????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

H Volvo είναι ό,τι έχει απομείνει από τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία. Η σημερινή δεύτερη γενιά XC90 είναι όμως… σουηδικότερη κι από τους ΑΒΒΑ. (photo credit: volvo cars).

Το κακό πάντως με το να οδηγείς άλλο αυτοκίνητο κάθε βδομάδα είναι πως πάνω που λες ότι εξοικειώθηκες με το ένα, βρίσκεσαι ξαφνικά με άλλο. Όχι, για να δείτε δηλαδή τι τραβάμε…

Κάποια δε απ’ αυτά έχουν συστήματα και ηλεκτρονικά μαραφέτια ικανά να στείλουν ακόμη και τον Γκάντι σε καμπαναριό με καραμπίνα. Κι είναι σαν να βρίσκεσαι ξαφνικά καθισμένος σε θέση πιλότου και ν’ ακούς στα ακουστικά: «Πού ‘σαι, νεαρέ; Τσάκω αυτό το Airbus και άμε πέτα το».

Η φίλη μου η Eva (διότι ποιος δεν έχει φίλη Σουηδέζα;) μου λέει εντωμεταξύ πως το έμβλημα που στολίζει τη μάσκα των Volvo (ο κύκλος με το διαγώνιο βέλος πάνω δεξιά) έχει τις ρίζες του στο ρωμαϊκό σύμβολο για τον πλανήτη Άρη και σ’ αυτό για το σίδηρο, από τον οποίο φτιάχνονταν τα όπλα της εποχής. Εξ ου και η σχέση με τον θεό του πολέμου. Και είναι λέει ένα από τα αρχαιότερα ιδεογράμματα του δυτικού πολιτισμού.

Το ίδιο δε το ιδεόγραμμα είναι και το άτυπο σύμβολο της βιομηχανίας σιδήρου, και όχι μόνο, στη Σουηδία. Έτσι, επιλέχτηκε για να δημιουργεί συσχετισμούς με τις παραδοσιακές αξίες της σουηδικής βιομηχανίας: δύναμη και αντοχή, σε συνδυασμό με ασφάλεια και ποιότητα. Ό,τι δηλαδή εκφράζουν σήμερα τα Volvo.

Η δε διαγώνια γραμμή που τέμνει το σήμα στη μάσκα των Volvo, από αναγκαία προσθήκη για να στηρίζει το σήμα στις μάσκες των πρώτων αυτοκινήτων της εταιρείας, στην πορεία εξελίχθηκε σε αναπόσπαστο διακοσμητικό τους στοιχείο.

Κι επειδή βλέπω να έχετε κι άλλες απορίες, η λέξη “Volvo”, μέσα στον κύκλο του εμβλήματος, είναι ο πρώτος ενικός του λατινικού ρήματος “volvere” και σημαίνει «περιστρέφομαι». «Περιστρέφομαι»; Τώρα, με συγχωρείτε κιόλας, αλλά έξι μήνες παγωμένο σκοτάδι κάθε χρόνο και το καλύτερο που βρήκαν οι ιδρυτές κ. Gabrielsson και Larsson, το 1924 αν δεν κάνω λάθος, ήταν το «περιστρέφομαι»;

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tο XC90 είναι αρμονικά όμορφο, ελαφρώς εκκεντρικό και διακριτικά γοητευτικό. (photo credit: volvo cars).

Με νέους αποδοτικούς κινητήρες, ένα αληθινά καινοτόμο εσωτερικό, και με την τεχνολογία για την οποία φημίζεται η Volvo, ειδικά στον τομέα της ασφάλειας, το  XC90 μπαίνει στην αγορά των premium SUV με τους καλύτερους εμπορικούς οιωνούς.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Κάθε έκδοση συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση. Το σημερινό XC90 είναι δε και 14 εκ. μακρύτερο από την προηγούμενη γενιά, αλλά και μεγαλύτερο συνολικά και από τη BMW X5 και από τη Mercedes GLE. (photo credit: volvo cars).

