«Η ταυτότητα των Kartell καθοριζόταν ανέκαθεν όχι από ένα ξεχωριστό και συγκεκριμένο στυλ, αλλά από τον πλούτο της συλλογικής δουλειάς.»

    «Μεγαλώνει γερά παιδιά», έλεγε μία παλιά και κυρίως πασίγνωστη διαφήμιση, προσπαθώντας να περάσει με απλά λόγια το μήνυμα της διαχρονικότητας. Όταν έχεις στην πλάτη σου 70 χρόνια τεχνογνωσίας όπως η Kartell, τέτοιες διευκρινίσεις δε χρειάζονται. Την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στο πλαίσιο του Athens Design Month που διοργανώνουν για πρώτη χρονιά το Archsearch.gr και η Design Ambassador
    βρέθηκε ως επίτιμος καλεσμένος στο ολοκαίνουριο flagship store της στο Χαλάνδρι ο εμπορικός διευθυντής και ιδιοκτήτης της εταιρείας Federico Luti, για να παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη, αμέσως μετά το Μιλάνο, τη Smart Wood Collection απο 3D ξύλο του Phillip Starck.

    Ήταν η τέλεια ευκαιρία για να συνομιλήσουμε μαζί του και να μας εξηγήσει μεταξύ άλλων πώς «το κρατάνε ζωντανό» δεκαετίες τώρα και κυρίως, πώς καταφέρνουν συνεχώς να καινοτομούν στον τομέα του ιταλικού design, κάνοντας ανακυκλώσιμα υλικά να φαίνονται (και να είναι) εξαιρετικά εκλεπτυσμένα.

    «Πρέπει να σκέφτεσαι συνέχεια τι μπορείς να βελτιώσεις, γιατί ό,τι έχει επιτυχία τώρα μπορεί να αλλάξει την επόμενη χρονιά.»

    – Αρχικά θα ήθελα να μου πείτε λίγα λόγια για την Smart Wood Collection.
    Η Smart Wood Collection από τον Philippe Starck είναι μία από τις πιο σημαντικότερες συλλογές μας. Δουλεύαμε για αυτήν περίπου δύο χρόνια και ταιριάζει απόλυτα στο DNA της εταιρείας, γιατί η Kartell ασχολείται με το βιομηχανικό design, την ποιότητα, την καινοτομία, την τεχνολογία. Η Kartell είναι πιο γνωστή για τη χρήση πλαστικού υλικού, το οποίο είναι και το πιο εύκολα διαχειρίσιμο για το βιομηχανικό design. Κατορθώσαμε να κάνουμε το ίδιο και με το ξύλο, εφαρμόζοντας μια πατέντα που μας επιτρέπει να το «πλάσουμε» και να το σχηματίσουμε. Ονομάζεται Smart Wood 3D Curve διότι καταφέραμε να κάνουμε καμπυλωτό το ξύλο όχι μόνο κάθετα, αλλά και οριζόντια, και γενικότερα να αυξήσουμε κατά πολύ την ελαστικότητά του. Ουσιαστικά μόλις κυκλοφόρησε και γνωρίζει ήδη επιτυχία, πρόκειται για την πρεμιέρα της στην Ελλάδα, οπότε είναι πολύ ωραίο το ότι μπορούμε να δούμε τις αντιδράσεις του κοινού.

    «Δεν είναι εύκολο το να είσαι επιτυχημένος, ο ανταγωνισμός είναι υπερβολικά υψηλός»

    – Ποιες είναι οι προσδοκίες σας;
    Αισθάνομαι ότι έχουμε κάνει σπουδαία δουλειά, είμαι πολύ ενθουσιασμένος. Ένας λόγος παραπάνω όταν δουλεύουμε τόσα χρόνια σε αυτό το πρότζεκτ και αισθανόμαστε ότι είναι ένας συνδυασμός καλής τιμής, ποιότητας και φροντίδας στις λεπτομέρειες- όπως πάντα κάνουμε δηλαδή για όλα μας τα προϊόντα. Νομίζω ότι βρήκαμε τον απόλυτο συνδυασμό και πιστεύω ότι θα είναι μία αρχή μιας συλλογής που θα φέρει νέους κωδικούς προϊόντων στο μέλλον.

