Peugeot 308 front

Η σημερινή εξέλιξη του 308 είναι μια αξιέπαινη προσπάθεια που αξίζει περισσότερες από μια αναφορές ανάμεσα στους καλύτερους της κατηγορίας. Είναι δε η πρώτη φορά που μια προηγούμενη ονομασία (εντάξει, αριθμός) συνοδεύει ένα καινούργιο Peugeot. (photo credit: NetCarShow.com).

Το φιλμ του John Frankenheimer -θα θυμάστε- είχε μία από τις καλύτερα γυρισμένες (και οδηγημένες) σκηνές καταδίωξης στους δρόμους του Παρισιού, μεταξύ των «καλών» σ’ ένα Peugeot 406 και των «κακών» σε μια BMW Σειράς 5.

Εσείς δε που γελούσατε για το ότι το 406, σκηνοθετική αδεία, δεν άφηνε την 5άρα (τι εννοείτε «τι 5άρα;») σε χλωρό κλαρί ήσασταν άδικοι. Γιατί το 406 είχε εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο, αποτελώντας, στην εποχή του, σημείο αναφοράς για τους περισσότερους κατασκευαστές (της Toyota συμπεριλαμβανομένης) για τη συνολική του, ας πούμε, οδηγική αταραξία.

Κι εδώ που τα λέμε, σχεδόν κάθε Peugeot από το 404 του ’60 και επέκεινα (504, 205, 106, 306, όλο και κάποιο θα ξεχνάω) ήταν μια χαρά στο δρόμο. Και γράφω «σχεδόν» γιατί, πού και πού, η Peugeot έχανε τη μπάλα κι έβγαζε κάτι περίεργα οχήματα όπως τα… μπα, άσε καλύτερα, θα μπλέξουμε…

Τα παραπάνω τα σκεφτόμουν, βέβαια, προτού οδηγήσω το σημερινό 308, το οποίο –spoiler alert– είναι ξεκάθαρα το καλύτερο overall hatchback που έχει βγάλει μέχρι σήμερα η γαλλική εταιρεία, συνδυάζοντας ιδανικά άνεση με οδική συμπεριφορά. Και το οποίο δεν λέγεται, όπως θα περιμένατε, 309, αλλά 308 – εντάξει, νέο 308.

Η ονοματολογία της Peugeot, η οποία άρχισε με το 201 του 1929, θέλει (ήθελε μάλλον) τα ονόματα των μοντέλων να αποτελούνται από τρία ψηφία, με το πρώτο να δηλώνει το μέγεθος, την κατηγορία δηλαδή του αυτοκινήτου, το τρίτο τη γενιά του μοντέλου και το μεσαίο να είναι πάντα 0 – για να μπαίνει μέσα του και η μανιβέλα, λένε.

Διαφοροποιήθηκε, πριν από καμιά δεκαριά χρόνια, με ονόματα με διπλό μηδενικό στη μέση, για τα λεγόμενα crossover της εταιρείας – 1007, 2008, 3008 κ.λπ. Αλλά, μια στρατηγική όπως αυτή είναι προφανώς περατή, μιας και κάποτε θα τελειώσουν τα τελευταία ψηφία, είτε αυτά ακολουθούν ένα μηδενικό είτε δυο.

Peugeot 308 rear

Η πίσω όψη, η οποία ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική τάση για ανασηκωμένους ώμους, είναι από τις ομορφότερες στο δρόμο σήμερα. Τα πλαϊνά μεγάλα τζάμια βοηθούν στην περιμετρική ορατότητα. (photo credit: NetCarShow.com).

Έτσι, τα Peugeot δεν θα αλλάζουν εφεξής τα τελευταία τους ψηφία όταν ανανεώνονται ή αντικαθίστανται και όλα πλέον θα λήγουν σε 8. Απλό. Υπάρχουν βέβαια και κάποιες εκδόσεις με 1 στο τέλος, αλλά αυτά είναι κυρίως για τις υπό ανάπτυξη αγορές, εδώ είμαστε Ευρώπη…

Κι έπειτα, το σημαντικά αυτό ανανεωμένο 308 δεν θα μπορούσε να λέγεται 309, γιατί υπήρξε και πριν  309 – το 1985, για όποιον συνεχίζει να ενδιαφέρεται γι αυτά.

Ο κινητήρας BlueHDi αποδίδει 120 ψυχωμένους ίππους και 300 Nm ροπής στις στροφές που πρέπει, είναι εξαιρετικά οικονομικός και ιδιαίτερα πολιτισμένος στο ταξίδι, ενώ, σε συνδυασμό με το κιβώτιο, κινεί το νέο 308 σβέλτα, είτε εντός πόλης είτε εκτός.

