Driven: Opel Astra 1.6 CDTi 136 HP. Κινητήρας-διαμάντι

Το 1979 ήταν μια χρονιά ιδιαίτερα σημαντική σε γεγονότα. Και εντός, αλλά και εκτός των τειχών. Μείνετε μαζί μου, έχει ενδιαφέρον...

 
Opel Astra main

Πέντε γενιές Astra, 11 γενιές Kadett και καμιά 25αριά εκατομμύρια αυτοκίνητα μετά, το 7ο Astra ανεβάζει τον πήχη σε μια κατηγορία όπου όλοι μπορούν να φτιάξουν αυτοκίνητα, αλλά ελάχιστοι να βγάλουν λεφτά. (photo credit: Opel).

Κατ΄αρχάς, στο τέλος των ‘70s, η δύσμοιρη Ελλάδα έγινε το 10ο, παρακαλώ, μέλος της ΕΟΚ. Για νά ‘ρχονται σήμερα κάτι Τσέχοι, Σλοβάκοι και κάτι άλλοι πουθενάδες να μας κουνάνε το δάχτυλο, που όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες… Τελοσπάντων.

Κατά δεύτερον, πήραμε το δεύτερό μας Nobel λογοτεχνίας, αυτήν τη φορά με τον Ελύτη. Στο ποδόσφαιρο, η Εθνική προκρίθηκε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό θεσμό (το Ευρωπαϊκό Κύπελλο του ’80, αν πρέπει οπωσδήποτε να μάθετε), ενώ το 1979 γύρισε στην Ελλάδα αυτός που έκανε το ελληνικό μπάσκετ ό,τι είναι σήμερα – ένας Νικ Γκάλης, αν έχετε ακουστά.

Έξω από δω, οι μουλάδες της Περσίας ανέτρεψαν τον Σάχη –που ήταν αρχοντάνθρωπος, αγάπη μου, τι να σου λέω τώρα– κι έφεραν πίσω εκείνον τον δυσκοίλιο ιεράρχη εκ Παρισίων. Ενώ στη Μ. Βρετανία ξεκίνησε μια δεκάχρονη πρωθυπουργία, την οποία θα είχαμε ξεχάσει αν δεν ήταν οι κυρίες Phyllida Lloyd και Meryl Streep, καλή τους ώρα.

To 1979, όμως, ήταν και η χρονιά που η Vauxhall ονόμασε για πρώτη φορά “Astra” το δικό της αντίστοιχο του Opel Kadett μοντέλο, ονομασία που η General Motors, «μαμά» και των δυο εταιρειών, υιοθέτησε το 1991 για το πρώτο μετα-Kadett Astra. Που ήταν μάλιστα και το πρώτο μπροστοκίνητο και των δυο μαρκών. Να το ξαναγράψω αυτό; Μήπως ήταν κομματάκι δυσνόητο; Όχι; Πάμε παρακάτω…

Κάπως έτσι λοιπόν –πέντε δηλαδή γενιές Astra, 11 γενιές Kadett και καμιά 25αριά εκατομμύρια αυτοκίνητα μετά– φτάσαμε στο σημερινό 7ο Astra. Κι αν αυτή δεν ήταν μια πλήρης εισαγωγή δεν ξέρω ποια είναι.

Η σημερινή 7η γενιά, που λέτε, είναι το πρώτο Opel που βασίζεται στην πλατφόρμα D2XX της GM και πολύ που θα μας ενδιέφερε αυτό αν η καινούργια πλατφόρμα («πάτωμα», για τους λιγότερο εξοικειωμένους με τα αυτοκινητικά) δεν ήταν έτσι σχεδιασμένη ώστε να εξοικονομεί και χώρο και βάρος, σε μικρότερες μάλιστα διαστάσεις.

Opel astra rear 3 4

Εκτός από ομορφότερο, το νέο Astra είναι και χαμηλότερο και κοντύτερο και πολύ ελαφρύτερο. Όπερ, μεταξύ άλλων, σημαίνει καλύτερη οδική συμπεριφορά. (photo credit: Opel).

Ο άσσος στο μανίκι του Astra είναι ο νέος “Whisper Diesel” 1.6 CDTi. Είναι εξαιρετικός και σε λειτουργία και σε οικονομία και σε απόδοση, χαρίζοντας επιδόσεις αισθητά καλύτερες του ανταγωνισμού.

Κατά συνέπεια, το νέο Astra είναι και πιο ευρύχωρο –ειδικά για τους πίσω, μπροστά ήταν μια χαρά– και κοντύτερο και χαμηλότερο και πολύ ελαφρύτερο (ανάλογα με την έκδοση, μέχρι και 200 ολόκληρα κιλά!), με τα 100 περίπου απ’ αυτά να έχουν εξοικονομηθεί μόνο από το ίδιο το αμάξωμα. Με αυτό να μεταφράζεται βέβαια σε καλύτερη οδική συμπεριφορά και οικονομία.