    – Υπάρχει κάτι σαν X-Factor για ένα έπιπλο – προϊόν ώστε να είναι επιτυχημένο; Πέρα από το τρίπτυχο της λειτουργικότητας, της ποιότητας και της καλαισθησίας φυσικά.
    Δεν είναι εύκολο το να είσαι επιτυχημένος, ο ανταγωνισμός είναι υπερβολικά υψηλός. Συνεπώς δεν είναι πολύ εύκολο να στο απαντήσω αυτό. Τα πράγματα που αναφέρεις είναι όντως σημαντικά και κάθε φορά που σκεφτόμαστε κάποιο πρότζεκτ, ξέρουμε ότι πρέπει να είναι ανταγωνιστικό για όλο τον κόσμο, όχι μόνο για την ιταλική αγορά. Η ταυτότητα των Kartell καθοριζόταν ανέκαθεν όχι από ένα ξεχωριστό και συγκεκριμένο στυλ, αλλά από τον πλούτο της συλλογικής δουλειάς. Πρόκειται για απόρροια της συνεργασίας της με τους πιο σπουδαίους διεθνείς σχεδιαστές όχι μόνο με δημιουργικό τρόπο, αλλά και με πειραματισμούς προς αναζήτηση νέων υλικών και λύσεων.

    Ο Federico Luti με τα περίφημα Componibili που σχεδιάστηκαν από την Anna Castelli Ferrieri το 1967.

    »Αυτό σημαίνει από μέρους μας σπουδαία προσπάθεια και πάθος, των οποίων το αποτέλεσμα είναι ένα προϊόν σε τέλεια ισορροπία μεταξύ αυθεντικότητας, τεχνολογικής έρευνας, προσοχής στη λεπτομέρεια και βιομηχανικής παραγωγής. Μία ξεχωριστή μείξη δηλαδή, από την οποία γεννήθηκε η «γοητεία» και η ισχύς της Kartell. Αυτό είναι το X-Factor μας. Επιπλέον, έχουμε επιτύχει δημιουργώντας εμβληματικά για τον χώρο του design προϊόντα με τη δυνατότητα να είναι ευπροσάρμοστα και να ταιριάζουν σε διαφορετικά πλαίσια ή σε οποιοδήποτε στυλ. Γι’ αυτόν τον λόγο μιλάμε για καταναλωτές όλων των ηλικιών από όλο τον κόσμο. Μέχρι σήμερα, διαθέτουν μία πολύ συγκεκριμένη ταυτότητα που τα καθιστά αμέσως αναγνωρίσιμα. Τέτοιο παράδειγμα είναι τα Componibili που σχεδιάστηκαν από την Anna Castelli Ferrieri το 1967. Συμπεριλαμβάνονται ακόμη στον κατάλογό μας και πωλούνται ανά την υφήλιο. Η φιλοδοξία μας είναι να φτιάχνουμε προϊόντα που διαρκούν στον πέρασμα του χρόνου.

    – Πώς ανακαλύπτετε νέα σχεδιαστικά ταλέντα; Τι πρέπει να έχει ένας νέος σχεδιαστής για να μπορέσει να ενταχθεί στο δυναμικό της Kartell;
    Μας το ρωτούν συχνά αυτό, ειδικά όταν πηγαίνουμε σε πανεπιστήμια για παρουσιάσεις στη νέα γενιά: «Πώς μπορούμε να δουλέψουμε σε εσάς;». Είναι δύσκολο για δύο λόγους. Καταρχάς, για εμάς είναι πολύ σημαντικό να δούμε τη δουλειά του που έχει ήδη κάνει με άλλες εταιρείες, ώστε να καταλάβουμε καλύτερα το δείγμα γραφής του, το «χέρι» και τη στάση του. Δεύτερον και σημαντικότερο, πρέπει να περάσουμε χρόνο μαζί του. Ο χρόνος είναι το μυστικό των ιδιαίτερων πρότζεκτ γιατί ο σχεδιαστής πρέπει να «μένει» στην Kartell, να περνάει πάρα πολύ χρόνο για να κατανοήσει την τεχνογνωσία και την στρατηγική μας. Αντίστοιχα και εμείς πρέπει να κατανοήσουμε και να εντοπίσουμε τη δημιουργικότητά του. Άρα δεν είναι κάτι εφικτό για εμάς το να έρθει ένας σχεδιαστής και να μας πει «αυτό είναι μια δουλειά για την Kartell», ακριβώς επειδή χρειάζεται χρόνος. Έτσι, συνεργαζόμαστε συνήθως για πολύ καιρό με συγκεκριμένους σχεδιαστές, άσχετα από το αν παραμένουμε «ανοιχτοί». Λειτουργούμε με διεθνείς προδιαγραφές, οπότε δουλεύουμε με Ιάπωνες, Γάλλους, Ισπανούς κ.α και ελκυόμαστε από τα καλύτερα σχεδιαστικά κομμάτια. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσουμε το εκάστοτε ταλέντο.

