Η GANT ήταν η πρώτη εταιρία που ανέδειξε και προώθησε το button down πουκάμισο.

Όλα ξεκίνησαν γύρω στα τέλη του 19ου αιώνα στη Βρετανία. Τότε, για πρώτη φορά, οι παίκτες του παραδοσιακού polo άρχισαν να διαμαρτύρονται για τη δυσάρεστη επίδραση που είχαν οι ριπές του αέρα στο παίξιμό τους. Καθώς έτρεχαν με τα άλογά τους, ο άνεμος σήκωνε τους γιακάδες των πουκαμίσων τους με αποτέλεσμα αυτοί να φτάνουν ως τα μάτια τους και να τους κλείνουν το οπτικό πεδίο.

Προφανώς ουδείς φαντάστηκε ότι η λύση στο πρόβλημά τους ήταν απλή. Δύο κουμπιά στις άκρες του γιακά έφταναν και περίσσευαν. Προφανώς και συνέβη αρκετά χρόνια μετά και κάπως έτσι εγεννήθη παρ’ ημίν το λεγόμενο button down πουκάμισο. Το οποίο, για να μην μπερδεύεστε, είναι ένα κλασικό button up πουκάμισο που όμως αυτά τα δύο κουμπιά στον γιακά το κάνουν ιδιαίτερο.

Το σακάκι Club Blazer, το παντελόνι Chino, η μπλούζα  Heavy Rugger, το GANT Varsity Jacket και το Cable Knit πουλόβερ, είναι μερικά από τα εμβληματικά κομμάτια της GANT.

Πάντως, για να είμαστε ιστορικά ακριβείς, αν υπάρχει μια εταιρεία που έκανε έμβλημα αυτό το πουκάμισο και κατάφερε συν τω χρόνω να το διαδώσει και να το κάνει αναπόσπαστο κομμάτι της ανδρικής ντουλάπας, άρα να βρίσκεται πάντα στη μόδα, αυτή είναι η Gant. Ήταν η πρώτη και πάνω σ’ αυτό έχτισε την κατοπινή επιτυχία της. Με την πάροδο των δεκαετιών ήρθαν να προστεθούν στη συλλογή της εταιρείας κι άλλα εμβληματικά κομμάτια, τα οποία ο μέσος άντρας-καταναλωτής φόρεσε κατά κόρον.

Σπορ ή σοφιστικές, η GANT έχει προτάσεις για κάθε γούστο και φύλο.

Το σακάκι Club Blazer, το παντελόνι Chino, η μπλούζα  Heavy Rugger, το GANT Varsity Jacket και το Cable Knit πουλόβερ, είναι μερικά από αυτά. Σήμερα τα θεωρούμε δεδομένα, αλλά θα πρέπει πάντα να εξετάζουμε τα ζητήματα της μόδας σε βάθος χρόνου. Να βλέπουμε τις αλλαγές των τάσεων, τις μικρές αδιόρατες επαναστάσεις και τα προχωρήματα που μπορεί να κάνει η βιομηχανία του ρούχου και οι εταιρίες που μεταφέρουν τις εμπνεύσεις τους στη δική μας καθημερινότητα.

Η GANT έχει πίσω της επτά συναπτές δεκαετίες ως premium preppy American Sportswear brand και στις 7 Φεβρουαρίου λανσάρει παγκοσμίως, την καμπάνια “Seven Decades, Seven Icons”/“Επτά Δεκαετίες, Επτά Εμβληματικά Κομμάτια”. Αυτά τα ρούχα που φορέθηκαν κατά κόρον στα αμερικανικά πανεπιστήμια πέρασαν πολύ γρήγορα και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και πλέον θεωρούνται «δεδομένα» και στον μέσο Ευρωπαίο (η δύναμη της μόδας είναι προφανής).

Τα ρούχα της GANT φορέθηκαν κατά κόρον από τους Αμερικανούς φοιτητές για να περάσουν αμέσως και στην Ευρώπη.

Με το μόνο «Never Stop Learning», η GANT δημιούργησε κατά καιρούς διάφορες εκδοχές αυτών των ρούχων-αναφοράς: από τα πιο σπορ έως τα ακραιφνή σοφιστικέ, έτσι ώστε να αγγίξει τις απαιτήσεις διαφορετικών ανθρώπων, με άλλες αναφορές, άλλους ορίζοντες στη ζωή τους, αλλά με κοινή τη θέληση να ντυθούν με στιλ και άποψη.

Aυτά τα ρούχa φορέθηκαν κατά κόρον στα αμερικανικά πανεπιστήμια πέρασαν πολύ γρήγορα και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Πέραν της αναγκαίας εμπορικής προώθησης με αφορμή τα γενέθλια της συγκεκριμένη εταιρείας, έχει πάντα ενδιαφέρον να βλέπουμε το κομμάτι της μόδας ως έναν ζωντανό οργανισμό που έλκεται από το παρελθόν της δίχως να ξεχνάει πως ο στόχος της είναι πάντα το μέλλον. Όπως τόνισε και ο Matthew Mounsey-Wood, Διευθυντής Δημιουργικού της GANT, χρειάστηκε να αναζητήσουν ψήγματα του παρελθόντος της εταιρίας χρειάστηκε να καταβυθιστούν στα πολύτιμα αρχεία τους για να ανασύρουν αυτά τα επτά κομμάτια της συλλογής τους. Κάπως έτσι διαπίστωσαν πως είναι αυτά που έμειναν αναλλοίωτα από τον χρόνο.

Παράλληλα, μέσα στο 2019, η GANT θα ανακοινώσει τη συνέχεια της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς Couple Thinkers (2010), η οποία έχει μέχρι στιγμής συγκεντρώσει 14 εκατομμύρια προβολές και έχει παρακολουθηθεί για συνολικά 85 εκατομμύρια λεπτά. Η εταιρεία θα παρουσιάσει ένα σύγχρονο ντοκιμαντέρ, κατά τη διάρκεια του παγκοσμίου φήμης Φεστιβάλ Κινηματογράφου Tribeca στη Νέα Υόρκη τον Μάιο.

 

// Tα προϊόντα ένδυσης & υπόδησης Gant διατίθενται στην Ελλάδα από τον όμιλο Notos Com Holdings.

 

Διαβάστε ακόμα: Η δύναμη του ρούχου, ομορφαίνει, σηματοδοτεί ή ρίχνει στην ανωνυμία.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top