Πέρα από τα όμορφο καινούργιο αμάξωμα (τις βάσεις βέβαια τις είχε ήδη βάλει η απερχόμενη γενιά που εξακολουθεί ως 3θυρη) και τη φρέσκια εμφάνιση, το νέο Astra διαθέτει ένα κομψό εσωτερικό με απλό αλλά ευκρινή πίνακα οργάνων, τιμόνι με τα στοιχειωδώς απαραίτητα, σωστά ομαδοποιημένους διακόπτες και μπουτόν και καλή εργονομία. Mε εξαίρεση αυτήν του ηχοσυστήματος, η οποία θα μπορούσε να είναι απλούστερη σε ό,τι αφορά την επιλογή σταθμών – θα μας υποχρεώσετε δηλαδή τους κατά τι ωριμότερους εξ ημών, γιατί καταλήγεις τελικά να ακούς ecclesia fm.

Στο δρόμο, πάντως, το νέο Astra εξαρχής δείχνει πόσο καλύτερο πλέον είναι – και δεν είναι διόλου εύκολο να βελτιώσεις τόσο ένα αυτοκίνητο από τη μια γενιά στην άλλη. Το σημερινό Astra έχει απεμπολήσει την όποια συντηρητικότητα και την, ας πούμε, απάθεια των προηγουμένων γενιών, όντας πλέον και ευχάριστο και καλοστημένο και φυσικά ασφαλές.

Opel Astra interior II

Σύγχρονο, κομψό εσωτερικό με ευκρινή πίνακα οργάνων, τιμόνι με τα απαραίτητα, σωστά ομαδοποιημένους διακόπτες και μπουτόν. Faux pas αυτό των «αλάρμ» που θυσιάζει την εργονομία χάριν της συμμετρίας. (photo credit: Opel).

Θα ήθελα πάντως το τιμόνι, το οποίο δεν υστερεί σε αμεσότητα, αλλά σαν να αργεί να σε ενημερώσει για τα τεκταινόμενα, να ήταν λίγο σαφέστερο και λίγο συνεπέστερο, ώστε να σου αναπτερώνει και την αυτοπεποίθηση στα πιο γρήγορα κομμάτια. Ας μη ξεχνάμε, όμως: μιλάμε εδώ για μια κατηγορία -αυτοκινήτων και τυπικών αγοραστών- όπου λεπτομέρειες όπως αυτή αφενός δεν γίνονται αντιληπτές και αφετέρου δεν έχουν και τόση σημασία.

Ο άσσος, όμως, στο μανίκι του αυτοκινήτου είναι ο νέος “Whisper Diesel” 1.6 CDTi, με τα 136 άλογα εδώ, τον οποίο η GM έχει αρχίσει να τοποθετεί στα μοντέλα της τον τελευταίο καιρό. Είναι εξαιρετικός και σε λειτουργία και σε οικονομία και σε απόδοση, χαρίζοντας στο Astra επιδόσεις αισθητά καλύτερες του ανταγωνισμού. Σε συνδυασμό μάλιστα με το ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο φροντίζει να σε κρατάει μέσα στη ροπή, η οποία είναι μεστή σχεδόν από το ραλαντί, τόσο σε ξεγελάει που νομίζεις πως οδηγείς ένα καλό 2λιτρο.

Τέλος, είναι αξιότατος λόγου ο εξοπλισμός. Συγκεκριμένα, το Astra, στην έκδοση Excellence, διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και άνεσης, όπως π.χ. για ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος και προειδοποίηση/αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (με το ανάλογο αυτόματο φρενάρισμα), αναγνώριση οδικής σήμανσης, προειδοποίηση/διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, cruise control, καλό σύστημα πλοήγησης κ.λπ. Α, και εξαιρετικά φώτα.

Εν κατακλείδι (πολύ μ’ αρέσει αυτό το «εν κατακλείδι», προσδίδει κύρος), ο «μισητός» αντίπαλος από το Wolfsburg, διότι αυτό είναι τελικά που έχει σημασία για την Opel, αποκτά σε κάθε πλέον τομέα έναν καθόλα ισάξιο ανταγωνιστή, και αυτήν τη φορά με κινητήρα-διαμάντι.

Opel Astra engine

Βασικό ατού του νέου Astra είναι οι σύγχρονοι κινητήρες της GM με κορυφαίο τον 1.6 CDTi των 136 ίππων, o oποίος υπερτερεί του ανταγωνισμού σε όλα τα ταμπλό. (photo credit: Opel).

Δείτε περισσότερα για το νέο Astra εδώ

Τα βασικά

Μοντέλο: Opel Astra 1.6 CDTi 136 HP Excellence
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel, 1598 κ.ε.
Ισχύς: 136 HP @ 3500 rpm
Ροπή: 320 Nm @ 2000-2250 rpm
Μετάδοση / Κιβώτιο: FWD / χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 3,9 lt/100 km (επίσημη) – 5,6 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 9,6”
Τελική: 205 km/h
Τιμή: €22.200

Διαβάστε ακόμα: Toyota Yaris 1.3 99HP Multidrive.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top Andro