    Ο Federico Luti απαντά στις ερωτήσεις του Andro.gr.

    – Δεδομένης της εμπειρίας σας, τί πιστεύετε ότι έχει κάνει τόσο ελκυστικό το ιταλικό design στην ελληνική, αλλά και την παγκόσμια αγορά, διαχρονικά;
    Θεωρώ ότι οι Ιταλοί διαθέτουν τον σωστό συνδυασμό επιχειρηματικότητας, δημιουργικότητας και design. Η δημιουργικότητα από μόνη της δε μπορεί να επιβιώσει χωρίς την επιχειρηματικότητα και μόνο μέσα από την ύπαρξη τέτοιων brands όπως η Kartell μπορεί να εκτιμηθεί από χώρες όπως η Ελλάδα. Η Kartell υπάρχει στην Ελλάδα πολλά χρόνια και έχει αναπτύξει ένα μεγάλο αριθμό «φίλων». Με μία γρήγορη ματιά στα social media μπορεί να καταλάβει κανείς ότι έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά εδώ.

    – Μιλώντας για «μυστικά», υπάρχουν συγκεκριμένα do’s & dont’s που ευθύνονται για τη διαχρονική επιτυχία της Kartell;
    Φέτος κλείνουμε τα 70 μας χρόνια, οπότε πιστεύω πως είναι απαραίτητο να έχεις όραμα, να κάνεις αυτοκριτική και να μην εφησυχάζεις, ούτε να επαναπαύεσαι με την ήδη υπάρχουσα επιτυχία. Πρέπει να σκέφτεσαι συνέχεια τι μπορείς να βελτιώσεις, γιατί ό,τι έχει επιτυχία τώρα μπορεί να αλλάξει την επόμενη χρονιά. Πρέπει να έχεις ως όραμα τη διαχρονικότητα και σ’ αυτό βοηθάει το να έχεις μία οικογενειακή επιχείρηση, αφού έτσι κι αλλιώς σκέφτεσαι μακροπρόθεσμα. Επίσης, κάθε μήνα κάνουμε απολογιστικά meetings για την εξέλιξη της στρατηγικής μας, για όσα έγιναν σωστά, αλλά και όσα χρειάζονται βελτίωση. Πόσω μάλλον σήμερα που όλα αλλάζουν με πολύ πιο ραγδαίους ρυθμούς από ό,τι στα ’80s ή τα ’90s, τα trends συνεχώς μεταβάλλονται.

    Στα εγκαίνια του flagship store της Kartell στο Χαλάνδρι, ο Federico Luti με τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Kartell στην ελληνική αγορά, Αλέξανδρο Χριστοδούλου .

    – Είναι επιπρόσθετο άγχος ή κίνητρο για εσάς η παράδοση της οικογενειακής επιχείρησης στο ιταλικό design;
    Το να είμαι μέλος μιας οικογενειακής επιχείρησης όπως η Kartell είναι σπουδαία τιμή, ακόμα κι αν απαιτεί πολλή προσπάθεια, διότι αναπόφευκτα η επαγγελματική και ιδιωτική «σφαίρα» συχνά καλύπτουν η μία την άλλη. H επιβράβευση έρχεται γνωρίζοντας ότι είμαι κομμάτι μιας σπουδαίας ιστορίας που συνεχίζεται από τη γενιά των παππούδων μου μέχρι και σήμερα μέσω εμού, της αδερφής μου, αλλά και του πατέρα μας. Προσωπικά φέρω, «κουβαλάω» το πάθος και τη δέσμευση με τα οποία έβλεπα από μικρός τον πατέρα μου να ακολουθεί τη «γέννηση» κάθε πρότζεκτ και να βρίσκει τη σωστή ιδέα για να μετατρέψει μία δημιουργική διαίσθηση σε αγοραστική επιτυχία.

