Η νέα κολεξιόν «Greenland Updated» διατίθεται σε 7 χρώματα και παραμένει πιστή στην παράδοση.

Αν υπάρχει ένα μέρος να βρεις γερά ρούχα για πεζοπορία και ορειβασία είναι σίγουρα η Σουηδία. Πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά; Και η σουηδική Fjällräven είναι ειδική επί του θέματος. Το κλασικό Greenland jacket είναι το πρώτο που κατασκεύασε. Ίσως το πιο στυλάτο και συνάμα ζεστό τζάκετ του είδους, το οποίο πλέον κυκλοφορεί σε νέα χρώματα.

Η ιστορία

Το 1960, ο Åke Nordin πέρναγε μπόλικο χρόνο στο υπόγειο του σπιτιού του, σ’ ένα χωριουδάκι στα ανατολικά της Σουηδίας. Εκεί είναι που ο ιδρυτής της Fjällräven άρχισε να αναπτύσσει προϊόντα καινοτόμα, με σκοπό να βελτιώσει τον εξοπλισμό υπαίθρου, τον οποίο έβρισκε ογκώδη και δύσχρηστο. Έτσι έφτιαξε, για παράδειγμα το πρώτο εργονομικό back pack με σκελετό από αλουμίνιο. Εκεί σχεδίασε επίσης λίγα χρόνια αργότερα, στα 32 του, το περίφημο Greenland jacket, το αστέρι της μάρκας.

Το πανωφόρι αυτό προέκυψε μετά από μια σκανδιναβική αποστολή αλπινιστών και ερευνητών παγετώνων στη Γροιλανδία.

Γιατί Greenland και όχι… Sweden; Το πανωφόρι αυτό προέκυψε μετά από μια σκανδιναβική αποστολή αλπινιστών και ερευνητών παγετώνων στη Γροιλανδία το 1968. Οι σκηνές, οι υπνόσακοι και τα σακίδια ήταν της Fjällräven. Αλλά για τα ρούχα, τα μέλη της αποστολής έπρεπε να αρκεστούν σε ό,τι υπήρχε διαθέσιμο τότε: μπουφάν και παντελόνια βαριά και χοντρά, που αργούσαν βασανιστικά να στεγνώσουν. Επιστρέφοντας, οι συμμετέχοντες ήταν πολύ απογοητευμένοι. Μίλησαν στον Åke κι εκείνος έπιασε αμέσως δουλειά.

Το πανωφόρι αυτό προέκυψε μετά από μια σκανδιναβική αποστολή αλπινιστών και ερευνητών παγετώνων στη Γροιλανδία.

Τι έκανε; Αρχικά στράφηκε στο ύφασμα G-1000 που χρησιμοποιούνταν για τις σκηνές. Είχε αποδειχθεί μεν βαρύ γι’ αυτές, αλλά ο Åke θεώρησε πως θα ‘ταν τέλειο για ένα πανωφόρι. Για να κάνει το ρούχο αδιάβροχο και αντιανεμικό, χρησιμοποίησε ένα μείγμα από κερί μέλισσας και παραφίνη, παρόμοιο με εκείνο για τα πέδιλα του σκι. Περασμένο μ’ αυτό, το G-1000 γινόταν όχι μόνον εξαιρετικά ανθεκτικό, αλλά αποκτούσε και απαράμιλλη διάρκεια ζωής. Οι δύο πυλώνες της μάρκας είχαν μπει στη θέση τους.

Tο σλόγκαν της μάρκας είναι «leave no trace». Είναι η ίδια φιλοσοφία που μοιράζονται οι συνειδητοποιημένοι ορειβάτες και αλπινιστές.

Καινοτομίες

Το ορίτζιναλ Greenland jacket ήταν ένα ρούχο πολυχρηστικό, «όλα σε ένα»: Γερό και ελαφρύ, δεν καταλάβαινε ούτε από τον άνεμο ούτε από το νερό. Χάρη στη χρήση ή μη του κεριού Greenland Wax, ήταν κατάλληλο για όλα τα κλίματα και τις καιρικές συνθήκες, τόσο για την ύπαιθρο όσο και για την πόλη. Ενώ λεπτομέρειες που απολαμβάνουμε ως σήμερα, όπως οι «έξυπνες» τσέπες και η κουκούλα ενισχύουν τη χρηστικότητά του για κάθε περίσταση.

