Μόλις ανέβεις επάνω στην Honda CRF1100L Africa Twin ES θα θελήσεις να σηκωθείς όρθιος και να μπεις στον πρώτο χωματόδρομο που θα συναντήσεις.

Αυτή η Afirca Twin είναι πιο πολύ της περιπέτειας. Μόλις ανέβεις επάνω θα θελήσεις να σηκωθείς όρθιος και να μπεις στον πρώτο χωματόδρομο που θα συναντήσεις. Κι αυτό για μένα είναι σημαντικό, δηλαδή η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις από μια μοτοσικλέτα να συνδέεται άμεσα με την οπτική, με ό,τι σου δημιούργησε όταν την πρωτοείδες. Στην προκειμένη περίπτωση είδα: Μια κατακόκκινη, όμορφη, ψηλή μηχανή, με διάφορα καλούδια που ενισχύουν ακόμα περισσότερο τον adventure χαρακτήρα της. Πολλές φορές τυχαίνει να χαζεύουμε αυτές τις μεγάλες, μακριές και ναι, συνήθως ογκώδεις μοτοσικλέτες ενώ αναρωτιόμαστε «ναι, αλλά θα τα καταφέρνω ή θα μου κάνει τη ζωή δύσκολη;».

Και κάποιες χρειάζονται μια ανάλογη εμπειρία. Δε σας κρύβω ότι ενώ οι adventure μοτοσικλέτες μου αρέσουν οπτικά, δεν είναι και η καλύτερή μου όταν καλούμαι να τις οδηγήσω, να συμβιώσω μαζί τους. Και ο βασικός λόγος είναι ότι πρέπει να προσέχω το βάρος τους. Να μην παρασύρομαι απ’ την ευκολία οδήγησης μόλις κυλήσουν οι τροχοί τους και να έχω υπόψη μου ότι κάπου θα σταματήσω, κάπου θα πρέπει να κάνω αναστροφή, να προσέξω αν το έδαφος είναι ανομοιογενές, αν έχει κλίση, κλπ κλπ κλπ. Θα μου πείτε, μας το λες εσύ αυτό που έχεις δοκιμάσει ουκ ολίγες από δαύτες, ενώ είχες και κάποιες σαν προσωπικές μοτοσικλέτες στο παρελθόν; Μα είναι, πιστεύω, σκέψεις που κάνουν πολλοί αναβάτες.

Η Honda CRF1100L Africa Twin ES είναι ξεκάθαρα μια μηχανή για μικτή χρήση. Ανά πάσα στιγμή μπορείς να επιλέξεις μια εκτός δρόμου διαδρομή και να φτάσεις στον προορισμό σου, όμορφα λερωμένος.

Αυτή η Africa είναι καλοζυγισμένη, εύκολη στην οδήγηση εκτός δρόμου σε λογικούς ρυθμούς και σχετικά ελαφριά.

Ε, λοιπόν με την Africa, μ’ αυτήν την Africa, βγήκα απ’ τον δρόμο αυθόρμητα και άρχισα τις διελεύσεις σε χωματόδρομους, ανηφόρες, κατηφόρες, εδάφη με φυτεμένη πέτρα, και όλα αυτά που έχω συνήθως στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου δεν με απασχόλησαν. Εντάξει, με απασχόλησαν, ελάχιστα όμως γιατί η Africa είναι καλοζυγισμένη, εύκολη στην οδήγηση εκτός δρόμου σε λογικούς ρυθμούς, σχετικά ελαφριά -233 κιλά- συγκρινόμενη με άλλες του ανταγωνισμού, κι έχει μπόλικη ροπή που σε βοηθάει από χαμηλά έτσι ώστε να ελέγχεις τη μοτοσικλέτα και γιατί όχι να την απολαμβάνεις, με αρκετές δόσεις αδρεναλίνης.

Κι όταν κουραστείς απ’ τα παιχνίδια στο χώμα η Africa Twin θα προθυμοποιηθεί να σε διασκεδάσει και στην άσφαλτο έχοντας πάντα κατά νου ότι είναι προικισμένη με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων παρακαλώ, 230 χιλ. μπροστά και 220 χιλ. πίσω, κι ότι θα βρεις εύκολα τα όρια των μικτών ελαστικών της, εκεί όπου το traction control θα αναλάβει να σε συνετίσει και να σου υπενθυμίσει ότι οδηγείς μια καλοστημένη μεν, adventure δε, μοτοσικλέτα. Με ενδιαφέρον soundtrack από την εξάτμιση, επίσης. Να σημειωθεί!

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια κατακόκκινη, όμορφη, ψηλή μηχανή, με διάφορα καλούδια που ενισχύουν ακόμα περισσότερο τον adventure χαρακτήρα της.

Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα, εκτός απ’ τους έξι χάρτες απόδοσης – οι δυο παραμετροποιήσιμοι – το off road ABS και την IMU 6 αξόνων, είχε διάφορα έξτρα, κάγκελα προστασίας πάνω, quick shifter, προβολείς, διάφανα αντιολισθητικά αυτοκόλλητα στο ρεζερβουάρ, αυτοκόλλητα στις ζάντες, κεντρικό σταντ, ενώ θα θέλαμε ακόμα μια ψηλότερη ζελατίνα, μια και την εργοστασιακή την είχαμε αφήσει στη χαμηλότερη θέση αφού δημιουργούσε στροβιλισμούς στις υπόλοιπες καθώς επίσης κι ένα aftermarket τελικό για ακόμα περισσότερα μπουμπουνητά από τα 102 άλογα του δικύλινδρου κινητήρα.

Έχοντας οδηγήσει πριν μερικούς μήνες την αυτόματη έκδοση με το DCT και τον μικρότερο μπροστινό τροχό των 19 ιντσών, την Africa Twin Adventure Sports, εντύπωση μου έκανε πόσο διαφορετική είναι αυτή η ψηλότερη έκδοση με τον τροχό 21 ιντσών και τη συμβατική μετάδοση. Αυτή λοιπόν η κόκκινη Honda είναι ξεκάθαρα μια μηχανή για μικτή χρήση. Ανά πάσα στιγμή μπορείς να επιλέξεις μια εκτός δρόμου διαδρομή και να φτάσεις στον προορισμό σου, όμορφα λερωμένος. Με την άλλη, με την Adventure Sports, θα το καλοσκεφτείς, μια και είναι πιο βαριά και λιγότερο ευέλικτη σε τέτοιες συνθήκες.

Σε ό,τι αφορά το ερώτημα συμβατικό κιβώτιο ή αυτόματο DCT, εδώ πιστεύω έχει και πάλι να κάνει με την έκδοση: αν επέλεγα την πιο ατίθαση κόκκινη Africa Twin θα την έπαιρνα όπως αυτή της δοκιμής μας, με το quick shifter κερασάκι στην τούρτα, αν είχα κατά νου μεγάλα ασφάλτινα ταξίδια θα προτιμούσα την αδελφή της με το αυτόματο κιβώτιο που όσο και να ακούγεται παράξενο βοηθάει και στο να διαχειρίζεσαι πιο εύκολα το επιπλέον βάρος της.

// Την Honda CRF1100L Africa Twin ES μας παραχώρησε για δοκιμή η Honda Motorcycles Greece, Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη.

 

Διαβάστε ακόμα: Speed 400 & Scrambler 400 X – Οδηγούμε τα νέα 400άρια της Triumph!

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top