Το σημερινό λοιπόν 308 «πατάει» στη νέα, προσαρμόσιμη πλατφόρμα της PSA Peugeot Citroën που στηρίζει και άλλα μοντέλα (408, C4 Picasso), ενώ έχει και το νέο minimal και κομψό i-Cockpit εσωτερικό των σύγχρονων Peugeot. Κύρια χαρακτηριστικά του οποίου είναι αφενός το μικρό τιμόνι και αφετέρου τα απολύτως απαραίτητα (έξι) κουμπιά στην κεντρική κονσόλα, για την ένταση του ηχοσυστήματος, τα «αλάρμ» και τα βασικά του κλιματισμού – α, και το ανάποδο, anti-clockwise στροφόμετρο-gimmick εδώ. Όλα τα υπόλοιπα ελέγχονται από τη μεγάλη (9,7”) οθόνη αφής στη μέση του ταμπλό.

Peugeot 308 interior

Μικρό τιμόνι και minimal σχεδιαστική προσέγγιση για το i-Cockpit εσωτερικό, του οποίου η ποιότητα είναι αισθητά αναβαθμισμένη. Στο πλαίσιο του «πρώτα η εμφάνιση και έπειτα η εργονομία», η κεντρική κονσόλα περιέχει μόνο τα απολύτως απαραίτητα, με τις υπόλοιπες λειτουργίες να ελέγχονται από τη μεγάλη οθόνη αφής στη μέση του ταμπλό. (photo credit: theautoz.com).

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής και συναρμογής δεν πρέπει κάποιος να ‘χει παράπονο – το σημερινό 308 είναι ουσιαστικά αναβαθμισμένο και στις δύο. Η θέση οδήγησης είναι τυπικά Peugeot, όπερ σημαίνει, μεταξύ άλλων, πως όταν τη φέρεις στα μέτρα σου δεν βλέπεις όλο το καντράν, οι χώροι εμπρός καλύτεροι από πίσω, ενώ το πορτμπαγκάζ αξιοπρεπές και όχι μόνο για την κατηγορία.

Στο δρόμο, το μικρό μέγεθος του τιμονιού αντισταθμίζει μια κάποια έλλειψη αμεσότητας, ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη μάλλον προς την άνεση, με αποτέλεσμα, όταν το 308 πιέζεται να ψιλογέρνει, αλλά όχι σε βάρος του κρατήματος, το οποίο είναι λίγο πάνω απ’ το μέσο όρο της κατηγορίας.

Στη συγκεκριμένη έκδοση ΕΑΤ6 (η οποία δεν έχει να κάνει με τραπέζι για έξι, αλλά σημαίνει Efficient Automatic Transmission 6), το νέο αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο με τα τρία προγράμματα (Normal, Sport και κάτι σε Winter, μακριά από μας) και τεχνολογία Quickshift προσφέρει γρήγορες αλλαγές, είτε σε αυτόματη είτε σε χειροκίνητη λειτουργία, και ταιριάζει γάντι στα χαρακτηριστικά του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα.

Τούτος εδώ δε ο BlueHDi αποδίδει 120 ψυχωμένους ίππους και 300 Nm ροπής στις στροφές που πρέπει, είναι εξαιρετικά οικονομικός και ιδιαίτερα πολιτισμένος στο ταξίδι (σ’ αυτό βοηθά και η καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης), ενώ, σε συνδυασμό με το κιβώτιο, κινεί το νέο 308, το οποίο είναι και ελαφρύτερο από το προηγούμενο, σβέλτα, είτε εντός πόλης είτε εκτός.

Όπως θα περιμένατε λοιπόν, το 308 είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο απ’ αυτό που αντικαθιστά. Όχι μόνο σε αίσθηση, αλλά και σε ουσία. Η δε απόσταση από τον αυτοκινητικό μαγνητικό Βορρά της κατηγορίας έχει μειωθεί σημαντικά. Σε κάθε τομέα.

Τα βασικά

Μοντέλο: Peugeot 1.6 BlueHDi EAT6 120 HP
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel, 1560 κ.ε.
Ισχύς: 120 HP @ 3500 rpm
Ροπή: 300 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 3,6 lt/100 km (επίσημη) – 5,5 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 9,5”
Τελική: 196 km/h

Peugeot 308 dash II

Όπως και σε άλλα Peugeot, για τους περισσότερους σωματότυπους, μια ιδανική ρύθμιση της θέσης οδήγησης κρύβει μέρος των οργάνων πίσω από το τιμόνι. Το anti-clockwise στροφόμετρο απαιτεί εξοικείωση. (photo credit: NetCarShow.com).

//Τιμή: από €18.440 (βασική έκδοση με όφελος απόσυρσης)

Διαβάστε ακόμα: To νέο, επαναστατικό, Honda HR-V

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top