Volvo βέβαια, για όσους είστε ακόμη μαζί μου, ήταν αρχικά το όνομα ενός brand που ανήκε στη σουηδική εταιρεία Svenska Kullagerfabrike, γνωστότερη ως SKf, η οποία έφτιαχνε/φτιάχνει ρουλεμάν. Εξ ου και το «περιστρέφομαι», κ. Χαρίτο μας, και μη μας κάνετε τον έξυπνο. Το οποίο “Volvo” βέβαια, εκτός από ευρηματικό, είναι και απλό και εύκολο να το προφέρεις. Σε κάθε γλώσσα. Σχεδόν.

Από δε το 2010, όταν η Ford την «ξεφορτώθηκε» για άμεσο σινικό «ρευστό», η Volvo έπαψε να είναι μία ακόμη απ’ αυτές τις μάρκες που επιβιώνουν χάρη στην οικονομία κλίμακας, εκμεταλλευόμενες τα μηχανικά και άλλα κεφάλαια κάποιου παγκόσμιου αυτοκινητικού ομίλου.

Αντίθετα, είναι πλέον μια μάρκα ελεύθερη να επιστρέψει στις σκανδιναβικές της ρίζες, με το νέο XC90 να συνιστά την πρώτη έκφανση αυτής ακριβώς της χαμένης της ανεξαρτησίας.

Στο θέμα μας: που είναι το Volvo XC90 (όπου XC=Cross Country) το οποίο, μετά την εντυπωσιακή ακόμη και για την ίδια τη Volvo εμπορική του επιτυχία όπου η ζήτηση υπερκάλυπτε για πολλά χρόνια την παραγωγή, σήμερα, στη δεύτερή του γενιά, θέτει νέα στάνταρ σε ασφάλεια, design και χώρους – και μάλιστα για εφτά.

Volvo XC90 R-Design - model year 2016

Απέριττο, κομψό, λειτουργικό εσωτερικό που όμοιό του δύσκολα βρίσκεις σήμερα στον θαυμαστό κόσμο των SUV, απ’ όπου κι αν αυτά προέρχονται. Η εμφάνιση και η λειτουργία της κεντρικής οθόνης παραπέμπει σε iPad. (photo credit: volvo cars).

Διαβάστε ακόμα: Αυτοκίνητα-θρύλοι: Rolls-Royce London-Edinburgh Silver Ghost. 

Ο πήχης λοιπόν είναι ήδη ψηλά. Με νέους όμως αποδοτικούς κινητήρες, ένα αληθινά καινοτόμο και εκτός πεπατημένης εσωτερικό, και με την τεχνολογία για την οποία φημίζεται η Volvo, ειδικά στον τομέα της ασφάλειας, το νέο αρμονικά όμορφο, ελαφρώς εκκεντρικό και διακριτικά γοητευτικό XC90 μπαίνει στην αγορά των premium SUV με τους καλύτερους εμπορικούς οιωνούς.

Είναι δε το πρώτο Volvo που βασίζεται στην πολύ ποιητικά βαφτισμένη Scalable Product Architecture νέα πλατφόρμα της εταιρείας, η οποία, μετά από προκρούστειες παρεμβάσεις, θα στηρίζει και κάθε νέο Volvo, ανεξαρτήτως τύπου και μεγέθους.

Τα καθίσματα του XC δείχνουν λεπτά, αλλά είναι ανατομικά σχεδιασμένα, με χωροταξικές ρυθμίσεις που θα ικανοποιήσουν κάθε σωματότυπο, από τζόκεϊ μέχρι μπασκετμπολίστα, και κλιματικές τοιαύτες για κάθε θερμοκρασία, από τους -30°C του Goteborg μέχρι τους +30°C του Γυθείου.
Volvo XC90 key

Η ποιότητα και η σημασία στη λεπτομέρεια είναι εμφανής από το δερμάτινο «κλειδί». (photo credit: volvo cars).