    – Αν δημιουργούσατε σήμερα την Kartell από την αρχή, υπάρχει κάτι που θα κάνατε με διαφορετικό τρόπο;
    Είμαι υπερήφανος από την ιστορία της εταιρείας που μας έχει επιτρέψει να δημιουργήσουμε ένα διεθνώς αναγνωρίσιμο brand και γι’ αυτόν τον λόγο δεν υπάρχει τίποτα που θα έκανα διαφορετικά, αφού τώρα αποτελεί κομμάτι της ιστορίας και της εταιρικής μας κουλτούρας. Είναι δύσκολο να επαναδημιουργήσει κανείς μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτό που κάνει εδώ και 70 χρόνια η Kartell και να είναι ανταγωνιστικός σε περισσότερες από 140 χώρες. Το να φτιάξει κανείς μία start up επιχείρηση είναι σίγουρα μία διασκεδαστική πρόκληση, αλλά σήμερα η αγορά απαιτεί να επικεντρωνόμαστε σε έναν δίαυλο και σε ένα συγκεκριμένο πεδίο και από εκεί να αναπτύσσουμε μία νέα «περιπέτεια».

    «Είναι πολύ δύσκολο να μας αντιγράψει κανείς λόγω των διαδικασιών και των προδιαγραφών που είναι εξαιρετικά περίπλοκες για όλους, εκτός από εμάς»

    – Η καινοτομία σαφέστατα είναι το κλειδί της επιτυχίας της Kartell. Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;
    Η δημιουργικότητα της Kartell είναι συλλογική δουλειά που γεννιέται και αναπτύσσεται χάρη στη συνεργασία μιας ομάδας σπουδαίων σχεδιαστών με την οποία η εταιρεία δουλεύει επί χρόνια. Ανάμεσα στα πιο σημαντικά, διεθνώς αναγνωρισμένα ονόματα είναι αυτά των Philippe Starck, Ron Arad, Antonio Citterio, Ferruccio Laviani, Piero Lissoni, Patricia Urquiola, Tokujin Yoshioka, Mario Bellini, Alberto Meda και Fabio Novembre. Το DNA μας δεν είναι να ακολουθούμε μια συγκεκριμένη τάση, αλλά να συμπράττουμε με πολλούς σχεδιαστές και να δίνουμε μορφή στις ιδέες τους, αναπτύσσοντας παράλληλα τεχνολογική καινοτομία για να μεταμορφώνουμε τα πρότζεκτ σε βιομηχανικά προϊόντα. Κάθε σχεδιαστής έχει επηρεάσει την δημιουργική εξέλιξη της Kartell με την ευφυΐα και την ευαισθησία του, δημιουργώντας όμορφες, συνεργατικές ιστορίες μέσα από ιδέες, οράματα και πάθος.

    «Δεν είναι κάτι εφικτό για εμάς το να έρθει ένας σχεδιαστής και να μας πει «αυτό είναι μια δουλειά για την Kartell», ακριβώς επειδή χρειάζεται χρόνος.»

    – Άρα, εφόσον η Kartell πρωτοδημιουργήθηκε με όραμα να δημιουργήσει κάτι καλό από το πλαστικό, από ό,τι καταλαβαίνω συνεχίζει να αποτελεί βασική της επιδίωξη.
    Αναμειγνύοντας το δημιουργικό σχέδιο με την τεχνολογική έρευμα είναι κομμάτι του DNA της Kartell. Νέα υλικά θέτουν συνεχώς νέες προκλήσεις και όπως πάντα, η Kartell εξακολουθεί να επενδύει σημαντικά για να υπερβεί νέα όρια, χρόνο με τον χρόνο. Η Kartell αναζητούσε πάντα νέα υλικά που να μπορούν να ανταποκριθούν στα χαρακτηριστικά και πρότυπα ποιότητας του brand. H δουλειά μας με το βιοπλαστικό υλικό είναι μέρος ενός ευρύτερου πρότζεκτ καινοτομίας. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό το υλικό που σίγουρα αντιπροσωπεύει νέα όρια στη βιώσιμη παραγωγή. Αλλά δεν είναι το μοναδικό.

