμιση τόνο αυτοκίνητο. Το touchpad συχνά δεν «ακούει με τη μια». Άπλετος χώρος πίσω ακόμα και για τρεις. Κινητήρας είναι ο passe-partout 1.3 που στη GLB 180 βγάζει 136 άλογα (photos Andro, Drive).

Στον δρόμο, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, η GLB δείχνει ασφαλής και άνετη. Αν πιεστεί, λέμε τώρα, σε επαρχιακό στροφιλίκι, γέρνει, ναι, αλλά όχι υπερβολικά και δίχως να παρουσιάζει τάσεις υποστροφής παρά μόνο σε οριακές συνθήκες. Σε σβέλτη οδήγηση, εξακολουθούμε να λέμε τώρα, το ψηλό SUV είναι όσο ευχάριστο θα περίμενες να είναι ένα ψηλό SUV, αρκεί να έχει αρωγούς ένα καλό σε αίσθηση τιμόνι και ακόμα καλύτερα φρένα – που αυτό έχει.

Στο εσωτερικό, η GLB δεν είναι και τόσο διαφορετική από μια A-Class. Το ταμπλό, με τις δυο-σε-μια οθόνες για πίνακα οργάνων και infotainment, σε διαφορετικά μεγέθη ανάλογα με την έκδοση, και τους πλαισιωμένους από την οριζόντια μεταλλική λωρίδα τρεις κεντρικούς αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας, είναι τυπικό των σημερινών Mercedes-Benz. Εντάξει, οι σχολαστικοί ίσως πουν ότι η ποιότητα των υλικών είναι ένα κλικ κάτω από εκείνη μιας GLC, ειδικά εκεί που δεν είναι αμέσως ορατή, αλλά 30 χιλιάρικα είναι αυτά, οπότε…

Το πλήρως ψηφιακό καντράν ελέγχεται από το touchpad στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού (το infotainment από εκείνο στη δεξιά και, προτιμότερα, από τη δική του οθόνη), αλλά είναι φορές που αντιστέκεται σθεναρά στις επιθυμίες σου. Στην κανονική ζωή πάντως αυτό δεν έχει και τόση σημασία. Το φέρνεις στα μέτρα σου και το αφήνεις στην ησυχία του. Αυτό τουλάχιστον κάνω εγώ με κάθε Mercedes-Benz που εννοούν να μου παραχωρούν.

Αν ψάχνετε για πραγματικό SUV που θα είναι και πραγματικά χρήσιμο για μια οικογένεια, η GLB μπορεί και να είναι μονόδρομος.

Αν πάντως, παραδοσιακοί όντες, αναζητάτε παραδοσιακούς (σχεδόν) διακόπτες, τέτοιους θα βρείτε μόνο κάτω από την κεντρική κονσόλα· είναι αυτοί που ελέγχουν τον κλιματισμό που είναι και αυτοί που προσωπικά προτιμώ από τα συχνά ανεξιχνίαστα σχετικά μενού και υπομενού των infotainment ορισμένων μοντέλων.

To σχήμα της GLB παραπέμπει σε μικρότερη GLS – κάτι που συνιστά ευχάριστη διαφοροποίηση από τα σύγχρονα συνήθη SUV/Crossover (photo Drive).

Τα παραπάνω συνοδεύονται από πολλαπλώς ρυθμιζόμενα, άνετα μπροστινά καθίσματα, άφθονο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω επιβατών, πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, και πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα, διαβάζω, 750 λίτρα (όπως κι αν μεταφράζεται αυτό στην πραγματική ζωή) για μια 5θέσια GLB με όλα τα καθίσματα στη θέση τους.

Οπότε, αν ψάχνετε για πραγματικό SUV (χωρίς το de riguer πλέον συνοδευτικό “crossover”) που θα είναι και πραγματικά χρήσιμο για μια οικογένεια, και θα συνοδεύεται και από ένα εγνωσμένης αξίας σήμα στη μάσκα, η GLB, ακόμα και σε αυτή την entry-level έκδοση, μπορεί και να είναι μονόδρομος.

Τα βασικά

Μοντέλο: Mercedes-Benz GLB 180
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1332 κ. εκ.
Ισχύς: 136 HP @ 5500 rpm
Ροπή: 200 Nm @ 1460 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 7,0 lt/100 km (επίσημη), 7,5 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 9,9”
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Τιμή: από €41.200

 

Διαβάστε ακόμα: Νέα BMW Σειρά 7. Rolls-Royce light.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top