Το άλλο σημαντικό, διότι μια ευέλικτη πλατφόρμα είναι σήμερα εκ των ων ουκ άνευ στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι ότι το μέλλον της Volvo περιλαμβάνει έναν μόνο κινητήρα – εντάξει, δύο, αν θέλετε να είστε σχολαστικοί. Έναν 2λιτρο, είτε βενζίνης είτε diesel, που η εταιρεία ονομάζει Drive-E, και που, ανάλογα με την έκδοση και τα διάφορα πνευστά ή ηλεκτρικά βοηθήματα, αποδίδει από 225 μέχρι και 400 ίππους και χάνεται μέσα στο σπηλαιώδη χώρο που το XC90 του αφιερώνει.

Κάθε έκδοση συνδυάζεται με στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο (από την Aisin) και αυτόματη τετρακίνηση (από την Haldex). Κι όλα αυτά βολεύονται σ’ ένα αμάξωμα που είναι και 14 εκ. μακρύτερο από το προηγούμενο, αλλά και μεγαλύτερο συνολικά και από την X5 της BMW και από την GLE (το γένος Μ-Class) της Mercedes.

Στο εσωτερικό, αν και το πρώτο που αντικρίζεις, γυρίζοντας τον περιστροφικό διακόπτη start/stop προς τα δεξιά για να βάλεις μπρος, είναι το μεγάλο, χορταστικό καντράν με τα virtual LCD όργανα, το κύριο χαρακτηριστικό είναι προφανέστατα η επίσης μεγάλη οθόνη τύπου iPad, στην κεντρική κονσόλα.

Παρά τις ανεξάντλητες λειτουργίες και τα γκρουπαρισμένα σε σελίδες, λαβυρινθώδη αρχικά υπο-μενού που ανοίγουν à la iPad, είναι εύχρηστη και εύκολα κατανοητή, όσο κι αν εξαρχής παραπέμπει στο Airbus της εισαγωγής. Μάλιστα, μιας και οι κινήσεις του δαχτύλου στην οθόνη ανιχνεύονται λέει και από υπέρυθρες ακτίνες, «ακούει» ακόμη κι όταν κάποιος φοράει γάντια. Made by Sweden, λέμε…

Τα καθίσματα του μεγάλου XC δείχνουν σχετικά λεπτά, αλλά είναι παρ’ όλα αυτά ανατομικά σχεδιασμένα, με χωροταξικές ρυθμίσεις που θα ικανοποιήσουν κάθε σωματότυπο, από τζόκεϊ μέχρι μπασκετμπολίστα, και κλιματικές τοιαύτες για κάθε θερμοκρασία, από τους -30°C του Goteborg μέχρι τους +30°C του Γυθείου.

Σωστή all-round ανάρτηση, ήπιες, προβλέψιμες αντιδράσεις, καλές επιδόσεις, πολιτισμένη συμπεριφορά, σκανδιναβική διαφορετικότητα και, κυρίως, ένα κομψό, λειτουργικό και σουηδικά εγκρατές εσωτερικό.

Εν κινήσει, παρ’ όλον τον όγκο και τη μικρή ονομαστικά χωρητικότητα του κινητήρα, το diesel D5 των δύο και πλέον τόνων επιδεικνύει αξιοθαύμαστη σπιρτάδα, η οποία μεταφράζεται και σε αξιοπρεπείς επιδόσεις. Ο 2λιτρος κινητήρας αποδίδει εδώ 225 ίππους και 470 Nm ροπής, το δεύτερο μάλιστα μέγεθος αρκετά χαμηλότερα από τις 2.000 στροφές.