    »Έχουμε πολλά πρότζεκτ προς διαφορετικές κατευθύνσεις και πραγματοποιούμε συνεχή έρευνα για υλικά και καινοτομία όπως η Smart Wood collection από τον Philippe Starck.  Σήμερα, με αφορμή την 70η επέτειο της εταιρείας, λανσάραμε το μανιφέστο «Kartell loves the planet» που υπογραμμίζει την δέσμευσή μας ως brand στη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική προστασία, μία δέσμευση που προέρχεται από μακριά και δεν εκδηλώνεται ως ευκαιρίες μάρκετινγκ. Το πάθος για αριστεία που καθοδηγεί την ανάπτυξη της Kartell από την αρχής της μας οδήγησε όλους να εστιάσουμε την προσοχή μας ως προς το περιβάλλον και τις καλές, βιώσιμες πρακτικές. Το προϊόν της Kartell για εμάς είναι διαχρονικό προϊόν, που δημιουργήθηκε με σεβασμό προς το περιβάλλον και που προορίζεται στο τέλος της λειτουργικότητάς του για να φιλοξενηθεί σε μουσειακούς χώρους και κληρονομιές συλλεκτών.

    »Ο προορισμός του είναι να δημιουργεί αξία, όχι μόνο αντικείμενα, αλλά κομμάτια που μπορούν να βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα πολιτιστικό πρότζεκτ. Όχι απλά αντικείμενα με το ρίσκο να εγκαταλειφθούν αν σταματήσουν να χρησιμοποιούνται, αλλά αντικείμενα μνήμης. Η δέσμευση της Kartell για την εφαρμογή και τη βελτίωση του συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης ολοένα και περισσότερο εξασφαλίζεται από την τήρηση διεθνών πρωτοκόλλων πιστοποίησης και αναφορικά με την προστασία της υγείας διαθέτει την πιστοποίηση GREENGUARD για όλα τα προϊόντα, εγγυώμενη χαμηλό επίπεδο εκπομπών. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζει την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό. Αναζητούμε πάντα νέα υλικά που μπορούν να ανταποκριθούν στα χαρακτηριστικά και τα πρότυπα ποιότητας που χαρακτήριζαν πάντα το Kartell.

    Φωτογραφία αρχείου με έπιπλα παλαιότερης συλλογής.

    – Θα παραμείνει το πλαστικό ως υλικό-πρωταγωνιστής της Kartell; Θα υπάρξουν μήπως κάποιες άλλες προσθήκες;
    Οπωσδήποτε. Το πλαστικό είναι ΤΟ υλικό, αλλά αν ανοίξεις τον κατάλογό μας θα δεις κι άλλα, όπως το ξύλο και το μέταλλο κ.α, ή συνδυασμούς αυτών. Φυσικά είμαστε ευρέως γνωστοί για το πλαστικό και θα συνεχίσουμε να το χρησιμοποιούμε πάντα στην καλύτερή του ποιότητα.

    – Έχετε αισθανθεί ποτέ άβολα βλέποντας αντίγραφα προϊόντων της Kartell;
    Είναι φυσιολογικό να αντιγράφεται κάθε επιτυχημένο προϊόν, δεν ανησυχώ για αυτό. Έχουμε νομικό προσωπικό που μας προστατεύει, όπως επίσης ξέρω πως όταν είσαι επιτυχημένος θα υπάρχουν πάντα αντιγραφές. Ειδικά όταν πρόκειται για μία εταιρεία όπως η Kartell που αναλαμβάνει να παίρνει ρίσκα, όπως η πρόσφατη Woody συλλογή μας. Βέβαια, είναι πολύ δύσκολο να μας αντιγράψει κανείς λόγω των διαδικασιών και των προδιαγραφών που είναι εξαιρετικά περίπλοκες για όλους, εκτός από εμάς που κατέχουμε τη συγκεκριμένη τεχνογνωσία. Σήμερα είναι αδύνατον, ίσως σε δέκα χρόνια να είναι πιθανόν, αλλά μέσα σε δέκα χρόνια το εκάστοτε προϊόν θα έχει ήδη καθιερωθεί από την Kartell.

