Μονοκύλινδρη Ducati; Ναι, υπήρχαν και παλιότερα, μπορεί να μην θυμάστε το Supermono 550 που παράχθηκε σε περιορισμένα κομμάτια στις αρχές της δεκαετίας του ’90, οι Ιταλοί όμως βάλθηκαν να μας το υπενθυμίσουν με τον καλύτερο τρόπο: σχεδιάζοντας από λευκό χαρτί ένα πολεμικό supermotard στην καρδιά του οποίου έβαλαν … μισό κινητήρα από τον V2 της Panigale 1299.
Κι εγένετο λοιπόν το Hypermotard με 659 κυβικά εκατοστά, 151 κιλά βάρος και 77,5 άλογα. Η συγκεκριμένη έκδοση ‘RVE’ που είχαμε στη διάθεσή μας είναι εμπλουτισμένη με όμορφα γραφικά κάνοντάς την ακόμα πιο θελκτική στα μάτια μας από ότι το στάνταρ μοντέλο.
Τι σημαίνουν όμως αυτά τα νούμερα; Μα ότι έχεις στη διάθεσή σου δύναμη σε μια πανάλαφρη μοτοσικλέτα με εξαιρετικές αναρτήσεις, άκαμπτο πλαίσιο, δυνατά φρένα που συνδυάζονται μ’ ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών, όπου μπορείς να επέμβεις στις ρυθμίσεις και να φέρεις τη Hypermotard 698 στα μέτρα σου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ABS μπορεί να ρυθμιστεί έτσι ώστε να μπορείτε να πλασάρετε τη μοτοσικλέτα με το πίσω φρένο, με ασφάλεια!
Είναι λοιπόν όλα ρόδινα; Για τον συνειδητοποιημένο αναβάτη, για εκείνον που θέλει μια μηχανή παραγωγής αδρεναλίνης, ναι! Ή μάλλον, σχεδόν, μια και το κιβώτιο είναι λίγο σκληρό και για να βρεις τη ‘νεκρά’ θα πρέπει να επικαλεστείς και τα Θεία μερικές φορές.
Οι υπόλοιποι θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις. Ποιες είναι αυτές; Βασικά, ο τρόπος λειτουργείας του συγκεκριμένου κινητήρα. Έτσι κι αλλιώς, κανείς δεν θα απαιτήσει από αυτή την Ducati να κάνει ταξίδια ούτε να παραμένει στη σέλα της για ώρες μια και είναι αρκετά σκληρή, σίγουρα όμως όχι απ’ τις χειρότερες σε σπορ μοτοσικλέτα. Ο κινητήρας λοιπόν δυσανασχετεί όταν λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, είναι τραχύς, ενώ στον χάρτη απόδοσης Road έβηχε, δίνοντάς μου την εντύπωση ότι κόντευα να μείνω από βενζίνη.
Άρα πρέπει να κινείται κανείς σβέλτα έως πολύ σβέλτα όταν βρίσκεται πάνω στην Hypermotard 698, να ανεβάζει στροφές και να εκμεταλλεύεται το πολύ καλό quickshifter για να πηγαίνει από ένα Α σε ένα Β διασκεδαστικά και γρήγορα, με τα σκασίματα από τις διπλές εξατμίσεις να τον συνοδεύουν.
Ναι, αυτή η Ducati είναι ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά, μια ποιοτική μοτοσικλέτα που δε σ’ αφήνει σε ησυχία, όχι μόνο επειδή δε χορταίνεις να την παρατηρείς όταν βρίσκεται σταματημένη, αλλά επειδή σκέφτεσαι πού θα κάνεις την επόμενη σούζα, πού θα την πλασάρεις με το πίσω φρένο, ποιο βουνό θα ανέβεις για να την ευχαριστηθείς ή σε ποια μικρή πίστα θα την βάλεις για να ψάξεις τα όρια της και να ξεσαλώσεις. Και θα ξεσαλώσετε, σας το υπογράφω!
Μες στην κίνηση θα κινηθείς αέρινα αν δεν χρειαστεί να πηγαίνεις με πρώτη ή δεύτερη ταχύτητα, προσοχή θέλει επίσης όταν περνάει κανείς απ’ τα σταματημένα αυτοκίνητα γιατί το τιμόνι της είναι τοποθετημένο κάπως χαμηλά.
Η Hypermotard 698 Mono RVE έχει ύψος σέλας 904 εκατοστά αλλά μόλις ανεβαίνεις πάνω της υποχωρεί απ’ το βάρος σου και είναι πολύ στενή, οπότε βρίσκεις να πατήσεις κάτω.
Εξάλλου είναι τόσο ελαφριά που δε θα σ’ αγχώσει ακόμα κι αν έχεις σταματήσει σε κεκλιμένο έδαφος. Αυτό που ενδεχομένως θα σ’ αγχώσει είναι η αλμυρή της τιμή που στη συγκεκριμένη έκδοση φτάνει τα 15.600 ευρώ.
//Την Ducati Hypermotard 698 Mono RVE μας παραχώρησε για δοκιμή η Ducati Hellas.
Διαβάστε ακόμα: Honda Hornet 750, ένα δικύλινδρο naked για όλες τις χρήσεις.