Ο Τζιάνι Ανιέλι αγαπούσε τα γρήγορα αυτοκίνητα. Παρατηρείστε το τιμόνι στη μέση του ταμπλό αυτής της Ferrari. (Φωτογραφία: motorauthority.com).

Υπήρξε ένας μεγάλος. Το έχουμε γράψει και θα το γράψουμε κι άλλες φορές ακόμη. Ο Τζιάνι Ανιέλι δεν εξαντλείται σε ένα κείμενο. Ηταν, άλλωστε, τόσο μυθιστορηματική η ζωή του που αν ήθελε θα μπορούσε να γράψει με τη σειρά του, ως άλλος Μαρσέλ Προυστ, το δικό του πολύτομο «Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο».

Μόνο που για εκείνον κανένας… χρόνος δεν ήταν χαμένος ή σπαταλημένος. Κατάφερε και έζησε τη ζωή του στο έπακρο τρυγώντας κάθε στιγμή, κάθε πτυχή και κάθε χυμό που του έδιναν οι προσωπικές και επιχειρηματικές περιπέτειές του.

Ενώ είχε σοφέρ, πολύ συχνά ζητούσε να οδηγεί μόνος του το αυτοκίνητό του.

Κεφάλαιο αυτοκίνητα και γιοτ: Ένας ολόκληρος στόλος για την ιταλό επιχειρηματία και ρέκτη της καλής ζωής και των γυναικών, όπως τους παρουσιάζει το Gentleman’s Journal. Αλλωστε, το 1952 του συνέβη ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο του που τον ανάγκασε μια όλη την υπόλοιπη ζωή του να φοράει ειδικά παπούτσια (ακόμη και με κοστούμι). Σημαντική λεπτομέρεια: μέσα στο αυτοκίνητο βρισκόταν μια γυναίκα που δεν ήταν ούτε η γυναίκα του ούτε κάποια «επίσημη» ερωμένη του.

Αν αυτό το ατύχημα τον αποθάρρυνε από το να οδηγήσει ξανά; Δεν είχε τέτοια άγχη ο Ανιέλι. Εχει αλλάξει κάμποσα αυτοκίνητα στη ζωή του και το ένα ήταν πιο γρήγορο από το άλλο. Επιπλέον, ενώ είχε σοφέρ, πάρα πολύ συχνά ζητούσε να οδηγεί μόνος του το αυτοκίνητό του.

Την ίδια αγάπη μοίραζε για τα ταχύπλοα και τα γιοτ. Μπορεί όλοι να τον ήξεραν με το προσωνύμιο L’Avvocato, όμως, η σχέση που είχε με τη θάλασσα θα μπορούσε να τον κάνει έναν ιδανικό θαλασσόλυκο. Επομένως, είναι λογικό να αναζητάει τα καλύτερα γιοτ για να βγαίνει ιδιωτικά στα ανοιχτά των μεσογειακών θαλασσών. Ακολουθεί μια λίστα από τα κύρια αυτοκίνητα και γιοτ που χρησιμοποίησε στη ζωή του.

To αμάξι που οδήγησε ο Ανιέλι έως το τέλος της ζωής του.

1992 Lancia Delta Integrale Spider

Εως τον θάνατό του, το 2003, ο Ανιέλι οδηγούσε την Lancia Delta Integrale. Πλέον, το μοντέλο εκτίθεται στο Museo Nazionale dell’Automobile di Torino, αλλά στον Ανιέλι πρόσφερε τη δύναμη και την  ανεμελιά που αποζητούσε. Δίπορτο, με 250 ίππους, πρωτότυπο και απόλυτα αναγνωρίσιμο μοντέλο.


 

Aυτή η Ferrari ήταν ένα δώρο για τα 20 χρόνια του στο τιμόνι της Fiat.

1986 Ferrari Testarossa Spider 

Ίσως το πιο διάσημο αυτοκίνητο του ιταλού βιομηχάνου. Η Testarossa Spider του 1986 ήταν ένα δώρο από έλαβε από την οικογένειά του. Ήταν το δώρο τους για να τιμήσουν την επέτειο των 20 χρόνων του ως προέδρου της Fiat. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε σχολαστικά από τους τεχνικούς της Ferrari και το αποτέλεσμα είναι αυτή η 12κύλινδρη «κούκλα» των δρόμων.


 

Το αυτοκίνητο που τον μετέφερε στα βουνά του St. Moritz.

Το «μικρούλι» Fiat Panda 4X4 Trekking τον μετέφερε αξιόπιστα στα βουνά του St.Moritz.

1993 Fiat Panda 4X4 Trekking 

Ενδεχόμενα πιο απλό και πιο φτωχό σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα της ακριβής συλλογής του, εντούτοις ο Ανιέλι είχε τους λόγους που το επέλεξε. Ηθελε ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο για να μεταβαίνει στα βουνά του St. Moritz. Παρά τον αμύθητο πλούτο του, παρέμενε έναν άνθρωπος πρακτικός. Επομένως, δεν κοιτούσε πάντα την ομορφιά στα αυτοκίνητά του.


 

Αυτή η Ferrari είχε κλέψει την καρδιά του Ανιέλι.