    «Φυσικά είμαστε ευρέως γνωστοί για το πλαστικό και θα συνεχίσουμε να το χρησιμοποιούμε πάντα στην καλύτερή του ποιότητα.»

    – Αν παραδεχτούμε ότι το να γίνει κανείς viral είναι αυτό που λέμε «το νέο μαύρο», πόσο πιστεύετε ότι έχουν βοηθήσει τα social media σήμερα στη διάδοση του brand της Kartell;
    Αναμφίβολα, τα social media γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, είναι θεαματική η επιτυχία τους ανά τον κόσμο. Αν θέλεις να είσαι επιτυχημένος, πρέπει να έχεις επαγγελματική παρουσία και να χρησιμοποιείς τα καλύτερα σχετικά εργαλεία. Στο μέλλον αυτό θα το δούμε ακόμη περισσότερο, άλλωστε όταν βλέπεις κάτι που σου αρέσει, δημιουργείται και η επιθυμία να το αγοράσεις.
    Τα social media έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην επικοινωνία της Kartell, είναι ένα προνομιακό εργαλείο για να εκτιμηθεί η αξία του brand και εκλεκτικών προτάσεών του. Η Kartell είναι παρούσα στα βασικά κοινωνικά δίκτυα, διαθέτοντας ένα μεγάλο αριθμό ακολούθων.

    »Για εμάς είναι ένα απαραίτητο εργαλείο επικοινωνίας και μάρκετινγκ με συγκεκριμένα συντακτικά σχέδια. Αν θέλεις να είσαι επιτυχημένος, πρέπει να έχεις επαγγελματική παρουσία και να χρησιμοποιείς τα καλύτερα σχετικά εργαλεία. Στο μέλλον, θα το δούμε ακόμα περισσότερο, όταν βλέπεις κάτι που σου αρέσει, υπάρχει επίσης και η επιθυμία να το αγοράσεις.

    – Ως επιχειρηματίας, έχετε κάποιες αντισυμβατικές συνήθειες που θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος της επιτυχίας σας;
    Μου αρέσει να ταξιδεύω, να πειραματίζομαι, να γνωρίζω διαφορετικές κουλτούρες, να ανακαλύπτω νέα πράγματα. Αντλείς έμπνευση, κατανόηση και κυρίως ικανότητα σύγκρισης και αυτοκριτικής σε σχέση με αυτό που κάνεις ώστε να μπορείς να βελτιωθείς.

    «Θεωρώ ότι οι Ιταλοί διαθέτουν τον σωστό συνδυασμό επιχειρηματικότητας, δημιουργικότητας και design.»

    – Δεν ακούγονται πολύ αντισυμβατικά πάντως όλα αυτά…
    Σίγουρα, αλλά είναι από εκείνες τις ερωτήσεις που δε σου έρχεται εύκολα η απάντηση. Πάντως γενικά, δε νομίζω ότι έχω περίεργες συνήθειες… Πολλοί άνθρωποι με έχουν ξαναρωτήσει, αλλά δεν έχω ποτέ μία καλή απάντηση να τους δώσω. (γέλια)

    – Ποια είναι τα σχέδιά σας στο εξής;
    Θέλουμε η Kartell να συνεχίσει να εξελίσσεται στο κομμάτι του lifestyle, με ορίζοντα έναν πιο ολοκληρωμένο τρόπο ζωής, όχι μόνο ως προς το σπίτι και τα έπιπλα. Να αναπτυχθεί τόσο ώστε να υπάρχει σε όλα τα δωμάτια του σπιτιού, σε διάφορα περιβάλλοντα ως lifestyle brand. Ίσως κάποια μέρα να δούμε γυαλιά ηλίου Kartell ή άλλα είδη αξεσουάρ, όπως κάναμε για παράδειγμα με το άρωμα Kartell. Υπάρχουν πάρα πολλές ευκαιρίες που συναντάμε στα ταξίδια μας και μένει να υλοποιηθούν προσεχώς.

    //Kartell Flagship Store: Λεωφ.Κηφισίας 180, Χαλάνδρι, Τηλ: 210 6834899

    Διαβάστε ακόμα:  100 χρόνια Bauhaus: Μια παγκόσμια γιορτή με δράσεις και σε Αθήνα – Χανιά.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top