Με όχημα και το Greenland jacket, η διεθνοποίηση του brand ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80, καθότι η απόλαυση της φύσης δεν είναι αποκλειστικά σουηδικό προνόμιο. Αλλά η φήμη της εταιρείας εκτοξεύτηκε τον 21ο αι. χάρη σε λύσεις που πρότεινε, άκρως φιλικές προς το περιβάλλον.

Είναι ζεστό όσο δεν φαντάζεστε.

Σήμερα, η σουηδική μάρκα έχει προχωρήσει στην επικαιροποίηση του Greeland jacket. Η νέα κολεξιόν «Greenland Updated» διατίθεται σε 7 χρώματα και παραμένει πιστή στην παράδοση, αλλά πάει το πράγμα ακόμα πιο μακριά με ακόμα πιο οικολογικά υλικά και ακόμα περισσότερη εργονομία. Βεβαίως, η διαχρονική αισθητική παραμένει η ίδια. Και φυσικά συνδυάζεται άριστα με τα παντελόνια της Fjällräven για τους λάτρεις της πεζοπορίας, όπως το Abisko και το Keb Agile, και με τα μάλλινα κομμάτια της νέας συλλογής όπως το unisex φούτερ από οργανικό βαμβάκι.

Η Fjällräven χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο μαλλί και πολυεστέρα ή βιολογική κάνναβη και βαμβάκι, ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο το οικολογικό αποτύπωμα.

Περιβάλλον

Πέρα από το νέο ύφασμα «G-1000 Eco» με ανακυκλωμένο πολυεστέρα και οργανικό βαμβάκι, η Fjällräven χρησιμοποιεί την τεχνολογία Eco-Shell, ενώ η παραγωγή των εσωτερικών επενδύσεων γίνεται με ηθικό τρόπο. Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης ανακυκλωμένο μαλλί (στο Greenland re-wool) ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο το οικολογικό της αποτύπωμα.

Εξάλλου, το σλόγκαν της μάρκας είναι «leave no trace». Είναι η ίδια φιλοσοφία που μοιράζονται οι συνειδητοποιημένοι ορειβάτες και αλπινιστές που δεν θέλουν να αφήνουν κανένα ίχνος από το πέρασμα τους στη φύση.

Η Fjällräven χρησιμοποιεί την τεχνολογία Eco-Shell, ενώ η παραγωγή εσωτερικών επενδέσεων γίνεται με ηθικό τρόπο.

Fjällräven σημαίνει στα σουηδικά «πολική αλεπού». Από εκεί βγαίνει και το σήμα της μάρκας.

Το logo

Fjällräven σημαίνει στα σουηδικά «αρκτική αλεπού». Όταν το 1994 διαπιστώθηκε ότι το λευκό αλεπουδάκι απειλείτο με εξαφάνιση λόγω της κλιματικής αλλαγής, η Fjällräven ξεκίνησε την εκστρατεία «Arctic Fox Initiative» σε συνεργασία με την ΕΕ, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να τετραπλασιαστεί ο πληθυσμός του άγριου ζώου.

Το αλεπουδάκι αυτό είναι και το σήμα της μάρκας. Στα τζάκετ και στα σακίδια θα το βρείτε στο μπράτσο, σε φυσικό δέρμα. Στα backpack της Kanken είναι στρογγυλό, και διαθέτει ανακλαστικές ιδιότητες για τη νυχτερινή πορεία. Είναι εύκολο να διαπιστώσετε την αυθεντικότητά του, αν στρέψετε πάνω του το φακό του κινητού σας. Εφόσον το logo «ασπρίσει», μπορείτε να είστε ήσυχοι ότι πρόκειται για αυθεντικό προϊόν.

 

//Περισσότερα στο fjallraven.com
 

Διαβάστε ακόμα, Ράινχολντ Μέσνερ: «Η ορειβασία είναι έργο τέχνης».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top