1950 Ferrari 166 MM 

Το 2015, αυτή η όμορφη Ferrari 166 του 1950 κέρδισε το Coppa d’Oro στο Concorso της Villa d’Este. Είναι ένα βραβείο κύρους. O Aνιέλι κατείχε ένα από τα 25 αυτοκίνητα αυτού του μοντέλου που κατασκευάστηκαν ποτέ. Αυτή η πανέμορφη μικρή παλιά Barchetta υπήρξε η επιτομή του στυλ. Το ίδιο μοντέλο κέρδισε αγώνες στο Le Mans και στο Spa.


 

Με ψάθινο καλάθι για να μεταφέρει ο Ανιέλι τα σύνεργα του σκι.

Το Fiat 130 sedan ήταν το κορυφαίο μοντέλο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για μια εποχή.

1971 Fiat Familiare «Villa d’ Este»

Το Fiat 130 sedan ήταν το εκλεκτότερο μοντέλο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για μια εποχή. Μόνο τέσσερα κατασκευάστηκαν ποτέ – και όλα ανήκαν σε μέλη της οικογένειας του Aνιέλι. Αυτό, το «Villa d’Este», είχε απομίμηση ξύλου στο πλάι, στυλ που παρέπεμπε σε αμερικανικό αυτοκίνητο του είδους και ένα μεγάλο ψάθινο καλάθι για να μεταφέρει τα σύνεργα του σκι του Ανιέλι από το St Moritz.


 

Με αυτό το αυτοκίνητο ο Ανιέλι έδειξε πόσο σεβόταν τη Ferrari.

1959 Ferrari 400 Superamerica S1 Pininfarina Coupe Speciale 

Λίγο αφότου έγινε πρόεδρος της Fiat, το 400 Superamerica σχεδιάστηκε από τον Pininfarina και κατασκευάστηκε ειδικά για τον Ανιέλι. Με τον κινητήρα τύπου 163, ήταν το αυτοκίνητο που ενίσχυσε τον βαθύ σεβασμό του για τη Ferrari και βάφτηκε για άλλη μια φορά στο προτιμώμενο χρωματικό συνδυασμό του μπλε και του ασημί.


 

Μια από τις πλέον σπάνιες Ferrari που είχε στην κατοχή του.

Oδήγησε πρώτος τη Ferrari που κατασκευάστηκε με κινητήρα V12.

1966 Ferrari 365 P Berlinetta Speciale

Αλλη μια Ferrari, αλλά όχι μια οποιαδήποτε Ferrari. Τούτη εδώ είναι μια από τρεις συνολικά που φτιάχτηκαν ποτέ σε αυτό το μοντέλο. Δύο πήγαν στον Ανιέλι. Είναι η πρώτη που κατασκευάστηκε με κινητήρα V12 Ferrari με τη διάταξη τριών επιπέδων στα καθίσματα και το τιμόνι στη μέση (!).


 

Ο Ανιέλι λάτρευε τα κόκκινα πανιά αυτού του γιοτ.

Αgneta, γιoτ 82 ποδών 

Ένας αληθινός μεσογειακός θρύλος. Η Agneta, που ξεκίνησε αρχικά το 1951, αγοράστηκε από τον Ανιέλι το 1959 και παραμένει μέχρι σήμερα στη Μεσόγειο. Με deck από βιρμανικό τικ και μαρμάρινο τζάκι στην καμπίνα του ιδιοκτήτη, αυτό το 82 ποδών γιοτ είναι ίσως το πιο «απλό» από όλα τα σκάφη του Aνιέλι. Το αγαπημένο χαρακτηριστικό; Τα πανιά κόκκινου χρώματος.


 

Πενήντα χρόνια μετά αυτό το ταχύπλοο πωλείται σε δημοπρασία από τον οίκο Sothebys.

G Cinquanta, ταχύπλοο 37 ποδών 

Το 1968, ο Aνιέλι παρέλαβε το G. Cinquanta – ένα κομψό, σούπερ ταχύπλοο που σχεδιάστηκε από τον Sonny Levi. Με τέσσερις κινητήρες BPM V-8 Vulcano, το 37 ποδών superboat διατίθεται προς πώληση, 50 χρόνια μετά, μέσω του Sothebys. Το κεντρικό πιλοτήριο ήταν σχεδιασμένο από τον Pininfarina και είχε ιπποδύναμη 1.280 αλόγων.


 

Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το σκάφος διαθέτει λευκά καθίσματα, μαύρα πανιά και κατάστρωμα από τικ.

To Stealth, ένα κομψότατο γιοτ, ανήκει τώρα στον εγγονό του Ανιέλι, Λάπο Έλκαν.

Stealth, γιoτ 93 ποδών 

Το 1996, ο Ανιέλι απευθύνθηκε στον αρχιτέκτονα ειδικευμένο στο σχεδιασμό γιoτ, Germán Frers, ο οποίος δημιούργησε ένα επαναστατικό κύτος, το Stealth. Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το σκάφος διαθέτει λευκά καθίσματα, μαύρα πανιά και κατάστρωμα από τικ. Σήμερα, ανήκει στον Lapo Elkann, εγγονό του Aνιέλι.

 

Διαβάστε ακόμα: 100 χρόνια Τζιάνι Ανιέλι, ο βασιλιάς του στυλ.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top