COVID-19

    Έτσι μπορούν να βοηθήσουν οι γραφίστες μας στην εκστρατεία ενάντια στον COVID-19

    Μια πρωτοβουλία του σχεδιαστή του Andro, και βραβευμένου δημιουργού οπτικής επικοινωνίας, Δημήτρη Παπάζογλου. Την ώρα που δίδονται -με απευθείας ανάθεση- δημόσια κονδύλια για κρατικές καμπάνιες, προτείνει να δημιουργηθεί αμισθί προωθητικό υλικό, και τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν να διατεθούν στο σύστημα υγείας.

     

    Η πρόταση του σχεδιαστή οπτικής επικοινωνίας, Δημήτρης Παπάζογλου, έχει έντονο κοινωνικό πρόσημο.

    Mια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, με ουσιώδες κοινωνικό πρόσημο, αλλά και προστιθέμενη αξία για τη δημόσια αισθητική και την αντίληψη μας περί στρατηγικής επικοινωνίας, κατέθεσε μέσω του Facebook ο διεθνώς αναγνωρισμένος graphic designer, Δημήτρης Παπάζογλου.

    Προτείνει τη δημιουργία μιας task force ελλήνων σχεδιαστών που θα αποτελείται από γραφίστες, video animation designers, εικονογράφους, copywriters και ανθρώπους του ευρύτερου χώρου της επικοινωνίας και των γραφικών τεχνών, οι οποίοι θα αναλάβουν -αφιλοκερδώς- να δημιουργήσουν ενημερωτικό υλικό για τον κορονοϊό.

    Την ώρα που δαπανούνται σοβαρά κονδύλια για τον σχεδιασμό και την προώθηση μηνυμάτων γύρω από τον κορονοϊό (στα πλαίσια του “Μένουμε Σπίτι” και όχι μόνο), ο Παπάζογλου εισηγείται να ανακατευθυνθούν τα κονδύλια αυτά υπέρ του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Και οι επικοινωνιακές ανάγκες να καλυφθούν από εθελοντές της επικοινωνίας. Ήδη κάτω από την αρχική του ανάρτηση στο Facebook πολλοί γνωστοί γραφίστες και επαγγελματίες της επικοινωνίας έχουν σπεύσει να δηλώσουν τη συστράτευση τους στην πρωτοβουλία.

    Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανάρτησή του, ο Δ. Παπάζογλου: «Προτείνω στην συστράτευση των δημιουργικών μας δυνάμεων και ως εκ τούτου στην σύνταξη μιας πολυπληθής και πολυσχιδούς δημιουργικής ομάδας (απαρτιζόμενη από επαγγελματίες που προέρχονται από όλο το φάσμα του κλάδου της επικοινωνίας, του σχεδιασμού και του ευρύτερου χώρου των γραφικών τεχνών), που θα θέσει τις υπηρεσίες της, την εμπειρία, την τεχνογνωσία, τα εργαλεία της και μέρος χρόνου από την καθημερινή (κατ’ οίκον) εργασία, στην διακριτική ευχέρεια της κυβέρνησης, άνευ αξίωσης αμοιβής, αναφορικά με τον σχεδιασμό και την παραγωγή επικοινωνιακού υλικού πολλαπλών μορφών και εφαρμογών με θέμα τις οριζόντιες ανάγκες επικοινωνίας κοινωνικών μηνυμάτων και περιεχομένου σχετικά με τον κορονοϊο (COVID–19)».

    Στόχος τα χρήματα που απαιτούνται για τις ανάγκες της κορωνο-επικοινωνίας, να δοθούν στο σύστημα υγείας.

    Απώτερος στόχος είναι τα χρήματα που απαιτούνται (και ως εκ τούτου κρίνει η κυβέρνηση ότι πρέπει να ξοδεύει) για τις συγκεκριμένες ανάγκες επικοινωνίας και ενημέρωσης, να δοθούν εφεξής, αποκλειστικά και μόνο στην στήριξη του συστήματος υγείας των δημοσίων δομών και στην προμήθεια απαραίτητου βασικού υλικού για την μάχη των ιατρών και του νοσηλευτικού προσωπικού στην αντιμετώπιση των κρουσμάτων της πανδημίας. Μάλιστα, κάνει ειδική μνεία και για την ανάγκη ενίσχυσης με ιατροφαρμακευτικό υλικό, υλικό προστασίας, υγειονομικό προσωπικό και παροχή υγειονομικών υπηρεσιών και στα κέντρα φιλοξενίας μεταναστών.

    Ο σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας, Δημήτρης Παπάζογλου, στο πνεύμα των ημερών.

    Για την επίτευξη του στόχου καταγράφει συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να γίνουν έτσι ώστε να είναι περισσότερο αποδοτική η ομάδα που θα δημιουργηθεί. Συγκεκριμένα, προτείνει να συνταχθεί ένα «μανιφέστο» που θα περιγράφει την πρωτοβουλία, να δημιουργηθεί άμεσα μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία και θα αναρτηθεί το κείμενο θέσεων προς ενημέρωση όλων των ανθρώπων του χώρου έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή.

    Θα πρέπει να ακολουθήσει η κατανομή των μελών που θα μαζευτούν, σε διακριτά δημιουργικά πεδία και ρόλους βάση των ειδικοτήτων και της τεχνογνωσίας που έχει ο καθένας (σχεδιαστής, εικονογράφος, video animation design, music composer κοκ), να οριστούν οι ρόλοι διαχείρισης και συντονισμού, να υπάρξει ο συνδετικός κρίκος με την κυβέρνηση έτσι  ώστε να μεταφερθεί αρχικά η διαθεσιμότητα των μελών της πρωτοβουλίας καθώς και το καταστατικό κείμενο που την συνοδεύει.

    Τέλος, προτείνει να αξιοποιηθεί από την κυβέρνηση ο Steve Vranakis που πρόσφατα τοποθετήθηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως επικεφαλής δημιουργικού (Chief Creative Officer) της κυβέρνησης, ώστε να λειτουργήσει ως ο συντονιστής του έργου, αλλά και ως η επαφή ανάμεσα στην ομάδα σχεδιαστών και την κυβέρνηση.

     

    Διαβάστε ακόμα: Κορονοϊός – Αυτές είναι οι επιχειρήσεις που προσφέρουν.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top