Ωστόσο, διότι πάντα υπάρχει κι ένα «ωστόσο», στο δρόμο το XC90 δεν είναι αυτό που θα λέγαμε συναρπαστικό. Όποιο κι από τα προγράμματα οδήγησης επιλέξεις, που εδώ που τα λέμε δεν αλλάζουν και πολλά, το μεγάλο SUV δεν πείθεται να κάνει κάτι που θα ανεβάσει τους σφυγμούς σου –εξαιρουμένου βέβαια του ρυθμού που μπορεί να πλησιάζει προπορευόμενα αυτοκίνητα.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Το XC90 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που, μέσω της τεχνολογίας του συστήματος IntelliSafe, φρενάρει μόνο του αν ο οδηγός επιχειρήσει να στρίψει αριστερά μπροστά από επερχόμενο αυτοκίνητο. (photo credit: volvo cars).

Διαβάστε ακόμα: Driven: BMW X1 xDrive 20d. Δύσκολα βρίσκεις καλύτερο μικρό-μεσαίο SUV.

Ρυθμό που μπορούν να εκμηδενίσουν, πρακτικά ακαριαία, τα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα αποφυγής σύγκρουσης που διαθέτει το σύστημα IntelliSafe της Volvo και τα θηριώδη, ακούραστα φρένα. Όσο για το τιμόνι, ναι, είναι αρκετά ομιλητικό, αλλά αυτά για τα οποία σου μιλάει δεν είναι και τα πλέον ενδιαφέροντα σε διαδρομές εκτός πόλης και εθνικής. Είναι, όμως, στο στοιχείο του εκτός δρόμου και αναμενόμενα στο χιόνι.

Τα παραπάνω, εν πολλοίς ασήμαντα για τον τυπικό αγοραστή μεγάλου επταθέσιου SUV, στο μεγάλο Volvo αντισταθμίζονται από μια σωστή all-round ανάρτηση, ήπιες, προβλέψιμες αντιδράσεις, καλές επιδόσεις, πολιτισμένη συμπεριφορά, σκανδιναβική διαφορετικότητα, ξεχωριστή παρουσία και, κυρίως, από ένα απέριττο, κομψό, λειτουργικό και σουηδικά εγκρατές εσωτερικό που όμοιό του δύσκολα βρίσκεις σήμερα στο θαυμαστό κόσμο των Sports Utility Vehicles, απ’ όπου κι αν αυτά προέρχονται.

Το να ζητήσει κάποιος, πάντως, από τη Volvo να γίνει ξανά η λιτή, form-follows-function Volvo των ‘70s είναι βέβαια ουτοπία, μιας και ο ανταγωνισμός έχει αφήσει τη λιτότητα για τα καλά πίσω του.

Καταφεύγοντας όμως σε απλές λύσεις (κοινή πλατφόρμα, κοινοί κινητήρες), η αναγεννημένη εταιρεία ξαναβρίσκει, ασυνείδητα ίσως, την ίδια απλή αποτελεσματικότητα που, μαζί με την εμμονή της με την τεχνολογία και την ασφάλεια, αποτελούν ακόμη το σήμα κατατεθέν του εμβλήματός της. Αυτού για τον Άρη και το σίδερο.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Η τεχνολογία City Safety περιλαμβάνει και ανίχνευση ποδηλατών, μέρα νύχτα, η οποία συνδυάζεται με αυτόματο φρενάρισμα. (photo credit: volvo cars).

Εξερευνήστε το νέο Volvo XC90 εδώ

Τα βασικά

Μοντέλο: Volvo XC90 D5
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo diesel 1969 κ.ε.
Ισχύς: 225 HP @ 4250 rpm
Ροπή: 470 Nm @ 1750-2500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: AWD – αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,7 lt/100 km (επίσημη) – 8,4 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 8,5”
Τελική: 220 km/h
Τιμή: από €64.150 (με όφελος απόσυρσης).

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Η ίδια τεχνολογία ανιχνεύει πεζούς, ποδήλατα, άλλα αυτοκίνητα, επίσης μέρα νύχτα, και επίσης με αυτόματο φρενάρισμα. (photo credit: volvo cars).

Διαβάστε ακόμα: Driven: Mercedes-Benz GLA 180 CDI – Μισό hatchback, μισό 4×4. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top